ID: 238315
Czy można było zrobić coś więcej w sprawie polskiego transportu?
ID: 238315
ID: 238315
Minister Adamczyk podczas spotkania w Brukseli wraz z przedstawicielami innych państw wyraził rozczarowanie w związku pojawiającymi się próbami ograniczenia swobody świadczenia usług w transporcie drogowym. Złożył pisemną propozycję zmierzającą do przyjęcia niedyskryminujących przepisów dostosowanych do specyfiki transportu drogowego.
Minister Adamczyk podczas spotkania w Brukseli wraz z przedstawicielami innych państw wyraził rozczarowanie w związku pojawiającymi się próbami ograniczenia swobody świadczenia usług w transporcie drogowym. Złożył pisemną propozycję zmierzającą do przyjęcia niedyskryminujących przepisów dostosowanych do specyfiki transportu drogowego.
~etransport.pl
Posty (59)
~Marek | "Dotychczasowa aktywność Polski pozwoliła na utrzymanie korzystnych dla polskich przewoźników rozwiązań, ograniczających obciążenia administracyjne związane ze stosowaniem przepisów o delegowaniu pracowników. " Pana Ministra chyba coś chyba zdrowo uderzyło w głowę... | |||
~mysia pysia | Sprzeciw?... kuzwa wolną amerykanke chcą uprawiać. Zachodnie du pki zakładają firme w polsce, przyjmując z 100 ukrainców 5 polaków, zeby firma istniała, zlecenia wysyłane sa z polski, ze to niby taka prężna firma!!!, i potem jeden z drugim dyma za 50 euro delegacji, jako pracownik delegowany, dla zachodniego pana. Zachodni pan tak cie po dup ie kopie ze zapominasz jaki jest dzien tygodnia. Wiec należy skonczyć te mydlenie oczu, niech dziady sobie odejmą od koryta i zapłacą to co sie należy kierowcy... wtedy dalej będą prosperować na rynku. | |||
~Piotr | A ja myślę że to polskie du pki dają ciała A zachodnie tylko korzystają z tego. My tylko umiemy się czepiać Ukraińców czy Rumunów że stawki zanizaja i robotę psują. A kto ich tego nauczył? Polska pierwsza pozanizala A teraz to potęga. Kara być musi!!! Zachodnie oddziały się dalej będą otwierać i się cieszyć jak to nas zalatwily. A mądrzy kierowcy polscy za 500zl wiecej niech dalej właza Niemcom bez mydła i dają się poniewierac. Ale na radiu to Ukraina psuje robotę A my to jesteśmy ok. Szkoda uczciwych przewoźników, tak nasze państwo pomaga. | |||
~bary | I o co ten krzyk?W sumie nie wyszlo tak zle pustych powrotow nie bedzie tylko trzeba sie przeorganizowac a byc moze wykazac wiecej inowacyjnosci. Placza "Janusze"transportow ego biznesu ze swoja siermiezna krotkowzroczna wizja dzialania. A w zyciu trzeb sie liczyc ze zmianami i nie zostawac w tyle liczac ze jakos to bedzie. Choc z drugiej strony mozna brac przyklad z rumunow i bulgarow udajac ze prawo nie istnieje. | |||
~Marek | mysia pysia - no właśnie, to zachodnie dupki was wykorzystują, a nie polski dziad źle płaci. Polski przewoźnik płaci tak, jak mu pozwala rynek i jego możliwości finansowe i to powinno pozostać pod warunkiem, że płaci zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami. Dumping socjalny stosują nie polscy pracodawcy, tylko Belg, Niemiec, Holender i Francuz, którzy zamiast zatrudnić was u siebie, na swoich warunkach, to każą wam robić zachodnią robotę, ale za polskie stawki... | |||
MiiRco
| ~Marek tu na ET już dawno było mówione, że to zachód przyszedł do Polski i nauczył prostego przedsiębiorcę jak należny traktować pracownika i to ND/XPO, Nijhoff, Schawemaker itd wymyślały systemy wyjazdowe po 4-6tyg i kierowcy sami tam szli czwórkami. Dziś płacz i lament a lepiej nie będzie. Dawno przed Junkerem Polscy euro parlamentarzyści pytali czy to nie jest wbrew równości spolecznej, że te firmy otwierają swoje siedziby w PL nie mając żadnych biznesowych powodów tylko poza pozyskaniem taniego pracownika, który wykonywał prace w kraju macierzystym firmy kapitałowo powiązanej z Polska. Wtedy KE uważała, że tak wygląda swobodny przepływ kapitału, usług, ludzi i towarów i wszystko zgodne z traktatami a obywatel UE może podjąć prace w siedzibie macierzystej ale najwidoczniej nie chce, bo jego ośrodek życia jest w kraju zameldowania i zatrudnienia. Oczywiście to nie cytat nie mam czasu na szukanie tego w archiwach PE ale mniej więcej takie rozumienie było w KE a dlaczego się to zmieniło? niech każdy sam sobie odpowie według własnego postrzegania UE. | |||
g-a
| "Im więcej dziadów padnie tym lepiej" Tego się baranki trzymajcie. | |||
~Donek | Panie Marku. prosze się nauczyć języka niemieckiego lub angielskiego i każda firma w Niemczech pana zatrudni na bardzo dobrych warunkach. a nie pracujecie w oddziałach firm zarejestrowanych w Polsce na polskich warunkach. o jakim wyzysku pan opowiada. to w Polsce jest wyzysk. kierowca jest dywany z kasy ile się da. najnizsza krajową. urlop śmieszne pieniądze kasa na święta?chyba na padnę! | |||
~Miro | Rzez start. Za nord stream za ukraincow za lawinowy wzrost taboru, wielcy otworza oddzialy w niemczech i dadza kase do budzetu. Zreszta nie mial polak praw do sukcesu, zawsze 2sort w eu | |||
~zcx | Pisowski motłoch pojechał do Brukseli przegrać. I osiągną swój cel. | 1 | ||
~!!!iiii | ~Miro Polak może odnieść sukces jeśli ten sukces będzie pod sztandarem RFN. Polak ma pracować na sukces RFN. Kasa ma płynąć w odpowiednim kierunku. Pomimo tego, że kiedy tam jedziemy to robimy to pojazdami ich marek, płacimy za ich drogi i nawet u siebie kupujemy ich produkty. Szczerze współczuję tym w Starej UE, bo skoro do TV Francuz mówi, że pracuje za 1400eu to bez wschodniego transportu czeka ich drożyzna. Brawo Macron Viva LA France. | |||
~DrogaToPasja | Napisał tu kolega że Polski przewoźnik płaci jak mu pozwala rynek. Moje pytanie brzmi tak dlaczego Polski przewoźnik zatrudnia kierowca na najniższa krajowa resztę płaci pod stołem? Dlaczego Polski rząd i odpowiedzialne za to organy nic nie robią w tym kierunku ażeby zatrzymać Polskiego kierowce w kraju żeby ten mógł pracować i odprowadzać podatki do naszego kraju. Myślę że dopuki będzie przyzwolenie na całą tą patologię którą dzieje się w transporcie doputy będą odwieczne problemy z niedoborem kierowców w PL. Kiedyś przewoźnik krzyczał że jak Ci nie pasuje to na twoje miejsce jest dziesięciu, później była wersja International na twoje miejsce mam bialorusa ukrainca. Teraz jak Niemcy otworzą rynek pracy dla Ukrainy to i Ukraińców nie będzie swoją drogą jak Niemcy kolejny raz wsadzili szpile w zebro polskiemu przewoźnikowi najpierw "nie " dla wschodu a teraz jak jeden z drugim nauczyli się jeździć na polskim sprzęcie to "Tak otwieramy rynek" no i jak ta cala wiara wschodnia odejdzie to PL przewoźnik dostanie olśnienia i jednak znajdzie pieniążki na podwyżkę cierpliwości koledzy Kierowcy jeszcze nasz czas się nie skończył prędzej czy później będziemy należycie wynagradzani za swoją pracę. Nadchodzi nie uchronnie selekcja naturalna zostaną tylko porządne firmy transportowe a pseudo transport zniknie. Pozdrawiam wszystkich normalnych Kierowców szerokości Panowie. | 1 | ||
~2 sort | Pojechal PIS-owski minister i znowu wygral z Bruksela. Kartofel kaczynski wital go kwiatami?Juz nikt tych clownow w Europie nie traktuje powaznie... | |||
~Ł ysy | Drogatopasja. Jesteś tak naiwny czy tylko pijany? Po wymarszu Ukraińców z Polski wynagrodzenia kierowców nie wzrosną, a spadną. Niemiec potrafi korzystać z okazji. Potrafi też liczyć. Wam Pany Kieroffce przyjdzie przepraszać polskich przewoźników. Szkoda czasu na śmieszne dyskusje. Pożyjemy zobaczymy.. | -2 | ||
~zcx | łysy czym ty się tak często uraczasz, że masz takie odjazdy? | 2 | ||
~TakiTam | ~Ł ysy Pół miliona ogłoszeń w EU dla kierowców a Ty piszesz o spadku wynagrodzeń... " Obudź się i z nami chodź, skończyła się już noc, skończyła się już noc... " | |||
~Ł ysy | Pół miliona ogloszeń i wieczne żale? Na co czekacie? Podejmować pracę, zarabiać "godziwe "pieniądze, cieszyć się życiem. Zostalo wam jeszcze kilka miesięcy fikania. Jeżeli otworzą niemiecki rynek pracy, rzeczywiście nadciągną hordy kierofczyn ze wschodu. Dla nich 1200-1500eur to ogromne pieniądze. Pożyjemy zobaczymy. Tylko nie rajcujcie się błogostanem w styczniu, lutym. Pamiętajcie, czasy rewolucji już nie wrócą. Dzisiaj świat się zmienia inaczej. Zachodzą procesy, a te wymagają czasu. To tyle Pany Kieroffce. | -2 | ||
~Ł ysy | Wyjście z transportu też wymaga czasu. Trzeba spłacić leasingi, spłacić kredyty. Gdyby nie ogromne zaangażowanie kapitałowe, wielu przewoźników już dawno dałoby sobie spokój. A tak korzystacie z okresu przejściowego. Korzystajcie, bo nie będzie trwał wiecznie. | -2 | ||
~Ł ysy | A teraz przea*alizujmy drugi wariant. Brak kierowców pogłębia się, zarobki szybują do niebotycznych poziomów. Co się dzieje? Dalej nie ma chętnych? Są, są ich dziesiątki tysięcy. Na jakiego wała młody człowiek ma być smagany listopadowym wiatrem skoro może sobie siedzieć w przytulnej kabinie za dwa /trzy razy wyższe zarobki? Ponoć młodzież potrafi liczyć, szybciutko wyliczy, że koszty zrobienia kwalifikacji zwrócą się za sześć tygodni. Czy Pany Kieroffce zastanawiali się nad tym wariantem? Jeżeli nie, to was oświecę. Będzie was bardzo dużo, poznacie uroki bezrobocia. | -2 | ||
~TakiTam | Przypomina mi się otwarcie niemieckiego rynku na polskich pracowników... i co? I g... Teraz się otwierają na Afrykę, Azję... za chwilę otworzą się na Eskimosów z Grenlandii, Aborygenów, Kanaków, Papuasów i Rapa Nui. Pora wytrzeźwieć i zacząć płacić Panom Kierowcom. | 1 | ||
~Ł ysy | Taki Tam. A masz Panów Kierowców? Ci już wymarli. Teraz powożą przygłupy, "wyautowani "z innych zawodów. Panów Kierowców można policzyć na palcach jednej ręki. Chłopczyku, nie zaklinaj rzeczywistości. | -1 | ||
~TakiTam | Łysy... Prezentujesz szczególnego rodzaju "skupienie septyczne" na swoim własnym ego. Czego oczekujesz od kierowcy? Powinien być laureatem, czy może tylko nominowanym do Nobla? Proponuje pośmiertnie oddać swoje "corpus callosum" do a*alizy naukowej... może wiele wnieść potomnym. | 2 | ||
~świetlicowa | Ł ysy - niedaleko ode mnie od ciebie troche dalej był wczoraj wypadek, autokar i ciężarówka, poszukaj sobie i napisz później po ile lat mieli kierowcy niedługo bedziecie szukać po domach spokojnej starości i hospicjach ludzi do roboty | 1 | ||
~Wielki Szu | Ł ysa pała w samotni przed laptopem ze szklanką ruskiego standarda. | |||
~Konserwa | Na dziada tylko guma i w leb bo z tą dziadowska cholota inaczej nie da się obić ryje to może zrozumia ze czasy ich panowania minęły do roboty oszukancze sku wy syny | |||
~Arek | Łysy jak wy dziady nie zrobicie 150% kasy miesięcznie to jesteście chorzy k.. polscy businesmani k... patologia. | |||
MiiRco
| takitam czy przeglądałeś te ogłoszenia dla kierowców? Jaki charakter ma ta praca i dlaczego nie mogą znaleźć pracowników na wolne wakaty. To najpierw przeczytaj, zadzwoń dowiedz się i pomyśl czy to praca na pewno dla Pana Kierowcy czy np. śmieciarza lub szambo woza i aby tą prace otrzymać to trzeba zamieszkać w DE, FR, NL i pracować za 1600-2000eu/mc. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.