ID: 282256
Rutynowa kontrola zakończona wymianą tachografu i interwencją policji
ID: 282256
ID: 282256
Ciężarówka, zatrzymana przez patrol mazowieckiej ITD na terenie Radomia, miała tachograf z niedozwolonym oprogramowaniem. Kierowca mógł rejestrować fikcyjny odpoczynek podczas jazdy. Przewoźnikowi grożą poważne konsekwencje.
Ciężarówka, zatrzymana przez patrol mazowieckiej ITD na terenie Radomia, miała tachograf z niedozwolonym oprogramowaniem. Kierowca mógł rejestrować fikcyjny odpoczynek podczas jazdy. Przewoźnikowi grożą poważne konsekwencje.
~etransport.pl
Posty (14)
szatan
| O ile nie używał na drogach publicznych tego oprogramowania to udowodnienie mu ingerencji we wskazania drogomierza będzie niemal niemożliwe. | 1 | ||
Mazi1234
| Wystarczy że ma zamontowane już jest kara, no i jest przesłuchanie i jego decyzja czy się przyzna | -1 | ||
tagoo
| Niech rękę ucinają, a nie przyznawać się, że to twoja... | |||
~Kasztan | A na drogach nie publicznych można fałszować zapis drogomierza? Coś ci się szatan przestawiło. | -1 | ||
~Kasztan | Za samo to, że urządzenie było w aucie karę zapłaci firma. Kierowca o ile nie używał tego to kary uniknie. | -1 | ||
~Bolek | Chyba tobie kasztan. Na drogach niepublicznych można jechać w ogóle bez drogomierza i to nie jest żadne fałszowanie. | 1 | ||
szatan
| Od legalizacji i kalibracji tachografu jest uprawniony warsztat, kierowca może co najwyżej sprawdzić kiedy kolejną kalibrację należy przeprowadzić i na poprawnym operowaniu przyciskami i kartą kończy się jego odpowiedzialność w tym zakresie. Spotkałem się też z wprowadzaniem przez przewoźnika obowiązku sprawdzania plomb w tachografie co należałoby chyba zgłaszać do PIP, bo sprawdzenie plomby wiąże się w większości przypadków z demontażem tacho, a jak ma wyglądać plomba i gdzie się ona znajduje kierowca może nie wiedzieć. | |||
~Kasztan | Kierowca zawodowy wie gdzie jest plomba i to się zawsze sprawdza przy pobraniu auta na stan. Trzymacze kierownicy tego nie robią. | |||
szatan
| Raczej kołchoźnicy muszą sprawdzać takie rzeczy i co jeszcze musisz robić? myć auto po przyjeździe na bazę? sprawdzać olej na miarce gdy trzeba podnieść kabinę? wymieniasz koła? W tej pracy albo jest się prawdziwym kierowcą który jest od trzymania kierownicy albo wycieraczką dziada co za darmochę mu wypucuje furę. Porządni przewoźnicy albo mają mechanika na bazie, albo sami to ogarniają. Byłem raz u dziada co miał za dużo życzeń i pracowałem tam do pierwszej wypłaty, od roku szuka kierowcy i raczej nie prędko znajdzie bo w promieniu 50km dorobił się odpowiedniej reputacji. | |||
~Kasztan | Szatan co dziś ćpałeś? Kolejny siofer co wszystko wie, a niewiele potrafi. | |||
~Kasztan | No ale prawda szatan, taki siofer jak ty jest tylko od trzymania kierownicy. Kierowca zawodowy ma większe kwalifikacje. | |||
~bary | Dzisiaj przy istniejacym nadzorze udowodnienie to mały pikus. A nawet jak by nie korzystał to i tak trafiony bo jak kolwiek ingerencja jest przestepstwem | |||
szatan
| ~Kasztan, potrafić to ja mogę nawet szyć, ale to nie oznacza że dziadowi będę cerował gacie gdy mi każe. W zajmowaniu się czymś więcej niż tylko jeżdżeniu jest pewien haczyk, bo gdy zajmiesz się naprawą i zrobisz ją źle to będziesz odpowiadał materialnie za szkody, a czy dostaniesz za to więcej pieniędzy? Naiwniacy dają się wykorzystywać, a doświadczeni kierowcy wiedzą co w trawie piszczy i nie dają się wrobić w żadne naprawy i obowiązki. | |||
szatan
| Bary, rozumiem że bez zastrzeżeń weźmiesz odpowiedzialność za złe oprogramowanie w tachografie, nawet jeśli ty go tam nie instalowałeś, ale każdy z odrobiną rozumu będzie walczył o sprawiedliwość przed sądem. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.