ID: 160402
Firmy transportowe coraz bardziej zadłużone
ID: 160402
ID: 160402
W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba zadłużonych firm transportowych, które zostały wpisane do Krajowego Rejestru Długów zwiększyła się o ponad 10 proc., do 10 014. Ich zadłużenie sięgnęło 344 mln zł - wynika z danych KRD.
- Od lutego ubiegłego roku liczba zadłużonych firm transportowych, które zostały wpisane do KRD powiększyła się o ponad 10 proc. i teraz jest ich już 10 014. Ich dług wzrósł o 44, 5 mln zł - wskazał cytowany w poniedziałkowym komunikacie prezes Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej Adam Łącki.
- To duża zmiana, zwłaszcza, że w całej gospodarce generalnie odnotowaliśmy wyhamowanie przyrostu liczby dłużników. Widać, że w tej branży są problemy z płatnościami, co można wiązać z utratą części zamówień - dodał.
Trudny rok
Jak wskazali eksperci KRD, ostatni rok nie był łatwy dla tej branży, gdyż przewoźnicy najpierw boleśnie odczuli konsekwencje ograniczeń w handlu z Rosją w wyniku konfliktu rosyjsko-ukraińskieg o, a obecnie obawiają się, że ich kłopoty mogą się jeszcze pogłębić, na skutek wprowadzenia płacy minimalnej dla zagranicznych kierowców wjeżdżających do Niemiec.
Z danych KRD wynika, że w województwach położonych wzdłuż granicy z Rosją, Białorusią i Ukrainą przybyło 108 zadłużonych transportowców i jest ich teraz 1132, a ich dług powiększył się o 4, 4 mln zł do 55, 8 mln zł.
"Towary na Wschód wozili nie tylko przewoźnicy z tych czterech województw. Najwięcej zadłużonych firm z tej branży jest na Mazowszu, Górnym Śląsku i w Wielkopolsce – przewoźnicy z tych województw to blisko 42 proc. wszystkich dłużników. Ich łączny dług to 142, 5 mln zł" - wskazano w komunikacie.
Winne miliony
Dodano w nim, że trzy najbardziej zadłużone firmy transportowe notowane w KRD mają siedziby w województwie śląskim, dolnośląskim i warmińsko-mazurskim, a każda z nich jest winna swoim wierzycielom ponad 5 mln zł.
"Jakby mało było problemów na Wschodzie, przełom roku przyniósł kolejny problem, tym razem w Niemczech. Tamtejszy rząd wprowadził przepisy nakazujące wypłacanie zawodowym kierowcom jeżdżącym po niemieckich drogach minimum 8, 5 euro za godzinę" - przypomina KRD.
- To nie jest żadna troska o polskich kierowców, którzy przecież swoje pensje i tak wydają w Polsce, to brutalna próba wyeliminowania z niemieckiego rynku polskiej konkurencji. Konkurencji nie tylko tańszej, ale i lepszej - podkreśla cytowany w komunikacie prezes Rzetelnej Firmy Waldemar Sokołowski.
Dodał, że do Rzetelnej Firmy należy 2, 5 tys. firm transportowych i ich właściciele sygnalizują, iż utrzymanie tych przepisów "to dla nich zabójstwo". - Spowodowałoby to wzrost kosztów pracowniczych o 50-60 proc. Nasze firmy nie są w stanie udźwignąć takich kosztów, więc liczba dłużników jeszcze się powiększy - stwierdził Sokołowski.
Niemiecki problem
Przewoźni cy należący do programu Rzetelna Firma prowadzonego pod patronatem KRD domagają się od polskiego rządu, by w bezpośrednich rozmowach z niemieckim rządem lub za pośrednictwem Komisji Europejskiej doprowadził do takich zmian niemieckich przepisów, aby nie obowiązywały one przedsiębiorców z innych krajów.
W komunikacie wskazano, że choć Berlin zawiesił obowiązywanie przepisów o płacy minimalnej w odniesieniu do przejazdów tranzytowych, to jednak nie rozwiązuje to problemu. "Po pierwsze zawieszone przepisy można łatwo znowu wprowadzić w życie, po drugie polscy przewoźnicy świadczą w Niemczech także usługi kabotażowe (transport na terenie Niemiec) oraz przewożą towary z Niemiec do Polski i odwrotnie. W obu tych przypadkach przepisy o płacy minimalnej obowiązują nadal" - podkreślono w komunikacie.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba zadłużonych firm transportowych, które zostały wpisane do Krajowego Rejestru Długów zwiększyła się o ponad 10 proc., do 10 014. Ich zadłużenie sięgnęło 344 mln zł - wynika z danych KRD.
- Od lutego ubiegłego roku liczba zadłużonych firm transportowych, które zostały wpisane do KRD powiększyła się o ponad 10 proc. i teraz jest ich już 10 014. Ich dług wzrósł o 44, 5 mln zł - wskazał cytowany w poniedziałkowym komunikacie prezes Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej Adam Łącki.
- To duża zmiana, zwłaszcza, że w całej gospodarce generalnie odnotowaliśmy wyhamowanie przyrostu liczby dłużników. Widać, że w tej branży są problemy z płatnościami, co można wiązać z utratą części zamówień - dodał.
Trudny rok
Jak wskazali eksperci KRD, ostatni rok nie był łatwy dla tej branży, gdyż przewoźnicy najpierw boleśnie odczuli konsekwencje ograniczeń w handlu z Rosją w wyniku konfliktu rosyjsko-ukraińskieg o, a obecnie obawiają się, że ich kłopoty mogą się jeszcze pogłębić, na skutek wprowadzenia płacy minimalnej dla zagranicznych kierowców wjeżdżających do Niemiec.
Z danych KRD wynika, że w województwach położonych wzdłuż granicy z Rosją, Białorusią i Ukrainą przybyło 108 zadłużonych transportowców i jest ich teraz 1132, a ich dług powiększył się o 4, 4 mln zł do 55, 8 mln zł.
"Towary na Wschód wozili nie tylko przewoźnicy z tych czterech województw. Najwięcej zadłużonych firm z tej branży jest na Mazowszu, Górnym Śląsku i w Wielkopolsce – przewoźnicy z tych województw to blisko 42 proc. wszystkich dłużników. Ich łączny dług to 142, 5 mln zł" - wskazano w komunikacie.
Winne miliony
Dodano w nim, że trzy najbardziej zadłużone firmy transportowe notowane w KRD mają siedziby w województwie śląskim, dolnośląskim i warmińsko-mazurskim, a każda z nich jest winna swoim wierzycielom ponad 5 mln zł.
"Jakby mało było problemów na Wschodzie, przełom roku przyniósł kolejny problem, tym razem w Niemczech. Tamtejszy rząd wprowadził przepisy nakazujące wypłacanie zawodowym kierowcom jeżdżącym po niemieckich drogach minimum 8, 5 euro za godzinę" - przypomina KRD.
- To nie jest żadna troska o polskich kierowców, którzy przecież swoje pensje i tak wydają w Polsce, to brutalna próba wyeliminowania z niemieckiego rynku polskiej konkurencji. Konkurencji nie tylko tańszej, ale i lepszej - podkreśla cytowany w komunikacie prezes Rzetelnej Firmy Waldemar Sokołowski.
Dodał, że do Rzetelnej Firmy należy 2, 5 tys. firm transportowych i ich właściciele sygnalizują, iż utrzymanie tych przepisów "to dla nich zabójstwo". - Spowodowałoby to wzrost kosztów pracowniczych o 50-60 proc. Nasze firmy nie są w stanie udźwignąć takich kosztów, więc liczba dłużników jeszcze się powiększy - stwierdził Sokołowski.
Niemiecki problem
Przewoźni cy należący do programu Rzetelna Firma prowadzonego pod patronatem KRD domagają się od polskiego rządu, by w bezpośrednich rozmowach z niemieckim rządem lub za pośrednictwem Komisji Europejskiej doprowadził do takich zmian niemieckich przepisów, aby nie obowiązywały one przedsiębiorców z innych krajów.
W komunikacie wskazano, że choć Berlin zawiesił obowiązywanie przepisów o płacy minimalnej w odniesieniu do przejazdów tranzytowych, to jednak nie rozwiązuje to problemu. "Po pierwsze zawieszone przepisy można łatwo znowu wprowadzić w życie, po drugie polscy przewoźnicy świadczą w Niemczech także usługi kabotażowe (transport na terenie Niemiec) oraz przewożą towary z Niemiec do Polski i odwrotnie. W obu tych przypadkach przepisy o płacy minimalnej obowiązują nadal" - podkreślono w komunikacie.
Posty (100)
~kiero | ~Dziad Bozpolski nawet nie wiesz jak mnie cieszy kiedy się tak z niemocy pienisz na forum... tyle ci pozostało.. Dziadu płać i płacz... | |||
~kiero | a jak cię Dziadu nie stać to likwiduj firme i wracaj do wyuczonego zawodu... jak sobie poczytam twoje forumowe lamenty, to aż mi humor powraca... hahah... | -1 | ||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | to jedynie swiadczy ze polski transport to jeden wielki wal i przekret jak i przykrywka do szemranych interesow. | |||
~arbejten in de tode | Dodał, że do Rzetelnej Firmy należy 2, 5 tys. firm transportowych i ich właściciele sygnalizują, iż utrzymanie tych przepisów "to dla nich zabójstwo". - Spowodowałoby to wzrost kosztów pracowniczych o 50-60 proc. Nasze firmy nie są w stanie udźwignąć takich kosztów, więc liczba dłużników jeszcze się powiększy - stwierdził Sokołowski. Jak się obiecuje zarobki ponad 6 tyś i więcej to potem takie są skutki. Szefowie naobiecują a potem nie dotrzymują słowa. | |||
g-a
| Widzę tu karpie cieszące się nadchodzącą wigilią... prezentów raczej nie będzie. | 1 | ||
~pic | Czegoś nie rozumiem. Firmy się zadłużają, tracą płynność finansową, a kierowcy się cieszą? Idioci czy de*ile? | 1 | ||
~Michał | JAKA TO TAŃSZA I LEPSZA? pOKAŻCIE MI NIEMCA KTÓRY PRACUJE W SYSTEMIE 3/1 4/1 5/1. POPUKAŁ BY SIĘ W GŁOWE. TYLKO DLA TEGO JESTESCIE KONKURENCYJNI BO NIE PRZESTRZEGACIE ZADNYCH PRAW CZŁOWIEKA!!! SIEDZENIE PO MIESIĄCU W KABINACH TO NORMA. TO WY DRODZY PRZEWOZNICY NISZCZYCIE POLSKI I NIEMIECKI RYNEK PRACY I TRANSPORTU | |||
~jojo | kupujcie jeszcze wiecej aut i zanizajcie stawki zeby miec robote, myslicie ze znajdziecie parobkow co beda robic za grosze w wy bedziecie wielcy biznesmeni | |||
~ku-ku | pic - jak możesz rozumieć, jak masz pusty łeb. | |||
~JACEK TRUCKER | ~pic spróbuje Ci to wytłumaczyć. Jeden z moich byłych pracodawców ciągle użalał się jaki ten transport jest nieopłacalny jak to On musi do Nas dopłacać, że o jakiejkolwiek podwyżce nie mamy co marzyć bo On nie ma z czego, a następnie po jakim czasie na placu pojawiały się dwa nowe zestawy. Tak stan rzeczy trwa już od kilku lat. O kierowców się nie martw, to jest grupa takich ludzi którzy jak koty zawsze spadną na cztery łapy. Gorzej z szefami. | |||
Karol75
| ://www. sol-trans. org. pl/MOZK/informacje_o golne. htm | |||
Karol75
| Koledzy kierowcy. polecam ten link ://www. solidarnosc. org. pl/kstd/index. php/aktualnosci. html | |||
~goga | ~kiero (2015-02-09 16:40:04) a jak cię Dziadu nie stać to likwiduj firme i wracaj do wyuczonego zawodu... Czyli do zawodu kierowcy, :) Bo dziadtransy to głównie chlopoki po zawodówce albo i nie... | 1 | ||
jacek-kuba
| ha ha masz plusa gapowaty za cięty język -pomimo, że jesteś gamoniem | |||
Karol75
| Koledzy czytaliście??? Pism o Związków Zawodowych do niemieckiej Minister Pracy i Spraw Socjalnych w sprawie niemieckiej płacy minimalnej dla polskich kierowców. Opublikowano: sobota, 24, styczeń 2015 10:35 ://www. solidarnosc. org. pl/kstd/index. php/prawo/28-z-prac- sekcji/149-pismo-zwi azkow-zawodowych-do- niemieckiej-minister -pracy-i-spraw-socja lnych-w-sprawie-niem ieckiej-placy-minima lnej-dla-polskich-ki erowcow. html | |||
~ku-ku | O to je dobre pytanie ! | |||
~janek | co jest/ przysneło mi się | |||
~ku-ku | g@pa-mie tam nie tną chyba mie lubią ! | |||
~kiero | ~goga (2015-02-09 18:40:15) a co bedę dziadowi żałował... haha.. ustąpie mu swoje miejsce i bedzie tyrał u innego dziada... zobaczymy czy mu bedzie takie dymanie przez szefa pasować... ja sobie poradzę znajdę pracę... | |||
~janek | ale siara Dobranoc czopek na noc | |||
~janek | g@pa jak już ci włoski na klacie wyrosną to w końcu przestaną cię brać za dziewczynkę | |||
~obserwator | Pasujecie matoły do kolorystyki tego forum jak tralala. Piszcie dalej. | |||
~janek | Dziękujemy ci podglądacz | |||
~janek | gapa ciesz się chwilą ; -D | |||
~bolek | dziadtransy poupadają, sami będą sobie jeździć, a wielkie szofery parkę świnek se kupią i opatrzą | 1 | ||
~ku-ku | obserwator-co ześ zauwarzył kurna ! | |||
~doktor | "szofery" do wyuczonych zawodów wrócą i lekarzy przybędzie ha ha | |||
~doktor | ~pic (2015-02-09 17:52:52) Czegoś nie rozumiem. Firmy się zadłużają, tracą płynność finansową, a kierowcy się cieszą? Idioci czy de*ile? jedno i drugie | 1 | ||
Alina26
| Ogłaszają zadłużenie, upadłość, a później otwierają kolejną na żonę, brata, dziecko i dalej zarabiają swoje :) Najłatwiej zabrać tym co na nich robią... | |||
~janek | Malina |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.