ID: 208314
Jak powinna wyglądac prawidłowa polska umowa o pracę dla kierowcy międzynarodowego ciężarówki?
ID: 208314
ID: 208314
Witam.
Czy mógłby ktoś z doświadczonych kierowców opisac, lub dac wzór jak powinna wyglądac prawidłowa polska umowa o pracę dla kierowcy międzynarodowego? Chodzi mi o to na co zwracac szczególną uwagę itp., aby nie zostac oszukanym przez pracodawcę. Co jeśli z góry umawiam się z pracodawcą na wysokosc diety? Czy musi ona byc koniecznie opisana w umowie w dokładnej kwocie? Co musi byc wpisane w miejscu pracy? Czy wystarczy tylko "siedziba firmy i UE"? Wiem, że dla wielu doświadczonych kierowców pytanie może wydawac się ba*alnie proste, ale ja jestem początkującym kierowcą, i nie wszystko jeszcze wiem. Myślę, że taki wątek pomógłby wielu młodym kierowcom, wiedzieliby wtedy na co uważac przy spisywaniu umowy. Przykład prawidłowej umowy byłby jak najbardziej pomocny w tej sytuacji, lub konkretny opis na co zwrócic uwagę. Bardzo proszę o konkretną odpowiedź doświadczonych kierowców, prosiłbym o powstrzymanie się od docinek, i śmiania się "co to za pytanie", "to co ty nie wiesz?", jeśli komuś nie podoba się pytanie, to niech nie odpowiada, bo takie coś nic nie wniesie do wątku. Forum jest po to żeby zadawac pytania, i jestem przekonany, że taki opis bardzo pomógłby początkującym kierowcom. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam.
Witam.
Czy mógłby ktoś z doświadczonych kierowców opisac, lub dac wzór jak powinna wyglądac prawidłowa polska umowa o pracę dla kierowcy międzynarodowego? Chodzi mi o to na co zwracac szczególną uwagę itp., aby nie zostac oszukanym przez pracodawcę. Co jeśli z góry umawiam się z pracodawcą na wysokosc diety? Czy musi ona byc koniecznie opisana w umowie w dokładnej kwocie? Co musi byc wpisane w miejscu pracy? Czy wystarczy tylko "siedziba firmy i UE"? Wiem, że dla wielu doświadczonych kierowców pytanie może wydawac się ba*alnie proste, ale ja jestem początkującym kierowcą, i nie wszystko jeszcze wiem. Myślę, że taki wątek pomógłby wielu młodym kierowcom, wiedzieliby wtedy na co uważac przy spisywaniu umowy. Przykład prawidłowej umowy byłby jak najbardziej pomocny w tej sytuacji, lub konkretny opis na co zwrócic uwagę. Bardzo proszę o konkretną odpowiedź doświadczonych kierowców, prosiłbym o powstrzymanie się od docinek, i śmiania się "co to za pytanie", "to co ty nie wiesz?", jeśli komuś nie podoba się pytanie, to niech nie odpowiada, bo takie coś nic nie wniesie do wątku. Forum jest po to żeby zadawac pytania, i jestem przekonany, że taki opis bardzo pomógłby początkującym kierowcom. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam.
Posty (556)
kolega_maliniaka
| capri nie 1850 ja dam ci podstawę 1680 i też nic mi nie zrobisz. Pisałem już można zgodnie z prawem dać 80 procent podstawy jako stawkę zasadniczą. | |||
Nero
| Tak samo zgodnie z prawem, jak kierowca ma tydzien wolnego, to wtedy nastepuje zwrot nadgodzin. | |||
kolega_maliniaka
| Osiądź zrób sobie kawę capri i przelicz gdyby chciano kierowcy kompensować nadgodziny dniami wolnymi ile by kierowca miał wolnego który pracuje w systemie 4 na 1. Kazdy kierowca w 4 tygodnie pracuje od 246 godzin do 320. Miesięczny cykl pracy to 160 plus 12 to 172 godziny. To ile by miał wolnego? | |||
kolega_maliniaka
| Nero dobrze kalkulujesz i tak większość robi, tylko jak pójdę na ciebie do sądu o nadgodziny to aż się dziwisz ile od ciebie wyciągnę kasy. Niestety to są tylko wasze dywagacje, Kodeks Pracy inaczej to ujmuje i interpretuje. | |||
kolega_maliniaka
| Nero, jeśli piszesz o zwrocie, to jest w tym tygodniu wolnym tylko częściowy zwrot. Niestety tydzień ma za mało tych godzin do zwrotu. | |||
Nero
| Zalozylem srednio, ze kierowca zrobil 250 godzin. Od tego odejmujemy 172 godziny. Zostaje nam 78 nagodzin do oddania. Kwestia 3dni i 8h. Najgorszy wariant jaki piszesz. 320-172 = 148. Wychodzi, 6 dni i 4h. Wszystko realne do zrobienia. | 1 | ||
kolega_maliniaka
| Nero ty to jesteś czarownik, a gdzie zwroty za niedziele w trasie? Dobra nie chce mi się już dzisiaj więcej pisać z betonami. Jak będziecie płacić swoim kierowcom podstawy powyżej 3, 5 tys złotych to wtenczas skończą się wasze kłopoty. Strzałka nieuki z transportu wiejskiego. | |||
Nero
| Klasycznie wymiekles jak CI to wszystko wyliczylem. Idz strusiu schowaj teraz glowe :D Jeszcze nedzna obrona niedzielami, a tak po prawdzie bardzo maly procent kierowcow jezdzi/pracuje w niedziele. | |||
piopis77
| Panowie co to za bicie piany sprawa jest prosta pracodawca ma prawo oddać godziny nadliczbowe z tym że jeżeli oddaje na swój wniosek to musi oddać 1, 5h za 1h, jeżeli na wniosek pracownika to 1 do 1. Teraz proste wyliczenie dnia pracy: jazda 9 godzin obsługa codzienna + rozładunki i załadunki to 2 do 3 godzin ( wszystko robimy na młotkach jako inną pracę) daje nam to do 12 godzin pracy dziennie, w ten sposób generujemy do 4 nadgodzin dziennie. Liczymy 4 x 5 =20 nadgodzin tygodniowo, oczywiście sobota i niedziela to dzień wolny. | |||
wesolek
| wyobrazmy sobie taką sytuacje. mamy rządy proletariatu ludowego ustala on najniższą krajową na poziomie 3 500 zł. zmienia przepisy op wynagradzaniu oraz dowolności interpretowania. ustala stawke godzinową na poziomie 30 zł. co sie dzieje; na rynku zostają tylko duze prężne firmy, reszta idzie na białe niedzwiedzie (ci ze zorganizowanego transporta gminnego ida w pierwszej kolejności) ::) | -2 | ||
wesolek
| celowo nie napisałem o konieczności wypłacania za nadgodziny, diet czy ryczałtów za noclegi to sie rozumie samo przez sie. ::) | -1 | ||
wesolek
| panowie jakieś kontrargumenty. ::) | |||
piopis77
| wesołek jakie wypłacanie diet czy ryczałtów za noclegi podczas kompensaty nadgodzin? o czym Ty mówisz? | 1 | ||
Nero
| 2016-11-14 15:40:27 Panowie co to za bicie piany sprawa jest prosta pracodawca ma prawo oddać godziny nadliczbowe z tym że jeżeli oddaje na swój wniosek to musi oddać 1, 5h za 1h A slyszales o systemie pracy rownowaznym? ? | |||
wesolek
| nie widze nie słysze sprzeciwu, więc czas składać interpelacje poselską. :) | |||
piopis77
| Nero oczywiście czy ja napisałem coś nie tak? rozpisałem jak wygląda średni dzień kierowcy, wiadomo że jak jeden dzień wyjdzie 12 godzin, a inny 4 godziny to mamy wyrównanie, ale z pełnym szacunkiem nie znam firm transportowych które nie wykorzystują pełnego czasu pracy :) | |||
wesolek
| piopis masz wszystkich w domu. nie zależnie od nadgodzin czy kompensowania, te dwa składniki należą ci sie, jak psu zupa. ::) | |||
piopis77
| wesołek należy Ci się jak jesteś w trasie, a nie jak odbierasz w domu | |||
wesolek
| to sie rozumie samo przez sie, że jak jestem w trasie. nie wiem czy wiesz że diete powinno sie wypłacać przed wyjazdem w trase. ::) | |||
wesolek
| teraz ty mi powiedz co to jest dieta i kiedy sie należy ryczał za nocleg::) | |||
piopis77
| wesołek ja nie chcę się wdawać w dyskusje napisałem jak to wyląda od strony prawa i tyle, a co do wysokości diet i ich sposobu wypłacania nie ma co dyskutować bo wiele firm reguluje to swoim wewnętrznym regulaminem i to też jest zgodne z literą prawa | 1 | ||
wesolek
| Nero a co to takiego ten system równoważny. mnie sie kojarzy z niegdysiejszym ryczałtem. możesz nam przyblizyć temat, bo my nie kumaci. ::) | |||
wesolek
| piopis znakiem tego wedle prawa, diety oraz ryczałty sie nie należą gdzie żeś to wyczytał.? /::) | |||
piopis77
| wesołek albo nie umiesz czytać ze zrozumieniem albo... tyle w temacie. Proponuje przeczytaj jeszcze raz co napisałem bo ja nie widzę tam tekstu "że się nie należą" | 1 | ||
Nero
| Wesolek widac szuka na sile osoby do towarzystwa. Maliniak poszedl zgaszony i nie ma teraz kompana do wzajemnej adoracji. | |||
wesolek
| piopis nie nerwujsja sie. jak to wygląda od strony prawa oraz przepisów o wynagradzaniu. może jest tak, że sie należą ale nie wolno sie upominać... ::) | |||
wesolek
| Nero nie bądz złośliwy, bo cie pająki za obraz wciągną i nie bede miał z kim pisać. ::) | |||
kolega_maliniaka
| Nero, nikt mnie nie przygasił. Odpowiedziałem wyczerpująco na każde twoje pytanie. Nie moją winą jest, że masz ograniczoną zdolność rozumowania a ja nie mam ochoty wielokrotnie tłumaczyć to samo. Pokazałem ci ze można płacić kierowcy godnie za jego ciężką pracę. Mam wielki szacunek do ludzi którzy na mnie pracują. | |||
kolega_maliniaka
| Najwidoczniej Nero przeczytał Dz. Ust. i zamilkł. Jeżeli chodzi o systemy równoważne to nero słyszałeś dzwon ale jak zwykle nie w tym kościele. Wszystkie system odnoszą się do 172 godzin pracy w miesiącu, wszystko co jest powyżej to trzeba albo zapłacić albo skompensować po odpowiednim przeliczeniu dniami wolnymi w dni pracujące. Ale ilość godzin podlegająca kompensacji jest również ograniczona i nie może przekroczyć w miesiącu 36 godzin. Wszystko powyżej trzeba wypłacić w gotówce pracownikowi nie dłużej jak po 90 dniach od wystąpienia pierwszej nadgodziny. Kp. | |||
~kierowca 61 | Oto, jak wygląda umowa o pracę u "psiefośnika". Panie Cześku my tu jezdzimy z kielometra, wie Pan tak jest lepiej i dla mnie i dla Was (siedząc naprzeciw takiego osobnika, niewiadomo, czy sam jest tak beszczelny, czy uznaje Nas za idiotów). W rzeczywistości Pani Krysia z zaprzyjażnionej agencji rozliczeń finansowych tworzy już właściwą umowę, dla niezbyt rozgarniętego Czesia umowę. Znajduje się w niej takowy zapis-diety wypłacane zgodnie z Rozporządzeniem, ale nie więcej jak 30 PLN, do tego ryczałt noclegowy, nadgodziny, godziny nocne, delegacje krajowe, itp. itd. Suma sumarum, jak z tego czegoś wyjdzie te 220 zł netto za dzień pracy (tylko pełne 24 godziny), to powinniśmy być zadowoleni, że jaśnie Pan psiefośnik raczył nam aż tyle wypłacić. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.