ID: 216736
Tygodniowy czas pracy kierowcy 60 godzin
ID: 216736
ID: 216736
Witam. Mam pytanie tylko do doświadczonych kierowców.
Znalazłem informacje, że czas pracy kierowcy musi wynosic max. 60 godz pracy w tygodniu, a normalnie 48 godz. w tygodniu (Młotki + Jazda- nie wliczają sie przerwy i dyspozycja). Czy ktoś mi może to wytłumaczyc? Do tej pory trzymałem sie tylko przepisu mówiącego o 144 godz. pracy (początek tacho-koniec tacho) i pozostałych przepisów.
Jeśli przeciętny czas pracy w tygodniu jest 48 godz pracy w okresie 4 miesięcy i można go raz przedłużyc do 60 godzin to jak do tego maja sie przepisy o 56 godz jazdy w tygodniu. Nie rozumiem tego. Bardzo proszę o wytłumaczenie, ale jeśli można to nie takie na dwie strony, tylko proste wytłumaczenie jak to wygląda, bo jak przeglądam przepisy to jeden jest zaprzeczeniem drugiego, jakiś paradoks.
Prosiłbym również o wytłumaczenie tematu nadgodzin ile i w jakim okresie pracodawca musi rozliczyc nadgodziny, i co jest tymi nadgodzinami.
Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.
Witam. Mam pytanie tylko do doświadczonych kierowców.
Znalazłem informacje, że czas pracy kierowcy musi wynosic max. 60 godz pracy w tygodniu, a normalnie 48 godz. w tygodniu (Młotki + Jazda- nie wliczają sie przerwy i dyspozycja). Czy ktoś mi może to wytłumaczyc? Do tej pory trzymałem sie tylko przepisu mówiącego o 144 godz. pracy (początek tacho-koniec tacho) i pozostałych przepisów.
Jeśli przeciętny czas pracy w tygodniu jest 48 godz pracy w okresie 4 miesięcy i można go raz przedłużyc do 60 godzin to jak do tego maja sie przepisy o 56 godz jazdy w tygodniu. Nie rozumiem tego. Bardzo proszę o wytłumaczenie, ale jeśli można to nie takie na dwie strony, tylko proste wytłumaczenie jak to wygląda, bo jak przeglądam przepisy to jeden jest zaprzeczeniem drugiego, jakiś paradoks.
Prosiłbym również o wytłumaczenie tematu nadgodzin ile i w jakim okresie pracodawca musi rozliczyc nadgodziny, i co jest tymi nadgodzinami.
Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.
Posty (101)
barracuda
| Przez miesiąc, jak ruski grabieżca napadł na Ukrainę, trolle dostały zakaz działania na portalu. Teraz jak dostali tam cęgi, troll ma prikaz diełat. Ale robi to jakoś anemicznie. Rubel spada na łeb na szyję. Mniej dieńgow to i posty anemiczne. Jak to trollu wygląda? Tak jak opisuje wasz ambasador, że Ukraina sama niszczy swoje miasta, zabija kobiety, dzieci, starców i zwala winę na miłującą pokój Rosję? | |||
kiero82
| Barracuda Proponuję udać się do specjalisty, w celu stwierdzenia pewnych chorób. Może wtedy przestaniesz wyszukiwać na tym forum trolli i jemu podobnych. | -1 | ||
~Donn Diego | kiero, pewnie, że może. | |||
~Donn Diego | Szoszon, nie obrażaj się o Szoszona, bo to popularna nazwa kierowców mieszkających na wschód od Polskiej granicy. Tak, jak Austriak to kasztan a Węgier to hydrant. Jak wziąć pod uwagę, że Polacy są nazywani chu.. jolizami od PL Pennislecker, to Szoszon nie jest tak źle. | |||
barracuda
| Kiero82 proponuję klepnąć w lupę i później pomyśleć nad wynikami. | |||
~kiero | Nie masz racji Diego, dyrektywa UE nie może być podstawą do karania kierowcy. Dlaczego? Bo jest tylko dyrektywą. | 1 | ||
kiero82
| Barracuda A co mi to da, że klepnę w lupę? Przecież od dawna tak było, jest o będzie, więc szkoda czasy na tego typu zabawy. | 1 | ||
~Donn Diego | BAG nie wie, D Polizei nie wie, tylko 1 kiero wie. Jak wiadomo, dyrektywy są tak dla jaj. Już nie odpisuj, bo mi szkoda czasu na takiego przyglupa jak ty. | |||
MANnalegalu
| masz calkowita racje. czas pracy kierowcy to maksymalnie 60h tygodniowo. jest to opcja maksymalna i warunkowa-jezeli przez jakis okres srednia godzin pracy to 48h tygodniowo. wyszlo to na jaw kiedy firma kupila auta z nowymi tachografami ktore juz licza jazde i mlotki do pracy calkowitej a ze pracujemy "normalnie" tzn. pracujemy na mlotkach {firana-wiec pracy ok 3-4h dziennie}} wiec zaczely sie akcje ze w piatek lub sobote wyswietlalo ze zostalo ci 2godziny jazdy choc kierowca wiedzial ze nie mial szans wyjechac nawet 45h w tygodniu. tlumaczyl nam to potem gosc zajmujacy sie obsluga czasu pracy w firmie. kierowcow nie pytaj nigdy o tacho bo... jeden na 10 ma jakies pojecie a reszta-jak sam tutaj widzisz to najwyzsza szkola filozofii parkingowej | |||
~kiero | Wiele razy już pisałem, że 56 godzin jazdy jest pod warunkiem. Gdy dobiega 60 godzin pracy to kończy się również czas tygodniowy jazdy. Art 6. 2 rozp 561 | 1 | ||
~kiero | I za przekroczenie tego czasu jazdy wystawiają mandat BAGowcy czy inne służby. Nie za przekroczenie czasu pracy wg dyrektywy unijnej. Dyrektywy unijne są to wytyczne, wskazówki dla ustawodawców krajowych, które powinny je wdrożyć w każdym kraju odpowiednią ustawą. | 1 | ||
~kiero | Poniał don Diego? | 1 | ||
~Andrzej | ~Donn Diego 2022-03-31 09:19:46 "Szoszon.. . o Szoszona... . Szoszon... " Jak to jest śmieszne gdy ktoś z polskomownych próbuje kogoś wyzywać szoszonem wtenczas gdy sam szoszoka, przeka i coka. :-) Nic dziwnego że Polacy żyjące poza Polską rzadko przyznają się (nawet rodakom) że mają polską narodowość. | |||
barracuda
| A skąd takie twierdzenie że rzadko przyznają się do polskiej narodowości ? To zwykła bzdura. To Rusini wstydzą się za Rosję. Szczególnie za swoich wodzów-zbrodniarzy. | 1 | ||
~Donn Diego | kiero, przestan myśleć, bo sobie krzywdę zrobisz, to dla ciebie sport ekstremalny. Andrzej, rozwiń temat. Jakby ktoś na mnie mówił "Szoszon", to bym sie nie obrazil, Szoszoni to bardzo dzielny narod byl. | |||
~Marek | Art. 3 prawa pracy w DE obowiązuje każdego pracownika. Oczywiście że BAG się czepia i kara. Musisz w 13 g np. Zakończyć pracę ale zgodnie z prawem pracy. I tyle | |||
~Kasztan | Każdego pracownika, ale zatrudnionego tylko w niemieckiej firmie. | |||
~Kasztan | BAG nie może kontrolować czasu pracy kierowców z innych krajów, bo nie ma na to podstawy prawnej. Każdy kraj ma swoje ustawy | |||
~Paweł | Takie technicznej pytanie, 56 godzin jazdy. Załóżmy 6×9h. Zostaje 4 godziny, czyli po 40 minut na każdy z sześciu dni. | |||
~Powrót normalności | Matematycznie to 6x9=54. Plus 2 godziny, bo dwa razy w tygodniu można po 10. Razem to 56 godzin. Gdzie tu masz luźne cztery godziny? | |||
~Kasztan | Wielu kierowców nie zdaje sobie jednej sprawy z treści przepisu ograniczenia tygodniowego czasu jazdy do 56 godzin. I płacą za to niestety mandaty od BAG czy ITD. Otóż można jechać 56 godzin w tygodniu, ale pod warunkiem nie przekroczenia 60 godzin pracy. Czyli jak masz już np 10 godzin innej pracy ( młotki) , to na jazdę zostało tylko 50 godzin, nie 56. Przepis jest w rozp 561/2006 od dawna, od początku. | |||
~Kasztan | Czy to jest już wszystko jasne czy dalej tłumaczyć? Znam się na tym, jestem intelektualnym myślicielem, a więc jak? | |||
~Kasztan | Zaloguj się to wyszkolę. | |||
~Powrót normalności | "Czyli jak masz już np 10 godzin innej pracy ( młotki) , to na jazdę zostało tylko 50 godzin, nie 56. Przepis jest w rozp 561/2006 od dawna, od początku. " W którym miejscu rozporządzenia 561 jest ten przepis? | |||
~Kasztan | Art 6 rozp 561 Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i nie może skutkować przekroczeniem maksymalnego tygodniowego czasu pracy ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE. | |||
~Powrót normalności | Nooo. Robisz postępy. Chociaż raz wykazałeś się znajomością rzeczy. Brawo. | |||
~sid | jeplem ta robota, i teraz wrescie zyje jak normalni ludzie | |||
~sid | a wy dalej TYRajcie az wam krew z nosa poleci | |||
~RealPoland | Po przekroczeniu 60 godz. w razie wypadku idziesz siedzieć na długo... | |||
~xentury | Pierd0lisz. Za brak zapisu aktywności idziesz siedzieć, bo to fałszerstwo, a za fałszerstwo masz wyższe kary niż za zabójstwo. Masz jak oka w głowie pilnować żeby ci przerwy pasowały. Najlepiej mieć regularne przerwy 11h a skrócona/warunkowa pauza 9 (10) h nie więcej niż 2x w tygodniu (1 pauza w zapasie w razie W). Protip dla młodych. Skrócone pauzy robimy od polowy tygodnia, nie od początku żeby nie zabrakło na koniec tygodnia. I nie zgadzać się na 4-tą skróconą pauzę, nikt wam za nią nie zapłaci a jak dojdzie co do czego to czeka was bujanie po sądach i kryminał. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.