ID: 149992
Mobilizacja kierowców - Strajk, Petycja
ID: 149992
ID: 149992
Na jednym z forum motoryzacyjnym z branży :P nie będę podawał nazwy z oczywistych względów (chyba że mogę:), powstała pewna intencja napisania petycji. Tak też powstała...
CYTAT: ''Petycja ma zostać skierowana do Ministra Pracy, a stroną tej petycji są zawodowi kierowcy. Jest to kopia robocza, pismo nie ma brzmienia końcowego i może ulec zmianie. Pismo zawiera także błędy stylistyczne i ortograficzne :) Jednak wszystkie osoby które podzielają zdanie, powinni na facebooku dać lajka, a tym samym, potwierdza zasadność tej petycji. Jeżeli lajków (lubie to) będzie dużo, a tym samym poparcie, petycja zostanie wysłana do ministerstwa. Pamiętajcie, że należy się spieszyć bo już niedługo Minister Pracy przedstawi rozwiązania dotyczące ryczałtów za hotel.
Dlaczego facebook? Jest to portal społecznościowy dzieki któremu najłatwiej będzie się zorganizować. Dając lajka (lubie to), potwierdzasz zasadność tej petycji i ją popierasz. Adres gdzie trzeba dać lajka to: facebook. com/ jestemkierowca
We rsja robocza listu do Ministra Pracy. List zostanie wysłany, kiedy dokument zostanie poparty odpowiednią liczbą głosów. Do chwili wysłania, brane będą pod uwagę wszystkie zmiany. Jeżeli popierasz, kliknij na ''Lubię To'' KONIEC CYTATU
Szanowny Panie Ministrze,
Społeczność zawodowych kierowców, która powstała i gromadzi się na portalu społecznościowym, apeluje i jednocześnie Prosi o wszczęcie kontroli w firmach transportowych, w szczególności wykonujących przewóz rzeczy. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieprzestrzeganie przez pracodawców podstawowych praw jakie przysługują każdemu pracownikowi. Informacje jakie posiadamy są przerażające i świadczą o nagminnym łamaniu prawa, przez polskich przewoźników. Z tego powodu, postanowiliśmy Prosić Pana Ministra o zapoznanie się z uwagami jak i postulatami, które zostały opracowane przez samych kierowców:
1. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu czasu pracy w rozumieniu z przepisami kodeksu pracy:
- Pracodawcy posiadają niezbędne dowody świadczące o łamaniu prawa wobec swoich pracowników. Dowodami na nieprzestrzeganie prawa i nie wypłacanie przez nich wynagrodzenia za chociażby nadgodziny, są zapisy z tachografów i kart kierowcy, które już od dawna automatycznie rejestrują rzeczywisty cały przebieg pracy kierowcy.
2. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu wynagrodzeń za wykonaną pracę:
- Uważamy, że w masowym stopniu zostaliśmy wręcz zmuszeni do podpisania umów o pracę, w której wynagrodzenie zostało ustalone w wysokości 1680 zł brutto. W rzeczywistości pracę podjęliśmy na warunkach innych niż zawarte w umowach. Nasza praca rozliczana jest na podstawie przejechanych kilometrów, której stawka często została ustalona na ~30 gr/km (+-). Chcemy zwrócić szczególną uwagę na diety, których w rzeczywistości nie otrzymujemy, za to pracodawca te diety rozlicza ''na swój sposób'' jako nasze wynagrodzenie proporcjonalnie do przejechanych kilometrów. Tym sposobem, przewoźnicy omijają przepisy prawa, nie opodatkowując rzeczywistego wynagrodzenia jakie otrzymują kierowcy.
Zwracamy uwagę, że diety nie mogą stanowić części wynagrodzenia, ponieważ samą intencją ustawodawcy było zagwarantowanie wszystkim pracownikom, pokrycia przez pracodawcę zwiększonych kosztów wyżywienia jakie powstają w czasie podróży służbowej. Niewątpliwie kierowca samochodu ciężarowego na takie koszty jest narażony, tym bardziej, że w czasie wykonywanej pracy ze względu na jej charakter, zmuszony jest żywić się w miejscach w których może dojechać tylko ciężarówką, a tymi miejscami są odpowiednie parkingi z punktami usługowo-handlowymi i gastronomicznymi. Co ważne, kierowca w transporcie międzynarodowym za wyżywienie musi płacić często w obcej walucie, co skutkuje dodatkowym znaczącym wzrostem kosztów.
3. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu ustawowych odpoczynków kierowców zawodowych:
- Uważamy, że większość pracodawców nie zagwarantowała nam odpowiedniego miejsca do spania, odbycia odpoczynku, które jesteśmy zobowiązani odbywać. Naszym zdaniem, samo łóżko w samochodzie ciężarowym nie jest wystarczające do odbywania odpoczynku gwarantującego regenerację psychiczną i fizyczną. Dlatego postulujemy o niezbędny montaż klimatyzacji postojowej, we wszystkich samochodach w których kierowca jest zmuszony odbywać każdy regularny odpoczynek o których mowa w rozporządzeniu WE nr 561/2006.
Pragniemy, aby klimatyzacja postojowa była takim samym standardem w samochodach jak ogrzewanie postojowe, często już instalowane w pojazdach na poziomie produkcyjnym, które niewątpliwie jest niezbędne w warunkach srogiej zimy. Natomiast klimatyzacja jest niezbędna w czasie wysokich temperatur jakie panują w okresie letnim, nie wspominając o temperaturach jakie panują w nagrzanym samochodzie.
Pragniemy poinformować, że zawodowi kierowcy w szczególności wykonujący transport międzynarodowy, przez cały okres wykonywania pracy (często ten okres wynosi 30 dni), przebywają tylko i wyłącznie w kabinach samochodu. Jednocześnie głęboko wierzymy, że jest spora grupa przewoźników, która już dzisiaj zapewnia najwyższe z możliwych standardów jakie mogą zapewnić swoim pracownikom.
Z poważaniem,
Społeczność zawodowych kierowców, www. facebook. com /jestemkierowca
Na jednym z forum motoryzacyjnym z branży :P nie będę podawał nazwy z oczywistych względów (chyba że mogę:), powstała pewna intencja napisania petycji. Tak też powstała...
CYTAT: ''Petycja ma zostać skierowana do Ministra Pracy, a stroną tej petycji są zawodowi kierowcy. Jest to kopia robocza, pismo nie ma brzmienia końcowego i może ulec zmianie. Pismo zawiera także błędy stylistyczne i ortograficzne :) Jednak wszystkie osoby które podzielają zdanie, powinni na facebooku dać lajka, a tym samym, potwierdza zasadność tej petycji. Jeżeli lajków (lubie to) będzie dużo, a tym samym poparcie, petycja zostanie wysłana do ministerstwa. Pamiętajcie, że należy się spieszyć bo już niedługo Minister Pracy przedstawi rozwiązania dotyczące ryczałtów za hotel.
Dlaczego facebook? Jest to portal społecznościowy dzieki któremu najłatwiej będzie się zorganizować. Dając lajka (lubie to), potwierdzasz zasadność tej petycji i ją popierasz. Adres gdzie trzeba dać lajka to: facebook. com/ jestemkierowca
We rsja robocza listu do Ministra Pracy. List zostanie wysłany, kiedy dokument zostanie poparty odpowiednią liczbą głosów. Do chwili wysłania, brane będą pod uwagę wszystkie zmiany. Jeżeli popierasz, kliknij na ''Lubię To'' KONIEC CYTATU
Szanowny Panie Ministrze,
Społeczność zawodowych kierowców, która powstała i gromadzi się na portalu społecznościowym, apeluje i jednocześnie Prosi o wszczęcie kontroli w firmach transportowych, w szczególności wykonujących przewóz rzeczy. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieprzestrzeganie przez pracodawców podstawowych praw jakie przysługują każdemu pracownikowi. Informacje jakie posiadamy są przerażające i świadczą o nagminnym łamaniu prawa, przez polskich przewoźników. Z tego powodu, postanowiliśmy Prosić Pana Ministra o zapoznanie się z uwagami jak i postulatami, które zostały opracowane przez samych kierowców:
1. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu czasu pracy w rozumieniu z przepisami kodeksu pracy:
- Pracodawcy posiadają niezbędne dowody świadczące o łamaniu prawa wobec swoich pracowników. Dowodami na nieprzestrzeganie prawa i nie wypłacanie przez nich wynagrodzenia za chociażby nadgodziny, są zapisy z tachografów i kart kierowcy, które już od dawna automatycznie rejestrują rzeczywisty cały przebieg pracy kierowcy.
2. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu wynagrodzeń za wykonaną pracę:
- Uważamy, że w masowym stopniu zostaliśmy wręcz zmuszeni do podpisania umów o pracę, w której wynagrodzenie zostało ustalone w wysokości 1680 zł brutto. W rzeczywistości pracę podjęliśmy na warunkach innych niż zawarte w umowach. Nasza praca rozliczana jest na podstawie przejechanych kilometrów, której stawka często została ustalona na ~30 gr/km (+-). Chcemy zwrócić szczególną uwagę na diety, których w rzeczywistości nie otrzymujemy, za to pracodawca te diety rozlicza ''na swój sposób'' jako nasze wynagrodzenie proporcjonalnie do przejechanych kilometrów. Tym sposobem, przewoźnicy omijają przepisy prawa, nie opodatkowując rzeczywistego wynagrodzenia jakie otrzymują kierowcy.
Zwracamy uwagę, że diety nie mogą stanowić części wynagrodzenia, ponieważ samą intencją ustawodawcy było zagwarantowanie wszystkim pracownikom, pokrycia przez pracodawcę zwiększonych kosztów wyżywienia jakie powstają w czasie podróży służbowej. Niewątpliwie kierowca samochodu ciężarowego na takie koszty jest narażony, tym bardziej, że w czasie wykonywanej pracy ze względu na jej charakter, zmuszony jest żywić się w miejscach w których może dojechać tylko ciężarówką, a tymi miejscami są odpowiednie parkingi z punktami usługowo-handlowymi i gastronomicznymi. Co ważne, kierowca w transporcie międzynarodowym za wyżywienie musi płacić często w obcej walucie, co skutkuje dodatkowym znaczącym wzrostem kosztów.
3. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu ustawowych odpoczynków kierowców zawodowych:
- Uważamy, że większość pracodawców nie zagwarantowała nam odpowiedniego miejsca do spania, odbycia odpoczynku, które jesteśmy zobowiązani odbywać. Naszym zdaniem, samo łóżko w samochodzie ciężarowym nie jest wystarczające do odbywania odpoczynku gwarantującego regenerację psychiczną i fizyczną. Dlatego postulujemy o niezbędny montaż klimatyzacji postojowej, we wszystkich samochodach w których kierowca jest zmuszony odbywać każdy regularny odpoczynek o których mowa w rozporządzeniu WE nr 561/2006.
Pragniemy, aby klimatyzacja postojowa była takim samym standardem w samochodach jak ogrzewanie postojowe, często już instalowane w pojazdach na poziomie produkcyjnym, które niewątpliwie jest niezbędne w warunkach srogiej zimy. Natomiast klimatyzacja jest niezbędna w czasie wysokich temperatur jakie panują w okresie letnim, nie wspominając o temperaturach jakie panują w nagrzanym samochodzie.
Pragniemy poinformować, że zawodowi kierowcy w szczególności wykonujący transport międzynarodowy, przez cały okres wykonywania pracy (często ten okres wynosi 30 dni), przebywają tylko i wyłącznie w kabinach samochodu. Jednocześnie głęboko wierzymy, że jest spora grupa przewoźników, która już dzisiaj zapewnia najwyższe z możliwych standardów jakie mogą zapewnić swoim pracownikom.
Z poważaniem,
Społeczność zawodowych kierowców, www. facebook. com /jestemkierowca
Posty (342)
Assad
| jan, a nie prościej zmienić zawód? ? | |||
~Jan-niewolnik | Ale dlaczego mam zmienic zawod? Lubie ciezarowki, lubie ta prace, wiec nie wiem dlaczego mamsie zwalniac. Glupie pytanie zadales. | 1 | ||
~Koczownik | Jeśli petycje będą pisali tacy de-bile jak ten, który ślini się na widok dużego zestawu w makdonaldzie to już widzę materiał na świetny program kabaretowy. | |||
~Koczownik | Po co cierpieć? Zawsze można zrezygnować z fajery i zatrudnić się u maka. Wtedy luksusowe żarcie za pół ceny gwarantowane. | |||
~Koczownik | niewolnik - nie płacz mamejo - idź na swoje. | |||
~domestos | P. i. e. r. d. o. l. i. c. i. e. juz tu dwa dni, a efektow zero... | 3 | ||
~spedii | z dietami proponuje zapisac rozwiązanie "kierowca pokazuje paragon za wykonane zakupy do kwoty max wymienionej w rozporządzeniu o dietach. W przypadku nie przedstawienia rachunku dieta zaliczy się jako dochód i zostanie opodatkowana oraz zostaną naliczone należne składki zdrowotne" albo wydasz na jedzenie (i twój głod zaspokojony) albo dostaniesz coś na poziomie 30 eur (i sumienie czyste). | |||
~spedii | a gdyby tak zlikwidować diety? stworzyć np. wyłącznie grupy zawodowej, której celem pracy jest przemieszczanie się. Zlikwiduje się zalety diety dla pracodawcy i tym samy wzrosną zarobki na papierze, bo pracodawca musi wykazać poniesione koszta, w innym wypadku dochodowy go zajedzie. kolejnym krokiem to zalegalizowanie możliwości rozliczania sie od km ale wykazanego na tachografie. czyli miesięczny wydruk z tacho trafia do akt osobowych jako podsatwa rozliczenia wynagrodzenia. skoro na produkcji akord funkcjonuje i ramy czasowe są sztywne na poziomie 8 h to dlaczego nie kierowca? od piractwa jest drogówka od tacho ITD. Jeżeli służby sa mało wydajne i dochodzi do zagrożenia w ruchu, przykręcić kurek służbom. | |||
~akbar | zamiast sobie polepszyc to tylko pogorszycie, rozwydrzone dzieciaki z tirów | 1 | ||
~Jan-niewolnik | ha ha ha! Pany, czytaliście o wypadku w moszczance? Koczownik baranie jeden, ja niebyłbym w stanie czegoś takiego napisać. Mnie i mojemu magnesikowi wszsytko pasi. Gdybym miał jeździc zgodnie z prawem to bym siana nie zarobił. Rozwyzdrzone wy dzieciaki! mo*da w kubeł i tyle. | |||
~Jan-niewolnik | w miske chciałem napisać. mo*da w psia miske i bo kaganiec założę. | |||
~bandzior | nie sluchajcie Koczownika on ciagle szczeka na kierowcow to sef Dziadtranu upadajaacego nie dlugo beda sie ubierac w worki pokutne i prosic sie o kierowce wtedy my bedziemy ich kopac po tych zlodziejskich ryjach pozdrawiem prawdziwych kierowcow | |||
~bandzior | nie bedzie strajku puki nie bedzie zwiazkow a w naszym srodowisku to nie mozliwe czesc to dezertezy od pluga czesc tych co im zawsze dobrze czesc ktorzy maja kredyty boja sie o prace reszta jest za malenka zeby wojowac z tymi zlodziejami Sefami Dziad TRANSOW pozdrawiam kierowcow zawsze jestem gotowy do strajku | |||
~Marcin Sz | Panowie proponuję przestać się podniecać ustawą o weekendach, przecież wiadomo że nikt do obecnej wypłaty nie dołoży kierowcy kasy na hotel. Pomijając dyskusję cojakiś czas o strajku bo za mało kierowcy zarabiają chciałbym zauważyć iż 70% kierowców to ludzie z podstawowym wyksztauceniem, znający języki opce w stopniu komunikatywnym ( OK CHEEF i nic więcej). chciałbym się zapytać konkretnie jak Panowie widzicie swoje przyszłe zarobki. Ale proszę o konkretne wyliczenia. Wtedy zobaczymy kto ile zarabia oraz o jakich pieniadzach musimy rozmawiać z panem Ministrem. jakoś nie chce mi się wierzyć ze ktoś jeżdzi ciężarówką za 1680 pln na miesiąc. | -1 | ||
~pluska | forum poprawnej polszczyzny? to już "byka" nie można strzelić? Może coś napiszesz w temacie? | |||
barracuda
| Zawsze w takim temacie, pytam. Kto zapłaci za strajk?W innych krajach płacą związki zawodowe, które go organizują. | |||
~Marcin Sz | zośka przepraszam za błedy pisze z ciemnej kabiny i szybkiego pisania tak to nieraz wyjdzie, ale chodzi mi o meritum sprawy. Kto napisze konkretnie jak powinny wygladac zarobki kierowcy zawodowego z rozdziałem na krajowych i międzynarodowych. Wtedy można zredagować list do ministra zawierający jakieś konkrety. | |||
~gość | Strach pomyśleć co będzie jak upały się utrzymają. | 2 | ||
~mikesz | bezrobotni z nudów zaczną snuć plany o pójściu na barykady | 1 | ||
~Jan-niewolnik | Marcin Sz. Hkmm 1680 zl i trudno w to wierzyc? Pokaz mi swoja umowe. Zreszta prqcodawcy oficjalnie to potwierdzili, ze kierowcy maja 1680 zl PLUS DIETY. | -2 | ||
~bandzior | Dopuki nie bedzie zwiazkow kierowcow nic nie wywojujemy polski kierowca nie jest gorszy od innych kierowcow unijnych i powinien tyle samo zarabiac tylko na zwiazki trzeba placic skladki jak znam zycie nasi kierowcy nie zechca a to nie duze sumy | 1 | ||
~bandzior | koczownik ty smieciu sefie dziad transu jak my wszyscy zmienimy prace to kto bedzie na ciebie dziadu pracowal zdechniesz z glodu padalcu to jest forum dla kierowcow swinio nie wcinaj sie tu do budy i tam szczekaj | |||
irish_dude
| Jezeli na tym forum wypowiada sie reprezentatywna grupa polskich kierowcow, to mozna to podsumowac jednym zdaniem: Macie dokladnie to, na co zaslugujecie. Dziekuje. | |||
~bandzior | sluszna uwaga kolego tylko nie ktore wypowiedzi pisza sefy dziad transow podszywajac sie pod kierowcow jednoczesnie robiac z nas idiotow tak naprawde mamy w swoich szeregach kierowcow z wyzszym wyksztalceniem i madrych szoferow tylko niema kto nas poderwac do dzialan a moglibysmy cos zrobic | |||
~akbar | Trzeba też wspomnieć o transowej hołocie która po godzinach pracy tutaj się "odstresowuje" i robią zwyczajnie następny chlew | |||
irish_dude
| Kolego, bez obrazy, ale moim zdaniem Ci, ktorzy mieli troche checi do dzialania, juz dawno prysneli z tej krainy dziadostwa. Poniekad przyznaje racje Lysemu, ze pozostaly juz tylko ''resztki''. | |||
~bandzior | mamy jeszcze kierowcow madrych mlodych chlopakow po studjach tylko jakos nie mozemy sie poderwac czesc kier to dezertezy od pluga czesc ktorym zawsze dobrze czesc zadluzonych po uszy bojacych sie jutra jestem kierowca od 37 lat i chetnie przystapie do zwiazkow jesli takie powstana pozdrawiam kierowcow prawdziwych a nie podszywajacych sie smieci | 1 | ||
~bandzior | Marcinie SZ jesli uwazasz ze kierowcy sa po szkolach podstawowych to gamonie to sie mylisz jesli uwazasz sie za takiego wyuczonego i nie wiesz o jaka kase pisac do premiera to ja po zawodowcePKS ktora skonczylem 37 lat temu ci powiem gamoniu po kase unijna nie jestesmy gorsi od szoferow z zachodu i nie wywyzszaj sie bo to zle swiadczy o tobie | 1 | ||
~TIR | Wielu kierowców z firm jeżdżących na wschód / Rosję / w tym tygodniu przystąpiło do strajku. Kiedy skończą strajk? Tego nikt nie wie. Jedynie wiadomo, że ceny chłodni lecą w dół. | |||
wrocek13
| taki zasraniec jak niewolnik to powinien miec zakaz na forum | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.