ID: 284692
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu
ID: 284692
ID: 284692
Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.
Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.
~etransport.pl
Posty (4)
~Kolega branży | No na wielu przejazdach brak sygnalizacji świetlnej i co najgorsze kąt dojazdu uniemożliwia widoczność z jednej lub z drugiej strony dojazdu pociągu | |||
~Twerkio | 1. Na wszystkich przejazdach kolejowych postawić kamery ze sztuczną inteligencją, typu fotoradar czerwonego światła. 2. zrobić kampanię we wszystkich mediach, na kursach pokazując dowody, że udało się uratować tylu i tyle istnień, a głoopi i bogaty zarazem kierowca poniósł surowe konsekwencje przejechania na czerwonym świetle. 3. Profit - większe bezpieczeństwo przy minimalnym nakładzie finansowym. Jak to jest, że kierowcy na skrzyżowaniu kolejowo drogowym ignorują światło czerwone. Na normalnym skrzyżowaniu nikt by nie płakał nad piratem drogowym. Co ślepy był, jak wjeżdzał na przejazd? 4. jest też kwestia oznaczenia kłopotliwych przejazdów kolejowych dla zestawów z naczepą niskopodwoziową, gdzie naczepa może się zawiesić. 5. Na kursach uczą, żeby nie zmieniać biegów podczas przejazdu przez przejazd kolejowy właśnie, żeby zminimalizować ryzyko awarii. | |||
~Twerkio | 6. W aplikacjach ostrzegających przed fotoradami, zakazałbym ostrzegania przed kamerami czerwonego światła, jeden z drugim nauczyłby się patrzeć na drogę i uważać jak dojeżdża do skrzyżowania. A jak ktoś wolno reaguje na sytuację drogową i ma w pewnym stopniu znieczulicę to niech podejmie kroki i rozpocznie leczenie, bo może mieć depresję wywołaną przewlekłym zmęczeniem. Lepsze leczenie i dbanie o siebie niż zgon na serce wciągu kilku lat lub kosztowny wypadek. | |||
g-a
| A nie prościej wybudować wiadukty nad torami? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.