Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Stworzony z myślą o kierowcach. Luggi prezentuje nowy autotransporter

Utworzona: 2025-04-17


Luggi, polska marka specjalizująca się w zabudowach transportowych, zaprezentowała swój najnowszy produkt – zestaw autotransportera do przewozu pojazdów osobowych i dostawczych, stworzony w 100 proc. w Polsce. To jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań tego typu w Europie.

Zestaw zaprojektowany z myślą o rzeczywistych potrzebach rynku: krótszym czasie realizacji, wyższym poziomie bezpieczeństwa i komforcie pracy kierowców, a także maksymalnej funkcjonalności. Premiera odbyła się 15 kwietnia na Stadionie Śląskim – w miejscu symbolicznym, które doskonale oddaje ducha odważnych i dynamicznych innowacji.

Polska odpowiedź na potrzeby europejskiego rynku

Zwrot w kierunku zwiększania komfortu i bezpieczeństwa pracy kierowców, rosnące koszty paliwa oraz poważne problemy z dostępnością autotransporterów w Europie – to tylko kilka z głównych wyzwań, na które odpowiada nowy projekt marki Luggi. Pojazd został zaprojektowany z myślą o współczesnym operatorze: ma być niezawodny, efektywny i realnie odciążać użytkownika w jego codziennej pracy. Jednocześnie konstrukcja powstała w oparciu o analizę obecnych trendów i prognoz rynku transportowego, na którym brakuje alternatyw dla szybko dostępnych, kompleksowych rozwiązań.

Zapotrzebowanie na autotransportery dynamicznie rośnie, przez co czas oczekiwania na zamówienia z roku na rok znacznie się wydłuża. Presja ekonomiczna i niedobór kierowców powodują, że kluczowe stają się takie cechy, jak komfort obsługi, niskie koszty eksploatacyjne i szybka dostępność pojazdu. Luggi odpowiada na te potrzeby, oferując czas realizacji skrócony nawet do kilku miesięcy. Ponadto, brak pośredników i niższe koszty logistyczne przekładają się na konkurencyjną cenę w stosunku do porównywalnych zestawów z importu mówi Patryk Steidten, Wiceprezes, Zabudowy365.pl Sp. z o.o., do której należy marka Luggi.

Zaawansowana technologia, polska produkcja

Autotransporter Luggi#ONE to efekt zaawansowanego procesu projektowego, prowadzonego przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w konstrukcji pojazdów specjalistycznych. Cały zestaw – przyczepa, jak i zabudowa na pojeździe ciężarowym – powstaje w Polsce, a całość spełnia wymogi homologacji krajowej i europejskiej. Zestaw charakteryzuje się modułową konstrukcją, co pozwala również na użytkowanie „solo” dla przejazdów technicznych, niewymagających załadunku pojazdów na zabudowę. Układ trapów przejazdowych i platform jest w pełni sterowany hydraulicznie, co pozwala kierowcy na sprawne załadunki bez potrzeby użycia siły fizycznej, a przy tym redukuje ryzyko błędów.

Zaczęliśmy od rozmów z kierowcami, operatorami flot i strategicznymi dla nas partnerami biznesowymi. Wiedzieliśmy, że potrzeba czegoś więcej, niż tylko kolejnego transportera. Dzisiaj liczy się przede wszystkim bezpieczeństwo, dostępność i ergonomia. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć projekt niespotykany na skalę krajową, a także europejską, od podstaw i bez kompromisów. Od pierwszych szkiców po produkcję i końcowy montaż – wszystko odbywa się w Polsce, pod okiem najlepszych specjalistów oraz przy nieocenionym wsparciu naszych partnerów technologicznych, w tym: Daimler Truck Polska, właściciela marki Mercedes-Benz. Dzięki temu jesteśmy w stanie nie tylko lepiej kontrolować jakość, ale przede wszystkim szybciej reagować na potrzeby rynku mówi Mateusz Ciupa, Key Account Manager/Quality Manager, Zabudowy365.pl.

Nowy standard bezpieczeństwa i ergonomii

Autotransporter Luggi został zaprojektowany z myślą o maksymalnym bezpieczeństwie i komforcie pracy kierowcy. Kluczowym elementem jest system SLS (Safety Lights Solution) – autorskie oświetlenie LED, produkowane przez polską firmę HORPOL, które oświetla przestrzeń roboczą wokół pojazdu, zwiększając widoczność podczas załadunku i minimalizując ryzyko potknięć, kontuzji czy zgubienia sprzętu. W zakresie obsługi hydraulicznej, zestaw wyposażono w trapy przejazdowe i platformy o dużym skoku, sterowane z poziomu ergonomicznie rozmieszczonych manipulatorów – umożliwiających pracę w pozycji stojącej i z pełną widocznością zestawu. Regulowane platformy hydrauliczne pozwalają na bezpieczne przeprowadzenie rozładunku i załadunku, zarówno pojazdów osobowych, jak i dostawczych.

Autorskie rozwiązania

Dzięki zastosowaniu tylnej belki antynajazdowej w pojeździe uzyskamy homologację całopojazdową, dodatkowo jesteśmy w trakcie procesu uzyskania tego certyfikatu również na przyczepę, dzięki czemu znacząco skrócimy czas rejestracji i dopuszczenia gotowego zestawu pojazdów do użytkowania.

Bezpieczeństwo i wygoda pracy to dla nas priorytety. Uprościliśmy sterowanie, zadbaliśmy o oświetlenie przestrzeni roboczej podczas prac załadunkowych i rozładunkowych, a dzięki funkcji jazdy solo kierowca zyskuje większą niezależność. Co istotne, po złożeniu platform uchylnych uzyskujemy zlicowaną powierzchnię w przyczepie (w pojeździe nie licuje się), co pozwala na przewóz szerszych pojazdów, niż standardowy załadunek. Ponadto, wprowadziliśmy rozwiązania, które w znaczy sposób ograniczają wahanie boczne przyczepy podczas jazdy, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo w trasie. To zestaw, który nie tylko działa sprawnie, ale też realnie wspiera kierowcę w codziennych zadaniach komentuje Adrian Janusiak, Project Manager, Zabudowy365.pl.

Sprawdzeni partnerzy

Bazą zestawu jest Mercedes-Benz Actros Giggaspace – największa kabina w ofercie Daimler Truck Polska. Oferuje ponadstandardową przestrzeń, ergonomiczne miejsce do odpoczynku oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa, jak MirrorCam czy asystent utrzymania pasa ruchu. Współpraca z Daimler Truck Polska podnosi prestiż realizacji i potwierdza jej wysoką jakość.

Jak przyznaje Tomasz Ogórek, Head of Zero Emission Vehicles, Daimler Truck Polska: Projekt Luggi#ONE od początku był bardzo dobrze przemyślany, oparty na trafnych obserwacjach specjalistów i konstruktorów, a także rzeczywistych potrzebach rynku. Widząc profesjonalizm i pasję realizatorów tego projektu – zdecydowaliśmy się podjąć nieoczywistą decyzję – wsparcia młodej, debiutującej na rynku marki. Mercedes-Benz Actros Gigaspace pasuje tu nie tylko jako baza techniczna, ale też jako rozwiązanie wspierające kierowcę w codziennej pracy, zarówno pod kątem ergonomii jak i bezpieczeństwa. Wierzymy, że takie połączenia – solidnej konstrukcji i nowoczesnej kabiny – realnie wpływają na efektywność całych flot. Współpraca przy tym projekcie była konkretna, dobrze zaplanowana i zakończona produktem, który ma potencjał, by przyciągnąć uwagę całej branży. Poza Mercedes-Benz, w projekt zaangażowały się również inni partnerzy technologiczni, jak: Continental, Volvo, HORPOL i Manuli by Fluiconnecto.

Autotransporter od marki Luggi to niezwykle interesujący produkt, którego powstawanie od fazy projektowania bacznie obserwowaliśmy. Wyczekujemy momentu, gdy ten specjalistyczny pojazd wejdzie do oferty Superauto.pl. Z naszych platform korzystają każdego miesiąca setki tysięcy użytkowników, w tym firmy logistyczne zajmujące się profesjonalnym transportem samochodów i poszukujące specjalistycznych pojazdów do swojej działalności operacyjnej mówi Bartosz Chojnacki, Wiceprezes, Superauto.pl, lidera sprzedaży nowych aut przez Internet.
Zestaw autotransportera trafił do regularnej oferty. Producent umożliwia przeprowadzenie indywidualnych prezentacji oraz jazd testowych dla firm zainteresowanych wdrożeniem rozwiązania do swojej floty.

Źródło: Luggi
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRANS VAT Karolina Bukowska, Rafał Sobczak S.C.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels