ID: 169494
funkcja OUT w tachografie cyfrowym -jak stosować
ID: 169494
ID: 169494
Witam, Drodzy Koledzy, wytłumaczcie mi proszę jak używa się funkcji OUT w tachografie cyfrowym. Sprawa wygląda tak, że pracuję w nocy. Rano idę do domu gdzie odbieram odpoczynek dobowy. W między czasie auto po rozładunku i do ponownego załadunku podstawia pod rampę pracownik załadowcy. Ja wieczorem przychodzę na gotowe. Wczoraj rano wyjąłem kartę, ustawiłem "wpisz pojazd - OUT start" i poszedłem do domu. Ku mojemu zaskoczeniu, gdy wieczorem uruchomiłem auto na tacho było wyświetlone "Jazda bez karty!". Ustawiłem "{wpisz pojazd - OUT koniec" i włożyłem swoją kartę. Na wydruku 24h drukuje mi zdarzenie jazda bez karty. Co zrobiłem źle? Czy może nie powinienem wyjmować karty tylko ustawić OUT start gdy wychodzę i zakończyć OUT koniec gdy zaczynam pracę? Proszę o pomoc.
Witam, Drodzy Koledzy, wytłumaczcie mi proszę jak używa się funkcji OUT w tachografie cyfrowym. Sprawa wygląda tak, że pracuję w nocy. Rano idę do domu gdzie odbieram odpoczynek dobowy. W między czasie auto po rozładunku i do ponownego załadunku podstawia pod rampę pracownik załadowcy. Ja wieczorem przychodzę na gotowe. Wczoraj rano wyjąłem kartę, ustawiłem "wpisz pojazd - OUT start" i poszedłem do domu. Ku mojemu zaskoczeniu, gdy wieczorem uruchomiłem auto na tacho było wyświetlone "Jazda bez karty!". Ustawiłem "{wpisz pojazd - OUT koniec" i włożyłem swoją kartę. Na wydruku 24h drukuje mi zdarzenie jazda bez karty. Co zrobiłem źle? Czy może nie powinienem wyjmować karty tylko ustawić OUT start gdy wychodzę i zakończyć OUT koniec gdy zaczynam pracę? Proszę o pomoc.
~Don Kowal*.dynamic-1-kat-k-4-1-0.vectranet.pl
*.dynamic-1-kat-k-4-1-0.vectranet.pl
Posty (98)
maarek75
| ktosik, to szkodzi, że to nie kierowca będzie używał fukcji którą wbija w tacho i nie jest to w jego gestii uprzedzać zdarzenia. Nawet jak wie, że auto będzie w ruchu to nie jemu wbijać OUT tylko temu co na tym OUT będzie jeździł. A jeśli załadowca nie wie jak to robić to też nie jest zmartwienie kierowcy tylko szefa. Ma go wtedy przeszkolić | |||
~ktosik | Taka *la kosztuje coś koło 2tys chyba. jak dopadne kompa to sprawdzę | |||
~ktosik | Marek wciąż piszemy o przykładzie podanym przez autora czy spekulujemy? | |||
~ktosik | I czyj szef ma przedszkoli zaladowce? Szef auta czy szef zaladowcy? | 1 | ||
maarek75
| Druga rzecz jeśli załadowca będzie jeździł poj. powyż 3, 5t to musi mieć na to uprawnienia, więc jak może nie wiedzieć jak używać tachografu? Szef ma poinformować załadowcę o obowiązku sprawdzenia czy tacho jest na OUT, bo mógł to już zrobić np inny załadowca wcześniej np. przestawiając sprzęt winne miejsce. Kierowca nie ma tu nic do winy chyba, że sam jeździł po terenie firmy, to wtedy się może przełączyć na OUT. | |||
~WASYL | maarek75: Podam ci przykład. Jakiś czas temu zostawiłem samochód na pranie wnętrza do firmy. Włączyłem OUT i poszedłem do domu. Ale gdybym nie włączył, to kogo miałbym przeszkolić? Rozmawiał ze mną właściciel myjni i powiedział, że "jutro" pracownicy zajmą się tym autem. Więc się zajęli, ktoś odpalił samochód, wjechał do myjni, później wyjechał. I miałem przeszkolić szefa a on pracownika, czy może miałem już od razu się dowiedzieć, który będzie go "robił"? A jakby ten właściciel myjni powiedział, że nie zna się na tym i nie będzie grzebał, bo jeszcze coś źle włączy (co jest możliwe, bo wiemy, że w tacho są też inne opcje), to co wtedy? Miałem po prostu pójść sobie do domu i powiedzieć "Nie moje auto. niech się później szef martwi. " czy może z samego szacunku do mojej pracy, włączyć tą opcję żeby nie miał ewentualnych problemów? | 1 | ||
maarek75
| ktosik, mówimy o zasadzie włączania OUT, a co do szkolenia to szef załadowcy oczywiście, bo on przejmuje wtedy odpowiedzialność za pracę na tym sprzęcie, choćby na 5 minut. Wszyscy w tym łańcuszku mają mieć odpowiednią wiedzę. | |||
maarek75
| WASYL, u ciebie sytuacja jest inna, bo ty zostawiłeś kartę w tacho tym samym potwierdzając że jesteś odpowiedzialny za tacho. Nasz autor kartę wyjmuje i tu się kończy jego odpowiedziałność. | |||
~ktosik | dobra, bylem w bledzie z kara. nie dwa tys *la kosztuje : 6. 2. 1. Nierejestrowanie za pomocą urządzenia rejestrującego lub cyfrowego urządzenia rejestrującego na wykresówce lub karcie kierowcy wskazań w zakresie prędkości pojazdu, aktywności kierowcy i przebytej drogi 5. 000 teraz po kolei : maarek75 (2015-08-13 23:41:10) Druga rzecz jeśli załadowca będzie jeździł poj. powyż 3, 5t to musi mieć na to uprawnienia, więc jak może nie wiedzieć jak używać tachografu? norma lnie. na kursie na pj nie szkola z obslugi tacha. a jezdzac poza drogami publicznymi nie trzeba miec KW a skad szef zaladowcy ma znac obsluge tacha?oni ( zaladowca jego szef, ochroniarz, sprzataczka, chociaz wszyscy oni moga miec pj z kat C + E ( chociaz nie musza, bo beda prowadzic pojazd poza drogami publicznymi ) wcale nie musza znac sie na obsludze tacha | 1 | ||
~ktosik | maarek75 (2015-08-13 23:50:01) . Nasz autor kartę wyjmuje i tu się kończy jego odpowiedziałność. nie do konca. jesli tak chcesz ( nie odpowiadac za pojazd ) to musisz go zabezpieczyc przed osobami trzecimi. jak to sie stalo ze auto jechalo? ? | -1 | ||
maarek75
| WASYL, czy dobrze zrozumiałem, że zostawiłeś kartę w tacho? | |||
maarek75
| ktosik, nie możesz zabezpieczyć bo auto będzie używane prze uprawnione do tego osoby. Zabezpieczyć musisz, ale na drodze publicznej a my mówimy tu o terenie przywatnym. | |||
~ktosik | i wlasnie dlatego powinienes wlaczyc OUT | 1 | ||
~ktosik | zostawiajac auto niezabezpieczone, masz swiadomosc ze bedzie uzywane poza terenem publicznym. i wlasnie tutaj jest czas zeby kierowca wlaczyl funkcje OUT | 1 | ||
maarek75
| Na terenie firmy robi się to na co firma pozwala. i jak szef uzgodni z drugim szefem, że zostawia swoje auta pod załadunek u niego to miedzy nimi jest podział odpowiedzialności za te pojazdy ustalony wzajemnym porozumieniem, warunkami polisy ubezpieczeniowej oraz przepisami BHP. | |||
~ktosik | nie marek. kontrola jest na terenie firmy ktora jest wlascicielem auta, i to wlasciciel auta zaplaci mandat, a nie zaladowca ( w tym przypadku ) | |||
maarek75
| Muszę iść do pracy, życzę wszystkim spokojnej i chłodnej nocy:) | |||
~ktosik | a " sladem " ze auto bylo legalnie uzywane i legalnie zaladowane ( chodzi o magnesy, wylaczniki i inne oszukajki ) jest wlaczenie OUTa | 1 | ||
~WASYL | maarek75: Nie, kartę wyjąłem, włączyłem OUT. | |||
maarek75
| ktosik, owszem, ale to nie zmienia faktu, że kierowca ma przewidywać co się będzie działo z ciężarówką pod jego nie obecność. | |||
maarek75
| WASYL, to nie było konieczne, ale oczywiście nie zabronione. | 1 | ||
maarek75
| WASYL, mam na myśli samo wbicie OUT | |||
maarek75
| Ok, juz naprawde muszę spadać, miłej nocy, Panowie. | |||
~ktosik | maarek75 (2015-08-14 00:04:43) ktosik, owszem, ale to nie zmienia faktu, że kierowca ma przewidywać co się będzie działo z ciężarówką pod jego nie obecność. wlasnie dlatego ma wiedziec ze trzeba wlaczyc OUT | -1 | ||
~ktosik | tutaj jest troche podobny przyklad : jazdaprawna. pl/2009/03/02/funkcj a-out-poza-zakresem- w-tachogreafie-cyfro wym-jak-i-kiedy-ja-z astoowac/# usunac spacje z linka. podobny, bo w opisanym tam artykule kierowca odbiera odpoczynek w pojezdzie i zeby bylo wszystko zgodnie z prawem, kierowca nic nie moze robic podczas odpoczynku przy aucie. kazda praca przerywa odpoczynek. a wpis w tacho jest praca. przeczytajcie calosc i do konca | 1 | ||
~Don Kowal | Dokładnie tak jak w opisanym tam przykładzie. "Procedura (out) ta jest możliwa do przeprowadzenia bez założenia karty kierowcy dlatego pracownik podjeżdżający pojazdem nie musi posiadać karty kierowcy (formalnie nie musi być kierowcą). Zdziwiło mnie tylko to, że tachograf wyświetla w takim przypadku "jazda bez karty!" ale widocznie tak być musi. Będę wyjmował kartę, włączał out i do domu. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tym tematem. Pozdrawiam z autostrady A2. :) | 1 | ||
~diabel | A niby co mam przewidywać zostawiając auto na bazie, nie jestem właścicielem auta, wyciągam kartę i jadę do domu a co szef będzie z nim robił, jeździł po placu na ''out'' czy bez to nie musi mnie obchodzić, wsiadam, loguję moją kartę i zaczynam pracę, z pewnością też nie odpowiadam za to co się działo z autem pomiędzy wyjęciem a włożeniem mojej karty. | 1 | ||
~max | OUT stosujemy na terenie państw które nie sa w UE, de*ile parkingowe | -1 | ||
~ktosik | diabel - tyle ze co innego jest zostawic auto na bazie, a co innego poza nia udostepniajac pojazd osobom trzecim | 1 | ||
leon
| Kontrola policji w Czechach. Za brak "podbitego wydruku" za okres używania OUT (o którym tu nikt nie wspomniał) zapłaciłem 10tys koron czeskich. Mandat wystawiono na firmę w której pracuję... od tamtego zdarzenia mamy obowiązek zrobienia wydruku i podsteplowania go na naszym serwisie gdy auto jezdziło na OUT... | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.