Port szczeciński, ze swoim znaczeniem dla europejskich dróg wodnych, ma także ogromne znaczenie dla sieci Rhenus. Potencjał tego portu w zakresie przyjaznych środowisku łańcuchów dostaw na rynek Polski, Czech i wschodnich Niemiec jest ogromny. Jako Rhenus wspieramy polskich klientów od 30 lat i nadal będziemy opracowywać dla nich efektywne rozwiązania logistyczne mówi Michael de Reese, dyrektor dywizji Rhenus Port Logistics.Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście zainwestował już wcześniej w rozwój, między innymi poprzez pogłębienie toru wodnego i wzmocnienie ścian nabrzeży.
Dlatego planujemy wykorzystać te poprzednie inwestycje i dalej rozwijać infrastrukturę portową, a także sprzęt i technologię przeładunkową w porcie szczecińskim kontynuuje Micheal de Reese.Jako największy operator terminali w Szczecinie, Bulk Cargo przeładowuje około czterech milionów ton towarów rocznie. Terminal składa się z jedenastu stanowisk postojowych i 3,5 km nabrzeża. Usługi świadczone w bałtyckim porcie obejmują przeładunek towarów masowych i drobnicowych przy użyciu specjalistycznego sprzętu, magazynowanie, przeładunek i spedycję portową drogą wodną śródlądową, transportem drogowym i kolejowym. Choć w przeszłości port był najbardziej znany z przeładunku węgla i rud dla polskich kopalń, hut i koksowni, dziś Szczecin jest portem wielofunkcyjnym, umożliwiającym przeładunek ładunków masowych, drobnicowych i płynnych.
Źródło: Rhenus Logistics