ID: 149992
Mobilizacja kierowców - Strajk, Petycja
ID: 149992
ID: 149992
Na jednym z forum motoryzacyjnym z branży :P nie będę podawał nazwy z oczywistych względów (chyba że mogę:), powstała pewna intencja napisania petycji. Tak też powstała...
CYTAT: ''Petycja ma zostać skierowana do Ministra Pracy, a stroną tej petycji są zawodowi kierowcy. Jest to kopia robocza, pismo nie ma brzmienia końcowego i może ulec zmianie. Pismo zawiera także błędy stylistyczne i ortograficzne :) Jednak wszystkie osoby które podzielają zdanie, powinni na facebooku dać lajka, a tym samym, potwierdza zasadność tej petycji. Jeżeli lajków (lubie to) będzie dużo, a tym samym poparcie, petycja zostanie wysłana do ministerstwa. Pamiętajcie, że należy się spieszyć bo już niedługo Minister Pracy przedstawi rozwiązania dotyczące ryczałtów za hotel.
Dlaczego facebook? Jest to portal społecznościowy dzieki któremu najłatwiej będzie się zorganizować. Dając lajka (lubie to), potwierdzasz zasadność tej petycji i ją popierasz. Adres gdzie trzeba dać lajka to: facebook. com/ jestemkierowca
We rsja robocza listu do Ministra Pracy. List zostanie wysłany, kiedy dokument zostanie poparty odpowiednią liczbą głosów. Do chwili wysłania, brane będą pod uwagę wszystkie zmiany. Jeżeli popierasz, kliknij na ''Lubię To'' KONIEC CYTATU
Szanowny Panie Ministrze,
Społeczność zawodowych kierowców, która powstała i gromadzi się na portalu społecznościowym, apeluje i jednocześnie Prosi o wszczęcie kontroli w firmach transportowych, w szczególności wykonujących przewóz rzeczy. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieprzestrzeganie przez pracodawców podstawowych praw jakie przysługują każdemu pracownikowi. Informacje jakie posiadamy są przerażające i świadczą o nagminnym łamaniu prawa, przez polskich przewoźników. Z tego powodu, postanowiliśmy Prosić Pana Ministra o zapoznanie się z uwagami jak i postulatami, które zostały opracowane przez samych kierowców:
1. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu czasu pracy w rozumieniu z przepisami kodeksu pracy:
- Pracodawcy posiadają niezbędne dowody świadczące o łamaniu prawa wobec swoich pracowników. Dowodami na nieprzestrzeganie prawa i nie wypłacanie przez nich wynagrodzenia za chociażby nadgodziny, są zapisy z tachografów i kart kierowcy, które już od dawna automatycznie rejestrują rzeczywisty cały przebieg pracy kierowcy.
2. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu wynagrodzeń za wykonaną pracę:
- Uważamy, że w masowym stopniu zostaliśmy wręcz zmuszeni do podpisania umów o pracę, w której wynagrodzenie zostało ustalone w wysokości 1680 zł brutto. W rzeczywistości pracę podjęliśmy na warunkach innych niż zawarte w umowach. Nasza praca rozliczana jest na podstawie przejechanych kilometrów, której stawka często została ustalona na ~30 gr/km (+-). Chcemy zwrócić szczególną uwagę na diety, których w rzeczywistości nie otrzymujemy, za to pracodawca te diety rozlicza ''na swój sposób'' jako nasze wynagrodzenie proporcjonalnie do przejechanych kilometrów. Tym sposobem, przewoźnicy omijają przepisy prawa, nie opodatkowując rzeczywistego wynagrodzenia jakie otrzymują kierowcy.
Zwracamy uwagę, że diety nie mogą stanowić części wynagrodzenia, ponieważ samą intencją ustawodawcy było zagwarantowanie wszystkim pracownikom, pokrycia przez pracodawcę zwiększonych kosztów wyżywienia jakie powstają w czasie podróży służbowej. Niewątpliwie kierowca samochodu ciężarowego na takie koszty jest narażony, tym bardziej, że w czasie wykonywanej pracy ze względu na jej charakter, zmuszony jest żywić się w miejscach w których może dojechać tylko ciężarówką, a tymi miejscami są odpowiednie parkingi z punktami usługowo-handlowymi i gastronomicznymi. Co ważne, kierowca w transporcie międzynarodowym za wyżywienie musi płacić często w obcej walucie, co skutkuje dodatkowym znaczącym wzrostem kosztów.
3. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu ustawowych odpoczynków kierowców zawodowych:
- Uważamy, że większość pracodawców nie zagwarantowała nam odpowiedniego miejsca do spania, odbycia odpoczynku, które jesteśmy zobowiązani odbywać. Naszym zdaniem, samo łóżko w samochodzie ciężarowym nie jest wystarczające do odbywania odpoczynku gwarantującego regenerację psychiczną i fizyczną. Dlatego postulujemy o niezbędny montaż klimatyzacji postojowej, we wszystkich samochodach w których kierowca jest zmuszony odbywać każdy regularny odpoczynek o których mowa w rozporządzeniu WE nr 561/2006.
Pragniemy, aby klimatyzacja postojowa była takim samym standardem w samochodach jak ogrzewanie postojowe, często już instalowane w pojazdach na poziomie produkcyjnym, które niewątpliwie jest niezbędne w warunkach srogiej zimy. Natomiast klimatyzacja jest niezbędna w czasie wysokich temperatur jakie panują w okresie letnim, nie wspominając o temperaturach jakie panują w nagrzanym samochodzie.
Pragniemy poinformować, że zawodowi kierowcy w szczególności wykonujący transport międzynarodowy, przez cały okres wykonywania pracy (często ten okres wynosi 30 dni), przebywają tylko i wyłącznie w kabinach samochodu. Jednocześnie głęboko wierzymy, że jest spora grupa przewoźników, która już dzisiaj zapewnia najwyższe z możliwych standardów jakie mogą zapewnić swoim pracownikom.
Z poważaniem,
Społeczność zawodowych kierowców, www. facebook. com /jestemkierowca
Na jednym z forum motoryzacyjnym z branży :P nie będę podawał nazwy z oczywistych względów (chyba że mogę:), powstała pewna intencja napisania petycji. Tak też powstała...
CYTAT: ''Petycja ma zostać skierowana do Ministra Pracy, a stroną tej petycji są zawodowi kierowcy. Jest to kopia robocza, pismo nie ma brzmienia końcowego i może ulec zmianie. Pismo zawiera także błędy stylistyczne i ortograficzne :) Jednak wszystkie osoby które podzielają zdanie, powinni na facebooku dać lajka, a tym samym, potwierdza zasadność tej petycji. Jeżeli lajków (lubie to) będzie dużo, a tym samym poparcie, petycja zostanie wysłana do ministerstwa. Pamiętajcie, że należy się spieszyć bo już niedługo Minister Pracy przedstawi rozwiązania dotyczące ryczałtów za hotel.
Dlaczego facebook? Jest to portal społecznościowy dzieki któremu najłatwiej będzie się zorganizować. Dając lajka (lubie to), potwierdzasz zasadność tej petycji i ją popierasz. Adres gdzie trzeba dać lajka to: facebook. com/ jestemkierowca
We rsja robocza listu do Ministra Pracy. List zostanie wysłany, kiedy dokument zostanie poparty odpowiednią liczbą głosów. Do chwili wysłania, brane będą pod uwagę wszystkie zmiany. Jeżeli popierasz, kliknij na ''Lubię To'' KONIEC CYTATU
Szanowny Panie Ministrze,
Społeczność zawodowych kierowców, która powstała i gromadzi się na portalu społecznościowym, apeluje i jednocześnie Prosi o wszczęcie kontroli w firmach transportowych, w szczególności wykonujących przewóz rzeczy. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieprzestrzeganie przez pracodawców podstawowych praw jakie przysługują każdemu pracownikowi. Informacje jakie posiadamy są przerażające i świadczą o nagminnym łamaniu prawa, przez polskich przewoźników. Z tego powodu, postanowiliśmy Prosić Pana Ministra o zapoznanie się z uwagami jak i postulatami, które zostały opracowane przez samych kierowców:
1. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu czasu pracy w rozumieniu z przepisami kodeksu pracy:
- Pracodawcy posiadają niezbędne dowody świadczące o łamaniu prawa wobec swoich pracowników. Dowodami na nieprzestrzeganie prawa i nie wypłacanie przez nich wynagrodzenia za chociażby nadgodziny, są zapisy z tachografów i kart kierowcy, które już od dawna automatycznie rejestrują rzeczywisty cały przebieg pracy kierowcy.
2. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu wynagrodzeń za wykonaną pracę:
- Uważamy, że w masowym stopniu zostaliśmy wręcz zmuszeni do podpisania umów o pracę, w której wynagrodzenie zostało ustalone w wysokości 1680 zł brutto. W rzeczywistości pracę podjęliśmy na warunkach innych niż zawarte w umowach. Nasza praca rozliczana jest na podstawie przejechanych kilometrów, której stawka często została ustalona na ~30 gr/km (+-). Chcemy zwrócić szczególną uwagę na diety, których w rzeczywistości nie otrzymujemy, za to pracodawca te diety rozlicza ''na swój sposób'' jako nasze wynagrodzenie proporcjonalnie do przejechanych kilometrów. Tym sposobem, przewoźnicy omijają przepisy prawa, nie opodatkowując rzeczywistego wynagrodzenia jakie otrzymują kierowcy.
Zwracamy uwagę, że diety nie mogą stanowić części wynagrodzenia, ponieważ samą intencją ustawodawcy było zagwarantowanie wszystkim pracownikom, pokrycia przez pracodawcę zwiększonych kosztów wyżywienia jakie powstają w czasie podróży służbowej. Niewątpliwie kierowca samochodu ciężarowego na takie koszty jest narażony, tym bardziej, że w czasie wykonywanej pracy ze względu na jej charakter, zmuszony jest żywić się w miejscach w których może dojechać tylko ciężarówką, a tymi miejscami są odpowiednie parkingi z punktami usługowo-handlowymi i gastronomicznymi. Co ważne, kierowca w transporcie międzynarodowym za wyżywienie musi płacić często w obcej walucie, co skutkuje dodatkowym znaczącym wzrostem kosztów.
3. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu ustawowych odpoczynków kierowców zawodowych:
- Uważamy, że większość pracodawców nie zagwarantowała nam odpowiedniego miejsca do spania, odbycia odpoczynku, które jesteśmy zobowiązani odbywać. Naszym zdaniem, samo łóżko w samochodzie ciężarowym nie jest wystarczające do odbywania odpoczynku gwarantującego regenerację psychiczną i fizyczną. Dlatego postulujemy o niezbędny montaż klimatyzacji postojowej, we wszystkich samochodach w których kierowca jest zmuszony odbywać każdy regularny odpoczynek o których mowa w rozporządzeniu WE nr 561/2006.
Pragniemy, aby klimatyzacja postojowa była takim samym standardem w samochodach jak ogrzewanie postojowe, często już instalowane w pojazdach na poziomie produkcyjnym, które niewątpliwie jest niezbędne w warunkach srogiej zimy. Natomiast klimatyzacja jest niezbędna w czasie wysokich temperatur jakie panują w okresie letnim, nie wspominając o temperaturach jakie panują w nagrzanym samochodzie.
Pragniemy poinformować, że zawodowi kierowcy w szczególności wykonujący transport międzynarodowy, przez cały okres wykonywania pracy (często ten okres wynosi 30 dni), przebywają tylko i wyłącznie w kabinach samochodu. Jednocześnie głęboko wierzymy, że jest spora grupa przewoźników, która już dzisiaj zapewnia najwyższe z możliwych standardów jakie mogą zapewnić swoim pracownikom.
Z poważaniem,
Społeczność zawodowych kierowców, www. facebook. com /jestemkierowca
Posty (342)
WaszChlebodawca
| Bandzior wytłumacz wszystkim ten fenomen idiotyzmu kierowców że pracują u kogoś kto ich okrada. Wszyscy czekają. | |||
~kiero | lekasz porównujesz odpowiedzialność kierowcy i lekarza? to jakbyś porównał gówno z twarogiem. Tak właśnie myślą typowy kierowcy z PGR-u. Wierzę że słowo "lekasz" napisałeś tak celowo | 1 | ||
WaszChlebodawca
| Może szanowni Państwo kierowcy pomożecie Bandziorowi w uzasadnieniu tego fenomenu? Czy Wy sami siebie nie rozumiecie i nie wiecie czemu tak robicie? | |||
~bandzior | Posluchaj Chlebodawco juz na poczatku pisalem ze sa firmy ktore placa kierowcom szanuja kierowcow a kierowcy szanuja takiego szefa ja takiego mialem szkoda umarl firme przejol syn ktora sie rozpadla | |||
~lekasz | i słusznie zauważyłeś, ze napisałem to celowo, z uwagi na szacunek, a właściwie jego brak. w/w a*alogia miała polegać na tym, ze każdy zawód ma swoje odrębne zagrożenia, a ze cymbałów i tłoków nie brakuje, to nawet zapodałem ci przykład, ze przytoczeni przez ciebie lekarze, którzy mają 2 lewe do roboty, bo " im sie należy z racji wykszstałcenia" nie są czym lepszym i tez głąbów tam nie brakuje. a twierdzenie ze wystarczy kwity w 4 miesiące zrobić i jest sie kierowca, to chyba tylko wg ciebie. potem o takich ciołkach, nazywających sie omyłkowo kierowcami, można sobie tu poczytać | |||
~bandzior | wiekszosc z was okrada kierowcow wiec kierowcy musza u zlodziei pracowac dobrze ze wiecie co kierowcy o was mysla | |||
~zaisty | Żul mąciwoda za 11gr za posta. Bandzior odpuść mu kto siedzi dzień i noc przy kompie? Jedyny biznes chlebodawcy to zwrot butelek po jabolach do skupu. Ta forma mówi sama za siebie | |||
WaszChlebodawca
| Ale czemu musicie u złodzieja pracować? My jakoś u złodzieja który nam nie płaci jak należy nie musimy dla niego pracować. Kto Was zmusza, opowiedz nam o tym procederze. Może trzeba to zgłosić do prokuratury że są ludzie którzy Was zmuszają u innych pracować. To jest na pewno karane. | 1 | ||
WaszChlebodawca
| Bandzior jak opiszesz wszystko kto Was zmusza to sam osobiście się pofatyguję i złoże zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Pokaże Wam że jestem z Wami ! | 1 | ||
~zaisty | i znowu 11gr wpadło. Pamiętaj o minimalnej ilości znaków w poście. Krótkie odpowiedzi są bezpłatne! | |||
~kiero | lekasz to ile wg Ciebie potrzeba czasu na zrobienie "kwitów" 4 miesiące to za szybko? głąb będzie robił i rok. Byle fryzjer czy piekarz zawodu uczy sie min 3 lata, po 3 latach ma egzamin i książeczkę z tytułem czeladnika. Chłop robi kursy i po 4 miesiącach zostaje kierowcą. Widzisz różnice? | 1 | ||
~lekasz | jak z taki ciebie polityk/filozof, to jak będą znowu służby mundurowe strajkować, czy tez inne pielęgniarki, ze im mało itp, to idz i tam zapodaj ten k twój tekst, ze kto ich do pracy zmusza, na warunkach, które im nie odpowiadają (... ), życze powodzenia. Napisz tu potem jak było, jesli jeszcze bedziesz wstanie cokolwiek pisać:) | |||
~zaisty | kiero jesteś rynsztok bez szacunku. I pewnie kryminał | |||
~lekasz | rozumiem, ze będąc pracodawcą, kupujesz nówkę zestaw, dajesz go kierowcy bez uwag, który ma 4 miesiące prawo jazdy i puszczasz go na 2 miesiące za granice?... hm... chciałbym to zobaczyć. jak również twoją mine po jego powrocie... jeśli uda mu sie wrócić w ogóle. ale ok, nie bede mielił wody, masz racje. | 1 | ||
WaszChlebodawca
| Bandzior ewidentnie zasugerował że jest on jak i jego koledzy kierowcy zmuszani do pracy. To jest karane !!! Czekamy Bandzior na obszerne wyjaśnienia kto się za tym kryje ! Zwracam się również do wszystkich Pracodawców Chlebodawców żeby nie byli obojętni do tego procederu ! Chrońmy naszych szanownych kierowców od takich złych ludzi. | |||
~kiero | nie pisze tego po to żeby pokazać wady w szkolnictwie kierowców zawodowych, napisałem to po to żeby pokazać jakim prostym zajęciem jest praca kierowcy. Jak można uważać się za kogokolwiek wartościowego skoro szkolenie trwa 4 miesiące? widziałeś fryzjera, piekarza, mechanika, żeby uzyskał tytuł zawodowy w 4 miesiące? | 1 | ||
WaszChlebodawca
| Coś bandzior milczy, może któryś z tych wymuszaczy przed ujawnieniem tej czarnej tajemnicy po prostu go uciszył? | |||
~kiero | zaisty niestety pracując jako kierowca mam taką opinie. Kierowca to świnia, brudas, alkoholik, alimenciarz, i złodziej | 1 | ||
~lekasz | dodam moze jeszcze tylko tyle, ze zrobienie prawa jazdy, to tylko kwit i nic wiecejj. zeby byc kierowca, to nie tylko kręcenie kierownicą i posiadanie wiedzy, kto ma pierwszeństwo na skrzyżowaniu, a do tego twoja teoria sie sprowadza. bo trzeba umieć robotę zrobić, a to juz nie to samo, proponuje wsiąść za fajerkę, zahaczyć naczepę i samemu pojeździć po swiecie,... , wtedy zobaczysz po powrocie do domu róznice w naszym toku rozumowania, jeśli bedzie do kąd wrócić, bo czesto sie zdarza ze nie ma już do kąd np | |||
~kiero | od kręceniem "kółkiem " jest auto szkoła od papierów są kursy za kilka tyś zł. Co uważasz za trudność? jeżdżę niestety zawodowo od 7 lat i wiem co i jak. Uważam ze kopanie rowów jest trudniejszym zajęciem niż praca kierowcy i że z powodzeniem tą pracę mogłyby wykonywać małpy, zresztą jak patrze na kierowców to czasami mam wrażenie że małpy już tę robotę wykonują | 1 | ||
~zaisty | za to ty kiero jesteś mizantrop | |||
~lekasz | a to sorki, ja jeżdżę ponad 20 tylko, tak ze nie bede twojego autorytetu podważał, masz racje. | |||
~bandzior | Chlebodawco nie otym pisalem zrozum ze zyc musimy i pracowac tez nie udawaj glupka ze nie wiesz o co chodzi mam na ten temat swoje zdanie zmien nik na praco dawce bo kierowcy pracujacy u ciebie czuja sie jak rzebracy | |||
~bandzior | duza wine ponosi Polski RZAD ze jest taka niska podstawowa zaplata alegdyby zwiekszyli to byscie w inny sposob nas oszukiwali | |||
~kiero | lekasz Zapamiętaj, że to iż wykonujesz pracę kierowcy nie znaczy że jesteś na szczycie zawodowym, jesteś zwykłym robolem najniższego szczebla, bo ten zawód nie wymaga w zasadzie niczego oprócz czytania i pisania ( i z tym są ogromne problemy). Nie napisałem też tego zeby obrazić Ciebie czy kogokolwiek takie sa po prostu realia. Denerwuje mnie tylko mentalność cymbałów, którzy są przekonani że zajęcie kierowcy jest najtrudniejsze ze wszystkich możliwych zawodów | 1 | ||
~Jan-niewolnik | Chlebodawca, ten fenomen polega na tym... zresztą, jeździsz klamocie za marne stawki i nic nie mozesz z tym zrobić. Na tym samym polega praca kierowcy, ktory nie ma wyjscia i robi za 1600 zł! W porownaniu do ciebie to idziesz razem z tym transportem na dno jak tytanic. Jak chcesz to mam holownik, pokaże ci gdzie jest zlomowisko na twoja majorkę. | |||
~Jan-niewolnik | Dziadzy smierdzace z samochodami za 20 tys zl, z diurawymi naczepami. | |||
WaszChlebodawca
| Jan - ja jeżdżę za stawki jakie mi odpowiadają, gdyby były za małe to logicznym jest że bym nie jeździł. Jestem bardzo zadowolony ze stawek jakie wynegocjowałem ze swoimi kontrahentami. Nie rozumiem jak można coś dla kogoś robić po stawce która nam nie odpowiada. Mnie nikt nie zmusza, ja to z uśmiechem robię na twarzy ! | |||
~bandzior | Chlebodawco jestes jedynym przewoznikiem w Polsce ktory jest zadowolony ze stawek ktore ci placa jeszcze od zadnego przewoznika tego nie slyszalem kazdy placze ze stawki padaja kto tu oszukuje ty czy oni | |||
~bandzior | Chlebodawco ostatnio wracalem z Angli i szef mi oznajmil ze fracht wynosi 800 eur na zestawie do Polski czyli dla mnie 96 euro oczywiscie podstawe tez zabral bo kryzys weekend tam odstalem na bujaku bo na servis nie da i co powiesz madrusiu |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.