ID: 149992
Mobilizacja kierowców - Strajk, Petycja
ID: 149992
ID: 149992
Na jednym z forum motoryzacyjnym z branży :P nie będę podawał nazwy z oczywistych względów (chyba że mogę:), powstała pewna intencja napisania petycji. Tak też powstała...
CYTAT: ''Petycja ma zostać skierowana do Ministra Pracy, a stroną tej petycji są zawodowi kierowcy. Jest to kopia robocza, pismo nie ma brzmienia końcowego i może ulec zmianie. Pismo zawiera także błędy stylistyczne i ortograficzne :) Jednak wszystkie osoby które podzielają zdanie, powinni na facebooku dać lajka, a tym samym, potwierdza zasadność tej petycji. Jeżeli lajków (lubie to) będzie dużo, a tym samym poparcie, petycja zostanie wysłana do ministerstwa. Pamiętajcie, że należy się spieszyć bo już niedługo Minister Pracy przedstawi rozwiązania dotyczące ryczałtów za hotel.
Dlaczego facebook? Jest to portal społecznościowy dzieki któremu najłatwiej będzie się zorganizować. Dając lajka (lubie to), potwierdzasz zasadność tej petycji i ją popierasz. Adres gdzie trzeba dać lajka to: facebook. com/ jestemkierowca
We rsja robocza listu do Ministra Pracy. List zostanie wysłany, kiedy dokument zostanie poparty odpowiednią liczbą głosów. Do chwili wysłania, brane będą pod uwagę wszystkie zmiany. Jeżeli popierasz, kliknij na ''Lubię To'' KONIEC CYTATU
Szanowny Panie Ministrze,
Społeczność zawodowych kierowców, która powstała i gromadzi się na portalu społecznościowym, apeluje i jednocześnie Prosi o wszczęcie kontroli w firmach transportowych, w szczególności wykonujących przewóz rzeczy. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieprzestrzeganie przez pracodawców podstawowych praw jakie przysługują każdemu pracownikowi. Informacje jakie posiadamy są przerażające i świadczą o nagminnym łamaniu prawa, przez polskich przewoźników. Z tego powodu, postanowiliśmy Prosić Pana Ministra o zapoznanie się z uwagami jak i postulatami, które zostały opracowane przez samych kierowców:
1. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu czasu pracy w rozumieniu z przepisami kodeksu pracy:
- Pracodawcy posiadają niezbędne dowody świadczące o łamaniu prawa wobec swoich pracowników. Dowodami na nieprzestrzeganie prawa i nie wypłacanie przez nich wynagrodzenia za chociażby nadgodziny, są zapisy z tachografów i kart kierowcy, które już od dawna automatycznie rejestrują rzeczywisty cały przebieg pracy kierowcy.
2. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu wynagrodzeń za wykonaną pracę:
- Uważamy, że w masowym stopniu zostaliśmy wręcz zmuszeni do podpisania umów o pracę, w której wynagrodzenie zostało ustalone w wysokości 1680 zł brutto. W rzeczywistości pracę podjęliśmy na warunkach innych niż zawarte w umowach. Nasza praca rozliczana jest na podstawie przejechanych kilometrów, której stawka często została ustalona na ~30 gr/km (+-). Chcemy zwrócić szczególną uwagę na diety, których w rzeczywistości nie otrzymujemy, za to pracodawca te diety rozlicza ''na swój sposób'' jako nasze wynagrodzenie proporcjonalnie do przejechanych kilometrów. Tym sposobem, przewoźnicy omijają przepisy prawa, nie opodatkowując rzeczywistego wynagrodzenia jakie otrzymują kierowcy.
Zwracamy uwagę, że diety nie mogą stanowić części wynagrodzenia, ponieważ samą intencją ustawodawcy było zagwarantowanie wszystkim pracownikom, pokrycia przez pracodawcę zwiększonych kosztów wyżywienia jakie powstają w czasie podróży służbowej. Niewątpliwie kierowca samochodu ciężarowego na takie koszty jest narażony, tym bardziej, że w czasie wykonywanej pracy ze względu na jej charakter, zmuszony jest żywić się w miejscach w których może dojechać tylko ciężarówką, a tymi miejscami są odpowiednie parkingi z punktami usługowo-handlowymi i gastronomicznymi. Co ważne, kierowca w transporcie międzynarodowym za wyżywienie musi płacić często w obcej walucie, co skutkuje dodatkowym znaczącym wzrostem kosztów.
3. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu ustawowych odpoczynków kierowców zawodowych:
- Uważamy, że większość pracodawców nie zagwarantowała nam odpowiedniego miejsca do spania, odbycia odpoczynku, które jesteśmy zobowiązani odbywać. Naszym zdaniem, samo łóżko w samochodzie ciężarowym nie jest wystarczające do odbywania odpoczynku gwarantującego regenerację psychiczną i fizyczną. Dlatego postulujemy o niezbędny montaż klimatyzacji postojowej, we wszystkich samochodach w których kierowca jest zmuszony odbywać każdy regularny odpoczynek o których mowa w rozporządzeniu WE nr 561/2006.
Pragniemy, aby klimatyzacja postojowa była takim samym standardem w samochodach jak ogrzewanie postojowe, często już instalowane w pojazdach na poziomie produkcyjnym, które niewątpliwie jest niezbędne w warunkach srogiej zimy. Natomiast klimatyzacja jest niezbędna w czasie wysokich temperatur jakie panują w okresie letnim, nie wspominając o temperaturach jakie panują w nagrzanym samochodzie.
Pragniemy poinformować, że zawodowi kierowcy w szczególności wykonujący transport międzynarodowy, przez cały okres wykonywania pracy (często ten okres wynosi 30 dni), przebywają tylko i wyłącznie w kabinach samochodu. Jednocześnie głęboko wierzymy, że jest spora grupa przewoźników, która już dzisiaj zapewnia najwyższe z możliwych standardów jakie mogą zapewnić swoim pracownikom.
Z poważaniem,
Społeczność zawodowych kierowców, www. facebook. com /jestemkierowca
Na jednym z forum motoryzacyjnym z branży :P nie będę podawał nazwy z oczywistych względów (chyba że mogę:), powstała pewna intencja napisania petycji. Tak też powstała...
CYTAT: ''Petycja ma zostać skierowana do Ministra Pracy, a stroną tej petycji są zawodowi kierowcy. Jest to kopia robocza, pismo nie ma brzmienia końcowego i może ulec zmianie. Pismo zawiera także błędy stylistyczne i ortograficzne :) Jednak wszystkie osoby które podzielają zdanie, powinni na facebooku dać lajka, a tym samym, potwierdza zasadność tej petycji. Jeżeli lajków (lubie to) będzie dużo, a tym samym poparcie, petycja zostanie wysłana do ministerstwa. Pamiętajcie, że należy się spieszyć bo już niedługo Minister Pracy przedstawi rozwiązania dotyczące ryczałtów za hotel.
Dlaczego facebook? Jest to portal społecznościowy dzieki któremu najłatwiej będzie się zorganizować. Dając lajka (lubie to), potwierdzasz zasadność tej petycji i ją popierasz. Adres gdzie trzeba dać lajka to: facebook. com/ jestemkierowca
We rsja robocza listu do Ministra Pracy. List zostanie wysłany, kiedy dokument zostanie poparty odpowiednią liczbą głosów. Do chwili wysłania, brane będą pod uwagę wszystkie zmiany. Jeżeli popierasz, kliknij na ''Lubię To'' KONIEC CYTATU
Szanowny Panie Ministrze,
Społeczność zawodowych kierowców, która powstała i gromadzi się na portalu społecznościowym, apeluje i jednocześnie Prosi o wszczęcie kontroli w firmach transportowych, w szczególności wykonujących przewóz rzeczy. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieprzestrzeganie przez pracodawców podstawowych praw jakie przysługują każdemu pracownikowi. Informacje jakie posiadamy są przerażające i świadczą o nagminnym łamaniu prawa, przez polskich przewoźników. Z tego powodu, postanowiliśmy Prosić Pana Ministra o zapoznanie się z uwagami jak i postulatami, które zostały opracowane przez samych kierowców:
1. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu czasu pracy w rozumieniu z przepisami kodeksu pracy:
- Pracodawcy posiadają niezbędne dowody świadczące o łamaniu prawa wobec swoich pracowników. Dowodami na nieprzestrzeganie prawa i nie wypłacanie przez nich wynagrodzenia za chociażby nadgodziny, są zapisy z tachografów i kart kierowcy, które już od dawna automatycznie rejestrują rzeczywisty cały przebieg pracy kierowcy.
2. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu wynagrodzeń za wykonaną pracę:
- Uważamy, że w masowym stopniu zostaliśmy wręcz zmuszeni do podpisania umów o pracę, w której wynagrodzenie zostało ustalone w wysokości 1680 zł brutto. W rzeczywistości pracę podjęliśmy na warunkach innych niż zawarte w umowach. Nasza praca rozliczana jest na podstawie przejechanych kilometrów, której stawka często została ustalona na ~30 gr/km (+-). Chcemy zwrócić szczególną uwagę na diety, których w rzeczywistości nie otrzymujemy, za to pracodawca te diety rozlicza ''na swój sposób'' jako nasze wynagrodzenie proporcjonalnie do przejechanych kilometrów. Tym sposobem, przewoźnicy omijają przepisy prawa, nie opodatkowując rzeczywistego wynagrodzenia jakie otrzymują kierowcy.
Zwracamy uwagę, że diety nie mogą stanowić części wynagrodzenia, ponieważ samą intencją ustawodawcy było zagwarantowanie wszystkim pracownikom, pokrycia przez pracodawcę zwiększonych kosztów wyżywienia jakie powstają w czasie podróży służbowej. Niewątpliwie kierowca samochodu ciężarowego na takie koszty jest narażony, tym bardziej, że w czasie wykonywanej pracy ze względu na jej charakter, zmuszony jest żywić się w miejscach w których może dojechać tylko ciężarówką, a tymi miejscami są odpowiednie parkingi z punktami usługowo-handlowymi i gastronomicznymi. Co ważne, kierowca w transporcie międzynarodowym za wyżywienie musi płacić często w obcej walucie, co skutkuje dodatkowym znaczącym wzrostem kosztów.
3. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu ustawowych odpoczynków kierowców zawodowych:
- Uważamy, że większość pracodawców nie zagwarantowała nam odpowiedniego miejsca do spania, odbycia odpoczynku, które jesteśmy zobowiązani odbywać. Naszym zdaniem, samo łóżko w samochodzie ciężarowym nie jest wystarczające do odbywania odpoczynku gwarantującego regenerację psychiczną i fizyczną. Dlatego postulujemy o niezbędny montaż klimatyzacji postojowej, we wszystkich samochodach w których kierowca jest zmuszony odbywać każdy regularny odpoczynek o których mowa w rozporządzeniu WE nr 561/2006.
Pragniemy, aby klimatyzacja postojowa była takim samym standardem w samochodach jak ogrzewanie postojowe, często już instalowane w pojazdach na poziomie produkcyjnym, które niewątpliwie jest niezbędne w warunkach srogiej zimy. Natomiast klimatyzacja jest niezbędna w czasie wysokich temperatur jakie panują w okresie letnim, nie wspominając o temperaturach jakie panują w nagrzanym samochodzie.
Pragniemy poinformować, że zawodowi kierowcy w szczególności wykonujący transport międzynarodowy, przez cały okres wykonywania pracy (często ten okres wynosi 30 dni), przebywają tylko i wyłącznie w kabinach samochodu. Jednocześnie głęboko wierzymy, że jest spora grupa przewoźników, która już dzisiaj zapewnia najwyższe z możliwych standardów jakie mogą zapewnić swoim pracownikom.
Z poważaniem,
Społeczność zawodowych kierowców, www. facebook. com /jestemkierowca
Posty (342)
wesolek
| przecieta podstawa 1680 praktycznie została ustalona przez naszych durnych ustawodawców w latach 90 i pazerni przewożnicy nie łamia wcale ustawy, chociaż mogliby płacić więcej.. tego ustawa nie zabrania powiedzny od 2800 złociszy ale po co.. raczej byłbym za opcja strajku za zmiana przepisów o wynagrodzeniu i podniesienia dolnej granicy z 1680 na 2800 zł. druga sprawa to niech sami przewoznicy wezma sie za złodziejskie spedycje, bo tam powinny szukać swojego szmalu a nie karmanach szowerów.. amen | |||
pestka_pl
| Jan-niewolnik to ja proponuję przeczytać jeszcze raz to pismo które wkleiłeś i pomyśleć nad tym co ma sens a co nie w twoim przypadku | |||
wesolek
| sa jednak polscy przewożnicy, którzy bez przymusu ubespieczają szowera od 2500. w rossmannie tak robi wiekszość przewożników, którym zależy na dobrych relacjach z dyrekcją rossmanna tak samo jest w łodzkim intertransie. | |||
~bandzior | Przy takiej mobilizaci ze strony kierowcow niczego nie zrobimy dajemy tylko satysfakcje naszym szefom bo sie beda z nas smiac i dalej okradac bezkarnie tak jak to robia teraz | |||
jan-niewolnik
| 1. Jeżeli zatrudniając się w pracy na umowę o pracę w wysokości 1680 zł, a jednocześnie pracodawca rozlicza Cię z kilometrów i z tego tytułu otrzymujesz wynagrodzenie, jednak Twój szef opodatkowuje tylko minimalne wynagrodzenie to jest to niezgodne z prawem. Oczywiście otrzymujesz diety... Czyli praacujesz ogólnie za 1680 zł w transporcie miedzynarodowym siedzac za kolkiem 3 tygodnie. Fajnie, pozazdrościć. Więc jak się zatrudniałeś? Na minimalną czy na płącę z kilometra? 2. Klimatyzacja, chyba zrozumiałe? Jak nie to wyjmij sobie jeszcze webasto. 3. Wynagrodzenie za nadgodziny. No i chyba tylko o to chodzi. | |||
~misieq863 | JESTEM Zaa!!! zróbmy wkońcu coś z tym, ale raczej takich co chcą jest mało, wszędzie przeważają SEFFIE WSZYSTKO DLA PANA ZROBIE!!! pytanie po co i na co te jakieś związki zawodowe kierowców??? śmiech ale to przecież bolska, pozdrawiam | |||
wesolek
| jakie związki? ?? | |||
~gość | A macie już swojego Wałęsę? Obowiązkowo musi być to jakiś dzieciorób. Bo jak go internują ( posadzą ), to żeby gromadka dzieci pracowała na takiego. | |||
~Romi7709 | Brak słów. Nie potrafimy się porozumieć na parkingu a o protestach się wam śni. Nie przestrzeganie prawa w tym kraju to podstawa żeby do czegokolwiek dojść, więc o czym tu wogóle pisać??? | |||
~takbedzie | ZARŻNIECIE PANOWIE WSZYSTKIE FIRMY W POLSCE I GDZIE BĘDZIECIE JEŹDZIĆ? LUDZIE SPRZEDADZĄ WOZY I SAMI WSIĄDĄ ZA STER A WY ZOSTANIECIE SIĘ NA LODZIE Z WASZYMI "MILIONAMI" | |||
~bandzior | niech sprzedaja te samochody tylko ciekawe z czego pozaplacaja lizingi i utrzymaja wielkie dacze na Mazurach lub w gorach ciagle nas straszycie co widzicie ze kierowcy zaczynaja sie buzyc i upominac o swoje dosc okradliscie nas zostana normalne firmy bo sa takie napewnomalo ale sa | |||
ese
| wesolek (2014-08-10 18:35:34) przecieta podstawa 1680 praktycznie została ustalona przez naszych durnych ustawodawców w latach 90 i pazerni przewożnicy nie łamia wcale ustawy, chociaż mogliby płacić więcej.. tego ustawa nie zabrania... - A mi sie wydaje że nie ten jest durny kto tanio kupuje, ale zdecydowanie bardziej ten któ tanio sprzedaje ( tu swoją pracę) a potem jęczy że nikt mu z własnej woli i na ochotnika nie chce dać więcej niż on oświadczył że mu w zupełności wystarczy | |||
ese
| Nadal nie wiem czy zakończył się już strajk z rozmachem i zaangażowaniem wielkim zaplanowany na 15 lipca ub. miesiąca. Jeśłi tak, to warto popatrzeć co juz sie udało załatwić. Jeśli jeszcze nie, to po co dublować drugim, jeśli o wiele praktyczniej się do tamtego przyłączyć. | |||
~kiero | ese czego ty żeś się nażarł co? jaki srajk? srajku to nie było nie ma oooo wróć bo zapomniałem, był jeden srajk, pożal się boże "akcja żółw" hahahaha masakra co? a więc pomijając tą kompromitującą próbę czegokolwiek to srajku nie było, nie ma i nie będzie. Wejdź na twarzoksiążke jeśli potrafisz i zobacz ile jest polubień przez 2 tygodnie, podpowiem 44!!! żenada i tyle, kierowcom na niczym nie zależy chyba, jedynie co widzą to odlać się na koło i nachlać wódy w domu albo na parkingu. Na nic więcej nie stać ich. Nie ma co się dziwić, że dymają ich wszędzie i wszyscy, większość z tych cymbałów to ludzie bez żadnych ambicji, bez perspektyw i umiejętności. Szkoda pisać ŻENADA I TYLE | |||
~BoSS | My Chlebodawcy oraz nasi koledzy Ukraińcy czekamy na strajk naszych nierobów. W końcu się Was pozbędziemy i tak duże koszty jakie są w chwili obecnej zmniejszymy. Amen | |||
WaszChlebodawca
| Zarejestrowałem specjalnie dla Was nick. Panowie kiedy można się spodziewać tego strajku? Planuje wziąć urlop i nie wiem jaki termin wybrać. | |||
~Koczownik | ese jak zwykle 10/10. Szacun za "mowę" do de-bili. | |||
~zaisty | czegoś tu nie rozumiem, ofert pracy w brud, zmienić można w każdej chwili, Niemcy otwarte jak i cała Europa plus Kanada, na strajk szanse marne, brak porozumienia. Co wam szkodzi zmienić robotę na dobrze płatną? | |||
~bandzior | nie bedziemy zmieniac pracy Zaisty bedziemy was gnebic sefuf Dziad Transow jestescie banda zlodziei a ty masz oczy od swini wszyscy ci pluja w nie a ty udajesz ze deszcz pada | |||
WaszChlebodawca
| Bandzior ale to My Wam plujemy przecież w twarz śmiejąc się jednocześnie przy tym :) Jesteście głupkami do kwadratu, nieudacznikami i to do nas przychodzicie prosić na chleb a nie my do Was. Zrozumiałeś to głąbie bez szkoły? Zawsze możecie też napisać ogłoszenie gdzie za swoje usługi żądacie takiej i takiej ceny i w razie zainteresowania prosicie o kontakt. Czy to takie trudne? | |||
~bandzior | BoSS jesli ty sie uwazasz za chlebodawce to chron panie POLSKE przed takimi chlebodawcami bierz Ukraincow to tez kierowcy i dalej okradaj tylko ze oni szybko odbieraja swoje i za to ich szanuje u nas pokazali jak sie odbiera swoje ciesze sie ze bedziesz super wydymany mnie to bys ciagal po sadach jego bedziesz mogl pocalowac w d... pe jak ci pozwoli | |||
~zaisty | Kierowca jeżdżący w Polskim DziadTransie na szacunek nie zasługuje. Tylko głup skończony tyra za 6 tys jak za miedzą ma 12tys | |||
WaszChlebodawca
| Nie rozumiem, Was ktoś okrada? To czemu u tego kogoś pracujecie? Wytłumacz mi ten ewenement. My przewoźnicy mamy mózg więc jak ktoś nas okradł np w postaci niezapłacenia za fracht tak jak to zostało umówione to nigdy więcej takiemu komuś usługi nie wykonujemy chyba proste czy dla Was za trudne jednak? | |||
~bandzior | SZMACIARZU nigdy nikogo nie prosilem o pieniadze glabie ty zlodzieju plac ludziom SEFIE Dziad Transup powinni cie gnoju kierowcy ukamieniowac brak slow do takich zeszmaconych bosow | |||
~kiero | prawda jest taka że cymbałów z uprawnieniami nigdy nie zabraknie i będą pracować u takiego filcoka jak BoSS za 2300 zł na miesiąc bo nic innego nie umieją i osiągnięcie statusu kierowcy zawodowego uważają za życiowy sukces nie do pobicia. Tymczasem jest to prosty zawód gdzie uprawnienia robi się w 3-4 miesiące za w sumie nie wielkie pieniądze nawet po tych nowych cenach. Pomyślcie ile kosztuje wykształcenie lekarza np. Wg mnie lepiej już było... Nic nie dadzą wasze protesty, petycje itp. bezzębnych pijaków kierowców jest w do chu... a i nie braknie ich nigdy | |||
WaszChlebodawca
| Bandzior wytłumaczysz mi dlaczego skoro ktoś Was okrada pracujecie dalej u niego czy już nie potrafisz się do tak prostego zagadnienia ustosunkować? | |||
WaszChlebodawca
| Ja nikogo nie okradam, każdy z moich kierowców ciągle u mnie jeździ więc chyba muszę im płacić czy nie? Jak znasz takich idiotów którzy jeżdżą a nie mają płacone to podaj paru to sobie koszty zmniejszymy :) | |||
~lekasz | tyle ze jak lekarz, który sie tyle kształcił za nasze pieniądze, a niepotrafi nawet recepty prawidłowo wypisać, to znaczy ze sie pomylił, i ją poprawi, za to kierowca tira jak sie pomyli, to już nic nie trzeba poprawiać... słyszałeś o odpowiedzialności? | |||
~bandzior | Nierozumiesz bo nazywasz sie chlebodawca gdybys sie nazywal pracodawca wszystko bys zrozumial a tak jestes glabem bez szkoly gnuj ci z butow wystaje nie umiesz szanowac ludzi uwazasz sie za kogos lepszego w gruncie rzeczy jestes nikim | |||
~lekasz | taki gosć dopuki nie " załóży transportu", jest ok,... a dalej to jak ze strażnikami miejskimi... do puki nie założy munduru to tez normalny facet, potem mu odbija |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.