ID: 238848
Plaga manipulacji tacho, czyli walka ITD z nielegalnymi praktykami
ID: 238848
ID: 238848
Dane z tachografu wskazują, że kierowca przejechał 1550 km, a mapa pokazuje, że pokonany dystans jest o 20% dłuższy. Co więcej, na karcie kierowcy zarejestrowano o ponad 50% krótszą drogę od rzeczywistej. Dlaczego kierowcy samochodów ciężarowych dopuszczają się manipulacji tachografów?
Dane z tachografu wskazują, że kierowca przejechał 1550 km, a mapa pokazuje, że pokonany dystans jest o 20% dłuższy. Co więcej, na karcie kierowcy zarejestrowano o ponad 50% krótszą drogę od rzeczywistej. Dlaczego kierowcy samochodów ciężarowych dopuszczają się manipulacji tachografów?
~etransport.pl
Posty (62)
~Borewicz07 | ~kierowca 2018-12-2 6 15:35:35 Nie ma sensu "szarpac" sie z pseudokierowcami czy pseudobossami :) Pzdr | |||
~świetlicowa | vestas - nigdzie nie czułem się bezpieczniej z magnesem niż u niemca, robiłem po dwie belgie w tygodniu przez kilka lat a kontrole bag miałem jedną | |||
~Driver | Jeździłem w takiej firmie gdzie kierowcy mowili że bez magnesu by nic nie zarobili bo bylo z kilometra a szef mowil ze na legalu to on nie wyjdzie wszystkie rozladunki i zaladunki na magnesie jak na to popatrzylem to rzuciłem kluczykii to druciaz się obraził teraz jeżdżę na legalu jestem wypoczęty a nie pauza pod rampa ludzie okradacie swoj czas a jak się coś stanie to i tak się wypnie na was a wy do kicia i wiec się zastanówcie bo na legalu mozna tyle samo zarobić | |||
~zcx | następny nawalony driver. | |||
~Kierowca dylizansu | Ja już nie jeżdżam na magnesie bo dostołym aułto co się nie klei. Czasym na outcie se do granicy pojadę co poniedziałek i nic więcej. | |||
~ciec z budki | Ludzie !!!do tych co zakładają magiczny kamien>Czy 15 godzin pracy wam mało?, de bi le jedne. | |||
~Marcez | Powinno się również lekarzom założyć mierniki czasu pracy | |||
~ssss | A adblu | |||
~kiero | kierowca i tak jest zawsze winny ukarać, zwolnić, ukamienować, ukrzyżować, powiesić, rozstrzelać, spalić na stosie, a majątek zlicytować na pięć pokoleń w tył i przód! Bo jest na samym końcu ogonka transportowego nie nie ma się za co bronić. idę się rzucić pod pociąg oszczędzę wszystkim problemów... | |||
~STARY | urzędniczka... 8 godzin i... do domu magazynier... 8 godzin i... do domu sprzedawca... 8 godzin i do domu a soffffer jeeepał by po 20 godzin na dobe to chyba w kabinie dostaje się jakiegoś zwapnienia mózgu... | |||
~Adr | Ja tam nigdy nagnes ale moj brat gtanica turcja inne sprawy tylko magneto | |||
~Kierownik ciężarówki | Viva Italia, w firmie której pracuje, za takie kombinacje jest kopniak w tyłek, i chłodne pożegnanie. Firma nieduża bo 28 aut, ale wszystko jest przestrzegane tak jak być powinno. | |||
~Sesek | Spóźniona dostawa wkładek do gazet o 24 godziny- tacho rzecz święta. 100 tyś. EUR kara: ( Wypad z usługi : ( Szef zleceniodawcy też wypad : ( | |||
~Obserwator 0007 | Sesek - tylko dureń bierze takie zlecenia. | |||
~Sesek | ~Obserwator 0007 Zlecenie spoko bo z czwartku a dostawa w poniedziałek- planowana. Realnie- przybycie na miejsce rozładunku w poniedziałek ale nie o 8 rano tylko 20 wieczorem. ( masło maślane; ) O tej porze cywilizacje śpią. | |||
~Endriu | A pewnie wszysko by się skończyło jak kierowca miał by zapłacone na godzinę diety i to co się należy a nie od tony frachtu lub za kilometr ale po co? Itd musi mieć pracę a pracodawcy kasę a kierowca bendzie dalej * | |||
~Pan Ordynator | By się skonczyło gdyby kierujący mieli mózg, nie sieczke. | 1 | ||
Alien1812
| Kary owszem powinny być nieuchronne i wysokie. Tylko jeszcze, jakby prawo było bardziej życiowe to może kierowcy mniej by kombinowali. Zakazy dla dużych w całych krajach lub w miastach, że np. po całym dniu na parkingu mamy być "wypoczęci" i "gotowi do jazdy". Sztywne godziny jazdy, bo ktoś sobie tak wymyślił. Moim zdaniem to bardziej realne prawo, bardziej życiowe przepisy to mniej kombinowania ze strony kierowców. | |||
~Pan Ordynator | Jakie sztywne godziny jazdy?Chcę, to jadę w dzień, nie chcę to jadę w nocy. Ale że w nocy lubię spać, to zawsze jadę w dzień. I nikt o tym nie decyduje, tylko ja. | |||
Alien1812
| Mamy sztywne godziny jazdy. 2 x 4:30? Kto to wymyślił? Czemu nie 5 i 4? W końcu po pauzie jesteś bardziej wypoczęty. To sztucznie wydłuża dojazd. Np. ja między filiami muszę po 4:30 stać 45 minut, żeby dojechać 20 minut do celu... Bez sensu. Moim zdaniem powinno być: masz 9 godzin jazdy. W czasie tych 9 godzin masz 30 minut pauzy zrobić i jazda. Kierowca ma wtedy trochę spokoju i wolności w pracy i mniej okazji do kombinowania, prawda? Ja już sporo jeżdżę i myślę, że takie rozwiązanie byłoby najlepsze :) | |||
~Pan Ordynator | Bez sensu, to była jazda 24 h na dobe (bywały takie "piękne"czasy). Jest czas na sen, odpoczynek, pożywienie (który gwarantują przepisy), i jeszcze kierowcom jest żle (na szczęście nie wszystkim). | |||
Alien1812
| Gdzie napisałem, że 24h na dobę? Masz 9 godzin jazdy na tacho i w tych 9 musisz zrobić 30 minut pauzy w międzyczasie. I nic więcej. Ale nie tak jak teraz, że nie możesz pojechać dłużej niż te sztywne 4:30. | |||
~Kierownik ciężarówki | Ku-ku to nie są kierowcy. To są niejednokrotnie dziadygi, które nie mają czasu się wykąpać, spokojnie zjeść, normalnie się wyspać itd. O podstawowych zasadach jak chociażby pójście do lekarza, już nie wspomnę. Oni by tylko jeździli, a na krótko-śmiesznych pauzach pili. | |||
~Zarobiony | Zbędnym słowem ust nie kalam kleje rzepa i spier... Pozdro | |||
~Koko | de*ile | |||
~Jarek | Zabierał bym prawko tak jak za chlanie. Nie potrafisz jeździć legalnie za*a przy łopacie | |||
~Jarek | Zabierał bym prawko tak jak za chlanie. Nie potrafisz jeździć legalnie za*a przy łopacie | |||
~ciec z budki | Mamy sztywne godziny jazdy. 2 x 4:30? Kto to wymyślił? Czemu nie 5 i 4? W końcu po pauzie jesteś bardziej wypoczęty. To sztucznie wydłuża dojazd. Np. ja między filiami muszę po 4:30 stać 45 minut, żeby dojechać 20 minut do celu... Bez sensu. Moim zdaniem powinno być: masz 9 godzin jazdy. W czasie tych 9 godzin masz 30 minut pauzy zrobić i jazda. Kierowca ma wtedy trochę spokoju i wolności w pracy i mniej okazji do kombinowania, prawda? Ja już sporo jeżdżę i myślę, że takie rozwiązanie byłoby najlepsze :) A tego to ani nie chce mi sie komentować... !!! | 1 | ||
Alien1812
| Szkoda, że nie chcesz komentować, bo nic do dyskusji nie wniosłeś. Ja przynajmniej daję jakieś pomysły jak bardziej życiowo zmienić przepisy, żeby kierowcy mniej kombinowali na tacho. | |||
Ptaszysko
| Żadne kary finansowe nie pomogą. Owszem powinny być dotkliwe, ale sposób jest jeden i tylko taki będzie skuteczny. Jedziesz na magnesie, cudzej karcie itp= prawko do schowka na 3 mc. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.