Ogólne warunki tegorocznego sezonu mistrzostw Europy były dość wymagające. Pogoda była bardzo zróżnicowana, począwszy od pierwszej rundy w Misano, w czasie której uczestniczy musieli się zmagać z ekstremalnymi opadami deszczu. Trudno było też w 100% przewidzieć, jak oś elektryczna naczepy wpłynie na dynamikę jazdy całego zestawu podczas prób bicia rekordu.
Jak się okazało, naczepa spisała się wyśmienicie na wszystkich czterech torach wyścigowych (w Misano (IT), Poznaniu (PL), Nürburgring (DE) oraz Jarama (ES)) , zaskakując międzynarodową publiczność swoją wyjątkową dynamiką. Bezpośrednie spotkania w Wioskach Kibica zrobiło szczególne wrażenie na zespole. Po każdym wyścigu kierowcy, przewoźnicy i zaproszeni goście mieli okazje do wymiany zdań na temat mobilności elektrycznej.
Abdullah Jaber, dyrektor generalny Trailer Dynamics, ma nadzieje, że informacje uzyskane podczas wyścigów na podstawie pomiarów pierwszych na świecie prób bicia rekordu zostaną wykorzystane w dalszych pracach rozwojowych. Zapisane dane, w tym z elektronicznego układu hamulcowego (EBS), są obecnie dokładnie analizowane i stanowią cenne uzupełnienie licznych testów drogowych i tych realizowanych na torze testowym.
Występy na torach wyścigowych w imponujący sposób udowodniły, że naczepa elektryczna stanowi inspirację nie tylko kierowców, ale także przewoźników, którzy chcą, aby ich floty były bardziej przyjazne dla klimatu. Nawiasem mówiąc, dzięki tej kampanii Krone wkroczyło na zupełnie nowe terytorium: nie tylko jako pierwsi jeździliśmy naczepą elektryczną na torze wyścigowym, ale także jako pierwsi wystąpiliśmy z całkowicie elektrycznym zestawem złożonym z ciągnika i naczepy powiedział Simon Richenhagen, dyrektor marketingu w Krone Trailer.Wszystkie odcinki kampanii „Mission Record-Run” można zobaczyć na kanale YouTube
Źródło: Krone