ID: 63321
doba kierowcy
ID: 63321
ID: 63321
koledzy startuje o 6 rano o 15. 45 juz mam wyjechane 9 godzin i zaczynam pauzowac robie 11 i o 2. 45 moge ruszyc bo jestem wypalzowany i jade znowu 9 ale dowiedzialem sie ostatnio na szkoleniu w firmie ze to jest nie poprawnie a mialo by to wygladac tak startuje o tej 6 o 15. 45 zaczynam pauzowac o 2. 45 juz mam wykrecona 11 ale nie moge jeszcze ruszyc bo sie nie skonczyla doba dopiero o 6 moge ruszyc bo wtedy zaczyna sie nowa doba to z tego wychodzi ze musze zrobic ponad 14 pauzy jak to jest?? ?/
koledzy startuje o 6 rano o 15. 45 juz mam wyjechane 9 godzin i zaczynam pauzowac robie 11 i o 2. 45 moge ruszyc bo jestem wypalzowany i jade znowu 9 ale dowiedzialem sie ostatnio na szkoleniu w firmie ze to jest nie poprawnie a mialo by to wygladac tak startuje o tej 6 o 15. 45 zaczynam pauzowac o 2. 45 juz mam wykrecona 11 ale nie moge jeszcze ruszyc bo sie nie skonczyla doba dopiero o 6 moge ruszyc bo wtedy zaczyna sie nowa doba to z tego wychodzi ze musze zrobic ponad 14 pauzy jak to jest?? ?/
Posty (84)
~maro | kiero pan na kursie mówił ci o tym czy nie? | 1 | ||
slowdown
| Gdyby tak słuchać wszystkich Panów na kursie to wypłaty by nie starczyło na mandaty albo człowiek by nic nie zarobił ; ) Powiem na swoim przykładzie, jako że jeszcze niedawno wykonywałem pracę rozwożąc towar dla jednej z sieci sklepów. Zaczynałem pracę o 1 w nocy, kończyłem o 13:00 i zdarzało się, że rozpoczynałem pracę już o 22:00. Wielokrotnie byłem kontrolowany i nikt nie czepiał się pory nocnej. | 1 | ||
~ktosik | Bo na jakiej podstawie? Dla tych bardziej diciekliwych - pracodawca może sam ustalić godziny nocne w wewnętrznym regulaminie pracy Nie ma przepisu nakazujacego wozić że soba regulamin czy inne umowy więc co mają sprawdzić na drodze? | 1 | ||
~ktosik | A odnośnie wątku - spytaj się tego idioty który mówi u was w firmie o dobie kierowcy co powie na temat przepisu mówiącego że okres 24 h liczy się od zakończenia odpoczynku dziennego lub tygodniowego | 1 | ||
~Katus Utracjusz | slowdown Bo pory nocne i czasy rozpoczęcia pracy nie należą do kontroli drogowych tylko do Inspekcji Pracy. W regulaminie masz napisaną porę nocną, która wyznacza zakład pracy. Dobre- zakład pracy i wyznaczona pora nocna 6 godzin. Słyszał ktoś albo widział taką firmę? | 1 | ||
~volvo | dlaczego w orlen paliwa zmiana dzienna jest 12 godzin a zmiana nocna 10? | 1 | ||
~volvo | ktoś tu chyba trzyma sie przepisów prawa pracy jak to jest że kierowca pracuje po 70 godzin tygodniowo skoro ustawowy czas pracy z nadgodzinami to 48? | 1 | ||
~volvo | co to wogle ma być to 561? ?? 15-sto godzinny czas pracy? ?? woła o pomste do nieba! | 1 | ||
~volvo | sory 13 i pół godzinny czas pracy bo w pierwszych 6-ciu masz 45 min, i potem drugie 45 śmiać mi sie chce z tych wszystkich artykułów paragrafów i jakichś klamerek | 1 | ||
~Zakręcony | ktosik... dla bystrego człowieka jest bardzo łatwo ustalić godziny nocne. Wystarczy, że kierowca pracuje pomiędzy 3 a 4 godziną. W tym wypadku jest pewniak. | 1 | ||
~Zakręcony | Poza tym godziny nocne dotyczą czasu pracy i jako takie nie interesują kontroli ITD. Czas pracy jest kontrolowany tylko i wyłącznie przez PIP. | 1 | ||
~Zakręcony | Kary za niestosowanie się do norm czasu pracy wahają się od 0 do 1 zł. | 1 | ||
~Robas | Zaczynam pracę o 22 w niedzielę jadę 4 godz potem pauza 50minut znowu jazda 3 godziny, pauza 50 minut, potem jazda 1godz i dojechałem na rozładunek, rozładowuje 37 minut na młotkach i odjazd na parking 40minut ok mam mam około 9godz jazdy 37 na młotkach czyli zamieściłem się w 10godz pracy staje na pauzę 10rano i moje pytanie brzmi czy mogę robić 9godzin pauzy i ruszać dalej | 1 | ||
~Ddd | A kto ci zabrania? | 1 | ||
Pan_Ordynator
| Możesz ruszyć po 9 godzinach, twoja dobra pracownicza trwa do 22. 00 i w tym czasie Max 10 godzin pracy. Jeśli w pierwszej zmianie przepracowales 9. 37 godziny to zostaje ci raptem 23 minuty pracy. Więc lepiej chyba ruszyć o 21. 37 i wtedy ogien na tłoki bez obawy przekroczenie 10 godzin pracy w porze nocnej. | 2 | ||
Metafora
| Brawo ordynator, krutko zwięźle i na temat. | 1 | ||
~Ddd | Tak? A co z zapisem że o tym które 4 godziny z okresu od 00:00 dob7:00 są traktowane jak godziny nocne? Hmm? Znasz jego umowę o pracę? | |||
Pan_Ordynator
| Ddd przeczytaj dokladnie jego rozkład czasu pracy I napisz jak ustalić godziny nocne, aby w tym przypadku się nie liczyły. | 1 | ||
ninobzik
| Przecież zachacza o wszystkie godziny, nie ważne jak mają w regulaminie wewnętrznym, odnośnie tego przykładu. | |||
Pan_Ordynator
| Jakbyś ich sobie nie ustalił, to zawsze się złapiesz w tym przypadku. Stąd nie muszę znać co ma ustalone w umowie. | 1 | ||
ninobzik
| Agnieszka, lepiej aby nic, sam sobie nie ustalał. Na garbsenie ustalali, a później inspektor ze śmiechu się turlał. | 1 | ||
~Ordynator teraz Pan! | Aga czytałem że zapraszasz jutro do kącika na czarną. Jesteś tam już gospodynią??? | |||
~LBI | a nie prościej zadzwonić do tego szkolącego i dopytać, drugą opcja mamy inspektorów na dyżurach zadzwonić i dopytać s://gitd. gov. pl/dla-kierowcow/dyz ur-telefoniczny/ poza tym moim skromnym zdaniem szkolenie dla tych co nie byli choć to obowiązek szefa wysyłać i płacić taniej jest zapłacić za szkolenie w firmie niż szkolenie u ITD na drodze dzielmy się wiedza, polecam transportow cy. com. pl | |||
~Ordynator teraz Pan! | Problem w tym, że tych dyżurnych inspektorów_ (często), też powinno się doszkolić. | |||
PavelSPM
| ~Robas 2019-12-16 19:53:03 "... czy mogę robić 9godzin pauzy i ruszać dalej?" Zgodnie z przepisami, możesz zrobić 9 godzin odpoczynku (nie przekroczyłeś 13 godzin pracowniczej zmiany) i ruszyć dalej, ale do 22:00h (do końca pracowniczej DOBY od Nd 22:00h do Pn 22:00h) pozostało Ci tylko około 23 minuty pracy ("jazda" i/lub "młotki") bo już odpracowałeś około 9. 37 godzin pracy i w tym zachaczyłeś godziny czasu pracy w porze nocnej (obowiązuje ciebie ograniczenie max 10 godzin pracy w pracowniczej DOBIE). Kierowca w jednej DOBIE (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy) może mieć czasu pracy ("jazda" i/lub "młotki") nie więcej niż 12 godzin, a z czasem pracy w porze nocnej tylko 10 godzin. Zaczynając nową pracowniczą DOBĘ, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej pracowniczej DOBIE, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej poprzedniej DOBIE. Ograniczenie 10 czy 12 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę (Uoczpk. Art. 15. pkt. 1., Art. 21. ). Ograniczenie 9 czy 10 godzin JAZDY dotyczy okresu dziennego czasu prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku (Roz. (WE) nr 561/2006. Art. 4. pkt. k). , Art. 6. ). W ciągu 13-15 godzin może trwać u kierowców tylko pracownicza zmiana która obejmuje wszystkie czynności (jazdę, inną pracę, dyspozycji/dyżury, przerwy) lecz ani jak nie czas pracy ("jazda" i/lub "młotki"). Ustawa o czasie pracy kierowców. Art. 8. 1. Dla celów rozliczania czasu pracy i ustalania uprawnienia do wynagradzania za pracę w godzinach nadliczbowych, przez DOBĘ należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy. Art. 15. 1. Do kierowców wykonujących przewóz drogowy mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których jest dopuszczalne przedłużenie wymiaru czasu pracy do 12 godzin na DOBĘ w ramach systemu równoważnego czasu pracy. Art. 21. W przypadku gdy praca jest wykonywana w porze nocnej, czas pracy kierowcy nie może przekraczać 10 godzin w danej DOBIE. Art. 2. 6a) pora nocna - okres czterech godzin pomiędzy godziną 00. 00 i godziną 07. 00 ; definicję pory nocnej zawartą w tym przepisie stosuje się wyłącznie do celów ustalania czasu pracy; Rozporządzenie (WE) nr 561/2006. Art. 4. k) "dzienny czas prowadzenia pojazdu" oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku; Art. 6. 1. Dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 9 godzin. Jednakże dzienny czas prowadzenia pojazdu może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu. | |||
PavelSPM
| ~Robas ... , możesz zrobić 9 (skrócony) lub nawet 11 (regularny) godzin dziennego okresu odpoczynku... | |||
~Smiaszek | Jak mozna wstawic tak brzydki temat? Wiadomo, ze dópa kierowcy jest czerwona i piecze. Radzi się podmywać po każdym wypróżnieniu, a codziennie z rana zmieniać majty na świeżo uprane. Tak można wyelyminować aspekt pieczenia. | |||
~Vinyi | Po co wklejasz tu tego szpiega? | |||
~Vinyi | Po co wklejasz tu tego szpiega? | |||
~abc | litosci... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz