Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Konsekwencje będą kosztować branżę transportową dodatkowe 30 mld zł rocznie

ID: 261314


Wynika to ze szczegółowej analizy zaproponowanych rozwiązań wykonanej przez Związek pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Zdaniem Macieja Wrońskiego, prezesa TLP, takiego wzrostu kosztów branża nie wytrzyma.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (157)

~Chris
~Kierowca
2021-09-0 5 20:51:30 Chris. Czyli ile mniej dostanie kierowca? I o jakiej kwocie mowa?

szefa pytaj, albo odpal kalkulator brutto netto, takich kalkulatorów jest pełno
~Kierowca
Chris. Durak jesteś! Na chwilę obecną jest brak kierowców Jakieś tam statystyki podają że w Europie brakuje 400 tys kiero a w samej Polsce nawet 120 tys info z transa. I ty se wyobrażasz że ktoś będzie jeździł po UE za wynagrodzeń mniejszej o 30% niż jest obecnie?
~Chris
Kierowca, dlatego ucz się niemieckiego, przyda się, jest was 670 tys zatrudnionych, jak wszyscy ruszycie na zachód zrobi się "ciasnawo" :-)
~Chris
braki kierowców w Polsce?... od lutego nieaktualne :-)
~Kierowca
No to cię zmartwie Chris niemiecki znam komunikatywnie. Ale zapewnić cię mogę że zarobkowo do DE jechać nie muszę.
~Kris
Kierowca to jest proste. Przychód - koszty = zysk. Obecnie koszt kierowcy jest na poziomie 9 tys zł. A zysk z auta wynosi 4 tys. To po wejsciu PM gdyby nic sie nie zmieniło to koszt kierowcy to bedzie 13 tys wiec zysk bedzie równy 0. Wiec nie ma sensu prowadzic działalności. Zeby był zysk to albo musi wzrosnąc przychód albo spasc koszty. Główne koszty to leasing paliwo, kierowca. Co z tych 3 rzeczy można obniżyć?
Ja widze to tak. W pierwszym momencie wypłaty pojdą w górę ale po 3 miesiacach stawki jeszcze nie wzrosną wiec część firm padnie. Po 6 miesiacach stawki za transport wzrosną bo będzie niedobór aut. Przedsiebiorcy połapia sie ze nie ma sensu zwiaekszac floty bo sytuacja niedoboru jest lepsza. Wtedy okaze sie ze bezrobotni kierowcy zaczną chodzic po firmach i pytac o robotę i wtedy zacznie się optymalizacja. Ci co pracują albo zgodzą sie na obnizki albo własną działalnośc. Czesc wogóle juz nie wróci do zawodu. A o wyjezdzie do niemiec zapomnijcie. Niemiec tez nie potrzebuje tysiecy kierowców bo jemu niedobór aut na rynku tez jest na rękę. Nowych firm nie bedzie bo nowe auta drozeją i nowej firmy nie bedzie na to stac.
~Kris
Jezeli teraz daf kosztował 75 tys a nowy ma kosztowac 98 tys euro to o ile wzrosnie rata leasingowa? Nałóżcie na to wyzsze wynagrodzenia. To ile musiałby wzrosnąć stawki za transport zeby to sie opłacało?
~Chris
~Kierowca
2021-09-0 5 21:04:54 No to cię zmartwie Chris niemiecki znam komunikatywnie. Ale zapewnić cię mogę że zarobkowo do DE jechać nie muszę.

Pewnie, że nie musisz, masz i będziesz miał zawsze wybór, od lutego będziesz miał dwa wyjścia, albo zapłacić kasę do US i ZUS, albo szukać innej pracy... tylko każda firma w PL będzie w takiej samej sytuacji :-)
~Kierowca
Chris, z początku będzie popłoch w śród tych co jadą od gwizdka do gwizdka. Ci co mają zaplecze finansowe zostaną albo inne dochody a stawki za frachty będą musiały iść w górę. Fakt w sklepach też ceny w górę.
~Chris
~Kris
2021-09-05 21:08:34 Jezeli teraz daf kosztował 75 tys a nowy ma kosztowac 98 tys euro to o ile wzrosnie rata leasingowa? Nałóżcie na to wyzsze wynagrodzenia. To ile musiałby wzrosnąć stawki za transport zeby to sie opłacało?

Akurat sam ciągnik siodłowy kosztuje mniej niż połowę tego co kosztuje kierowca, ważne jest TCO, a nie ile za auto płacisz
~Kris
Zrobili was w chooja tymi bajkami o braku kierowców a wy sie tym łudzicie. Gdyby teraz pojawiło sie 100 tys kierowców w polsce to za 2 miesiace połowa firm by upadła bo nie byłoby co wozić i firmy na wyscigi by obnizały stawki.
~Kierowca
W transporcie tak już jest. A co zrobił 2008 -2009 rok. Ile firm padło? Ciągniki też kosztowały kupę kasy a stawki były marne nawet po 400 euro były frachty z DE zachodnie do PL mazowieckie. Frank poszybował do tego drastycznie i paliwo.
~Kris
Chris moim zdanie cena auta również ma znaczenie. W transporcie 3 nawieksze koszty to paliwo, auto, kierowca. I to wszystko na raz idzie do góry. A stawki nie wzrosną 1 lutego.
~Chris
~Kierowca
2021-09-0 5 21:12:17 Chris, z początku będzie popłoch w śród tych co jadą od gwizdka do gwizdka. Ci co mają zaplecze finansowe zostaną albo inne dochody a stawki za frachty będą musiały iść w górę. Fakt w sklepach też ceny w górę.

Nikt nie znajdzie takiej kasy, żebyś dostał netto tyle co masz teraz... Skończy się tradycyjnie w PL wiadomo jak, legendy o kasie pod stołem zmaterializują się :-), na międzynarodówce będzie pogrom i masowa likwidacja firm, albo podobnie do sytuacji w PL :-). Każdy jakoś będzie się ratował i kombinował, a można było osiągnąć kompromis? Można, tylko trzeba rozmawiać, niestety Adamczyk z nikim nie rozmawia, ani z waszymi związkowcami, ani z naszymi przedstawicielami... nie no sorry, zapytał związki zawodowe motorniczych jak ma wyglądać wynagrodzenie kierowcy w transporcie krajowym i miedzynarodowym
~Kris
To jest klasyczny skok na kasę kierowców. Pod pretekstem PM rząd chce podniesc wpłaty do zusu i podatki. Kierowcy wskoczą do drugie progu podatkowego do tego podwyzszona składka zdrowotna. Nawet jak pojdą na własną działalność to ich nie ominie.
~Kris
I włąsciewie to kierowcy sami bedą chcieli kasę pod stołem zeby im panstwo nie zabierało. Mniej wiecej jak teraz alimenciarze.
~Kierowca
W hoja. powiadasz? z czym? Wielu faktycznie wyjedzie na zachód pracować ale zachodowi oto chodzi bo pewnie wiesz że tam brakuję rąk do pracy i tym sposobem będą mieli Polaków i jakaś część ich rynku się uzupełni kosztem polskiej gospodarki
~Chris
~Kris
2021-09-05 21:19:19 Chris moim zdanie cena auta również ma znaczenie. W transporcie 3 nawieksze koszty to paliwo, auto, kierowca. I to wszystko na raz idzie do góry. A stawki nie wzrosną 1 lutego.

Nie cena zakupu, a koszt TCO, czyli całkowity koszt eksploatacji i utraty wartości od zakupu do sprzedaży, czy oddania, to chyba proste, nie? Skoro jesteś szefem, to pewnie wiesz, że sam ciągnik kosztuje mniej niż połowa wynagrodzenia kierowcy, ale oczywiście, że ma znaczenie, jak wszystko.
~Kris
Chodzi mi o to ze wszystkie koszty rosną jednocześnie. A system ma bezwładność i stawki nie wzrosną z dnia na dzień. Duże firmy bedą to przeciągały do lata az wrozsnie zapotrzebowanie na transport tylko ze wtedy to juz ze 30 % firm padnie
~Chris
~Kierowca
2021-09-0 5 21:25:02 W hoja. powiadasz? z czym? Wielu faktycznie wyjedzie na zachód pracować ale zachodowi oto chodzi bo pewnie wiesz że tam brakuję rąk do pracy i tym sposobem będą mieli Polaków i jakaś część ich rynku się uzupełni kosztem polskiej gospodarki

No to jak zaczynasz myśleć, to teraz sobie odpowiedz na pytanie po której stronie boiska jest PiS? Czy polskiej, czy niemieckiej...
~Kierowca
Wielu też zrezygnuje z jazdy. A co z ukraińcami? Myślisz że zostaną w Polsce pracować z 30% mniej niż mają obecnie.
~Kierowca
Mnie ani PiS ani PO jedni warci drugich zawszę tak twierdziłem i twierdzę.
~Kris
Kierowca gdyby niemcom zalezało na polskich kierowcach to juz by ich sciągneli do siebie. Jak myslisz dlaczego tego nie zrobili do tej pory?
~Kierowca
Wiadomo dlaczego poczekają do PM w Polsce wiele firm transportowych się wyłoży i ci co ich nic w Polsce nie trzyma pojadą tam pracować inni zajęcia będą szukać w innych gałęziach gospodarki
~Kris
Co do ukraiców to akurat sprawa jest prosta. Oni dalej bedą zarabiac tylko co teraz bo im nie zalezy zeby płacic na polski zus. Ich interesuje kasa do ręki
~Chris
~Kris
2021-09-05 21:28:34 Chodzi mi o to ze wszystkie koszty rosną jednocześnie. A system ma bezwładność i stawki nie wzrosną z dnia na dzień. Duże firmy bedą to przeciągały do lata az wrozsnie zapotrzebowanie na transport tylko ze wtedy to juz ze 30 % firm padnie

Być może, tylko radzę zauważyć, że w całej układance kierowca jest najdroższym składnikiem, w tym momencie czasami droższym niż paliwo, nie mówiąc o ponad połowie tańszym niż kierowca aucie, czy naczepie i kosztach ubezpieczeń. Jeżeli kluczowy koszt wzrośnie o kilkadziesiąt procent, to nie sądzę, żeby rynek zaakceptował aż takie wzrosty stawek, które będą w stanie to pokryć, a już na pewno nie w krótkim czasie. Będzie się działo! Proponuję PiSowi również zwiększenie akcyzy na fajki i wódę, tak, żeby flaszka z 200 zł kosztowała, policzą sobie ile to miliardów na tym zarobią... a później się okaże, że w Polsce nikt nie pije :-), sprzedaż alkoholu spadnie do zera ; -)
~Kierowca
Teraz bardzo chętnie też zatrudniają Polaków. Ale chcą płacić jak najmniej i chętnych jest brak.
~Chris
~Kierowca
2021-09-0 5 21:42:45 Teraz bardzo chętnie też zatrudniają Polaków. Ale chcą płacić jak najmniej i chętnych jest brak.

W lutym 670 tys rycerzy w lśniących dresach ich wspomoże... będą płacić jeszcze mniej :-)
~Chris
dobranoc, żegnam staropolskim * * * * * * * *
~Kris
Chris tutaj pełna zgoda rynek nie przyjmie takiego wzrostu kosztów. Przynajmniej nie od razu. POza tym tak naprawdę nie wiadomo jak to bedzie wyglądało a przetargi na nowy rok trzeba startują w pazdzierniku i potem firmy nie będą skłonne od razu renegocjować stawek. Mysle ze dopiero koło czerwca jak zacznie się niedobór aut bedzie mozna cos ugrac. Ale do tego czasu wielu nie dozyje
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.149.229.53

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels