Naczepa jest wyposażona w panele słoneczne, które wytwarzają wystarczającą ilość energii elektrycznej do zasilania układu chłodzenia. Panele zawierają w sobie przewodzącą warstwę spodnią i spełniają unijne kryteria dotyczące zawartości ołowiu zgodnie z dyrektywą RoHS. Wytrzymałe i lekkie moduły są umieszczone w aluminiowym elemencie mocującym i chłodzącym, co ułatwia ich montaż i wymianę.
Valoe, TIP, Frigoscandia oraz jej klienci mają wspólny cel, jakim jest promowanie przyjaznego dla środowiska transportu drogowego. Jako kluczowy gracz w branży transportowej, firma TIP jest zaangażowana w zmniejszanie wpływu na klimat i wyznaczyła sobie ambitne cele w zakresie redukcji emisji CO2 i zużycia oleju napędowego przez agregaty chłodnicze. Wprowadzenie naczep chłodniczych zasilanych energią słoneczną przyniesie korzyści nie tylko firmie TIP, ale także jej klientom
Czystszy świat jest dla nas ważnym celem. Flota TIP składa się z ponad 16 000 chłodni na całym świecie. Odgrywamy ważną rolę w branży i dążymy do zmniejszenia naszego wpływu na klimat. Naszym celem jest znaczne zmniejszenie emisji CO2 i zużycia oleju napędowego m.in. poprzez zastosowanie systemów solarnych do zasilania agregatów chłodniczych mówi Rogier Laan, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w firmie TIP.Emisje gazów cieplarnianych generowanych przez transport drogowy można zmniejszyć, wykorzystując energię słoneczną. Silniki chłodnicze Reefers są zwykle napędzane olejem napędowym i emitują duże ilości szkodliwych substancji. Zastępując olej napędowy energią elektryczną przez panele słoneczne w naczepie, zmniejsza się emisje i inne negatywne skutki. System fotowoltaiczny Valoe najpierw wykorzystuje energię elektryczną zgromadzoną w akumulatorze i automatycznie uruchamia silnik wysokoprężny, gdy energia elektryczna się wyczerpie.
Źródło: TIP