ID: 160402
Firmy transportowe coraz bardziej zadłużone
ID: 160402
ID: 160402
W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba zadłużonych firm transportowych, które zostały wpisane do Krajowego Rejestru Długów zwiększyła się o ponad 10 proc., do 10 014. Ich zadłużenie sięgnęło 344 mln zł - wynika z danych KRD.
- Od lutego ubiegłego roku liczba zadłużonych firm transportowych, które zostały wpisane do KRD powiększyła się o ponad 10 proc. i teraz jest ich już 10 014. Ich dług wzrósł o 44, 5 mln zł - wskazał cytowany w poniedziałkowym komunikacie prezes Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej Adam Łącki.
- To duża zmiana, zwłaszcza, że w całej gospodarce generalnie odnotowaliśmy wyhamowanie przyrostu liczby dłużników. Widać, że w tej branży są problemy z płatnościami, co można wiązać z utratą części zamówień - dodał.
Trudny rok
Jak wskazali eksperci KRD, ostatni rok nie był łatwy dla tej branży, gdyż przewoźnicy najpierw boleśnie odczuli konsekwencje ograniczeń w handlu z Rosją w wyniku konfliktu rosyjsko-ukraińskieg o, a obecnie obawiają się, że ich kłopoty mogą się jeszcze pogłębić, na skutek wprowadzenia płacy minimalnej dla zagranicznych kierowców wjeżdżających do Niemiec.
Z danych KRD wynika, że w województwach położonych wzdłuż granicy z Rosją, Białorusią i Ukrainą przybyło 108 zadłużonych transportowców i jest ich teraz 1132, a ich dług powiększył się o 4, 4 mln zł do 55, 8 mln zł.
"Towary na Wschód wozili nie tylko przewoźnicy z tych czterech województw. Najwięcej zadłużonych firm z tej branży jest na Mazowszu, Górnym Śląsku i w Wielkopolsce – przewoźnicy z tych województw to blisko 42 proc. wszystkich dłużników. Ich łączny dług to 142, 5 mln zł" - wskazano w komunikacie.
Winne miliony
Dodano w nim, że trzy najbardziej zadłużone firmy transportowe notowane w KRD mają siedziby w województwie śląskim, dolnośląskim i warmińsko-mazurskim, a każda z nich jest winna swoim wierzycielom ponad 5 mln zł.
"Jakby mało było problemów na Wschodzie, przełom roku przyniósł kolejny problem, tym razem w Niemczech. Tamtejszy rząd wprowadził przepisy nakazujące wypłacanie zawodowym kierowcom jeżdżącym po niemieckich drogach minimum 8, 5 euro za godzinę" - przypomina KRD.
- To nie jest żadna troska o polskich kierowców, którzy przecież swoje pensje i tak wydają w Polsce, to brutalna próba wyeliminowania z niemieckiego rynku polskiej konkurencji. Konkurencji nie tylko tańszej, ale i lepszej - podkreśla cytowany w komunikacie prezes Rzetelnej Firmy Waldemar Sokołowski.
Dodał, że do Rzetelnej Firmy należy 2, 5 tys. firm transportowych i ich właściciele sygnalizują, iż utrzymanie tych przepisów "to dla nich zabójstwo". - Spowodowałoby to wzrost kosztów pracowniczych o 50-60 proc. Nasze firmy nie są w stanie udźwignąć takich kosztów, więc liczba dłużników jeszcze się powiększy - stwierdził Sokołowski.
Niemiecki problem
Przewoźni cy należący do programu Rzetelna Firma prowadzonego pod patronatem KRD domagają się od polskiego rządu, by w bezpośrednich rozmowach z niemieckim rządem lub za pośrednictwem Komisji Europejskiej doprowadził do takich zmian niemieckich przepisów, aby nie obowiązywały one przedsiębiorców z innych krajów.
W komunikacie wskazano, że choć Berlin zawiesił obowiązywanie przepisów o płacy minimalnej w odniesieniu do przejazdów tranzytowych, to jednak nie rozwiązuje to problemu. "Po pierwsze zawieszone przepisy można łatwo znowu wprowadzić w życie, po drugie polscy przewoźnicy świadczą w Niemczech także usługi kabotażowe (transport na terenie Niemiec) oraz przewożą towary z Niemiec do Polski i odwrotnie. W obu tych przypadkach przepisy o płacy minimalnej obowiązują nadal" - podkreślono w komunikacie.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba zadłużonych firm transportowych, które zostały wpisane do Krajowego Rejestru Długów zwiększyła się o ponad 10 proc., do 10 014. Ich zadłużenie sięgnęło 344 mln zł - wynika z danych KRD.
- Od lutego ubiegłego roku liczba zadłużonych firm transportowych, które zostały wpisane do KRD powiększyła się o ponad 10 proc. i teraz jest ich już 10 014. Ich dług wzrósł o 44, 5 mln zł - wskazał cytowany w poniedziałkowym komunikacie prezes Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej Adam Łącki.
- To duża zmiana, zwłaszcza, że w całej gospodarce generalnie odnotowaliśmy wyhamowanie przyrostu liczby dłużników. Widać, że w tej branży są problemy z płatnościami, co można wiązać z utratą części zamówień - dodał.
Trudny rok
Jak wskazali eksperci KRD, ostatni rok nie był łatwy dla tej branży, gdyż przewoźnicy najpierw boleśnie odczuli konsekwencje ograniczeń w handlu z Rosją w wyniku konfliktu rosyjsko-ukraińskieg o, a obecnie obawiają się, że ich kłopoty mogą się jeszcze pogłębić, na skutek wprowadzenia płacy minimalnej dla zagranicznych kierowców wjeżdżających do Niemiec.
Z danych KRD wynika, że w województwach położonych wzdłuż granicy z Rosją, Białorusią i Ukrainą przybyło 108 zadłużonych transportowców i jest ich teraz 1132, a ich dług powiększył się o 4, 4 mln zł do 55, 8 mln zł.
"Towary na Wschód wozili nie tylko przewoźnicy z tych czterech województw. Najwięcej zadłużonych firm z tej branży jest na Mazowszu, Górnym Śląsku i w Wielkopolsce – przewoźnicy z tych województw to blisko 42 proc. wszystkich dłużników. Ich łączny dług to 142, 5 mln zł" - wskazano w komunikacie.
Winne miliony
Dodano w nim, że trzy najbardziej zadłużone firmy transportowe notowane w KRD mają siedziby w województwie śląskim, dolnośląskim i warmińsko-mazurskim, a każda z nich jest winna swoim wierzycielom ponad 5 mln zł.
"Jakby mało było problemów na Wschodzie, przełom roku przyniósł kolejny problem, tym razem w Niemczech. Tamtejszy rząd wprowadził przepisy nakazujące wypłacanie zawodowym kierowcom jeżdżącym po niemieckich drogach minimum 8, 5 euro za godzinę" - przypomina KRD.
- To nie jest żadna troska o polskich kierowców, którzy przecież swoje pensje i tak wydają w Polsce, to brutalna próba wyeliminowania z niemieckiego rynku polskiej konkurencji. Konkurencji nie tylko tańszej, ale i lepszej - podkreśla cytowany w komunikacie prezes Rzetelnej Firmy Waldemar Sokołowski.
Dodał, że do Rzetelnej Firmy należy 2, 5 tys. firm transportowych i ich właściciele sygnalizują, iż utrzymanie tych przepisów "to dla nich zabójstwo". - Spowodowałoby to wzrost kosztów pracowniczych o 50-60 proc. Nasze firmy nie są w stanie udźwignąć takich kosztów, więc liczba dłużników jeszcze się powiększy - stwierdził Sokołowski.
Niemiecki problem
Przewoźni cy należący do programu Rzetelna Firma prowadzonego pod patronatem KRD domagają się od polskiego rządu, by w bezpośrednich rozmowach z niemieckim rządem lub za pośrednictwem Komisji Europejskiej doprowadził do takich zmian niemieckich przepisów, aby nie obowiązywały one przedsiębiorców z innych krajów.
W komunikacie wskazano, że choć Berlin zawiesił obowiązywanie przepisów o płacy minimalnej w odniesieniu do przejazdów tranzytowych, to jednak nie rozwiązuje to problemu. "Po pierwsze zawieszone przepisy można łatwo znowu wprowadzić w życie, po drugie polscy przewoźnicy świadczą w Niemczech także usługi kabotażowe (transport na terenie Niemiec) oraz przewożą towary z Niemiec do Polski i odwrotnie. W obu tych przypadkach przepisy o płacy minimalnej obowiązują nadal" - podkreślono w komunikacie.
Posty (100)
~Dziad Bozpolski | Alina - a ty na kogo robisz? Możesz mi przybliżyć to zagadnienie? | |||
~Dziad Bozpolski | ~kiero (2015-02-09 16:40:04) W drodze wyjątku napisałem kilka słów do psychopaty. Zniknęły. W sumie dobrze. Miejmy litość dla tego przypadku. | |||
~Dziad Bozpolski | Burki sobie mogą poujadać... poszczekaj sobie g@pa, poszczekaj. Jeśli znajdzie się ktoś w pełni władz umysłowych wtedy możemy kilka zdań zamienić. | |||
~Dziad Bozpolski | No i g@pa został wycięty. Niepotrzebnie. Może nieco miłosierdzia dla by-dlą-tka? Co prawda to nie 24. 12 ale może dajmy szansę zwierzaczkom - nawet jak robią wrażenie zarażonych wścieklizną. Taki akt miłosierdzia. | |||
~janek | to tera błysneło dziadkowi na spławiku | |||
~Dziad Bozpolski | ; -) , nawet zabawne ; -). | |||
~zorientowany | Może znajdzie się ktoś średnio rozgarnięty i wytłumaczy mi skąd ta radość prof. parkingowych bez szkoły? Nie mogę pojąć tej radości i toku rozumowania... Firmy padają, gwałtownie ubywa miejsc pracy, a wy się cieszycie. Na złość mamie odmrożę sobie uszy. Czegoś nie kumam... To jak to będzie, kiedy będzie 5 kiero na jedno miejsce, tak wesoło? ?? | |||
~janek | ty się lepiej zorientuj | |||
~zorientowany | Podobno jak ktoś zrozumie psychikę kobiety lub kierowcy z PL to dostanie Nobla hahhaha | |||
~zorientowany | Wow, ale odpowiedź Janek! | |||
~Dziad Bozpolski | zorientowany - przemówiłeś do ściany - betonowej... (zawsze to jakaś forma rozrywki). | |||
~zorientowany | Właśnie widzę, po tych głębokich i przemyślanych odpowiedziach :) | |||
~janek | już dzwonie do wróżki | |||
~zorientowany | i ten wzrok tęskniący za rozumem... | |||
baza40
| jesteście tacy mądrzy panowie kierowcy też sobie kupcie 2, 3, 5 aut i pogadamy za rok co wam z tego zostanie, tylko potraficie dużo gadać i okradać, krytykować jak się tylko da pozdrawiam | |||
~zorientowany | Baza spokojnie. Jak to mówią:nim gruby schudnie, to chudy zdechnie :) Zobaczymy, co alimenciarze i królowie życia z mini ratką zrobią, jak braknie dla nich roboty :) | |||
~janek | - Teraz, gdy już wiem, że tego polecenia nie wydał pan kierownik - pytam: co za idiota to zrobił? | |||
jacek-kuba
| przecież nikt mądry dzisiaj nie będzie w to się babrał-dziady myślały, że zrobią furorę-kierowcy są inteligentniejsi - myślą samodzielnie i aut nie kupują, tylko okupują idiotów | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | skoro wyplacanie wynagrodzenia jest glownym czynnikiem rozkladajacy na lopatki firme to gratuluje wiedzy i umiejetnosci prowadzenia dzialalnosci gospodarczej. | |||
~janek | - Szefie - powiada pracownik - pracuję u pana już 5 lat, a jeszcze ani razu nie upomniałem się o podwyżkę... - I właśnie dlatego pan dalej pracuje. | |||
~janek | - Szefie, muszę dostać podwyżkę, bo z tej pensji nie mogę wyżyć! - Lepiej się zastanów, jak wyżyjesz bez tej pensji... | |||
~8oiu0io | najwyraźniej mamy za dużą konkurencję za dużo firm transportowych skoro nie potrafią sfinansować swoich zobowiązań i działają na kredyt... jest was po prostu za dużo... czas na sito | |||
~8oiu0io | firma to nie tylko szef i auta ; ) to przede wszystkim kierowcy pracownicy. jesli będą chcieli byc droźsi to będą... | |||
~janek | Zebranie w małym miasteczku. Mówi starszy mężczyzna: - My to już chyba tej Unii Europejskiej nie doczekamy, ale ta nasza młodzież to na pewno. Na to odzywa się jakiś staruszek: - I dobrze tak, chuliganom! | |||
~janek | - Co to, gazdo, wstąpiliście do Unii Europejskiej? Góral spogląda na swoje kierpce i odpowiada: - Nie, to chyba coś innego śmierdzi. | |||
~janek | zorientowany czy już się zorientowałeś? | |||
~janek | mała podpowiedz; - Kiedy odbyło się pierwsze na Ziemi referendum według unijnego wzorca? - W raju, gdy Pan Bóg stworzył kobietę, przyprowadził ja do Adama i powiedział: "Wybierz sobie żonę". | |||
~janek | Antek radzi się agronoma: - Mówią, że nawóz sztuczny jest lepszy od naturalnego. A pan jak uważa? - Trudno powiedzieć, to rzecz smaku. | |||
~janek | to tera se zapale | |||
marci
| dawaj dalej janek |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.