ID: 122236
scania r420 webasto
ID: 122236
ID: 122236
witam mam mały problem odnośnie webasta, otóż przy próbie odpalenia webasta wyskakuje mi bład na pilocie Error heater. Czy wiecie jaka może być tego przyczyna?
dzięki za pomoc pozdrawiam
witam mam mały problem odnośnie webasta, otóż przy próbie odpalenia webasta wyskakuje mi bład na pilocie Error heater. Czy wiecie jaka może być tego przyczyna?
dzięki za pomoc pozdrawiam
~eco*.static.ip.netia.com.pl
*.static.ip.netia.com.pl
Posty (19)
~Dejzy | U mnie na pilocie pokazuje się napis verwarm fout. I się wyłącza. Wiecie o co może chodzić? | |||
fach
| ~Dejzy -za gorąco... j/w | |||
~Dejzy | Znaczy za wysoka temperatura ustawiona, czy za ciepło w kabinie? | |||
fach
| sprawdz dolot, wylot i przelot rur (żeby nie byla pozagniatana)... Wszytko masz za łóżkiem (za lodówką) - o ile to skakanka... | |||
~Dejzy | A jeśli to nie to? dołączyłem nawet rury poprostowalem i wyczyścić, ale nadal pojawia się ten napis. Dodam też, że w momencie gdy webasto stara się wystartować, za kabina dym się jakby truck się jarał. Na firmie juz była zadyma jak próbowałem odpalić. | |||
~xxx | no to service | |||
~fach | pozostaje, świeca + sitko nie licząc silniczka... Monterzy zazwyczaj sprawdzaja wlasnie te trzy elementy: Drożność przewodów, swieca+sitko, wymiana lub regeneracja silniczka (zazwyczaj wymiana tłumacząc ze regenerowane nioby nie pojezdzi- co jest nie prawda!). Pozostaje ewentyalnie łożysko ale to byś słyszał jak wyje. | |||
~Trucker | U mnie scania r450 problem byl ten sam. Dzieki koledzy. Wylot zimnego powietrza za fotelem pasażera zasłanialo prześcieradło... :) | |||
mechSCANIAde
| W kwestii awarii ogrzewania postojowego, tzw. WEBASTO. Obecnie w wiekszosci sam. ciezarowych, fabryczne montowane sa suche urzadzenia grzewcze firmy EBERSPRACHER, AIRTRONIC D2 lub D4. Zasada dzialania jest w obydwuch jednakowa, jednak roznia sie one od siebie moca i wilkoscia komory spalania, palnikiem, wentylatorem i sterownikiem oraz obudowa. Dla D4 potrzebna jest pompka paliwowa o wiekszej wydajnosci podawanego pliwa | |||
mechSCANIAde
| Najczestsza usterka pojawiajaca sie w tych urzadzeniach jest, bialy gesty dym, wydobywajacy sie rurki wydechowej, krotki po uruchomienie wlacznikiem lub tzw. pilotem. Na wyswietlaczu ktorego pojawia sie komunikat HEATER ERROR, i slychac przerazliwe piszczenie. Winowajca tej sytuacji jest FIBROWA USZCZELKA, zamontowana pomiedzy komora spalania a palnikiem a dalej wentylatorem. | |||
mechSCANIAde
| Ma ona za zadanie usczelnienie komory spalania i palnika. W trakcie uzytkowania urzadania i temperaturami powstajacymi w komorze spalania, uszczelka ta traci na swojej elastycznosci i staje sie twarda, co powoduje pekniecia. W czasie rozruchu urzadzenia, przez te pekniecia do komory spalania przedostaje sie powietrze wytworzaone przez wentylator. Powietrze to doprowadza do tego ze paliwo podawane do komory spalania przez pompke zsilajaca doprowadza do tego ze siewca zarowa nie powoduje zaplonu tego paliwa. Swieca zarowa jest rozgrzana lecz nie ma zplonu. Czasem jednak zaplon sie powiedzie lecz w wiekszosci przypadkow nie, i z rury wydechowej wydostaje sie gesty baly dym. | |||
mechSCANIAde
| Wymontowanie nie powinno sprawiac wiekszych klopotow. Jedynym problemem, ktory moze sie poawic to rozlaczenie go z wtyczki ktora znajduje sie za tapicerka. Nie nazlezy i nie zaleca sie ciagnac wiazki przewodow na sile, bo moza wyrwac kable z wtyczki. Jesli uzadzenie jest na zewnatrz nalezy wyjac je z obudowy. Odlaczyc sterownik z 3 wytczkami i wtyczke swiecy zarowej, Wymontowac wentylator i sprawdzic stan lozysk poprzez kilkakrotne pokrecenie wentylatorem. Jesli nie sluchac charaktrystycznych szumow zuzycia lozysk wentylator jest ok. | |||
mechSCANIAde
| Nastepnie wymontowac swiece zarowa ( kluczem do swiec zarowych, a jesli nie posiadacie takiego adoptowac klucz plaski 12 mm) . Jesli swieca zarowa jest juz wymontowana przystepujemy do demontazu palnika. Jest on przykrecony 4 srubami z lbem krzyzakowym, lub na torx25. Po odkreceniu palnika i wyjeciu go ukaze sie wam uszczelka. Przyczyna tej usterki. | |||
mechSCANIAde
| Zauwazycie ze jest popekana iw tzw. strzepach. Nowa kosztuje grosze, i z doswiadcznia proponuje ja przed montazem przykleic klejem LOCTITE 406 do palnika. A przed zamontowaniem palnika i innych zdemontowanych czesci przedmuchac je sprezonym powietrzem. calosc zlozyc w calosc z nalezyta starannoscia. Powinno HULAC jak nalezy | |||
mechSCANIAde
| Jesli swoim wywodem pomoglem komukolwiek, to ok W przypadku innych problemow ( nie tylko z ogrzewaniami) , piszcze. W miare mojej wiedzy, postaram sie pomoc. | |||
mechSCANIAde
| SZANOWNI KIEROWCY. Przepalajcie swoje "WEBASTO" nawet w lecie, a unikniecie przykrych niespodzianek kiedy bedziecie potrzebowali miec cieplo i komfortowo jak nadejda zimniejsze dni. | |||
~Romek | Jeśli Twoje ogrzewanie mimo tylu rad nie działa pora chyba zainwestować w nowe, w Pro Engines kupisz nowe webasto, ale też i zregenerowane, z czego ja bym wybrał drugą opcje, bo wychodzi taniej, i w sumie jest tak samo jakbyś kupił nową część | |||
~Micha | Wychodzi taniej, i w sumie wychodzi taniej niż kupno nowej części... Czyli co, ty robisz z kilku szrotow jeden niby dobry? No bo nie na nowych częściach bo musiałbyś dopłacać do części, nie wspominając o robociznie. Ale wierzę że ktoś się na to złapie. Idiotow nie brakuje | |||
Topornik
| Z kilku zepsutych nie zrobisz dobrego, to lepiej zainwestować już w coś regenerowanego, ja polecę od siebie Pro Engines, mają naprawdę świetną jakość i dobrą cenę. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.