ID: 160402
Firmy transportowe coraz bardziej zadłużone
ID: 160402
ID: 160402
W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba zadłużonych firm transportowych, które zostały wpisane do Krajowego Rejestru Długów zwiększyła się o ponad 10 proc., do 10 014. Ich zadłużenie sięgnęło 344 mln zł - wynika z danych KRD.
- Od lutego ubiegłego roku liczba zadłużonych firm transportowych, które zostały wpisane do KRD powiększyła się o ponad 10 proc. i teraz jest ich już 10 014. Ich dług wzrósł o 44, 5 mln zł - wskazał cytowany w poniedziałkowym komunikacie prezes Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej Adam Łącki.
- To duża zmiana, zwłaszcza, że w całej gospodarce generalnie odnotowaliśmy wyhamowanie przyrostu liczby dłużników. Widać, że w tej branży są problemy z płatnościami, co można wiązać z utratą części zamówień - dodał.
Trudny rok
Jak wskazali eksperci KRD, ostatni rok nie był łatwy dla tej branży, gdyż przewoźnicy najpierw boleśnie odczuli konsekwencje ograniczeń w handlu z Rosją w wyniku konfliktu rosyjsko-ukraińskieg o, a obecnie obawiają się, że ich kłopoty mogą się jeszcze pogłębić, na skutek wprowadzenia płacy minimalnej dla zagranicznych kierowców wjeżdżających do Niemiec.
Z danych KRD wynika, że w województwach położonych wzdłuż granicy z Rosją, Białorusią i Ukrainą przybyło 108 zadłużonych transportowców i jest ich teraz 1132, a ich dług powiększył się o 4, 4 mln zł do 55, 8 mln zł.
"Towary na Wschód wozili nie tylko przewoźnicy z tych czterech województw. Najwięcej zadłużonych firm z tej branży jest na Mazowszu, Górnym Śląsku i w Wielkopolsce – przewoźnicy z tych województw to blisko 42 proc. wszystkich dłużników. Ich łączny dług to 142, 5 mln zł" - wskazano w komunikacie.
Winne miliony
Dodano w nim, że trzy najbardziej zadłużone firmy transportowe notowane w KRD mają siedziby w województwie śląskim, dolnośląskim i warmińsko-mazurskim, a każda z nich jest winna swoim wierzycielom ponad 5 mln zł.
"Jakby mało było problemów na Wschodzie, przełom roku przyniósł kolejny problem, tym razem w Niemczech. Tamtejszy rząd wprowadził przepisy nakazujące wypłacanie zawodowym kierowcom jeżdżącym po niemieckich drogach minimum 8, 5 euro za godzinę" - przypomina KRD.
- To nie jest żadna troska o polskich kierowców, którzy przecież swoje pensje i tak wydają w Polsce, to brutalna próba wyeliminowania z niemieckiego rynku polskiej konkurencji. Konkurencji nie tylko tańszej, ale i lepszej - podkreśla cytowany w komunikacie prezes Rzetelnej Firmy Waldemar Sokołowski.
Dodał, że do Rzetelnej Firmy należy 2, 5 tys. firm transportowych i ich właściciele sygnalizują, iż utrzymanie tych przepisów "to dla nich zabójstwo". - Spowodowałoby to wzrost kosztów pracowniczych o 50-60 proc. Nasze firmy nie są w stanie udźwignąć takich kosztów, więc liczba dłużników jeszcze się powiększy - stwierdził Sokołowski.
Niemiecki problem
Przewoźni cy należący do programu Rzetelna Firma prowadzonego pod patronatem KRD domagają się od polskiego rządu, by w bezpośrednich rozmowach z niemieckim rządem lub za pośrednictwem Komisji Europejskiej doprowadził do takich zmian niemieckich przepisów, aby nie obowiązywały one przedsiębiorców z innych krajów.
W komunikacie wskazano, że choć Berlin zawiesił obowiązywanie przepisów o płacy minimalnej w odniesieniu do przejazdów tranzytowych, to jednak nie rozwiązuje to problemu. "Po pierwsze zawieszone przepisy można łatwo znowu wprowadzić w życie, po drugie polscy przewoźnicy świadczą w Niemczech także usługi kabotażowe (transport na terenie Niemiec) oraz przewożą towary z Niemiec do Polski i odwrotnie. W obu tych przypadkach przepisy o płacy minimalnej obowiązują nadal" - podkreślono w komunikacie.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba zadłużonych firm transportowych, które zostały wpisane do Krajowego Rejestru Długów zwiększyła się o ponad 10 proc., do 10 014. Ich zadłużenie sięgnęło 344 mln zł - wynika z danych KRD.
- Od lutego ubiegłego roku liczba zadłużonych firm transportowych, które zostały wpisane do KRD powiększyła się o ponad 10 proc. i teraz jest ich już 10 014. Ich dług wzrósł o 44, 5 mln zł - wskazał cytowany w poniedziałkowym komunikacie prezes Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej Adam Łącki.
- To duża zmiana, zwłaszcza, że w całej gospodarce generalnie odnotowaliśmy wyhamowanie przyrostu liczby dłużników. Widać, że w tej branży są problemy z płatnościami, co można wiązać z utratą części zamówień - dodał.
Trudny rok
Jak wskazali eksperci KRD, ostatni rok nie był łatwy dla tej branży, gdyż przewoźnicy najpierw boleśnie odczuli konsekwencje ograniczeń w handlu z Rosją w wyniku konfliktu rosyjsko-ukraińskieg o, a obecnie obawiają się, że ich kłopoty mogą się jeszcze pogłębić, na skutek wprowadzenia płacy minimalnej dla zagranicznych kierowców wjeżdżających do Niemiec.
Z danych KRD wynika, że w województwach położonych wzdłuż granicy z Rosją, Białorusią i Ukrainą przybyło 108 zadłużonych transportowców i jest ich teraz 1132, a ich dług powiększył się o 4, 4 mln zł do 55, 8 mln zł.
"Towary na Wschód wozili nie tylko przewoźnicy z tych czterech województw. Najwięcej zadłużonych firm z tej branży jest na Mazowszu, Górnym Śląsku i w Wielkopolsce – przewoźnicy z tych województw to blisko 42 proc. wszystkich dłużników. Ich łączny dług to 142, 5 mln zł" - wskazano w komunikacie.
Winne miliony
Dodano w nim, że trzy najbardziej zadłużone firmy transportowe notowane w KRD mają siedziby w województwie śląskim, dolnośląskim i warmińsko-mazurskim, a każda z nich jest winna swoim wierzycielom ponad 5 mln zł.
"Jakby mało było problemów na Wschodzie, przełom roku przyniósł kolejny problem, tym razem w Niemczech. Tamtejszy rząd wprowadził przepisy nakazujące wypłacanie zawodowym kierowcom jeżdżącym po niemieckich drogach minimum 8, 5 euro za godzinę" - przypomina KRD.
- To nie jest żadna troska o polskich kierowców, którzy przecież swoje pensje i tak wydają w Polsce, to brutalna próba wyeliminowania z niemieckiego rynku polskiej konkurencji. Konkurencji nie tylko tańszej, ale i lepszej - podkreśla cytowany w komunikacie prezes Rzetelnej Firmy Waldemar Sokołowski.
Dodał, że do Rzetelnej Firmy należy 2, 5 tys. firm transportowych i ich właściciele sygnalizują, iż utrzymanie tych przepisów "to dla nich zabójstwo". - Spowodowałoby to wzrost kosztów pracowniczych o 50-60 proc. Nasze firmy nie są w stanie udźwignąć takich kosztów, więc liczba dłużników jeszcze się powiększy - stwierdził Sokołowski.
Niemiecki problem
Przewoźni cy należący do programu Rzetelna Firma prowadzonego pod patronatem KRD domagają się od polskiego rządu, by w bezpośrednich rozmowach z niemieckim rządem lub za pośrednictwem Komisji Europejskiej doprowadził do takich zmian niemieckich przepisów, aby nie obowiązywały one przedsiębiorców z innych krajów.
W komunikacie wskazano, że choć Berlin zawiesił obowiązywanie przepisów o płacy minimalnej w odniesieniu do przejazdów tranzytowych, to jednak nie rozwiązuje to problemu. "Po pierwsze zawieszone przepisy można łatwo znowu wprowadzić w życie, po drugie polscy przewoźnicy świadczą w Niemczech także usługi kabotażowe (transport na terenie Niemiec) oraz przewożą towary z Niemiec do Polski i odwrotnie. W obu tych przypadkach przepisy o płacy minimalnej obowiązują nadal" - podkreślono w komunikacie.
Posty (100)
~janek | nie dam ; -D | |||
marci
| ja tam z dziadow sie smieje i z paliwa mam i koszta zrobbie a oni niech se tam dalej panow udaja. A ja nawet kredytu nie musze brac. Bo kierowca jest madry a szef pazerny i malo rozgarniety | |||
~janek | Jak po japońsku nazywa się gabinet szefa? - Yamahama | |||
marci
| Czym się różni wibrator od szefa? - Szef to prawdziwy ch.. ! | |||
~janek | Są 4 rodzaje szefów: szef-pedał, szef-niepedał, szef-superpedał i szef-superpedał-czar odziej. Szef-pedał mówi: - Ja Pana zaraz wypieprzę! Szef-nie pedał: - Nie będę się z Panem pieprzył! Szef-supe rpedał: - Ja was wszystkich wypieprzę! Szef-sup erpedał-czarodziej: - Jak ja was wszystkich wypieprzę, to nawet nie będziecie wiedzieli, kiedy!! | |||
marci
| - Proszę wybaczyć panie sefie, ale w tym miesiącu nie dostałem wyplaty - Wybaczam panu. | |||
marci
| Ojciec pyta się swojej 25 letniej córki: -kiedy Ty masz zamiar wyjść za mąż? Ona na to: -po co mam wychodzić za mąż jak mam w domu wibrator i to mi wystarcza. Na drugi dzień córka wraca z pracy a tu w pokoju siedzi pijany jak bela ojciec a na stole stoi jej wibrator. Ona krzyczy: -tata co Ty robisz?? -nie widzisz? Z zięciem pije. | |||
~kirman | jak sie zanirza stawki to sa tego skutki np z brestu do warszawy za 60 cent za km to nie dziw ze ogon | |||
~dziadtrans | janek?, jest jeszcze szef piroman Ja Cie wypie rdolę z hukiem | |||
~janek | Tera se kawe pije | |||
~janek | Jak nazywa się film, w którym rudy ścina się na łyso? Oszukać przeznaczenie. no czs do roboty Nara | |||
~archiwum X | Jacek Kuba przecież nikt mądry dzisiaj nie będzie w to się babrał-dziady myślały, że zrobią furorę-kierowcy są inteligentniejsi - myślą samodzielnie i aut nie kupują, tylko okupują idiotów Weź się chłopie zdecyduj bo ostatnio pisałeś że jesteś szefem a tu plujesz na innych. Kłamczuch jesteś i nie jesteś ani sioferem ani siefem jesteś P i z d a forumowa | |||
~archiwum X | najwyraźniej mamy za dużą konkurencję za dużo firm transportowych skoro nie potrafią sfinansować swoich zobowiązań i działają na kredyt... jest was po prostu za dużo... czas na sito Raczej to się tyczy za bardzo zachłannych kierofffcuffff | |||
~doktor | Kierowca -pracownik, a kierowca szofer to duża różnica. Kierowca widzi co się dzieje na rynku i rozumie, a szofer tylko pluje i żąda. | |||
~doktor | Szoferom jak źle u dziadtransów, niech kupują auta i do roboty, ale jaja mają za małe żeby się wykazać, na cudzych plecach pełzają i ciągle jeszcze narzekają. | |||
~dziadtrans | Podgląd konta jacek-kubajacek-kuba (2015-02-09 22:38:22) przecież nikt mądry dzisiaj nie będzie w to się babrał-dziady myślały, że zrobią furorę-kierowcy są inteligentniejsi - myślą samodzielnie i aut nie kupują, tylko okupują idiotów Dziady są przynajmniej ambitne. Po co szofery okupują idiotów, brać się do roboty, wtedy nie będą narzekać, na dziadtransów. | 1 | ||
~dziadtrans | Firmy upadają, szofery się śmieją, ale z czego BARANY? że dziadu roboty nie będziesz miał? | |||
~polanski | doktor, wez rozped i barana w sciane | |||
~doktor | o szofera prawda w oczy kole | |||
~polanski | dziadtrans, a kumasz od czego tak przezwani pseudo szefowie? od klamstw, zlodziejstwa, oszustwa chamstwa, do uczciwego pracodawcy nikt pretensji miec nie bedzie a on kierowcow nie szuka | |||
~dziadtrans | piszę o szoferach, a nie uczciwych kierowcach ! | |||
~dziadtrans | skoro im źle i tylko szczekają, niech zostaną przewoźnikami, nic nie stoi na przeszkodzie, są tacy inteligentni poradzą sobie lepiej niż dziadtransy | |||
~janek | se w robocie siedzé i szlabanem bujam | |||
~doktor | Masowe kolejki szoferów w urzędzie pracy !!! | |||
~Krokodyl | ~dziadtrans. Szofery sa za głupie żeby to zrozumieć. Ich iloraz inteligencji kończy sie na 40. Od tego picia na parkingach z mózgu zrobiła sie woda. | |||
~Krokodyl | Mysla ze jak małe firmy upadną to będzie im lepiej. Gówno prawda. Jak pracodawców bedzie kilkuset to dopiero beda stawiać warunki. Juz nie bedzie Panie Janku czy Pan pojedzie tylko zostana numerkiem w firmie z którego zdaniem nikt sie nie bedzie liczył. | 1 | ||
~Krokodyl | W perspektywnie kilkunastu lat zostana tylko duze firmy, ktore rozwina sie do mega rozmiarow. A kierowcy zostaną parobkami. Bo raczej nie bedą fikać, jak firma bedzie miala kilku prawników na etacie. Ot co taki nastanie dobrobyt dla Was. | 1 | ||
jacek-kuba
| archiwum x nie opluwam nikogo, najwyżej się wygłupiam. Proszę nie imputuj mi, że kiedykolwiek kreowałem się na jakiegoś szefa. Nie zatrudniam żadnych pracowników-więc szefem chyba nie jestem-może sam dla siebie. Odróżniaj wygłupy pisane z przymrużeniem oka. Siedzę na forum mam L4 nie pojadę nigdzie połamany. Nie kłamię i nigdy tego nie robiłem-czasami po prostu żartuję i prowokuję. Natomiast nikomu z zasady nie ubliżam i tu jest między nami zasadnicza różnica. Przy następnym bluzgu z Twojej strony, nie będę tak grzeczny-pozdrawiam i zajmij się oceną własnej osoby | |||
~janek | Krokodyl a ja se będę dalej szlabanem machał z uśmiechem na ry... twarzy | |||
~Wnikliwy... | Niech dalej jeżdżą za niskie stawki, świadczą nie uczciwą konkurencje i narażają siebie i kierowców na straty finansowe. A rynek sam się oczyści, dziadtransy splajtują a normalne firmy zaczną uczciwie traktować kierowców. Są zrzeszenia a nadal stawek minimalnych nie narzucono oraz surowych kar jakie nakładano by za łamanie postanowień przewoźników. jak robicie Polaczki tak Polaczki macie. Nic z dziadostwa i egoizmu oraz głupoty i braku odpowiedzialności nigdy dobrego nie wynikło a konsekwencje zawsze prędzej czy później będą dotkliwe i dla winowajców i dal nie winnych. Polak jak i przed szkodą... tak i po szkodzie głupi... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.