ID: 97834
Jak uzyskać 12V?
ID: 97834
ID: 97834
Witajcie. Mam problemik. W moim MANku nie ma napięcia 12V. Jest tylko 24V. Była przetwornica na 12 ale nagle coś jej odbiło i zaczęła puszczać 24V jednocześnie spalając mi CB. Szef nie da kupić drugiej. Podłączyłem sobie 12V kabelkiem z jednego akumulatora i tak działa bez zarzutu ale podobno to niszczy baterie w ekspresowym tempie. Czy to prawda?Ma ktoś jakieś pomysły jak jeszcze pokombinować?
Witajcie. Mam problemik. W moim MANku nie ma napięcia 12V. Jest tylko 24V. Była przetwornica na 12 ale nagle coś jej odbiło i zaczęła puszczać 24V jednocześnie spalając mi CB. Szef nie da kupić drugiej. Podłączyłem sobie 12V kabelkiem z jednego akumulatora i tak działa bez zarzutu ale podobno to niszczy baterie w ekspresowym tempie. Czy to prawda?Ma ktoś jakieś pomysły jak jeszcze pokombinować?
~Jurek*.telpol.net.pl
*.telpol.net.pl
Posty (9)
~superelektro | Ale trujecie bez sensu. Kosztem 10 zeta w każdym aucie które ma instalację 24V, czyli 2 akumulatory 12V połączone szeregowo, można korzystać z napięcia 12V obciążając je równomiernie i to bez żadnej przetwornicy. Ale aby to zrobić to o prądzie trzeba wiedzieć co nieco a nie łączyć na slepo " bo kumpel tak ma i mu działa ". | |||
~ciekawy | Trochę nie rozumiem kolegów po co wam 12v w samochodzie prawie wszystkie urządzenia pracują w standardzie 12V/24V (dokładnie od 11, 4V do 28, 6V) | |||
~ciekawy | mam na myśli ładowarki do telefonów, laptopów, nawigacji | |||
~superelektro | gtriderxc, szanowny Kolego, jeżeli mogę tak napisać gdyż nie jestem kierowcą a elektronikiem, nie chodzi o redukcję napięcia na np. żarówce. Tak można zrobić jeżeli oba urządzenia cały czas pobierają taką samą moc a nie wtedy kiedy np. CB jest na nasłuchu a za chwilę bierze 4 x więcej prądu podczas nadawania. Urządzonko jest dziecinnie proste i aż dziwne że nikt na to nie wpadł wcześniej. Aktualnie już około setki ciężarówek w śląskim jeździ na tym " wynalazku ". Nic się nie grzeje, nic się nie psuje, a kiedy już się zepsuje to okazuje się że to użytkownik próbował przeciążyć urządzenie ( max 200 W ) i nie udało mu się. Jeżeli ktoś potrzebuje to mogę zrobić nawet 1000 W, tylko że wtedy jest znacznie droższe. Gotowca jak to zrobić niestety nie podam gdyż ja z tego między innymi żyję. Kolego ciekawy, z tą uniwersalnością to bywa różnie. I niestety często kończy się to dymkiem. Pomijam drobny szczegół, że np. CB na 24 V jest niestety droższe. Podobnie lodówka itp. | |||
~ciekawy | superelektro być może masz racje ale jak tak robię od lat nic się nie stało co do CB i lodówki nigdy nie potrzebowałem się tym martwić bo zawsze na samochodzie było opcjonalnie :) a po za tym jak producent przewiduje napięcie wejściowe 12V/24V to nie powinno być problemu. | |||
jack1975
| Kolego Jurek miernik napiecia i szukaj w kostkach (tych wolnych) na bank znajdziesz 12V bez przetwornicy. Pozdrawiam | |||
~superelektro | ciekawy, zgadza się. Nowe autka mają na wyposażeniu odpowiednie urządzenia. Tak powinno być i na pewno coraz częściej będzie. Problemy są w przypadku aut starszych, a tych jeszcze trochę lata. Od ponad 30 lat zajmuję się serwisowaniem urządzeń, również samochodowych więc co nieco już widziałem. A kiedy mam wątpliwą przyjemność rozmawiać z " autoryzowanymi serwisami " o naprawie tego czy innego sterownika to szczęka opada aż na podłogę. Kto tych ludzi uczył i kto ich upowąznił do np. "kopania " w ABS-sie. Niektórzy nawet próbują przeprogramować komputer przy użyciu wkrętaka i żarówki, no bo kto by wydawał kilkadziesiąt k PLN na programator jeżeli podobno mozna to zrobić inaczej. Nie ma tygodnia żeby takie sprzety nie trafiły do naprawy a właściwie to do odbudowy bo naprawiać nie ma już co. | |||
gtriderxc
| Ja natomiast chciałbym przestrzec przed łączeniem w szereg z żarówką, o czym co prawda niechętnie ale napisał kolega powyżej! TAK NIE WOLNO!!! Dlaczego? Przecież można podłączyć dwie 12V żarówki szeregowo pod 24V. Jasne ALE TYLKO pod warunkiem, że obie mają tę samą moc!!! Jeśli jedna będzie miała 5W, a druga 10W, nie chce mi się teraz liczyć, bo dopiero wstałem ale na jednej odłoży się np. 8V, a na drugiej 16V. To samo z żarówkami na choince itp. Jeśli podłączysz szeregowo żarówkę z CB radiem, natychmiast spali się albo jedno, albo drugie!!! Teoretycznie mógłbyś więc podłączyć dwa CB radia ale i one nie mają stałego poboru prądu. WYstarczy, że jedno będzie brało mniej prądu niż drugie, automatycznie na jednym z nich skacze napięcie do góry, na drugim spada i jedno z nich idzie z dymem!!! | |||
~caferene | olej wszystko, skoro dziad trans żałuje pare groszy na przetwornicę to niech kupuje akumulatory za kilka stówek |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.