Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Mobilizacja kierowców - Strajk, Petycja

ID: 149992


Na jednym z forum motoryzacyjnym z branży :P nie będę podawał nazwy z oczywistych względów (chyba że mogę:), powstała pewna intencja napisania petycji. Tak też powstała...

CYTAT: ''Petycja ma zostać skierowana do Ministra Pracy, a stroną tej petycji są zawodowi kierowcy. Jest to kopia robocza, pismo nie ma brzmienia końcowego i może ulec zmianie. Pismo zawiera także błędy stylistyczne i ortograficzne :) Jednak wszystkie osoby które podzielają zdanie, powinni na facebooku dać lajka, a tym samym, potwierdza zasadność tej petycji. Jeżeli lajków (lubie to) będzie dużo, a tym samym poparcie, petycja zostanie wysłana do ministerstwa. Pamiętajcie, że należy się spieszyć bo już niedługo Minister Pracy przedstawi rozwiązania dotyczące ryczałtów za hotel.

Dlaczego facebook? Jest to portal społecznościowy dzieki któremu najłatwiej będzie się zorganizować. Dając lajka (lubie to), potwierdzasz zasadność tej petycji i ją popierasz. Adres gdzie trzeba dać lajka to: facebook. com/ jestemkierowca

We rsja robocza listu do Ministra Pracy. List zostanie wysłany, kiedy dokument zostanie poparty odpowiednią liczbą głosów. Do chwili wysłania, brane będą pod uwagę wszystkie zmiany. Jeżeli popierasz, kliknij na ''Lubię To'' KONIEC CYTATU

Szanowny Panie Ministrze,

Społeczność zawodowych kierowców, która powstała i gromadzi się na portalu społecznościowym, apeluje i jednocześnie Prosi o wszczęcie kontroli w firmach transportowych, w szczególności wykonujących przewóz rzeczy. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieprzestrzeganie przez pracodawców podstawowych praw jakie przysługują każdemu pracownikowi. Informacje jakie posiadamy są przerażające i świadczą o nagminnym łamaniu prawa, przez polskich przewoźników. Z tego powodu, postanowiliśmy Prosić Pana Ministra o zapoznanie się z uwagami jak i postulatami, które zostały opracowane przez samych kierowców:

1. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu czasu pracy w rozumieniu z przepisami kodeksu pracy:

- Pracodawcy posiadają niezbędne dowody świadczące o łamaniu prawa wobec swoich pracowników. Dowodami na nieprzestrzeganie prawa i nie wypłacanie przez nich wynagrodzenia za chociażby nadgodziny, są zapisy z tachografów i kart kierowcy, które już od dawna automatycznie rejestrują rzeczywisty cały przebieg pracy kierowcy.

2. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu wynagrodzeń za wykonaną pracę:

- Uważamy, że w masowym stopniu zostaliśmy wręcz zmuszeni do podpisania umów o pracę, w której wynagrodzenie zostało ustalone w wysokości 1680 zł brutto. W rzeczywistości pracę podjęliśmy na warunkach innych niż zawarte w umowach. Nasza praca rozliczana jest na podstawie przejechanych kilometrów, której stawka często została ustalona na ~30 gr/km (+-). Chcemy zwrócić szczególną uwagę na diety, których w rzeczywistości nie otrzymujemy, za to pracodawca te diety rozlicza ''na swój sposób'' jako nasze wynagrodzenie proporcjonalnie do przejechanych kilometrów. Tym sposobem, przewoźnicy omijają przepisy prawa, nie opodatkowując rzeczywistego wynagrodzenia jakie otrzymują kierowcy.

Zwracamy uwagę, że diety nie mogą stanowić części wynagrodzenia, ponieważ samą intencją ustawodawcy było zagwarantowanie wszystkim pracownikom, pokrycia przez pracodawcę zwiększonych kosztów wyżywienia jakie powstają w czasie podróży służbowej. Niewątpliwie kierowca samochodu ciężarowego na takie koszty jest narażony, tym bardziej, że w czasie wykonywanej pracy ze względu na jej charakter, zmuszony jest żywić się w miejscach w których może dojechać tylko ciężarówką, a tymi miejscami są odpowiednie parkingi z punktami usługowo-handlowymi i gastronomicznymi. Co ważne, kierowca w transporcie międzynarodowym za wyżywienie musi płacić często w obcej walucie, co skutkuje dodatkowym znaczącym wzrostem kosztów.

3. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu ustawowych odpoczynków kierowców zawodowych:

- Uważamy, że większość pracodawców nie zagwarantowała nam odpowiedniego miejsca do spania, odbycia odpoczynku, które jesteśmy zobowiązani odbywać. Naszym zdaniem, samo łóżko w samochodzie ciężarowym nie jest wystarczające do odbywania odpoczynku gwarantującego regenerację psychiczną i fizyczną. Dlatego postulujemy o niezbędny montaż klimatyzacji postojowej, we wszystkich samochodach w których kierowca jest zmuszony odbywać każdy regularny odpoczynek o których mowa w rozporządzeniu WE nr 561/2006.
Pragniemy, aby klimatyzacja postojowa była takim samym standardem w samochodach jak ogrzewanie postojowe, często już instalowane w pojazdach na poziomie produkcyjnym, które niewątpliwie jest niezbędne w warunkach srogiej zimy. Natomiast klimatyzacja jest niezbędna w czasie wysokich temperatur jakie panują w okresie letnim, nie wspominając o temperaturach jakie panują w nagrzanym samochodzie.

Pragniemy poinformować, że zawodowi kierowcy w szczególności wykonujący transport międzynarodowy, przez cały okres wykonywania pracy (często ten okres wynosi 30 dni), przebywają tylko i wyłącznie w kabinach samochodu. Jednocześnie głęboko wierzymy, że jest spora grupa przewoźników, która już dzisiaj zapewnia najwyższe z możliwych standardów jakie mogą zapewnić swoim pracownikom.

Z poważaniem,

Społeczność zawodowych kierowców, www. facebook. com /jestemkierowca

Posty (342)

~Jan-niewolnik
Chlebodawco, sciemniasz, jesteś tchórzem i damskim bokserem.

-1

ese
~lekasz
(2014-08-11 10:27:21) rozumiem, ze będąc pracodawcą, kupujesz nówkę zestaw, dajesz go kierowcy bez uwag, który ma 4 miesiące prawo jazdy i puszczasz go na 2 miesiące za granice?... hm... chciałbym to zobaczyć. jak również twoją mine po jego powrocie... jeśli uda mu sie wrócić w ogóle. ale ok, nie bede mielił wody, masz racje-

No pewnie ze tak powinien! Przecież gdzieś się młody musi nauczyć jeździć w końcu
ese
~bandzior
(2014-08-11 10:55:40) duza wine ponosi Polski RZAD ze jest taka niska podstawowa zaplata.. "-

To rząd ma za mnie iść do firmy i negocjować zarobek?? A gdzie jest przymus pracy za najniższe dopuszczalne wynagrodzenie?? "Cza sie przecie szanować. Siódemka z pszodu to minimum!".

-1

~bandzior
Ese jaka 7 z przodu o czym ty piszesz jakie negocjacje z kim nie wiem 5 z przodu ciezko wyrobic czy ty udajesz czy wogule nie wiesz o czym piszesz albo wkurzasz kierowcow to to ci sie udalo
ese
Dobry kiero zawsze robotę znajdzie. A szanować sie czeba i za czapke śliwek roboty nie brać. Siudemka z pszodu musi byc

-1

~bandzior
Dobrych kierowcow jest tysiace gorzej z tymi dobrymi firmami jeli ty masz 7 z przodu to szacun dla ciebie
~siudemka z psodu
jak 7 z przodu to ile wychodzi z dietami razem? a jak ta 7 razem z dietami to jaka 7? zastanawiam sie, jak to ktoś liczy. bo zarobek to jest to co sie wykazuje w picie od pracodawcy
~Jan-niewolnik
Kierowca w transporcie międzynarodowym powinien zarabiać minimum 2 tys. Euro miesięcznie (tyle Niemiec zarabia za 5 dni pracy), w przeliczeniu minimum 8 tys. zł. Oczywiście dochodzą do tego diety. Kasa musi być, przeciez pracodawca dostaje za fracht w euro, a kierowca pracuje na terenie całej europy gdzie płaci się euro. Proste.
~Jan-niewolnik
Psiewoźnicy którym rozpada się tabor, oszukują. Jednym słowem oszukują i robią wyzysk nei wspominając w jaki sposob zdegradowali Francuski transport. Z najnowszych badan wynika ze polskich ciezarowek na niemieckich autostradach jst wiecej niz razem wzietych z całej europy (dane z elektronicznego poboru oplat). Polak to jednak mistrz. Ale spokojnie panowie, spokojnie. unia zrobi z tym porzadek, takie panstwa jak Francja juz dawno stracili cierpliwość na fachowców z polski.
idebski
Mobilizacja kierowców - Strajk, Petycja
Tytuł chyba odbiega od ogólnie przyjętych norm i zasad.
Skoro odbiega to i szanse na powodzenie nikłe.
idebski
"najnowszych badan wynika ze polskich ciezarowek na niemieckich autostradach jst wiecej niz razem wzietych z całej europy (dane z elektronicznego poboru oplat). "
Masz dostęp do tych danych, jeśli nie to podaj źródło tych sensacji
ese
~Jan-niewolnik
(2014-08-11 15:11:58) Psiewoźnicy którym rozpada się tabor, oszukują. Jednym słowem oszukują i robią wyzysk nei wspominając w jaki sposob zdegradowali Francuski transport. (... ) Ale spokojnie panowie, spokojnie. unia zrobi z tym porzadek, takie panstwa jak Francja juz dawno stracili cierpliwość na fachowców z polski"-

Warto by więc jeśli ktoś ma jakiś zawód poza zdobytą na przyspieszonych kursach umiejętnością kierowania przypomnieć go sobie, a jeśli nie, to szukać jakichś kursów, bo coś trzeba przecież robic by żyć.

-1

~bandzior
ese jestes taki pusty czy takiego udajesz nie denerwuj kierowcow bo cie beda opluwac

-2

~Jan-niewolnik
Ese, pokaz twarz damski bokserze za klawiatura. Powiedz gdzie stoisz to wpadniemy po ciebie i cqla twoja ekipe
Pier-nick
żęnujący poziom dyskusji...
z jednej strony de*il zza kierownicy... z drugiej strony idiota który myśłi że jest w czymkolwiek lepszy gdyż podobno jest włascicielem firmy transportowej i dyma kierowców na wszystkie możliwe sposoby...
ciekawe czy płaci podstawe wyższą niz 1680 brutto, ciekawe czy płaci nadgodziny, ciekawe czy płaci diety i ryczałt za noclegi w kabinie, ciekawe czy przestrzega 10 godz pracy kierowcy jesli ten pracuje w godzinach nocnych... mogę się założyć że NIE... i to o każde pieniądze:) :)
proponowałbym osobie z nickiem bandzior żeby nie robił z siebie dalej de*ila który poprawnie nie potrafi kilku słów w zdanie ułożyć i pisał tylko za siebie a nie za innych kierowców gdyżwielu doskonale sobie radzi z szefami-złodziejami którzy zaniżają niezgodnie z prawem zarobki kierowców.
do WaszChlebodawca-nie byłeś... nie jestes i nie będziesz nigdy moim pracodawcą z uwagi na brak szacunku do osób wykonujących zawód kierowcy... a wielu ma specjalistyczne wykształcenie... i nie myślę tu o kursie prawa jazdy organizowanym przez Urząd Pracy.
Pier-nick
więc jeśli płacisz wszystkie składniki które wymieniłem na wstępie możemy porozmawiać... a jeśli nie... to okradaj dalej tych którzy u ciebie pracują. dodawać chyba nic nie muszę.
Pozdrawiam kolegów kierowców znających przepisy i walczących o swoje prawa:) :)
~bandzior
Pier-nick nie ortografia tu jest wazna tylko to oco walczymy z nie uczciwymi pracodawcami Ty zapewne masz placone wszystko zgodnie z przepisami bo nie Ty sluchasz szefa tylko on Ciebie szacunek i poklony od wszystkich kierowcow dla takiego orla daj kilka rad zeby zmusic pracodawce zeby uczciwie placil madrego chetnie wszyscy posluchamy pozdrawiam kierowcow
wrocek13
nie ma mowy o strajku, jak tacy popaprańcy są jak Jan niewolnik, wydaje mi się ze to jest tyfus jakich mało, pewnie śpi w kabinie nie myje sie i strasznie musi śmierdzieć, dlatego jest chory tylko on o tym nie wie zal mi śmierdziela
~sierpc
ese to synio jednego z dziadtransów!!! a minowicie od Lipińskiego!!! UWAŻAJCIE
~ktosik
oo, znow strajk? :D
fajnie ze te strajki w okresie wakacyjnym przypadaja.
potem trzeba bedzie wracac za fajere ; )

1

~bandzior
dawno o tym wiadomo ze to smiec
~PLĄBA
Lubię czytać głupków pokroju jana niewolnika, uśmiech sam ciśnie się na mięśnie twarzy, przepraszam ze nie wymieniłem pozostałych głupków, przy niedzieli wam oszczędzę :)
~astrolog
nieroby niedługo bedziecie roboty przy kopaniu dołów szukac za 5 zł wszystko w transporcie na wschód od wisły pada gdzie sustki z psiodu chyba na dwa miechy to ok
~astrolog
czesc pląba tuczniki sprzedane?
~kiero
no i jak tam akcja z z Facebookiem co? znów kompromitacja na całej linii? z tego co widzę to chyba tak. Kierowcy to cymbały, piwa czy wódki nie dają więc po co się wysilać? Poza tym widzę że administrator tej strony też ma to gdzieś, koleś ma raczej słomiany zapał, gdyby na prawdę chciał rozpowszechnić tą akcję to mógłby ten profil poprowadzić inaczej. Trzeba się trochę na tym jednak znać i być kreatywny a nie tylko chlać gorzałę i lać na koło.

1

wrocek13
ty niewolnik powinieneś zamiatać ulice, tacy jak ty tylko wstyd przynoszą PANOM kierowcom.
~J44
Nie wiem czy dobrze zrozumiałam ale czy żądacie aby pracodawcy zamontowali klimatyzację w każdej ciężarówce czyli ponieśli dodatkowy koszt a potem wypłacali jeszcze ryczałt za nocleg w kabinie? Skoro ryczałt to po co jeszcze kasę wydawać - przecież kierowca może sobie za to wynająć pokój z klimatyzacją - chyba o to walczyliście???

1

~J44
nikt jest w stanie mi wytłumaczyć po co wydawać kasę na klimatyzację, ogrzewanie, leżanki i wysokie kabiny, lodówki w ciężarówkach? przecież w hotelach wszystko jest...

1

BAGERA85
J44, eeee no Ciebie na klime nie stać??? Przecież to do swojego auta montujesz a nie do auta kierowcy; )

-1

~Bandzior
to najlepiej pokupcie ciagniki jedno kabinowe takie jak sa w bazach kontenerowych z silnikami na wode wtedy moze wam sie zacznie oplacac ten transport przestaniecie plakac i zaczniecieplacic
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.133.155.163

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels