W ramach tych działań firma wprowadza do eksploatacji dwie 40-tonowe elektryczne ciężarówki Volvo z nadwoziem wymiennym, w tym najnowocześniejszą infrastrukturę ładowania, oraz do lata zamierza powiększyć swoją flotę pojazdów elektrycznych o cztery kolejne 16-tonowe ciężarówki do dystrybucji miejskiej. Oprócz tego, od początku tego roku Hellmann korzysta wyłącznie bio-LNG do zasilania swojej rosnącej floty pojazdów napędzanych gazem ziemnym.
Dwie 40-tonowe ciężarówki elektryczne będą początkowo używane głównie na trasach między miastem Osnabrueck a Bremą, pokonując od 550 do 700 kilometrów dziennie. Aby umożliwić funkcjonowanie na dwie zmiany, firma buduje własną stację ładowania o mocy 300 kW, w tym buforowy magazyn energii. Oprócz elektryfikacji Hellmann stawia także na bio-LNG jako neutralną dla klimatu alternatywę dla konwencjonalnych pojazdów ciężarowych z silnikiem Diesla na trasach długodystansowych. Firma pozyskuje paliwo, wytwarzane wyłącznie z pozostałości organicznych, takich jak gnojowica i odchody, z produkcji regionalnej. Celem jest, aby do połowy roku ponad jedna trzecia wszystkich ciężarówek przewoźnika była zasilana paliwami alternatywnymi.
Źródło: Hellmann Worldwide Logistics
Utworzona: 2024-06-03