Firma DRÄXLMAIER nie planuje zakupu samego pojazdu, ale zleci usługi transportowe. Pojazd zostanie zakupiony przez Business Fleet Services (BFS), największą firmę wynajmującą pojazdy użytkowe MAN w Europie. BFS wynajmie pojazd firmie transportowej Spedition Elflein, która będzie korzystać z ciężarówki.
Projekt
Siedzibę firmy DRÄXLMAIER od fabryki Porsche w Lipsku dzieli około 5 kilometrów. Ciężarówka będzie przewozić ładunki o przeciętnej masie 15,5 tony. Do końca roku do obsługi dostaw przewoźnika dołączą jeszcze dwa kolejne pojazd.Pojazd
Egzemplarz eTGX używany przez DRÄXLMAIER to model niskopodłogowy z siodłem wysokości 950, silnikiem o mocy 450 KM (330 kW), akumulatorem o pojemności 534 kWh (pojemność użytkowa wynosi 480 kWh) i w pełni cyfrowym miejscem pracy kierowcy, które zostało specjalnie zaprojektowane dla tego modelu. Akumulatory mogą być ładowane prądem o mocy do 375 kW za pośrednictwem łącza CCS.Kompletne portfolio
Najmocniejsza dostępna wersja eTrucka ma moc 544 KM (400 kW) i w zależności od zastosowania, może przejechać do 650 kilometrów bez ładowania, gdy jest wyposażona w siódmy akumulator, który będzie dostępny w przyszłości. Modele eTGX i eTGS są również dostępne z możliwością ładowania megawatowego (MCS). W przypadku użycia tej technologii ładowanie akumulatora od 10 do 80% zajmuje około pół godziny. Producent otrzymał już ponad 2500 zamówień i zapytań o modele elektryczne. Wraz z modelem eTGL, MAN oferuje teraz kompletną ofertę ciężarówek elektrycznych ciężarówek o masie od 12 do 50 ton.Źródło: MAN Truck & Bus