Przejście na elektryczne samochody dostawcze to krok w przyszłość dla firm w całej Europie – krok, za którym może pójść zwiększenie produktywności, dyspozycyjności i obniżenie kosztów eksploatacji, niezależnie od tego, czy klient prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, czy obsługuje flotę liczącą tysiące samochodów. Naszą rolą jako wiodącej europejskiej marki pojazdów użytkowych jest dbanie o kompleksową obsługę pojazdów, dostarczenie oprogramowania i usług wspomagających, które mogą sprawić, że przejście to będzie płynne i pomoże dobrze pracującym firmom osiągnąć jeszcze więcej. Dzięki naszej zelektryfikowanej rodzinie Transitów i systemowi skomunikowanych usług Ford Pro dostarczamy klientom rozwiązania najnowszej generacji
powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie.
Każdy może być zelektryfikowany
Nowy furgon E-Transit Courier może przejechać do 300 km bez emisji spalin dzięki akumulatorowi o pojemności 43 kWh i silnikowi elektrycznemu o mocy 100 kW. Kompaktowy van opracowany z myślą o zminimalizowaniu kosztów eksploatacji i pracy w strefach niskiej emisji pozwala na przewiezienie ładunków do 700 kg i dysponuje o 25% większą przestrzenią ładunkową niż Transit Courier poprzedniej generacji, co oznacza, że pomieści ładunek o podstawie dwóch europalet.Dla klientów korzystających z kompaktowych samochodów dostawczych, którzy nie są jeszcze gotowi na pełną elektryfikację, Ford wprowadził do oferty nowego Transita Connect PHEV, który może poruszać się w trybie bezemisyjnym w centrach miast, a jednocześnie daje swobodę odbywania dłuższych podróży z wykorzystaniem oszczędnego silnika benzynowego. Atrakcyjny w tym segmencie zasięg 119 km, jaki auto może osiągnąć w trybie elektrycznym, obniża koszty eksploatacji. Furgon jest dostępny w dwóch wersjach długości nadwozia oraz z nowym, innowacyjnym nadwoziem FlexCab, dającym elastyczny wybór korzystania z wersji załogowej lub towarowej.
E-Transit spełnia obecnie oczekiwania jeszcze większej grupy klientów dzięki akumulatorowi o pojemności 89 kWh, zasięgowi zwiększonemu do 402 km i szybszemu ładowaniu niż w wariancie ze standardowym akumulatorem 68 kWh. Rozszerzona gama E-Transitów jest dostępna w wersjach furgon i Double-Cab w nadwoziu van, w szerokiej konfiguracji długości i wysokości, a także jako podwozie z krótką kabiną.
Furgon E-Transit Custom zasilany z akumulatora o pojemności 64 kWh, z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW lub 160 kW, zapewnia do 337 km zasięgu. Natomist Transit Custom PHEV jest przeznaczony dla mniejszych firm, które chcą zelektryfikować swój transport, ale ich model działania nie jest odpowiedni do przejścia od razu na napęd w pełni elektryczny. Auto pozwala na przejechanie do 56 km w trybie elektrycznym w centrach miast, zachowując walory napędu benzynowego podczas dłuższych przejazdów z prędkościami autostradowymi. Oba modele są dostępne w konfiguracjach furgon, furgon z podwójną kabiną i MultiCab.
...bo liczy się czas i produktywność
Ford Pro pomaga firmom w przejściu na napęd elektryczny. Np. narzędzie E-Switch Assist porównuje zużycie energii przez samochody z silnikiem Diesla z szacunkowym zapotrzebowaniem na energię porównywalnych pojazdów elektrycznych, a później podpowiada, które auta z konwencjonalnym układem napędowym warto zamienić na ich elektryczne odpowiedniki. W obliczeniach uwzględniany jest przejechany dystans, obciążenie ładunkiem, wydajność, ukształtowanie terenu, zachowanie kierowcy, klimat i moc cieplna potrzebna do ogrzewania kabiny. Klienci Ford Pro w Europie skorzystali z oprogramowania w przypadku 50 tys. obecnie eksploatowanych samochodów, aby ocenić możliwości elektryfikacji swoich flot.Ford Pro Charging zapewnia rozwiązania dla właścicieli zelektryfikowanych pojazdów użytkowych. Oferuje np. niestandardowe rozwiązanie w zakresie ładowania w zajezdniach i na firmowych parkingach, które może pomóc firmom w uzyskaniu oszczędności. Z kolei ładowanie w domu jest przeznaczone dla małych i średnich firm, które działają pod presją czasu, nie dysponują centralną zajezdnią lub nie zatrudniają menedżerów floty.
Koncepcja Plug and Charge pozwala właścicielom po prostu podłączyć samochód do gniazdka i zająć się innymi obowiązkami, jeśli korzystają z kompatybilnych ładowarek BlueOval Charge Network. Ford Pro Charging daje możliwość korzystania z uproszczonych rozliczeń, obniżenia kosztów administracyjnych, zwrotu kosztów ponoszonych przez kierowców zabierających pojazdy służbowe do domu, usprawnia także opłaty za ładowanie w miejscach publicznych. System pozwala użytkownikom planować ładowanie w godzinach, w których mogą korzystać z tańszych taryf nocnych, jeśli dostawca takie oferuje, co znacznie obniża koszty użytkowania samochodu.
Oprogramowanie Ford Pro Telematics wykorzystuje dane przesyłane przez samochód w czasie rzeczywistym, generując na ich podstawie sugestie i alerty, które mogą uprościć zarządzanie flotą. Obejmują one lokalizację pojazdów w czasie rzeczywistym, alerty dotyczące stanu technicznego oraz monitorowanie pracy kierowców, co pomaga w przestrzeganiu przepisów i prowadzeniu szkoleń. Oprogramowanie E-Telematics oferuje 12 dodatkowe funkcje pozwalające w pełni wykorzystać możliwości pojazdów elektrycznych, m.in. informacje o aktualnym stanie naładowania akumulatora, specyficznym dla danego auta statusie ładowania i zasięgu – z konfigurowalnymi ostrzeżeniami dla ustalonych progów krótkiego zasięgu.
System kontroli dyspozycyjności FORDLiive również wykorzystuje dane o pojazdach w czasie rzeczywistym, aby komunikować klientów i ich pojazdy z dealerami i ekspertami marki. Efektem jest aktywne podejście do serwisu i rozpoznawanie problemów, zanim pojawią się symptomy awarii. Klienci mogą następnie umówić się na spotkanie w salonie dealerskim lub wizytę mobilnego serwisu należącego do floty 380 pojazdów operujących na dziewięciu rynkach, które są w stanie wykonać 70% zadań obsługowych i naprawczych na miejscu.
Dostosowane do potrzeb
Połowa wszystkich modeli użytkowych Forda sprzedawanych w Europie jest poddawana przebudowom w celu dostosowania ich do potrzeb klientów. Zadaniem zespołu Special Vehicles jest dostarczanie produktów i rozwiązań adaptacyjnych dopasowanych do konkretnych zastosowań. Europejska sieć ponad 200 firm zajmujących się zabudowami specjalnymi w ramach Ford Pro Convertor Programme oferuje wiedzę specjalistyczną i opracowane dla poszczególnych modeli rozwiązania w zakresie zabudów.Zespół ds. pojazdów specjalnych oferuje również szereg rozwiązań w zakresie cyfrowej integracji systemów innych firm z ekranami dotykowymi w pojazdach Forda. Zapewnia to użytkownikowi prostszą obsługę systemów i eliminuje potrzebę dodawania dodatkowych paneli sterowania w kabinie. Ponadto zespół zapewnia homologację i wsparcie techniczne zwiększające efektywność samej konwersji i szybsze rozpoczęcie pracy nietypowych pojazdów u klientów.

Źródło: Ford