Nowe rozwiązania będą dostępne dla klientów poszukujących najnowszych technologii w zakresie efektywnego paliwowo transportu ciężkiego – oferowane w różnych konfiguracjach w modelach Volvo FH, FH Aero oraz FM, przy czym stabilizatory przepływu powietrza wokół kabiny są dostępne wyłącznie w dwóch pierwszych modelach. Korzyści wynikające z nowych rozwiązań dotyczą wszystkich typów napędu – elektrycznego, gazowego i wysokoprężnego.
Czas poświęcony na symulacje i testy w tunelu aerodynamicznym przyniósł efekty – dzięki nowym zmianom w kabinie jeszcze bardziej rozwijamy ubiegłoroczne udoskonalenia w zakresie aerodynamiki, co przełoży się na realne korzyści dla naszych klientówNajważniejszym nowym elementem są stabilizatory przepływu powietrza wokół kabiny, umieszczone w górnych narożnikach, obok przedniej szyby. Dzięki precyzyjnie zaprojektowanemu układowi niewielkich ukośnych listew, stabilizatory kontrolują sposób, w jaki powietrze opływa narożniki kabiny.
zapewnił Jan Hjelmgren, dyrektor Działu Zarządzania Produktem w Volvo Trucks.

Podeszliśmy do tematu nieszablonowo, wykorzystując technikę powszechnie stosowaną w lotnictwie, bolidach Formuły 1 czy turbinach wiatrowych. Górne narożniki kabiny mają kluczowe znaczenie dla aerodynamiki, a dzięki naszemu systemowi kamer CMS mogliśmy odkryć nowe możliwości w tym obszarze – stosując niewielkie listwy do mikrosterowania przepływem powietrza, osiągamy efekt w skali makro. Otwiera nam to również drogę do wprowadzania kolejnych aerodynamicznych rozwiązań w przyszłościStabilizatory przepływu powietrza poprawiają aerodynamikę w przedniej części pojazdu, ale jednocześnie umożliwiają skuteczniejsze działanie dwóch dodatkowych usprawnień: deflektorów powietrza wydłużonych o 50 mm w celu zmniejszenia szczeliny między kabiną a naczepą oraz zmodyfikowanych owiewek podwozia, które zapewniają lepsze dopasowanie do tylnych błotników. Nowe rozwiązania wzajemnie się uzupełniają, zgodnie z zasadą 1+1=3 – co oznacza, że ich łączny, pozytywny wpływ jest większy niż suma korzyści wynikających z działania każdego z elementów oddzielnie.
wyjaśnił Anders Tenstam, starszy ekspert ds. technologii i aerodynamiki w Volvo Trucks.

Model FH Aero jest dowodem na to, jak duży wpływ aerodynamika może mieć na poprawę efektywności paliwowej nowoczesnej ciężarówki. Dzięki wydłużeniu kabiny o 24 cm i wprowadzeniu kilku modyfikacji w celu zmniejszenia oporu powietrza, pojazd zapewnia znaczną poprawę oszczędności paliwa, zwłaszcza przy wysokich przebiegach, typowych dla transportu długodystansowego.
Źródło: Volvo Trucks