Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Dodatkowych pedałów w pojazdach egzaminacyjnych nie będzie

Utworzona: 2025-01-15


Niektórzy dyrektorzy word-ów zamontowali po stronie egzaminatora jedynie pedał hamulca. Jak pokazuje tragedia z Szaflar pedały sprzęgła oraz gazu też są niezbędne bo mogą pozwolić uniknąć tragedii - pisała Solidarność 80. Ta petycja została odrzucona, resort mówi o braku podstaw do zmiany stosownego rozporządzenia.

Jak informuje prawodrogowe.pl Solidarność 80, 15 października 2024 r. wnosiła o zmianę Rozporządzenia w sprawie egzaminowania, która miałaby wymusić na dyrektorach ośrodków egzaminowania na prawo jazdy montaż wszystkich pedałów po stronie egzaminatora. Uzasadniali: „Nasza petycja wynikała z faktu, że niektórzy dyrektorzy zamontowali po stronie egzaminatora jedynie pedał hamulca. Jak pokazuje tragedia z Szaflar pedały sprzęgła oraz gazu też są niezbędne bo mogą pozwolić uniknąć tragedii. Kilka tygodni temu przeprowadzono (Prawo Drogowe News) wywiad z egzaminatorem, który został prawomocnie skazany za spowodowanie wypadku komunikacyjnego, którego skutkiem była śmierć osoby ubiegającej się o uprawnienia do kierowania. Egzaminator stwierdził w tym wywiadzie, że gdyby miał po swojej stronie pedał sprzęgła to mógłby uruchomić silnik i w bezpieczny sposób zjechać z torowiska kolejowego. Obecnie w większości samochodów osobowych żeby uruchomić silnik trzeba wcisnąć sprzęgło. Kandydat na kierowcę w panice sprzęgła nie wcisnął, dlatego nie mógł uruchomić pojazdu, gdyby dodatkowy pedał sprzęgła był zamontowany w tym pojeździe to egzaminator uruchomiłby silnik i zjechałby z torowiska. Tej tragedii, która się tam wydarzyła można było uniknąć. W ramach dostępu do informacji publicznej zadano pytania dyrektorom Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego.

Niestety Minister Infrastruktury nie przychylił się do naszej propozycji i w dalszym ciągu uzależnił montaż pedałów sprzęgła oraz gazu od woli Panów Dyrektorów. Zawiadamiając o sposobie załatwienia petycji przedstawiciel resortu infrastruktury informował: - iż brak jest podstaw do zmiany stosownego rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (2024.502 z późn. zm.) w taki sposób, aby wprowadzić obowiązek wyposażenia pojazdów przeznaczonych do szkolenia i egzaminowania na kat. B prawa jazdy w dodatkowy pedał sprzęgła i przyspieszenia.

Więcej informacji na stronie prawodrogowe.pl

Źródło: prawodrogowe.pl
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Euroma Maciej Działoszyński


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels