Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Przewoźnik recydywista – kolejne postępowanie i 31 tys. zł kary

ID: 285504


Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Krakowie ujawnili poważne naruszenia przepisów w zakresie dopuszczalnej konfiguracji pojazdów, norm wagowych oraz czasu pracy kierowcy. Przewoźnik, który nie po raz pierwszy łamie przepisy, będzie musiał się liczyć z poważnymi konsekwencjami finansowymi i prawnymi.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (9)

~Jacek
Mam pytanie, kto rejestruje te naczepy jeśli są nielegalne. Może osoba, która dopuszcza to do ruchu też powinna ponieść konsekwencje swojego postępowania
~Jan
Są legalne osobno, chyba nie znasz tematu
~Marek Zegarek
Ostatnio na S 5 kierunek Poznań taki zestaw jechał z prędkością 107 km na godzinę, wszystkie ośki na dole, pewnie że 70 ton ważył... Droga S5 nie dawno została oddana do użytku a koleiny jak w latach 90. Masakra...
~maly
kiedy odbiora licencje?
tomaszv670
~Jan
3 godzin temu Są legalne osobno, chyba nie znasz tematu

Są legalne osobno... A jak zepniesz ciągnik z "tylną" częscią tej stonogi??
~Lukasz
Są stonogi z siodłem aczkolwiek u nas jeszcze takiej nie widziałem. Faktycznie tej z bolcem na przegląd raczej osobno nie zaprowadzi. Aczkolwiek ich legalność raczej polega na tym, że masa zestawu przekracza 44tony.
~Wyjaśniający
Nie!!legalność polega na tym że przepisy w Pl mówią pojazd członowy. czyli ciągnik siodłowy + naczepa lub samochód +przyczepa. i wszystko w temacie. a tzw- stonoga składa się z trzech członowy czyli ciągnik siodłowy i dwie naczepy. a jak by miała naczepy siodłowy to by było tzw- link też składających się z trzech członów. czyli w Pl ustawodawstwie zabroniony nie możliwy do użytkowania.
~Wyjaśniający
A naczepe można podpiąć i jedna i druga do siodla. tak samo jeśli ktoś zapyta jak ładują 2kontenery 20stopowe i wyjeżdżają z portu i ważą 70 ton całości. wlasnie tak pierwsza ładuje wyjeżdżają, odpina i spina druga laduje i poza portem łączy dwie I jedziemy.
~Kotbury
"Odległość między tylną osią pojazdu samochodowego a przednią osią przyczepy (naczepy) w zespole pojazdów nie może być mniejsza niż 3, 00 m". Także panie Jan, dwuosiowy pierwszy człon też nie jest osobno raczej legalny, nie wszyscy o tym wiedzą.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.143.255.90

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels