Odpowiedni pojazd dla każdego klienta
Wraz z debiutem Transportera nowej generacji, firma Volkswagen Samochody Dostawcze przystępuje do realizacji swojej strategii oferowania „odpowiedniego Bulli dla każdego klienta”. Kiedy w 1949 roku pierwszy Transporter został zaprezentowany dziennikarzom, nikt nie wyobrażał sobie, że T1, siła napędowa ówczesnego niemieckiego cudu gospodarczego, stanie się tak udaną rodziną modeli.
75 lat później marka oferuje całą gamę Bulli, która składa się z nowego Transportera, Multivana i ID. Buzza, przy czym ta pierwsza linia obejmuje nie tylko pojazdy dostawcze, ale i dziewięciomiejscowego mikrobusa Caravelle. Multivan jest rodzinnym vanem rekreacyjnym i biznesowym, a od niedawna występuje również jako kamper California. ID. Buzz i ID. Buzz Cargo to ikony elektrycznej mobilności.
Furgon, mikrobus, platforma do zabudowy i Caravelle
Nowy Transporter występuje w wersji Furgon (transport towarów), Furgon „Plus” (siedzenia w drugim rzędzie plus przestrzeń ładunkowa i różne przegrody), Kombi (skoncentrowany na transporcie osób) oraz jako podwozie z podwójną kabiną z nadwoziem skrzyniowym lub platformowym i długim rozstawem osi. Mikrobus i furgon są opcjonalnie dostępne z wysokim dachem i wydłużonym rozstawem osi.
Dziewięciomiejscowy Caravelle został zaprojektowany z myślą o komercyjnym transporcie pasażerskim - jako shuttle bus. Model jest oferowany z normalnym i wydłużonym rozstawem osi w trzech wersjach: Caravelle (podstawowa), Life ze średnią specyfikacją wyposażenia oraz topową Style. Zarówno Transporter "blaszak", jak i Caravelle, są też dostępne w wersji terenowej PanAmericana.
Ergonomiczne, zaawansowane technicznie miejsce pracy
W przeprojektowanym kokpicie Transportera połączono cyfrowy świat wyświetlaczy i elementów sterujących z tradycyjnymi przyciskami. Tym samym centrum sterowania pojazdem jest łatwe w obsłudze i bezpieczne w użyciu w każdej sytuacji. Jeżdżący tymi samochodami profesjonaliści znajdą tu m.in. gniazda USB i 12 V, a także uzyskają opcję dodania jednego lub, w przypadku modeli hybrydowych typu plug-in i elektrycznych, nawet trzech gniazd 230 V.
1,33 tony ładowności
Pojemność przestrzeni ładunkowej Transportera w wersji Furgon z normalnym rozstawem osi i standardowym dachem wzrosła o ponad 10% do 5,8 m3. W wersji z długim rozstawem osi i wysokim dachem pojemność tej przestrzeni osiąga 9,0 m3. Maksymalna ładowność to teraz 1,33 tony (dodatkowe 0,13 t w porównaniu z poprzednikiem). Zwiększono również o 0,3 t maksymalną masę przyczepy, którą może pociągnąć samochód - teraz jej masa sięgnąć może nawet 2,8 t (z hamulcem, przy nachyleniu 12%).
Napęd wysokoprężny, hybrydowy i elektryczny
W chwili wprowadzenia na rynek dostępnych będzie sześć wydajnych wersji napędowych nowego Transportera. Po raz pierwszy gama ta obejmuje dwa turbodoładowane silniki wysokoprężne (TDI), napęd hybrydowy typu plug-in (eHybrid) i trzy wersje napędu elektrycznego (e-Transporter i e-Caravelle). Silniki TDI osiągają moc 110 kW (150 KM) i 125 kW (170 KM), przy czym ten mocniejszy zawsze jest połączony z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, która jest opcjonalnie dostępna dla wersji o mocy 110 kW jako alternatywa dla 6-biegowej manualnej przekładni. Modele TDI można zamówić z napędem na cztery koła 4MOTION. Moc systemowa 171 kW (232 KM) charakteryzuje napęd hybrydowy typu plug-in w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów (eHybrid). e-Transporter i e-Caravelle startują z mocami 100 kW (136 KM), 160 kW (218 KM) i 210 kW (286 KM). Pojemność ich akumulatorów wynosi 64 kWh (netto).Źródło: Volkswagen Samochody Dostawcze