ID: 149992
Mobilizacja kierowców - Strajk, Petycja
ID: 149992
ID: 149992
Na jednym z forum motoryzacyjnym z branży :P nie będę podawał nazwy z oczywistych względów (chyba że mogę:), powstała pewna intencja napisania petycji. Tak też powstała...
CYTAT: ''Petycja ma zostać skierowana do Ministra Pracy, a stroną tej petycji są zawodowi kierowcy. Jest to kopia robocza, pismo nie ma brzmienia końcowego i może ulec zmianie. Pismo zawiera także błędy stylistyczne i ortograficzne :) Jednak wszystkie osoby które podzielają zdanie, powinni na facebooku dać lajka, a tym samym, potwierdza zasadność tej petycji. Jeżeli lajków (lubie to) będzie dużo, a tym samym poparcie, petycja zostanie wysłana do ministerstwa. Pamiętajcie, że należy się spieszyć bo już niedługo Minister Pracy przedstawi rozwiązania dotyczące ryczałtów za hotel.
Dlaczego facebook? Jest to portal społecznościowy dzieki któremu najłatwiej będzie się zorganizować. Dając lajka (lubie to), potwierdzasz zasadność tej petycji i ją popierasz. Adres gdzie trzeba dać lajka to: facebook. com/ jestemkierowca
We rsja robocza listu do Ministra Pracy. List zostanie wysłany, kiedy dokument zostanie poparty odpowiednią liczbą głosów. Do chwili wysłania, brane będą pod uwagę wszystkie zmiany. Jeżeli popierasz, kliknij na ''Lubię To'' KONIEC CYTATU
Szanowny Panie Ministrze,
Społeczność zawodowych kierowców, która powstała i gromadzi się na portalu społecznościowym, apeluje i jednocześnie Prosi o wszczęcie kontroli w firmach transportowych, w szczególności wykonujących przewóz rzeczy. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieprzestrzeganie przez pracodawców podstawowych praw jakie przysługują każdemu pracownikowi. Informacje jakie posiadamy są przerażające i świadczą o nagminnym łamaniu prawa, przez polskich przewoźników. Z tego powodu, postanowiliśmy Prosić Pana Ministra o zapoznanie się z uwagami jak i postulatami, które zostały opracowane przez samych kierowców:
1. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu czasu pracy w rozumieniu z przepisami kodeksu pracy:
- Pracodawcy posiadają niezbędne dowody świadczące o łamaniu prawa wobec swoich pracowników. Dowodami na nieprzestrzeganie prawa i nie wypłacanie przez nich wynagrodzenia za chociażby nadgodziny, są zapisy z tachografów i kart kierowcy, które już od dawna automatycznie rejestrują rzeczywisty cały przebieg pracy kierowcy.
2. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu wynagrodzeń za wykonaną pracę:
- Uważamy, że w masowym stopniu zostaliśmy wręcz zmuszeni do podpisania umów o pracę, w której wynagrodzenie zostało ustalone w wysokości 1680 zł brutto. W rzeczywistości pracę podjęliśmy na warunkach innych niż zawarte w umowach. Nasza praca rozliczana jest na podstawie przejechanych kilometrów, której stawka często została ustalona na ~30 gr/km (+-). Chcemy zwrócić szczególną uwagę na diety, których w rzeczywistości nie otrzymujemy, za to pracodawca te diety rozlicza ''na swój sposób'' jako nasze wynagrodzenie proporcjonalnie do przejechanych kilometrów. Tym sposobem, przewoźnicy omijają przepisy prawa, nie opodatkowując rzeczywistego wynagrodzenia jakie otrzymują kierowcy.
Zwracamy uwagę, że diety nie mogą stanowić części wynagrodzenia, ponieważ samą intencją ustawodawcy było zagwarantowanie wszystkim pracownikom, pokrycia przez pracodawcę zwiększonych kosztów wyżywienia jakie powstają w czasie podróży służbowej. Niewątpliwie kierowca samochodu ciężarowego na takie koszty jest narażony, tym bardziej, że w czasie wykonywanej pracy ze względu na jej charakter, zmuszony jest żywić się w miejscach w których może dojechać tylko ciężarówką, a tymi miejscami są odpowiednie parkingi z punktami usługowo-handlowymi i gastronomicznymi. Co ważne, kierowca w transporcie międzynarodowym za wyżywienie musi płacić często w obcej walucie, co skutkuje dodatkowym znaczącym wzrostem kosztów.
3. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu ustawowych odpoczynków kierowców zawodowych:
- Uważamy, że większość pracodawców nie zagwarantowała nam odpowiedniego miejsca do spania, odbycia odpoczynku, które jesteśmy zobowiązani odbywać. Naszym zdaniem, samo łóżko w samochodzie ciężarowym nie jest wystarczające do odbywania odpoczynku gwarantującego regenerację psychiczną i fizyczną. Dlatego postulujemy o niezbędny montaż klimatyzacji postojowej, we wszystkich samochodach w których kierowca jest zmuszony odbywać każdy regularny odpoczynek o których mowa w rozporządzeniu WE nr 561/2006.
Pragniemy, aby klimatyzacja postojowa była takim samym standardem w samochodach jak ogrzewanie postojowe, często już instalowane w pojazdach na poziomie produkcyjnym, które niewątpliwie jest niezbędne w warunkach srogiej zimy. Natomiast klimatyzacja jest niezbędna w czasie wysokich temperatur jakie panują w okresie letnim, nie wspominając o temperaturach jakie panują w nagrzanym samochodzie.
Pragniemy poinformować, że zawodowi kierowcy w szczególności wykonujący transport międzynarodowy, przez cały okres wykonywania pracy (często ten okres wynosi 30 dni), przebywają tylko i wyłącznie w kabinach samochodu. Jednocześnie głęboko wierzymy, że jest spora grupa przewoźników, która już dzisiaj zapewnia najwyższe z możliwych standardów jakie mogą zapewnić swoim pracownikom.
Z poważaniem,
Społeczność zawodowych kierowców, www. facebook. com /jestemkierowca
Na jednym z forum motoryzacyjnym z branży :P nie będę podawał nazwy z oczywistych względów (chyba że mogę:), powstała pewna intencja napisania petycji. Tak też powstała...
CYTAT: ''Petycja ma zostać skierowana do Ministra Pracy, a stroną tej petycji są zawodowi kierowcy. Jest to kopia robocza, pismo nie ma brzmienia końcowego i może ulec zmianie. Pismo zawiera także błędy stylistyczne i ortograficzne :) Jednak wszystkie osoby które podzielają zdanie, powinni na facebooku dać lajka, a tym samym, potwierdza zasadność tej petycji. Jeżeli lajków (lubie to) będzie dużo, a tym samym poparcie, petycja zostanie wysłana do ministerstwa. Pamiętajcie, że należy się spieszyć bo już niedługo Minister Pracy przedstawi rozwiązania dotyczące ryczałtów za hotel.
Dlaczego facebook? Jest to portal społecznościowy dzieki któremu najłatwiej będzie się zorganizować. Dając lajka (lubie to), potwierdzasz zasadność tej petycji i ją popierasz. Adres gdzie trzeba dać lajka to: facebook. com/ jestemkierowca
We rsja robocza listu do Ministra Pracy. List zostanie wysłany, kiedy dokument zostanie poparty odpowiednią liczbą głosów. Do chwili wysłania, brane będą pod uwagę wszystkie zmiany. Jeżeli popierasz, kliknij na ''Lubię To'' KONIEC CYTATU
Szanowny Panie Ministrze,
Społeczność zawodowych kierowców, która powstała i gromadzi się na portalu społecznościowym, apeluje i jednocześnie Prosi o wszczęcie kontroli w firmach transportowych, w szczególności wykonujących przewóz rzeczy. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieprzestrzeganie przez pracodawców podstawowych praw jakie przysługują każdemu pracownikowi. Informacje jakie posiadamy są przerażające i świadczą o nagminnym łamaniu prawa, przez polskich przewoźników. Z tego powodu, postanowiliśmy Prosić Pana Ministra o zapoznanie się z uwagami jak i postulatami, które zostały opracowane przez samych kierowców:
1. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu czasu pracy w rozumieniu z przepisami kodeksu pracy:
- Pracodawcy posiadają niezbędne dowody świadczące o łamaniu prawa wobec swoich pracowników. Dowodami na nieprzestrzeganie prawa i nie wypłacanie przez nich wynagrodzenia za chociażby nadgodziny, są zapisy z tachografów i kart kierowcy, które już od dawna automatycznie rejestrują rzeczywisty cały przebieg pracy kierowcy.
2. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu wynagrodzeń za wykonaną pracę:
- Uważamy, że w masowym stopniu zostaliśmy wręcz zmuszeni do podpisania umów o pracę, w której wynagrodzenie zostało ustalone w wysokości 1680 zł brutto. W rzeczywistości pracę podjęliśmy na warunkach innych niż zawarte w umowach. Nasza praca rozliczana jest na podstawie przejechanych kilometrów, której stawka często została ustalona na ~30 gr/km (+-). Chcemy zwrócić szczególną uwagę na diety, których w rzeczywistości nie otrzymujemy, za to pracodawca te diety rozlicza ''na swój sposób'' jako nasze wynagrodzenie proporcjonalnie do przejechanych kilometrów. Tym sposobem, przewoźnicy omijają przepisy prawa, nie opodatkowując rzeczywistego wynagrodzenia jakie otrzymują kierowcy.
Zwracamy uwagę, że diety nie mogą stanowić części wynagrodzenia, ponieważ samą intencją ustawodawcy było zagwarantowanie wszystkim pracownikom, pokrycia przez pracodawcę zwiększonych kosztów wyżywienia jakie powstają w czasie podróży służbowej. Niewątpliwie kierowca samochodu ciężarowego na takie koszty jest narażony, tym bardziej, że w czasie wykonywanej pracy ze względu na jej charakter, zmuszony jest żywić się w miejscach w których może dojechać tylko ciężarówką, a tymi miejscami są odpowiednie parkingi z punktami usługowo-handlowymi i gastronomicznymi. Co ważne, kierowca w transporcie międzynarodowym za wyżywienie musi płacić często w obcej walucie, co skutkuje dodatkowym znaczącym wzrostem kosztów.
3. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu ustawowych odpoczynków kierowców zawodowych:
- Uważamy, że większość pracodawców nie zagwarantowała nam odpowiedniego miejsca do spania, odbycia odpoczynku, które jesteśmy zobowiązani odbywać. Naszym zdaniem, samo łóżko w samochodzie ciężarowym nie jest wystarczające do odbywania odpoczynku gwarantującego regenerację psychiczną i fizyczną. Dlatego postulujemy o niezbędny montaż klimatyzacji postojowej, we wszystkich samochodach w których kierowca jest zmuszony odbywać każdy regularny odpoczynek o których mowa w rozporządzeniu WE nr 561/2006.
Pragniemy, aby klimatyzacja postojowa była takim samym standardem w samochodach jak ogrzewanie postojowe, często już instalowane w pojazdach na poziomie produkcyjnym, które niewątpliwie jest niezbędne w warunkach srogiej zimy. Natomiast klimatyzacja jest niezbędna w czasie wysokich temperatur jakie panują w okresie letnim, nie wspominając o temperaturach jakie panują w nagrzanym samochodzie.
Pragniemy poinformować, że zawodowi kierowcy w szczególności wykonujący transport międzynarodowy, przez cały okres wykonywania pracy (często ten okres wynosi 30 dni), przebywają tylko i wyłącznie w kabinach samochodu. Jednocześnie głęboko wierzymy, że jest spora grupa przewoźników, która już dzisiaj zapewnia najwyższe z możliwych standardów jakie mogą zapewnić swoim pracownikom.
Z poważaniem,
Społeczność zawodowych kierowców, www. facebook. com /jestemkierowca
Posty (342)
wrocek13
| zobaczymy jak wpadnie do rowu z tym magnesikiem oby jak najszybciej, taki kutxxs t | |||
~bandzior | wiem ze w Miedzyrzecu kierowcy z firmy Barczuka cos prubuja robic kontaktowali sie ze zwiazkami Niemieckimi iBelgijskimi bylo spotkanie co dalej nie wiem terz nie widuje tych kierowcow i tam chyba nadal cos sie dzieje moge sprobowac ustalic nr tel i puszcze tu na forum dla zainteresowanych nie czytajcie bzdur bo sie pod nas podszywaja sefy Dziad Transow | 1 | ||
~bandzior | Puchatek zajmij sie tym gdybym byl mlodszy bym sie tym zajol moze tobie sie uda jak cos wzywaj pomocynapewno normalni kierowcy sie znajda i sie przylacza a na de*ilne wypowiedzi nie zaracaj uwagi bo to Dziad Transowe sefy wypisuja bzdury bo takich jolopow miedzy kierowcami nie ma pozdrwiam | 1 | ||
wrocek13
| SA DZIAD SEFY I SA DZIAD KIEROFCY | |||
~Marcin Sz | Bandzior źle odczytałeś moje zdanie o wykształceniu. mam 35 lat od 3 lat za kółkiem. ale z transportem juz od 97 roku. Jedno wiem na pewno mniej jadu wiecej rzeczowych rozmów. | 1 | ||
~Marcin Sz | Na zachodzie jest inna minimalna płaca i dlatego mamy takie róznice którymi się tak podniecają wszyscy kierowcy. Myslę ze zwiazki to dobry pomysł. Myslę że trzeba się tym zzająć na poważnie. Jakby co jestem gotowy do pomocy w tej kwestii. Czekam teraz 4h na roząłdunek to poszperam w necie od czego wogóle zacząć. | 1 | ||
~~~~~~~; ) | Jak nas inny kraj nie wyzwoli o dobroci naszego "chlebodawcy" to sami NIGDY nie wyprostujemy garba z pracodawcą. Ja do tej pory to Francuzi, Niemcy i Ruscy powodowali, że chłop polski i robotnik mógł się wyprostować. W tej chwili nawet Francja zaostrzyła sankcje za tygodniówki pełne mając w domyśle nasze zwierzęce położenie | -1 | ||
g-a
| falisty - no to przyznaj się któremu obcemu panu już służysz | |||
~bandzior | Panowie wiem jedno miedzy nami jest duzo madrych kierowcow chlopakow z ikra i wierze w to ze cos sie zacznie dziac bo nasi bosowie juz zapewnie sie czuja majac za soba cichych udzialowcow z rzadu za to trzeba sie wziasc oni wstrzymuja wszysykie ustawy dla nich nie wygodne sami koledzy dobrze o tym wiecie pozdrawiam kierowcow zawsze gotowy do strajku | 1 | ||
g-a
| bandzior - nic się nie zmieni, zrób mały eksperyment - pomachaj licencją na jakiejkolwiek drodze i sprawdź co który samochód się zatrzyma... podwózki nie złapiesz, a śnisz o WSPÓLNEJ AKCJI STRAJKOWEJ, zejdź na ziemie | 2 | ||
jan-niewolnik
| Panowie, mam płacone z kilometra, więc muszę dymać ile zdrowia jeszcze mam. Mam taka sama umowę jak Wy 1600 zł ! Pomyśl jeden z drugim, że z tego emerytury nie dostaniesz. Jeszcze nie wykluczam, że przez prace siedzącą strace zdrowie. Z powodu braku ruchu powstają choroby immunologiczne które doprowadzą mnie do ruiny. Za 10 lat moze sie okazac że nie przejdę okresowych badań. Co w tedy powiesz jeden z drugim? Co powiesz? Już nawet dołów nie będziesz mógł kopać. Zostaniesz bez pracy!!! Dlatego popieram protest i jestem gotowy postawić zestaw w poprzek warszawy i to wszystko zablokować! Wiem, robię źle! ale rynek jest tak zjechany, że nie mam nic do gadania. Co najważniejsze, to prosze na mnie nie zwracać uwagi bo jestem idiotą. | |||
g-a
| ... i śnisz jak ślepy o kolorach :-) | |||
jan-niewolnik
| Powiem Wam jeszcze jedno. Widziałem to na demotywatorach. '' Ucz się dziecko ucz, bo jak się nie będziesz uczył to będziesz kopał doły'' a pod tym tekstem obrazek przedstawiający nowiusienką koparkę! Ile zarabia operator łopaty? Proszę Państwa 2500 zł. Trzeba będzie pasję odstawić na bok i wziąć się za kopanie dołów. | |||
jan-niewolnik
| Radze to i Wam drodzy koledzy magnesiarze! Jak chcecie to wykopie Wam dół na zbiorowy pogrzeb! | |||
~PLĄBA | jan-niewolnik, już cię całkiem poj/ebało? co to znaczy że : musisz dymać? Mylisz się głupku ! nic nie musisz, zawsze masz wybór możesz nie pracować lub jak wolisz "nie dymać" Nigdy nie zrozumie po jakiego wała głupki twojego pokroju toczą pianę? ! | 1 | ||
jan-niewolnik
| Pląba, chciałbyś dostać w ząb? | |||
~Gienek | co za the bill to napisał? | |||
~PLĄBA | Podgląd konta g-ag-a (2014-08-07 16:28:05) bandzior - nic się nie zmieni, zrób mały eksperyment - pomachaj licencją na jakiejkolwiek drodze i sprawdź co który samochód się zatrzyma... podwózki nie złapiesz, a śnisz o WSPÓLNEJ AKCJI STRAJKOWEJ, zejdź na ziemie zgadza się ginek, czasami zdarza ci się napisać coś trafionego :) | 1 | ||
~PLĄBA | Podgląd konta jan-niewolnikjan-nie wolnik (2014-08-07 16:50:19) Pląba, chciałbyś dostać w ząb? Pastuchu, do swojej starej skieruj to zapytanie. | |||
marekszafa
| jedyna sprawiedliwosc kazdy predzej czy poznie rowno poklepia lopata | |||
~Gienek | Dopóki idioci - nie ważne - pracodawcy czy kierowcy - nie zrozumieją że są po tej samej stronie barykady a nie po przeciwnych, dopóty w transporcie będzie źle, a może nawet coraz gorzej. Jan-Niewolnik - problem jest dużo bardziej złożony i nie wystarczy mi czasu ani miejsca aby to wszystko opisać. Podaj swój numer telefonu to zadzwonię do Ciebie i wszystko Ci wyjaśnię. | 2 | ||
~bandzior | Jan Niewlnik to nie kierowca to zeszmacony sef Dziad Transu stara sie sklucic kierowcow nie sluchajcie de*ila i po... ba jest jeszcze tu taki Nomad sie podpisuje taki sam po... eb ITD go wykasowalo to ich opluwa gdyby nie oni sefy by nam nie dali zyc tym gnojom zawsze malo i cagle uwazaja ze nam za duzo placa i ze ciagle ich okradamy a to oni nas okradaja | |||
~Praga | Chyba nie ese, to pewnie k-u. | |||
~bandzior | moze zwrocic sie do solidarnosci to niezalezne zwiazki robotnicze moze oni cos pomoga cos poraza maja wprawe do zakladania zwiazkow robcie cos bo popadamy ja zawsze przystaapie zaplace skladke i bede umilal zycie tym zlodziejom co nas okradaja pozdrawiam prawdziwych kierowcow | |||
~zly | Piszecie o zarobkach na poziomie kierowcy np z Niemiec, a co z innymi grupami zawodowymi?? Proponuje Policjantom i kasjerkom też napisać list do Premiera i może załatwi sprawę i da dziewczynom tyle co w niemieckim Aldiku. | 1 | ||
~Ł ysy | Warto zaglądać na etransport. Dzisiaj dowiedziałem się że są choroby imunologiczne od siedzenia. Strach pomyśleć, kto teraz prowadzi 40tonowe smoki. Dobry ubaw. " TAKIM TO TRZA PŁACIĆ". | 1 | ||
ese
| Gdy już mobilizacja osiagnęła tak zaawansowany stan, to może warto przyłączyc sie do strajku który trwa od 15 lipca? Przygotowania też trwały trochę, ale gdy się siły połączy ot cel się osiągnie szybciej. A właśnie.. Jaki jest ten cel? Bo chyba nie doczytałem. | |||
~świetlicowa | cel jest jeden - wysłać na księżyc szmaciarzy transportowych pokroju Ł ysego | |||
~kierowcaa | zapisywac sie ja juz to zrobiłem i podawac dalej | |||
ese
| Jako drobną próbę przejść sie choćby po Garbsen z tekstem "kolego, pożyczysz na pół godziny podnośnika, bo muszę koło wymienić"?. I policzyć tych, którzy oprócz podnośnika zaproponują pomoc. Pomoc, solidarność, koleżeństwo, a nie łaskawe wpisanie sie na jakąś listę | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.