ID: 228266
CMR a brak pieczątki nadawcy
ID: 228266
ID: 228266
Spotkaliście się kiedyś z sytuacją, że odbiorca nie przyjął ładunku z powodu braku pieczątki nadawcy w cmr? Cmr wypisany ręcznie, wszystkie potrzebne dane są, brak tylko pieczątki. Reszta papierów w porządku, list przewozowy, liferschein, jakieś inne kwity, wszystko podstęplowane.
Spotkaliście się kiedyś z sytuacją, że odbiorca nie przyjął ładunku z powodu braku pieczątki nadawcy w cmr? Cmr wypisany ręcznie, wszystkie potrzebne dane są, brak tylko pieczątki. Reszta papierów w porządku, list przewozowy, liferschein, jakieś inne kwity, wszystko podstęplowane.
~kierowca*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (54)
~kierowca | jak w temacie... | |||
~Donald Truck | trzeba pamietac o wszystkich pieczatkach | |||
~kierowca | Pytanie brzmi, czy pieczątka nadawcy na cmr jest obowiązkowa? Bo z przepisów to nie wynika. Za poprawne wypełnienie przynajmniej w części dotyczącej nadawcy, odbiorcy itd odpowiedzialny jest nadawca. Czy w związku z w/w odbiorca ma prawo nie rozładować samochodu, bo nie ma stempla na cmr? Jak dla mnie sytucja kuriozalna. | 2 | ||
~gnebca | w spedycji trza uzgodnić - ja kiedyś wyslalem kierowcę na miejsce budowy i tam nic nie było majstra sam podpis cZYTeLNY wystarczyl - ale na mailu w spedycji było potwierdzone | |||
darekl74
| pewnie u szwaba tak? | |||
~gnebca | chyba hiszpania - ale mowie trza to z spedycja potwierdzić i mieć to na piśmie | |||
~kierowca | Tylko to są inne sytuacje. A tu sprawa niby prosta, bo inne dokumenty (łącznie 4) są ostemplowane. Oczywiście cmr powinien wystawić nadawca, nie wystawił. A załadunek był w czechach, do polski. Dzwoń do spedycji, niech załatwią cmr od nadawcy i wyślą mailem - tyle powiedzieli ciecie na bramie. Tyle, że piątek wieczór, wszyscy mają wszystko w pompie. W poniedziałek część druga akcji. | |||
~gnebca | no to niezła kupa stać w czechach na weekendzie | |||
irish_dude
| A kim jest gamoń, który odebrał ładunek i nie sprawdził dokumentów? | |||
~kierowca | Czytamy ze zrozumieniem. Nie pytam o osobę, ale o fakt czy spotkał się ktoś z nieprzyjęciem ładunku przez odbiorcę ze względu na brak pieczątki w cmr. Z ciekawostek to w tejże firmie nie wpuszczono również człowieka, którego masa ciągnika w dowodzie nie zgadzała się z masą podaną przez spedycję (pierwszy raz o czymś takim słyszę, że podaje się masy). Rozumiem, gdyby było to przy wjeździe na załadunek, że po załadowaniu może byłby za ciężki. Ale jego nie wpuszczono na rozładunek. Jak na moje to ochroniarze tej firmy robią sobie jaja. Sprawa będzie wyjaśniana w poniedziałek już bezpośrednio z firmą. | 2 | ||
~dobry kolega | chlopie co sie martwisz nie przyjeli ladunku dzwonisz do spedytora i masz wyj. ebane za glupia pieczatke de*ile jakies w holandii na firmach tylko podpis wystarczy np. pieczatka rzecz nieznana | 1 | ||
~Spivorek aa | Czyżby jakiś oddzial Mondi? W tej firmie takie akcje to normalka. Logistyka zorganizowana w taki sposób że tylko usiąść pod bramą i płakać... | |||
~Rrrr | Jezeli byl to przewoz miedzynarodowy to musza Ci podbic cmr. Sam wypisujesz i idziesz po pieczatki. Oczywiscie chodzi mi o zaladunek. | |||
~Rrrr | Mysle, ze nie chcialo Ci sie wypisac cmr na zaladunku i wypisales ja na parkingu i teraz masz problem. | |||
ese
| ~dobry kolega 2018-01-20 16:01:46 chlopie co sie martwisz nie przyjeli ladunku dzwonisz do spedytora. . "- To spedytor ma być mądrzejszy od Profesjonalnego Kierowcy Międzynarodowego?? To tak jakby podejrzewać że Profesjonalny Kierowca Międzynarodowy nie zna Konwencji CMR i nie wie co do niego a co do nadawcy/odbiorcy należy. Przecież Konwencja CMR to alfabet/abecadło/tab liczka mnożenia każdego Profesjonalnego Kierowcy Międzynarodowego | |||
ese
| ~Rrrr 2018-01-20 17:16:52 Jezeli byl to przewoz miedzynarodowy to musza Ci podbic cmr. "- Możesz dokładnie zacytować przepis który o tym mówi? | |||
~gnebca | pisze na CMR pieczęć i podpis z podpisem często problem bo nieczytelny - parafka nie ma pieczęci - telefon i email do spedycji - odpowiedz email (by mieć na piśmie) i telefon (obligatoryjnie - bo na słowo nikt nie wierzy) - z miejsca załadunku się nie ruszać za bramę - ja tak przerabiałem u mojego kierowcy. | -1 | ||
~gnebca | ciekawe jak jest w przypadku kontroli szczególnie we Włoszech bo tam te de*ile są uparci na każdy szczegół | |||
~Rrrr | Gnebca. Cmr sam skrot mowi wszystko. Wyjezdzam za granice innego panstwa to wypisuje i podbijam. Paragrafow nie znam | |||
~volvo | polaczki towaru nie przyjęły? z który kierowcą bym nie rozmawiał, to jest cały po sr any, że jedzie do Polski | |||
~Rrrr | Gnebca pomylilem sie s Ese ale alko w krwi. Soory:) | |||
~gnebca | wiele razy w CMR nie ma odbicja na nadawcy czy tez w odbiorze tym bardziej i przechodzi tylko trza spedytora poinformmowac a on musi mieć decyzje spedycji kierowca nie rusza się z miejsca | -1 | ||
~volvo | Art 6 CMR - u nic nie mówi o żadnych pieczątkach. a dane jakie mają być w liście przewozowym wyszczególnione to m. in : -miejsce i data jego wystawienia -nazwis ko (nazwę) i adres nadawcy -miejsce i datę przyjęcia towaru do przewozu oraz przewidziane miejsce jego wydania -nazwisko (nazwę) i adres odbiorcy i inne | 1 | ||
~dobry kolega | czesc volvo w piatek udo sie pytal kiedy bedziesz ja w pon lece do hiszpanii na dwie tury |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.