ID: 149992
Mobilizacja kierowców - Strajk, Petycja
ID: 149992
ID: 149992
Na jednym z forum motoryzacyjnym z branży :P nie będę podawał nazwy z oczywistych względów (chyba że mogę:), powstała pewna intencja napisania petycji. Tak też powstała...
CYTAT: ''Petycja ma zostać skierowana do Ministra Pracy, a stroną tej petycji są zawodowi kierowcy. Jest to kopia robocza, pismo nie ma brzmienia końcowego i może ulec zmianie. Pismo zawiera także błędy stylistyczne i ortograficzne :) Jednak wszystkie osoby które podzielają zdanie, powinni na facebooku dać lajka, a tym samym, potwierdza zasadność tej petycji. Jeżeli lajków (lubie to) będzie dużo, a tym samym poparcie, petycja zostanie wysłana do ministerstwa. Pamiętajcie, że należy się spieszyć bo już niedługo Minister Pracy przedstawi rozwiązania dotyczące ryczałtów za hotel.
Dlaczego facebook? Jest to portal społecznościowy dzieki któremu najłatwiej będzie się zorganizować. Dając lajka (lubie to), potwierdzasz zasadność tej petycji i ją popierasz. Adres gdzie trzeba dać lajka to: facebook. com/ jestemkierowca
We rsja robocza listu do Ministra Pracy. List zostanie wysłany, kiedy dokument zostanie poparty odpowiednią liczbą głosów. Do chwili wysłania, brane będą pod uwagę wszystkie zmiany. Jeżeli popierasz, kliknij na ''Lubię To'' KONIEC CYTATU
Szanowny Panie Ministrze,
Społeczność zawodowych kierowców, która powstała i gromadzi się na portalu społecznościowym, apeluje i jednocześnie Prosi o wszczęcie kontroli w firmach transportowych, w szczególności wykonujących przewóz rzeczy. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieprzestrzeganie przez pracodawców podstawowych praw jakie przysługują każdemu pracownikowi. Informacje jakie posiadamy są przerażające i świadczą o nagminnym łamaniu prawa, przez polskich przewoźników. Z tego powodu, postanowiliśmy Prosić Pana Ministra o zapoznanie się z uwagami jak i postulatami, które zostały opracowane przez samych kierowców:
1. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu czasu pracy w rozumieniu z przepisami kodeksu pracy:
- Pracodawcy posiadają niezbędne dowody świadczące o łamaniu prawa wobec swoich pracowników. Dowodami na nieprzestrzeganie prawa i nie wypłacanie przez nich wynagrodzenia za chociażby nadgodziny, są zapisy z tachografów i kart kierowcy, które już od dawna automatycznie rejestrują rzeczywisty cały przebieg pracy kierowcy.
2. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu wynagrodzeń za wykonaną pracę:
- Uważamy, że w masowym stopniu zostaliśmy wręcz zmuszeni do podpisania umów o pracę, w której wynagrodzenie zostało ustalone w wysokości 1680 zł brutto. W rzeczywistości pracę podjęliśmy na warunkach innych niż zawarte w umowach. Nasza praca rozliczana jest na podstawie przejechanych kilometrów, której stawka często została ustalona na ~30 gr/km (+-). Chcemy zwrócić szczególną uwagę na diety, których w rzeczywistości nie otrzymujemy, za to pracodawca te diety rozlicza ''na swój sposób'' jako nasze wynagrodzenie proporcjonalnie do przejechanych kilometrów. Tym sposobem, przewoźnicy omijają przepisy prawa, nie opodatkowując rzeczywistego wynagrodzenia jakie otrzymują kierowcy.
Zwracamy uwagę, że diety nie mogą stanowić części wynagrodzenia, ponieważ samą intencją ustawodawcy było zagwarantowanie wszystkim pracownikom, pokrycia przez pracodawcę zwiększonych kosztów wyżywienia jakie powstają w czasie podróży służbowej. Niewątpliwie kierowca samochodu ciężarowego na takie koszty jest narażony, tym bardziej, że w czasie wykonywanej pracy ze względu na jej charakter, zmuszony jest żywić się w miejscach w których może dojechać tylko ciężarówką, a tymi miejscami są odpowiednie parkingi z punktami usługowo-handlowymi i gastronomicznymi. Co ważne, kierowca w transporcie międzynarodowym za wyżywienie musi płacić często w obcej walucie, co skutkuje dodatkowym znaczącym wzrostem kosztów.
3. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu ustawowych odpoczynków kierowców zawodowych:
- Uważamy, że większość pracodawców nie zagwarantowała nam odpowiedniego miejsca do spania, odbycia odpoczynku, które jesteśmy zobowiązani odbywać. Naszym zdaniem, samo łóżko w samochodzie ciężarowym nie jest wystarczające do odbywania odpoczynku gwarantującego regenerację psychiczną i fizyczną. Dlatego postulujemy o niezbędny montaż klimatyzacji postojowej, we wszystkich samochodach w których kierowca jest zmuszony odbywać każdy regularny odpoczynek o których mowa w rozporządzeniu WE nr 561/2006.
Pragniemy, aby klimatyzacja postojowa była takim samym standardem w samochodach jak ogrzewanie postojowe, często już instalowane w pojazdach na poziomie produkcyjnym, które niewątpliwie jest niezbędne w warunkach srogiej zimy. Natomiast klimatyzacja jest niezbędna w czasie wysokich temperatur jakie panują w okresie letnim, nie wspominając o temperaturach jakie panują w nagrzanym samochodzie.
Pragniemy poinformować, że zawodowi kierowcy w szczególności wykonujący transport międzynarodowy, przez cały okres wykonywania pracy (często ten okres wynosi 30 dni), przebywają tylko i wyłącznie w kabinach samochodu. Jednocześnie głęboko wierzymy, że jest spora grupa przewoźników, która już dzisiaj zapewnia najwyższe z możliwych standardów jakie mogą zapewnić swoim pracownikom.
Z poważaniem,
Społeczność zawodowych kierowców, www. facebook. com /jestemkierowca
Na jednym z forum motoryzacyjnym z branży :P nie będę podawał nazwy z oczywistych względów (chyba że mogę:), powstała pewna intencja napisania petycji. Tak też powstała...
CYTAT: ''Petycja ma zostać skierowana do Ministra Pracy, a stroną tej petycji są zawodowi kierowcy. Jest to kopia robocza, pismo nie ma brzmienia końcowego i może ulec zmianie. Pismo zawiera także błędy stylistyczne i ortograficzne :) Jednak wszystkie osoby które podzielają zdanie, powinni na facebooku dać lajka, a tym samym, potwierdza zasadność tej petycji. Jeżeli lajków (lubie to) będzie dużo, a tym samym poparcie, petycja zostanie wysłana do ministerstwa. Pamiętajcie, że należy się spieszyć bo już niedługo Minister Pracy przedstawi rozwiązania dotyczące ryczałtów za hotel.
Dlaczego facebook? Jest to portal społecznościowy dzieki któremu najłatwiej będzie się zorganizować. Dając lajka (lubie to), potwierdzasz zasadność tej petycji i ją popierasz. Adres gdzie trzeba dać lajka to: facebook. com/ jestemkierowca
We rsja robocza listu do Ministra Pracy. List zostanie wysłany, kiedy dokument zostanie poparty odpowiednią liczbą głosów. Do chwili wysłania, brane będą pod uwagę wszystkie zmiany. Jeżeli popierasz, kliknij na ''Lubię To'' KONIEC CYTATU
Szanowny Panie Ministrze,
Społeczność zawodowych kierowców, która powstała i gromadzi się na portalu społecznościowym, apeluje i jednocześnie Prosi o wszczęcie kontroli w firmach transportowych, w szczególności wykonujących przewóz rzeczy. Powodem takiego stanu rzeczy jest nieprzestrzeganie przez pracodawców podstawowych praw jakie przysługują każdemu pracownikowi. Informacje jakie posiadamy są przerażające i świadczą o nagminnym łamaniu prawa, przez polskich przewoźników. Z tego powodu, postanowiliśmy Prosić Pana Ministra o zapoznanie się z uwagami jak i postulatami, które zostały opracowane przez samych kierowców:
1. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu czasu pracy w rozumieniu z przepisami kodeksu pracy:
- Pracodawcy posiadają niezbędne dowody świadczące o łamaniu prawa wobec swoich pracowników. Dowodami na nieprzestrzeganie prawa i nie wypłacanie przez nich wynagrodzenia za chociażby nadgodziny, są zapisy z tachografów i kart kierowcy, które już od dawna automatycznie rejestrują rzeczywisty cały przebieg pracy kierowcy.
2. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu wynagrodzeń za wykonaną pracę:
- Uważamy, że w masowym stopniu zostaliśmy wręcz zmuszeni do podpisania umów o pracę, w której wynagrodzenie zostało ustalone w wysokości 1680 zł brutto. W rzeczywistości pracę podjęliśmy na warunkach innych niż zawarte w umowach. Nasza praca rozliczana jest na podstawie przejechanych kilometrów, której stawka często została ustalona na ~30 gr/km (+-). Chcemy zwrócić szczególną uwagę na diety, których w rzeczywistości nie otrzymujemy, za to pracodawca te diety rozlicza ''na swój sposób'' jako nasze wynagrodzenie proporcjonalnie do przejechanych kilometrów. Tym sposobem, przewoźnicy omijają przepisy prawa, nie opodatkowując rzeczywistego wynagrodzenia jakie otrzymują kierowcy.
Zwracamy uwagę, że diety nie mogą stanowić części wynagrodzenia, ponieważ samą intencją ustawodawcy było zagwarantowanie wszystkim pracownikom, pokrycia przez pracodawcę zwiększonych kosztów wyżywienia jakie powstają w czasie podróży służbowej. Niewątpliwie kierowca samochodu ciężarowego na takie koszty jest narażony, tym bardziej, że w czasie wykonywanej pracy ze względu na jej charakter, zmuszony jest żywić się w miejscach w których może dojechać tylko ciężarówką, a tymi miejscami są odpowiednie parkingi z punktami usługowo-handlowymi i gastronomicznymi. Co ważne, kierowca w transporcie międzynarodowym za wyżywienie musi płacić często w obcej walucie, co skutkuje dodatkowym znaczącym wzrostem kosztów.
3. Prosimy o zlecenie wszczęcia kontroli w firmach transportowych z zakresu ustawowych odpoczynków kierowców zawodowych:
- Uważamy, że większość pracodawców nie zagwarantowała nam odpowiedniego miejsca do spania, odbycia odpoczynku, które jesteśmy zobowiązani odbywać. Naszym zdaniem, samo łóżko w samochodzie ciężarowym nie jest wystarczające do odbywania odpoczynku gwarantującego regenerację psychiczną i fizyczną. Dlatego postulujemy o niezbędny montaż klimatyzacji postojowej, we wszystkich samochodach w których kierowca jest zmuszony odbywać każdy regularny odpoczynek o których mowa w rozporządzeniu WE nr 561/2006.
Pragniemy, aby klimatyzacja postojowa była takim samym standardem w samochodach jak ogrzewanie postojowe, często już instalowane w pojazdach na poziomie produkcyjnym, które niewątpliwie jest niezbędne w warunkach srogiej zimy. Natomiast klimatyzacja jest niezbędna w czasie wysokich temperatur jakie panują w okresie letnim, nie wspominając o temperaturach jakie panują w nagrzanym samochodzie.
Pragniemy poinformować, że zawodowi kierowcy w szczególności wykonujący transport międzynarodowy, przez cały okres wykonywania pracy (często ten okres wynosi 30 dni), przebywają tylko i wyłącznie w kabinach samochodu. Jednocześnie głęboko wierzymy, że jest spora grupa przewoźników, która już dzisiaj zapewnia najwyższe z możliwych standardów jakie mogą zapewnić swoim pracownikom.
Z poważaniem,
Społeczność zawodowych kierowców, www. facebook. com /jestemkierowca
Posty (342)
jan-niewolnik
| Dla wyjaśnienia: do wynagrodzenia minimalnego nie wlicza się wynagrodzenia za pracę w godzinach nadiczbowych. (ryczałów itp) | |||
~Orlen | " (2014-08-09 23:57:21) z podstawą są wypłacane ( księgowane) tzn podstawa plus ryczałty" ... tak napisałem wcześniej i tak jest ale Ty w to nie musisz wierzyć. Czas na spanie, | |||
ese
| Pogadać, poteoretyzować, ponarzekać i ewentualnie poodgrażać się mozna. A potem do codzienności. Kolejny raz. | 2 | ||
ese
| Moze by od razu ustalić. Kiedy to będzie kolejna akcja i kolejny strajk który wstrząśnie polskim transportem? Nie mówię tu o kolejnym pierwszym maja, bo to (podobno) wiadomo. | |||
~Jan-niewolnik | To po co cytujesz, ze sami sobie strzelili w kolano pisząc petycje... ? weź chłopie przepsij sie. | |||
~Jan-niewolnik | Orlen na zepsutej oliwie napisał: ''Wiem, że są firmy, które nie płacą podstawy, ALE księgują te wypłaty i wielu kierowców chyba nie wie, że od lat do podstawy są doliczane ryczałty za godz nadliczbowe, pracę w nocy i na pranie lub środki czystości. Zatem pracodawcy żadnych dowodów na łamanie prawa nie mają, wręcz przeciwnie to kierowcy nie wiedzą co dostają, albo co podpisują ( jak nie dostają) '' Nie obchodzi mnie to kto co sobie opodatkował, ja żdanych ryczałtów nie dostałem. Na koncie tylko podstawa i nic więcej. Zakłaj ta strone a najlepiej to na mównice goń. | |||
~Orlen | Jasiu niewolniku ile Ty pracujesz lat? Ile lat nie płaci Ci pracodawca ryczałtów? Ile lat żyłeś w nieświadomości, że coś Ci się należy? Dobrze się czujesz z tym, że byłeś niewolnikiem z własnej woli??? | |||
ese
| Czy niewolnik może nim byc z własnej woli? Aby nie ma w tym wewnętrznej sprzeczności? | 1 | ||
~Orlen | Jest nawet taka książka "Niewolnictwo z własnej woli" | |||
~zly | busiarze też tu siedzą czy tylko gwiazdy z "duzych"? ?? Ja uważam jako KIEROWCA że ten zawód jest LEKKI jako pracownik fizyczny na rynku pracy. Ciekaw jestem jak jeden z drugim zaskomli układając kostkę brukowa gdy Prawko nabierze takiego znaczenia co studenta konczacego szkole w polszy | 1 | ||
~zly | Walczmy o swoje pzeciez mamy tacho. rycałt diety.. to po co na co drugim załadunku MAGNES podpinacie? ?? kulawe tłumaczenia że zakaz itp. Trzeba być konsekwentnnym. Ja Nie miałem tego wynalazku w ręku prawo to prawo czasami stoi po mojej stronie czasami przeciwko mnie, ale na tzw " załadunku to norma i fantazja kierowców" | 2 | ||
~Jan-niewolnik | Orlen, od zawsze wiedziałem, że paliwo na tej stacji jest kiepskiej jakości. Przecież to pismo jak widać nie jest dla Ciebie. Ty masz placone za nadgodziny, diety i oczywiscie place z kilometra i wszystko opodatkowane. Są wolne miejsca w firmie? Tutaj pełno kierowców. | |||
~Jan-niewolnik | Zły, ty też jesteś pusty. Co tu ma do tego noszenie cegłówek? Rozmawiamy o podatkach a nie o tym czy ty jezdzisz czy chodzisz z łopatą. | |||
~zly | nawet będąc na załadunku w Piątek 0. 7. 08. 14 w Piasecznie na załadunku do Biedronki słusze sfrustrowanego Buraka "*le magnes rzepa przyłoże" Takie Warchoły nie powinny mieć prawa głosu. PRAWO obowiązuje wszystkich. | 2 | ||
~Jan-niewolnik | Dobra ale dlaczego nie piszesz merytorycznie. napisałem co ma piernik do wiatraka? | |||
~bandzior | Panowie kierowcy nie wyklucajmy sie tu z pseudo kierowcami lub sefami Dziad Transow tylko myslmy co zrobic i jak powstrzymac i uchronic sie przed okradaniem nas z kasy przez firmy w ktorych pracujemy 99 procent firm okrada kierowcow i z tym trzeba walczyc juz znowu nas strasza ze auta posprzedaja polikwiduja firmy niech likwiduja czego nigdy nie zrobia bo kogo beda okradac | 1 | ||
~bandzior | To my kierowcy sami popelnilismy wielki zyciowy blad ze pokazalismy ze mozna kombinowac z tachem jezdzic na magnesach co sie bardzo spodobalo sefom bo pracowalismy za 2 a placili nam za jednego jeszcze oszukali przy wyplacie teraz nie chcemy kombinowac i sefy sa zawiedzeni no i zaczelismy zadac normalnej zaplaty to sa obuzeni wyzywaja nas od nierobow zlodziei i tym podobne ale oni zawsze tacy | 1 | ||
~zly | Ilu uczciwych bosów? tyle co kierowców. Polska natura i tego sie nie zmieni | |||
~zly | Taki polski kociołek nawet burak na magazynie traktuje Cię jak psa. | |||
~zly | Cały naród żyje w ucisku. Ludzie po studiach sa okradani dostali kopa w D po 5 latach ciezkiej orki. | |||
~Orlen | nawet burak na magazynie traktuje Cię jak psa. On Cię tak traktuje dlatego, ze mu na to pozwalasz, więc skończ z lamentem a zadbaj o swój honor | 1 | ||
~zly | Orlen trafiłeś w 10. Cały Ten temat to też lament i trzeba go zamknąc | |||
~bandzior | Panowie nie piszcie o glupotach tylko myslcie i dawajcie propozycje jak mamy walczyc z naszymi nie uczciwymi pracodawcami ktorzy nas okradaja nie dawajmy sie dalej im okradac to zorganizowana banda zlodziei | |||
~zaisty | zaiste powiadam wam strajku nie będzie | 1 | ||
~Jan-niewolnik | Skończycie wszyscy jak ten kierowca ://raportdrogowy. interia. pl/zdjecia/ciezarowk a-zawisla-na-moscie- zdjecie, iId, 1541763, iAId, 123500#1541762 | |||
pestka_pl
| strajk nie zmieni nic bo nie zmieni mentalności pracodawców i pracowników. Niektórzy oszustwo mają w genach. | |||
~Jan-niewolnik | Pestka, dzięki takim ludziom jak Ty żyje się gorzej. jeżeli nie będziesz protestował to w jaki sposób chcesz poprawić stan rzeczy? Najlepiej to się zamknąć w kabinie i pierdnąć w fotel. | |||
wesolek
| jaśko spętany pytanko; przeciwko komu i czemu ma odbyć się ten sztrajk.. nie siej dewetyzmu.. | |||
pestka_pl
| Jan-niewolnik miło się dowiedzieć ze to prze zemnie jest ten strajk albo prze zemnie się nie odbędzie | |||
jan-niewolnik
| Dewetyzmu, proszę Cię, jak używasz takich słów to zacznij z nimi pływać, bo w jednym zdaniu posługujesz się amatorszczyzną na poziomie przedszkolaka i gdzieś próbujesz błysnąć. a cholera wie przeciwko komu. Po drugie jaki strajk? Pismo które przytoczyłem w temacie zawiera tylko postulaty i rozumiem z niego ze uczciwi pracodawcy nie maja sie czego obawiać. Pismo takze nie jest skierowane do Ciebie jezeli otrzymujesz chociazby prawdziwe wynagrodzenie za prace. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.