ID: 283690
Demografia uderza w transport
ID: 283690
ID: 283690
Niedobór pracowników to jedno z największych wyzwań dla branży transportowej w Polsce. Branża musi przygotować się na te zmiany już teraz. Kluczem będzie przede wszystkim inwestycja w rozwój kompetencji obecnych pracowników, szczególnie w obszarach wymagających specjalistycznej wiedzy.
Niedobór pracowników to jedno z największych wyzwań dla branży transportowej w Polsce. Branża musi przygotować się na te zmiany już teraz. Kluczem będzie przede wszystkim inwestycja w rozwój kompetencji obecnych pracowników, szczególnie w obszarach wymagających specjalistycznej wiedzy.
~etransport.pl
Posty (32)
~Transportowski | Proponuje ładować i rozładowywać auta wg. awizacji, a problem sam się rozwiąże. Dawniej awizacja na załadunek wystarczyła, przyjeżdżał kierowca na rozładunek i zdejmowali praktycznie od ręki. Teraz awizacja na załadunek i czekasz. Na rozładunku podaj numer rozładunku i też czekaj, a czas pracy ucieka. Magazynier pójdzie do domu, a kierowca musi warować. Powinien być odgórny obowiązek załadunku/rozładunku auta po przyjeździe maks. do 2 godzin. | |||
~kierowawa | ~Dobre słowo około godzinę temu Pokaz mi kierowcę który zarabia tyle co pracownik biurowy, znajdź też kierowcę co wykona pracę biurową za tą kasę. Pieprz.. ysz oszołomie. Skończ narzekać, rzucaj kluczykami i do biura. A nie Pier... dolisz jak upośledzony. Córka skończyła studia i zarabia 19 tys. brutto w biurze. Ciekawe ilu kierowców w grudniu rzuciło kluczyki? | |||
~Donald Truck | dziadki dożywają do emerytury i dalej deptają | |||
~Bolek | kierowawa, zarabia 19 brutto klęcząc w godzinach pracy pod biurkiem robiąc loda szefowi. Ogarnij się. | |||
~Bolek | Wiem że ty starą raśpę wystawiasz ale pisałeś gnomie o córce i do tego się odniosłem. | |||
~PoPisJedenH | Zenujace czekalem na taki artykul o tych brakach. Coz moze na zachete kontrola na drodze ze 100dni do tylu z ksiedzem prokuratorem i z plutonem egzekucyjnym. Tak na zachete... | |||
~Taka prawda | W biurze za 8 h (czasami 6h) pracy 5 (6) dni w tygodniu (z wszelkimi opcjami chorobowego, urlopów, aktywności przed i po pracy) w przeliczeniu na czas poświęcony pracy zarabia się znacznie więcej niż w pracy fizycznej za kierownicą. | |||
~Taka prawda | Jest coraz mniej dzieci na wsi, a z tamtad była największa podaż do zawodu, otwarte granice robią swoje. Wysoka średnią kierowcy zawodowego wynika też po części z tego że w tym zawodzie pracuje sporo mundurowych na emeryturze. | |||
~kiero | ~Bolek 4 godzin temu kierowawa, zarabia 19 brutto klęcząc w godzinach pracy pod biurkiem robiąc loda szefowi. Ogarnij się. Bolek p/e/n/i/s/i/e ona pracuje w domu home office, jeden dzień w tygodniu jeździ do banku. Żal ci że ktoś może mieć lepiej? | |||
~Taka prawda | Ja się pytam co robi rząd żeby zwiększyć atrakcyjność zawodu kierowcy dla kobiet po menopauzie 40+ bo kobiet w zawodzie jak na lekarstwo. Kierowca zawodowy to jeden z najbardziej "męskich" zawodów, skoro są braki to rząd powinien robić to co robi w przypadku innych zawodów, mianowicie zwiększać dostępność zawodu kierowcy zawodowego dla kobiet. | |||
g-a
| ~Taka prawda 3 minut temu Ja się pytam co robi rząd żeby zwiększyć atrakcyjność zawodu kierowcy dla kobiet po menopauzie 40+ bo kobiet w zawodzie jak na lekarstwo. Dawno nie czytałem czegoś bardziej głupiego. | |||
~Taka prawda | G-a mozesz podać statystyki? W zawodzie kierowcy zawodowego mającego uprawnienia co najmniej C pracowało mniej niż 2% kobiet. Takie to śmieszne? | |||
~Taka prawda | Na zachodzie Europy kobiety chętniej pracują w zawodzie kierowcy zawodowego, a w dawnych demoludach kobiety niet. Z czego wynika tego typu mentalność? I dlaczego g-a uważa propozycje zwiększenie udziału kobiet 40+ w zawodzie kierowcy zawodowego za głupotę - jesteś fatalistą, brak ci wyobraźni, edukacji żeby pojac że kobieta to też człowiek pracy, pantofelek? | |||
g-a
| Popatrz jak one parkują... Żona miała być w domu o 22 a zjawia się o 3 nad ranem. Jej stary pyta się gdzie była przez 5 godzin. Jak to gdzie? PARKOWAŁAM. | |||
~Taka prawda | Tak sobie przypomniałem. Co na Ukrainie? Ponad rok temu były problemy z ludźmi na froncie, żeby zmienić tę sytuację mężczyźni mieli byc w dużej części przekierowani na front, a ich miejsce niealy zająć kobiety. Udało się? Kobiety stanowią już dużą część kierowców zawodowych pracujących w transporcie? Zastąpiły swoich kolegów którzy poszli na front? | |||
~Taka prawda | Mężczyźni pracujący jako kierowcy zawodowi mieli trafić na front a ich miejsce miało być zajęte przez kobiety. Ucięło kawałek zdania. | |||
~Nikt | Ja to już to mam za sobą i nigdy więcej. 7 lat temu uciekłem zza fajerki. Nawet kredyt na chate ciężko było wziąć z tego co było dokumentowane. Dostałem tylko dlatego że zacząłem dorabiać w ochronie, szok :P Teraz jestem kierownikiem ds bezpieczeństwa i mam 7800 brutto i jeszcze rozliczam kilometrówke ok 700 km na miesiąc. A praca zadaniowa więc dojazd na obiekty doliczane do czasu pracy. | |||
~Bolo | Przestańcie płakać już spokojnie można zarobić 2500euro z co tygodniowymi zjazdami na 45h pauzy i zus od 2000euro brutto, komu się nie podoba to do bratniej duszy gebelsa pracować może za 100euro więcej. | |||
~Kierowca | Bolo. Polak musi narzekać. Jak przestaje to robić, należy wezwać lekarza a w ostateczności pogotowie. Gdy i to nie pomaga wzywa się karawan. | 1 | ||
~olo | Problem jest taki, że jak chcesz zrównać się z czarnym ludem którego dziadek 20 lat temu siedział na palmie w buszu a teraz europejczyk robi z niego kierowcę/niewolnika to pchasz sie do transportu. Jak coś w życiu potrafisz, masz dom rodzine to lejesz na to. Kasa nie adekwatna do spędzonych godzi w robocie. | |||
~Geju | Zawsze można pracę zmienić jak komuś nie pasuje. Tylko ciekawe czy tak pracując np za biurkiem będzie można wyjść na dwór i zes. rać się na parkingu??? Dlatego ja zostaję w zawodzie, zbyt dużo wolności tu mam i mogę sr. ać i lać gdzie mi się podoba | |||
~Radek | ~kierowawa około dzień temu ~Dobre słowo około godzinę temu Pokaz mi kierowcę który zarabia tyle co pracownik biurowy, znajdź też kierowcę co wykona pracę biurową za tą kasę. Pieprz.. ysz oszołomie. Skończ narzekać, rzucaj kluczykami i do biura. A nie Pier... dolisz jak upośledzony. Córka skończyła studia i zarabia 19 tys. brutto w biurze. Ciekawe ilu kierowców w grudniu rzuciło kluczyki? córka skończyła studia hahahha i zarabia 19 k w biurze a ty po zawodówce i 15 k na rynke jak większość kierowców na parkingu pewnie po 10 min gadki prosisz o fajka bo akurat się skończyły transport ostro ryje banie, zawsze będe to powtarzał | |||
~wertu | 15 lat za kolkiem i powiedzialem dosc sran. iu po krzakach i stania z pijakami na parkingach. W pol roku porobilem kursy, zainwestowalem w siebie i wychodze lepiej niz za krecenie kierownica i po 8 godzinach siedze w domu i klepie babe po tylku co wieczor. | |||
~Radek | ~wertu 31 minut temu 15 lat za kolkiem i powiedzialem dosc sran. iu po krzakach i stania z pijakami na parkingach. W pol roku porobilem kursy, zainwestowalem w siebie i wychodze lepiej niz za krecenie kierownica i po 8 godzinach siedze w domu i klepie babe po tylku co wieczor. 15 lat za kółkiem to i tak za dużo, za dużo o jakies 10 zryło pewnie beret też ostro chodziłeś po parkingu i mówiłes że 15 k na rynke na czysto miesięcznie' a córka po studiach ma 20 k :) | 1 | ||
~Nikt | Nawet jak jeździsz w koło komina to zwykle pracujesz 10h a w normalnej pracy siedzisz 8h. A do tego odstaw auto na myjnie, na warsztat itp. Jak sobie rozbić wypłate na stawke godzinową to wcale rewelacji nie ma a wachlarz możliwych problemow ze służbami czekającymi zeby oskubać kierowce szeroki. I jeszcze dziad przewoźnik oszczędzający na wszystkim. Z tego co sie orientuje to na krajówce dalej patologia z połową wypłaty w kopercie. Szkoda troche bo lubilem tą prace ale nie w realiach transportu w Pl. Do tej pory jak spotkam kierowce na firmie to zagadam. | |||
~Patryk pogromca dziadow | Naszych przewoźników to nie dotyczy każdy ma na płocie kilkudziesieciu 40 letnich kierowców z 20 letnim doświadczeniem gotowych jechać za 50 euro na pół roku :) | 1 | ||
~sid | to nie demografia, a zdrowy rozsadek. poco blonkac sie po swiecie 24/h ja za prace 8/h dostanie sie tyle samo | |||
~ytytek | Demografia to uderzyła w rolasów, a dokładnie nie ma dzieci do zaoierdolu na czarno u bambra. Jak ktoś ma 1-2 dzieci to stać go na ich utrzymanie, dowóz do szkoły, wykształcenie i wysłanie na praktyki, pierwszą pracę za granicę, gdzie pod szkolą język, złapią znajomości i wiatr w żagle. | |||
~ytytek | Gdyby praca i zarobki w transporcie były dobre to nikt nie musiałby się zasłaniać demografią. Co, podobno w niskoplatnej pracy w urzędach brakuje ludzi? Jest ich tam za dużo (tak o 1/3-2/3), państwo powinnowprowadzić optymalizację zatrudnienia, ułatwić procedury, wprowadzić automatyzację, ale tego nie zrobi bo tam są pociotki za których my wszyscy niestety płacimy. | |||
~ytytek | Problem demografii = winne kobiety, bo to one w 100% decydują o prokreacji, nawet jak partner na inne zdanie. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.