Bezpieczna, przewidująca i ekonomiczna jazda to najważniejsza umiejętność dzisiejszego kierowcy – z oczywistych powodów ceniona przez firmy transportowe. Koszty paliwa stanowią główny wydatek każdego przewoźnika, zatem wszelkie działania pozwalające je obniżyć przekładają się na konkretne oszczędności. Dlatego też w tegorocznej kampanii promocyjnej ShowTruck postanowiliśmy zachęcić kierowców, którzy będą testować naszą nową ciężarówkę do sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie ecodrivingu. Zapraszamy ich do rywalizacji w ramach Ligi Kierowców. Wierzymy, że konkurs może stać się dla nich dodatkową motywacją do doskonalenia jazdy, a jednocześnie pokaże naszym klientom potencjał ekonomiczny nowej ciężarówkiLiga Kierowców wystartowała w maju – wtedy, gdy do wszystkich doradców handlowych sieci dealerskiej Daimler Truck Polska trafiły nowe Actrosy L ProCabin w wersji ShowTruck, przeznaczone do testowania dla chętnych klientów. Złoży się na nią pięć edycji miesięcznych, które będą odbywać się do 30 września. W każdej z nich wezmą udział inni uczestnicy, zyskując szansę na zdobycie nagród po jej zakończeniu.
mówi Ireneusz Chłopek, trener TRUCKTraining i koordynator techniczny konkursu.
W ramach rywalizacji oceniane będą: zużycie paliwa, styl jazdy (m. in. przyspieszanie, hamowanie, utrzymywanie prędkości równomiernej), masa pojazdu (większa będzie premiowana), trudność trasy (warunki terenowe, pogodowe i długość – przy czym minimalny odcinek to 2500 km). Wszystkie te parametry będą rejestrowane i dostarczane za pośrednictwem systemu telematycznego Fleetboard. O miejscu w rankingu zadecyduje osiągnięty wynik we wszystkich kryteriach, a rezultaty będą na bieżąco publikowane na specjalnej stronie internetowej.
Na zakończenie każdej miesięcznej edycji trzech najlepszych kierowców otrzyma nagrody w postaci udziału w szkoleniu kierowców Eco-Training, a także atrakcyjne gadżety z kolekcji Mercedes-Benz Trucks. W dniach 17-18 października odbędzie się wielki finał, w którym będą mogli wziąć udział zdobywcy pierwszego i drugiego miejsca z każdej edycji miesięcznej. Dziesiątka wyłonionych w ten sposób finalistów będzie rywalizować w nim o trzy vouchery na wycieczkę do fabryki Daimler Truck AG w Wörth w Niemczech i zwiedzanie linii produkcyjnej wraz z przelotem i noclegiem.
Źródło: Daimler Truck Polska