ID: 169494
funkcja OUT w tachografie cyfrowym -jak stosować
ID: 169494
ID: 169494
Witam, Drodzy Koledzy, wytłumaczcie mi proszę jak używa się funkcji OUT w tachografie cyfrowym. Sprawa wygląda tak, że pracuję w nocy. Rano idę do domu gdzie odbieram odpoczynek dobowy. W między czasie auto po rozładunku i do ponownego załadunku podstawia pod rampę pracownik załadowcy. Ja wieczorem przychodzę na gotowe. Wczoraj rano wyjąłem kartę, ustawiłem "wpisz pojazd - OUT start" i poszedłem do domu. Ku mojemu zaskoczeniu, gdy wieczorem uruchomiłem auto na tacho było wyświetlone "Jazda bez karty!". Ustawiłem "{wpisz pojazd - OUT koniec" i włożyłem swoją kartę. Na wydruku 24h drukuje mi zdarzenie jazda bez karty. Co zrobiłem źle? Czy może nie powinienem wyjmować karty tylko ustawić OUT start gdy wychodzę i zakończyć OUT koniec gdy zaczynam pracę? Proszę o pomoc.
Witam, Drodzy Koledzy, wytłumaczcie mi proszę jak używa się funkcji OUT w tachografie cyfrowym. Sprawa wygląda tak, że pracuję w nocy. Rano idę do domu gdzie odbieram odpoczynek dobowy. W między czasie auto po rozładunku i do ponownego załadunku podstawia pod rampę pracownik załadowcy. Ja wieczorem przychodzę na gotowe. Wczoraj rano wyjąłem kartę, ustawiłem "wpisz pojazd - OUT start" i poszedłem do domu. Ku mojemu zaskoczeniu, gdy wieczorem uruchomiłem auto na tacho było wyświetlone "Jazda bez karty!". Ustawiłem "{wpisz pojazd - OUT koniec" i włożyłem swoją kartę. Na wydruku 24h drukuje mi zdarzenie jazda bez karty. Co zrobiłem źle? Czy może nie powinienem wyjmować karty tylko ustawić OUT start gdy wychodzę i zakończyć OUT koniec gdy zaczynam pracę? Proszę o pomoc.
~Don Kowal*.dynamic-1-kat-k-4-1-0.vectranet.pl
*.dynamic-1-kat-k-4-1-0.vectranet.pl
Posty (98)
~Don Kowal | Oczywiście, że po włożeniu karty wpis manualny, że od wyjęcia do jej wyłożenia było łóżeczko. Na karcie wszystko się zgadza tylko ten głupi tachograf piszczy że "jazda bez karty!" pomimo włączone funkcji OUT. A wiadomo, że pracownik magazynu nie musi i nie posiada uprawnień czy karty kierowcy żeby postawić auto z parkingu pod rampę na terenie spedycji. | |||
~Xvi | Macie jakieś gówniane te tacho. Wstawcie sobie Stoneridge. Pokazuje ile czasu jedziesz ile pauzy masz ile Ci zostało. Prowadzi Cię jak dziecko za rękę ; ) gorąco polecam. | |||
~ktosik | Xvi - a po co autorowi te dane? on jezdzi 10min w ciagu 8h. poza tym, tacho troche kosztuje zeby je sobie ot tak, wymienic. poza tym, kazde tacho to pokazuje. poza tym, pobieranie danych ze stoneriga, to tylko jak sie robi wekeendowke, bo na zwyklej "pauzie " moze czasu zabraknac | 1 | ||
~g@pa | ktosiku skończ pierdzieć. Co mnie interesi tacho skoro ma urlopówke. Ty to masz geyyyowskie podejście do życia | -2 | ||
~WASYL | Panowie, funkcja OUT umożliwia jazdę np. bez karty w sytuacji, gdy np. pojazd jest w warsztacie bez kierowcy. Wtedy pracownik warsztatu może nim jeździć, również po drogach publicznych i w tej sytuacji nie potrzeba żadnych pieczątek i podpisów na wydrukach. Co innego, gdy zostawimy w warsztacie samochód, wyciągniemy kartę a nie włączymy funkcji OUT. Wtedy, jeśli pracownik warsztatu poruszał się tym samochodem, trzeba zrobić wydruk i musi być podstęplowany i podpisany. Funkcja OUT może być również użyta przez przedsiębiorcę w sytuacji, gdy np. chce zatankować samochód, czy pojechać prywatnie nim gdzieś, np. na wesele kolegi. Wtedy nie musi wkładać swojej karty kierowcy, tylko jedzie jako właściciel samochodu (bądź leasingobiorca, pożyczkobiorca) i żeby było zgodnie z prawem, czyli nie tylko widniała informacja, że "jazda bez karty", po to włącza się funkcję OUT. Pozdrawiam | |||
maarek75
| Podstawowe pytanie to dlaczego ty masz wbijać OUT? Kierowca kończy pracę, wyjmuje kartę i go nie interesuje co się będzie z ciężarówką dalej działo. Ten który wsiada po nim musi dokonać stosownych wpisów w tachograf. Jeśli jest to podstawiacz to wbija OUT. | |||
~WASYL | Chciałbym jeszcze dodać. Tak, w sytuacji gdy jest osoba, która np. podciąga zestaw pod rampę pod nieobecność kierowcy, kolego "~Don Kowal", właśnie tak się robi. Kończymy zmianę, wyciągamy kartę kierowcy, włączamy opcję OUT, idziemy do domu. W tym czasie ktoś inny podciąga zestaw pod rampę. Gdy przychodzimy, zawsze będzie się wyświetlać "jazda bez karty" ale wszystko jest w porządku. Wyłączamy funkcję OUT, wkładamy kartę kierowcy i logujemy się. Wszystko jest zgodne z prawem. To a*alogiczna sytuacja, gdy kończymy zmianę i wyciągamy kartę kierowcy, wiedząc że samochód nie będzie ruszany, więc nie włączamy funkcji OUT, tylko po pauze znów wkładamy kartę kierowcy i rozpoczynamy kolejną zmianę. Do 24 godzin od wyciągnięcia karty kierowcy nie musimy mieć żadnego potwierdzenia co w tym czasie robiliśmy, oprócz wpisu manualnego. | |||
~ktosik | Ja spytam inaczej - po co w ogóle logujesz kartę? Skoro auto nie wyjeżdża na drogi publiczne to nie musisz jeździć na karcie. Ty tak samo jak zaladowca (na nocnej) Zmianie możesz jeździć na OUT 'cie | 1 | ||
~WASYL | maarek75: Można nie wbijać ale znając życie, jak ktoś inny wsiądzie, to z samej tylko nieuwagi nie uruchomi tej funkcji i w razie kontroli zaraz będzie pytanie, dlaczego pojazd był w ruchu bez karty kierowcy? I jak odpowiedzieć? Że pracownik np. magazynowy podstawił samochód pod rampę? Więc różnie może się to skończyć. Moim zdaniem, lepiej więc włączyć tą opcję dla świętego spokoju. Pozdrawiam. | 1 | ||
maarek75
| A skąd kierowca ma mieć pewność czy ciężarówka będzie używana pod jego nieobecność czy nie? Tego się nie wie czasami więc na jakiej podstawie wbijać w tacho cokolwiek? | |||
~ktosik | Wasyl - kierowca musi mieć potwierdzenie na każdą minute swojej czynności w ciągu 24h. | 1 | ||
~ktosik | Wasyl - co odpowiedzieć? Nie wiem. miałem wolne. byłem w domu | |||
maarek75
| ktosik, nie zrozumiałeś, autor wyjeżdża normalnie w trasę, jak robi pauzę to mu ją ładują. | |||
~ktosik | Marek - bo: Właśnie dlatego że nie wie Bo taki mają system pracy | |||
maarek75
| Ładują ciężarówkę, nie trasę:) | |||
~ktosik | Skoro wyjeżdża na drogi Publiczne to oczywiście musi logować karte | |||
~WASYL | ~ktosik: Zgadza się, poza drogami publicznymi nie obowiązują przepisy dotyczące transportu drogowego. Dlatego załadowca możne jeździć samochodem i wykonując czynności służbowe podlegające pod ustawę na funkcji OUT ale gdy nie wieziemy niczego i jedziemy jako właściciel, czy np. mechanik, który np. testuje samochód po naprawie (czyli zestaw jest bez ładunku), spokojnie może jeździć z włączoną funkcją OUT po drogach publicznych. | |||
maarek75
| ktosik, OUT włącza ten który rusza sprzęt bez karty a nie kiero, który skończył pracę, wyjął kartę i odpoczywa poza kabiną. | |||
~ktosik | Nie moze | 1 | ||
~ktosik | Marek - niekoniecznie Pracownik który tylko ładuje nie musi się znać na obsłudze tacha | |||
~WASYL | ~ktosik: Do 24 godzin od wyciągnięcia karty kierowcy jedynym i wystarczającym udowodnieniem każdej minuty swojej czynności, jest wpis manualny. Nic więcej. Powyżej 24 godzin tzw. "urlopówka". | |||
~ktosik | Wasyl przepisy obowiązują zarówno pojazdy załadowana jak i puste. O ile mechanik może jechać bez karty (w ustawie jest zapisany wyjątek) to już szef nie może sobie pojechać na wczasy czy po piwo bez zalogawanej karty | 1 | ||
~Donn Diego | Don Kowal, wyjmujesz karte i idziesz do domu, nie robisz zadnego OUT ! Jak zaczynasz prace robisz wpis manualny i lecisz dalej, skad to OUT wytrzasnoles? | 1 | ||
~ktosik | Wasyl - pow 24h wpis manualny też wystarczy | |||
~ktosik | Don Diego - takie coś wytrzymuje się z przepisów | |||
~ktosik | Wytrzymuje = wytrzaskuje | |||
maarek75
| ktosik, zgadza się, ale to, że załadowca nie wie jak używać tacha nie obliguje kierowcy do wróżenia z fusów i domyślania się co się będzie działo z jego sprzętem pod jego nieobecność. Kierowca nie ma obowiązku tego wiedzieć a co za tym idzie nie może podjąć decyzji co do wpisu w tacho. Jego rola się kończy w momencie wyjęcia karty z tacho i opuszczenia pojazdu. | 1 | ||
~ktosik | Ale w tym przypadku wie, bo udostępnia auto do załadunku. Poza tym, co szkodzi wpisać out zostawiając auto na terenie niepubliczny? | 1 | ||
maarek75
| WASYL, nie ma twojej karty w tacho nie ma twojej odpowiedzialności za to co robi auto. Tu musi się już tłumaczyć firma i ona wykaże przy kontroli kto i w jakim celu jeździł. | |||
~WASYL | maarek75: To wszystko się zgadza, że kierowcy nie musi interesować co się dzieje z samochodem pod jego obecność. Tyle tylko, że to już interesuje szefa, bo w razie kontroli Ty będziesz czysty, bo masz czyste tacho (swoją kartę) ale podczas kontroli pojawią się "luki", że samochód był używany bez karty. Ty możesz, prawidłowo, powiedzieć, że miałeś wolne, byłeś w domu i nic ci nie zrobią ale jeśli np. samochód co dzień, czy co kilka nawet dni jest używany przez kogoś innego, to jest bardzo możliwe, że inspektorzy przeprowadzą kontrolę w fimie. A szef co powie? Że załadowca jeździł pod nieobecność kierowcy samochodem? Może tak powiedzieć ale tutaj też wszystko zależy od inspektora. Jeden uwierzy a inny pomyśli, że "pewnie kierowcy czas się kończył albo chciał zacząć szybciej pauzę żeby szybciej zacząć jazdę". A że nie będą mogli ukarać kierowcy (bo ma czyste tacho), to mogą ukarać przedsiębiorce za tylko taką *łę, jak nie włączona opcja OUT. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.