ID: 285178
Kryzys kadrowy w transporcie – jak zatrzymać kierowców i przyciągnąć nowych?
ID: 285178
ID: 285178
Według IRU, obecnie brakuje ponad 230 tys. kierowców. Największe deficyty truckerów zanotowano w Niemczech, Hiszpanii oraz Polsce. Z danych GITD za ub. r. wynika, że polski rynek transportowy boryka się także z odpływem kierowców z krajów trzecich, gdzie ich liczba w 2024 roku zmniejszyła się o blisko 12 000.
Według IRU, obecnie brakuje ponad 230 tys. kierowców. Największe deficyty truckerów zanotowano w Niemczech, Hiszpanii oraz Polsce. Z danych GITD za ub. r. wynika, że polski rynek transportowy boryka się także z odpływem kierowców z krajów trzecich, gdzie ich liczba w 2024 roku zmniejszyła się o blisko 12 000.
~etransport.pl
Posty (12)
~pks poland | Lato 40 stopni w cieniu, a Ty siedzisz weekend w kabinie na cuchnącym uryną parkingu. Jazda nocami, nie możność zaplanowania np. wizyty u stomatologa to tylko 3 przykłady tej super oferty. Kasa? po odliczeniu kosztów wyjazdu, toalet, parkingów za które dziad nie zwraca to jest to nie opłacalne zajęcie. Do tego psiarnia, itd, bag każdy tylko czeka na twój błąd łącznie z prokuratorem. Młody musi być masochistą lub opętany by pchać się w to bagno. | |||
tagoo
| Co prawda, to prawda... | |||
~Patryk pogromca dziadów | Za te stawki fuszkę szofera zostawiamy dziad transom i ich rodzinom. Do budy dziad transi. Wyjazd na pol roku abyśmy my konsumenci mieli pod nos za pół darmo | |||
tagoo
| Generalnie i bez żadnej spinki, to yepał... wilczur te robote !!! | |||
tagoo
| Najlepsze, że nikt jeszcze do tej pory nie wpadł na pomysł ucywilizowania tej tyrki. 9 godzin jazdy dziennie i 13 pracy, to jest i tak dużo i nie powinno być od tego żadnych odstępstw. Żadnych 10. i 15. !!! No i ta dzielona pauza 3/9, to już mistrzostwo świata, aby kierowcę dojechać, a po nocy pozwolić mu spać gorącym latem powiedzmy pomiędzy 10 - 18. Aż dziw, że jest tak mało wypadków z udziałem dużych smoków. | |||
tagoo
| Zapomniałem jeszcze dopisać. Żadnych 9., tylko minimum 11., bo kierowca, to jie bydlak który śpi w ciuchach, żre, sra i zapiertala. Kierowca to jest też człowiek, który musi się zrelaksować po pracy, poczytać, czy coś pooglądać w smartfonie na YT, zadbać o higienę, przygotować jedzenie, posprzątać w kabinie. | |||
tagoo
| Biorąc pod uwagę charakter pracy, poświęcenie swojego całego życia w czasie wyjazdów, to jest to najsłabiej opłacany zawód w Europie. Zaklinanie rzeczywistości przez wszelkich malkontentów niczego nie zmieni. | |||
~pks poland | Prawda zarobisz może 9000 zł. ale tyrasz po 300 godzin w miesiącu czyli 2 etaty. Tego nikt nie liczy jakim kosztem. | |||
tagoo
| I wszędzie traktują cię jak szmaciarza. Nie chcą przyjąć ładunku z jakiegoś powodu, to jak próbujesz mediować, żeby może jednak zmienili decyzję, kończy się podniesieniem głosu z tamtej strony i poleceniem wypiertalania i zgłoszenia się w dniu jutrzejszym z rana. Przekazujesz info do spedycji, bez wysłuchania do końca, słyszysz rozdartą mor. dę i straszenie, że będziesz obciążony za przestój i nie podjęcie w terminie kolejnego ładunku. Weźcie wy się wszyscy od Pana Kierowcy odpier. dolcie, bo każdy z nas jest też tylko człowiekiem, który wyrabia w miesiącu twoich dwa w wymiarze czasu i do tego nie ma się na ogół gdzie spokojnie załatwić, wykąpać i wyspać. I nie piertolić mi tutaj, bo opiertole wszelkiej maści znawców i fachowców w tej dziedzinie. Każdy nie będąc kierowcą międzynarodowym wie lepiej i lepiej wszystko by sobie zorganizował, szybciej jeździł i więcej kilometrów zrobił - kurfa !!! | |||
tagoo
| I wiecznie to samo piertolenie przez samych ekspertów, a nie wyczytałem żadnej rozmowy i spostrzeżeń z kierowcą - chociaż jednym, co on o tym wszystkim piertoleniu sądzi. Telematyka, nawigacje do omijania korków... a o zbliżaniu się do mobilnego radaru ani słowa, bo firma nie wykupi za parę złotych dodatkowej aplikacji od np. TomToma. Co robi kierowca? ! Kupuje swoją navi, opłaca aplikację, która chroni go przed mandatami i w konsekwencji utratą uprawnień. Ma dodatkowe, swoje urządzenie na pokładzie na którym polega i tylko jemu ufa, a wszystkie inne są mu zbyteczne, zawalają przestrzeń w kabinie, pochłaniają niepotrzebnie czas, firma traci kasę itd.. Jakie to proste wszystko jest z pozycji "EKSPERTA" z za biurka - kurfa !!! | |||
tagoo
| Usiądź chu. ju jeden z drugim ekspercie, bodaj na miesiąc sam za fajere, a wszystko zrozumiesz o czym piszę i złapiesz wreszcie odpowiednią optykę na transport drogowy w Polsce i Europie !!! | |||
tagoo
| A tak, to możecie sobie tylko popiertolić i na tym koniec ! Nie wiem na co czekacie jeszcze? ! Małpy z Madagaskaru czekają na wasze zmiłowanie z gotowymi papierami CE w łapkach, ale i one hak zderzą się z polskimi ekspertami, to też przejdą szybciutko do Niemca. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz