ID: 240506
SCANIA R420 bierze olej
ID: 240506
ID: 240506
Witam, szukam przyczyny czym może być spowodowane pobieranie oleju w scania, czy ustawienie zaworów coś pomoże, proszę o poważne odpowiedzi, jestem posiadaczem scania od 4 miesięcy więc nie wiem co jej może dolegać, jezdzi po Polsce ładunki 20-22t (plandeka) przebieg niby 730000tyś.
Witam, szukam przyczyny czym może być spowodowane pobieranie oleju w scania, czy ustawienie zaworów coś pomoże, proszę o poważne odpowiedzi, jestem posiadaczem scania od 4 miesięcy więc nie wiem co jej może dolegać, jezdzi po Polsce ładunki 20-22t (plandeka) przebieg niby 730000tyś.
Posty (40)
Max7070
| KOdeksowy nie bądź złośliwy, kim by nie był to jednak chłopu trzeba pomóc | |||
Max7070
| tragedi nie ma, jak pod silnikiem kałuży nie ma to można jeździć, w końcu co się dostanie do komory spalania to działa jak paliwo, po prostu się spali jak ropa, tyle że kałuży nie było jak mowię to można jeździć | |||
kodeksowy
| oczywiscie. ty mozesz udawac, ze pomagasz. lub szkodzisz. bo naciagasz na koszty. fajnie mozna fachowcem jak sie za to nie placi. ja tez pomagam. tyle ze odplatnie i biore za to odpowiedzialnosc. a jak bardzo chcesz pomoc, to zbieram na dom dla dziecka. podac nr konta? | |||
Max7070
| ale ja się na tym znam, inaczej nie zabierał bym głosu, budowę silnika mam w paluszku, co do Ciebie to mam wątpliwość | |||
Max7070
| Na jakie koszty go naciągłem, pytał gdzie możesz, uciekać.. olej, wiesz coś o czym ja nie wiem, to słucham? | |||
kodeksowy
| spoko. czyli rozumiem ze jak gosciu zrobi remont i to nie pomoze, to mu zwrocisz koszta. twoje watpliwosci sa mi obojetne. ja budowe i zasade dzialania silnika mam w glowie | |||
kodeksowy
| ", jeżeli pobiera olej, to wskazuje na zużycie układu korbowo tłokowego, czyli cylindry, tłoki, pierścienie zgarniające, drugą zasadniczą przyczyną brania oleju jak to mówisz jest zużycie uszczelniaczy na zaworach, takie gumki tam są" juz ten wpis wskazuje ze z silnikami to ty miales do czynienia, ale chyba tylko tymi przy taczkach | |||
pawel90
| Jest dziś niedziela żaden mechanik dziś raczej nie pracuj więc zaprowadzę ją w tygodniu żeby ktoś zerknął, na forum pisze żeby mniej więcej się coś dowiedzieć co może być przyczyną i jakie mogą być mniej więcej koszty, po to chyba takie forum jest | |||
kodeksowy
| ale nic to. bede sobie czytal ten kabaret :D | |||
Max7070
| Trochę chyba przesadzasz, mam brać odpowiedzialność za zakład ślusarski i mechanika który mu to wykona? weź zastanów się co piszesz... | |||
kodeksowy
| 2019-02-24 19:16:06 , wiesz coś o czym ja nie wiem, to słucham? pomagam. tyle ze odplatnie i biore za to odpowiedzialnosc. nieodplatnie moge ci jedynie poradzic zagladniecie do slownika. w szczegolnosci kiedy nalezy postawic znak zapytania na koncu zdania | |||
kodeksowy
| trudnosci ze zrozumieniem tekstu? nie napisalem ze bierzesz odpowiedzialnosc za wykonana usluge, tylko za to ze napisales co ma zrobic, a to nie przyniesie efektu. wciaz za trudne? | |||
Max7070
| Na razie sprawdź czy nie ma wycieków zewnętrznych, czyli pokrywa zaworów, uszczelka pod silnikiem, uszczelniacze na wale, spore straty mogą też być na turbinie, na wałku wirnika nadmierny luz się robi, ale jak wymienisz uszczelniacze na zaworach to nie duży koszt a przy tym przebiegu na pewno pomoże, z czasem guma robi się tam twarda i spękana i sporo oleju tamtędy ucieka, największym kosztem jest remont układu korbowo tlokowego, dlatego ludzie idą po najmniejszej linii opru i wymieniają tylko pierścienie smarująco zgaraniające | |||
Max7070
| jeżeli wszystko zrobi jak trzeba to i efekt musi być, ale jak ubytki małe to ja bym nic nie robił tylko jeździł | |||
pawel90
| a jeszcze dodam że rano na zimnym silniku jak zapale puści mały CZARNY dymek i chwilkę nie równo pracuje ale po chwili silnik pracuje równo nie wiem czy normalne to, słyszałem że te SCANIE tak nierówno pracują na zimnym | |||
Max7070
| auto ma już swoje lata i przebieg... stopień sprężania i wtryski do przeglądu, iglica wtrysku nie będzie trzymać i paliwo zejdzie, po odpaleniu układ trochę pochodzi i się odpowietrzy... | |||
pawel90
| Czyli wtryski też przydało by się wymienić, wymiana wtrysków z jednej strony na plus spalanie by troch spadło i trochę mocniejsza by była | |||
kodeksowy
| koniecznie spytaj witualnego, czy wymiana samych wtryskow ma sens :D czy moze trzeba razem z pompa? :D | |||
Max7070
| Chcesz to Tobie pompę wymienię, gratis, więcej tlenu Ci napłynie do głowy, bo na razie to nic konkretnego poza szydzeniem do tematu nie wniosłeś | |||
pawel90
| Max7070 dzięki bradzo za te podpowiedzi przynajmniej trochę mi objaśniłeś i z jednej strony uspokoiłeś, kiero też młody może trochę pociska pod górki a ładuki niezbyt lekkie ; /też może mieć jakiś wpływ | |||
kodeksowy
| ja tez pomagam. tyle ze odplatnie i biore za to odpowiedzialnosc. a jak bardzo chcesz pomoc, to zbieram na dom dla dziecka. podac nr konta? | |||
Max7070
| weź się za pracę nie za doradzanie, to może zarobisz, a może nie dom ale namiot, a; e zawsze to jakiś dach nad głową | |||
pawel90
| w przeciwieństwie do MAN-a TGA na +- 40tyś km dolewam w okresie zimowym 3-4 l a jezdzi pod patelnią 40dmc non-stop więc SCANIA trochę mnie zaniepokoiła z tym olejem.. | |||
kodeksowy
| trzymam kciuki za to, ze jednak nie pracujesz tak jak czytasz ( czytanie ze zrozumieniem to dla ciebie musi byc totalna abstrakcja ) | |||
Max7070
| Nawet nie mam ochoty na wczytywanie się w co piszesz, napisałeś raz gościowi i wyraźnie, nie jesteśmy kolegami, nie rozumiem po co głos zabierasz, chcesz zabłysnąć |? | |||
Max7070
| żeby zabłysnąć trzeba mieć merytoryczną wiedzę w kwestii w której się wypowiadasz, poza uszczypliwymi docinakami, sorry ale tak Cię odbieram | |||
pawel90
| Dodam że rok scania to 2012 pełen automat 420 z adblu | |||
Max7070
| No akurat to nie ma większego znaczenia na zużycie oleju, ważniejszy od rocznika jest przebieg i sposób eksploatacji | |||
pawel90
| Tylko tak dodatkowo napisałem | |||
Da_las
| Urok HPIka. Ten typ tak ma. Nie rowno pracuje - cewki do rozebrania, poskrecania, moze nawet wymiany. Rowno chodzacy HPIk totez bialy kruk. Olej bierze - od paru ludzi ze sewisu juz uslyszalem, ze jakby nie brala to by sie zatarla. Podobno zmiana oleju na Shella troche zmniejsza problem brania oleju. HPIk to auto dla ludzi o mocnych nerwach i grubym portfelu lub takich co maja wszystko w czterech literach. Scania tylko w ukladzie paliwowym PDE. Ewentualnie te nowsze po 2015 roku, 450 koni bez EGRa. 410 tez lekkie nieporozumienie. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.