ID: 285469
Warunki zawierania umów i zleceń przewozowych w transporcie drogowym – badanie praktyk rynkowy
ID: 285469
ID: 285469
Czy przewoźnik ma coś do powiedzenia i jak wygląda rynek zleceń w Polsce? Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska” (TLP) prowadzi badanie dotyczące warunków zawierania umów i zleceń przewozowych na rynku transportu drogowego.
Czy przewoźnik ma coś do powiedzenia i jak wygląda rynek zleceń w Polsce? Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska” (TLP) prowadzi badanie dotyczące warunków zawierania umów i zleceń przewozowych na rynku transportu drogowego.
~etransport.pl
Posty (1)
Wnikliwy
| Podstawowym pytaniem jest... CZY UMOWA INNA NIŻ O PRACĘ POWINNA BYC ZAKAZANA? Ktoś powie że nie... Owszem, o ile nie ma presji lub przymusu a kierowca nie ma własnej działalności lub nie chce tylko dorobić i oby legalnie a nie w szarej strefie. W innym wypadku powinno być przestępstwem zagrożonym bezwzględnym więzieniem za zatrudnianie na umowie innej niż o pracę. To że nadużywane jest prawo śmieciówkami to wiemy jak też, że z wielu powodów kierowcy choć nie powinni to godzą się na takie a nie inne praktyki np. czy to z ekonomicznych czy to z winy sytuacji w jakiej się znaleźli czy przez zwykłą głupotę... lub braku innej oferty na terenie gdzie mieszkają. W Polskich realiach zwalanie winy na koszty często śmieszy, bo przy niskich kosztach zatrudnienia i dobrych stawkach za przewozy... i tak wielu było by dzisdtransami i jest to oczywiste nie mniej jak kombinacje w podatkach czy oszczędnościach na pracownikach i ich prawach. Jednak szybko wypchną by rynek takie firmy na margines gdyby inne firmy postępowały właściwie a sytuacja na rynku pracy i transportowym a szczególnie pod kątem prawnym i skutecznych kar oraz zmniejszonych kosztów zatrudnienia i prowadzenia firmy a co za tym też idzie godnych stawek transportowych i tym ssmym jednocześnie stabilizacji przewozów ( gwarantowane przewozy bez desperackiego szukania zleceń za upokarzające stawki), na pewno zmieniły by zdecydowanie sytuację firm transportowych i nie tylko w Polsce jak i ustsbiliziwały by braki kierowców jak i ich zarobki ( wykazywane legalnie w umowach). Brak kierowców na pewno nie rozwiąże w pełni problemu płac i socjalny bo same przepisy transportowe już zniechęcają do tej. pracy a szczególnie w kwestii kar, przepisów i innych problemów jak organizacja pracy przez spedycję, spedytorów, pracodawców, problemy na drogach, parkingach oraz bezpieczeństwa transportu i kietowców oraz odpiwiedzial ości która nie rzadko jest nadwyraz na barkach kierowców choć nie powinna. Uproszczenie przepisów międzynarodowych na pewno było by dobrym krokiem w tej. materii np. w jwestii zakazów tonażowych wakacyjnych i świątecznych, przepisów lokalnych i ruchu drogowego ( co kraj to obyczaj... a powinno być jedna Unia Europejska jedne przepisy a nie kogel mogel i mixy przepisowe aż głową boli). Spamiętać to wszystko, przestrzegać i jeszcze za wszystko odpowiadać a do tego ulegać presji i godzić się na patologię i anomalie a na końcu na śmieciówce i licząc na uczciwość w płatnościach pod stołem... to zdecydowanie za dużo oczekiwań od odpowiedzialnych normalnych i uczciwych kierowców. Może te patologiczne standardy spełniają kierowcy z poza UE i chętnie będą na ws, ystko godzić się na śmieciówkacj i za najniższą krajową... ale raczej nic dobrego z tego nie będzie bo ani bezpiecznie ani ekonomicznie a jedynie przybędzie tragedii na drogach i bezrobotnych. W końcu końcóww i tak firmy będą musiały dokonać zmian w firmach albo pójdą z torbami. Pytanie co komu opłaci się... patologie czy normalność, uproszczenie wszystkiego czy dalej komplikowanie? Dbanie o firmy i kierowców czy każdy sobie rzepkę skrobie? I kiedy wszyscy zrobią z tym porządek? Nie tylko. kierowcy i nie tylko transportowcy i nie tylko rząd. Wszyscy razem bo tylko tak będzie szybko i skutecznie. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.