Silnik z bezpośrednim wtryskiem i 6 cylindrami ma pojemność skokową 16,8 l i wytwarza moc wyjściową 383 kW. Będzie wyposażony m.in. w tłoki, pierścienie tłokowe, sworzeń tłokowy i tuleje cylindra dostarczone przez przez MAHLE. Komponenty tego producenta zostaną też wykorzystane w układzie rozrządu. MAN planuje wyprodukować około 200 egzemplarzy modelu, który będzie zaklasyfikowany jako pojazd bezemisyjny i dostępny na wybranych rynkach od 2025 r. Wykorzystanie wodoru w silniku spalinowym jest ważną opcją na drodze do dekarbonizacji, szczególnie w sektorze pojazdów użytkowych. Oprócz silników elektrycznych, silniki spalinowe zasilane paliwami odnawialnymi stanowią obszar strategiczny dla Grupy MAHLE.
Firma opracowała komponenty silnika tak, aby spełniały specyficzne wymagania zasilania wodorem. Testy w ośrodku testowym w Stuttgarcie potwierdziły wysoki poziom dojrzałości tej technologii i jej gotowość do zastosowania w produkcji seryjnej silników wodorowych. Dzięki niej można ograniczyć do minimum zużycie oleju przez silnik oraz wycieki wodoru do skrzyni korbowej. Zastosowanie komponentów MAHLE umożliwia wydajną i bezawaryjną pracę silnika.
Wodór jest paliwem odnawialnym o największym potencjale z punktu widzenia dekarbonizacji sektora transportu. MAHLE dysponuje komponentami i dogłębną wiedzą na temat silników wodorowych, a także układów napędowych opartych na ogniwach paliwowych. Obecnie firma pracuje nad prawie 30 projektami silników wodorowych dla różnych klientów z sektora transportu drogowego i terenowego.
Źródło: MAHLE
Utworzona: 2025-01-21