ID: 227241
blokujące hamulce tył volvo fh 13
ID: 227241
ID: 227241
po odpuszczeniu ręcznego blokuje jedno koło
po odpuszczeniu ręcznego blokuje jedno koło
~tolek*.146.224.106.mobile.internet.t-mobile.pl
*.146.224.106.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (13)
~tolek | jak w temacie... | |||
darian001
| wykręć siłownik i sprawdż czy nadal blokuje | 2 | ||
~tolek | Po wykręceniu siłownika nie blokuje. | |||
ese
| Może być uszkodzona membrana cofająca sprężynę. Pierwsza od strony mocowania siłownika. Wymiana nie jest skomplikowana. Alternatywą wymiana siłownika | |||
~pneumat | a jak po odcięciu powietrza od siłownika? | |||
~pneumat | jak membrana jepnieta to syczy, to słychać. Jak modulator jepniety, to widać to w menu. | |||
~pneumat | modulator można spokojnie rozebrać na kuchennym stole, elementy umyć uszczelniacze dokupić nasmarować złożyć i gotowee. | |||
~pneumat | a jak widać to w menu, to elektronika modulatora poszła sie jepac. cztery śrubki torx i podmianka na inny moduł. | |||
~tolek | nic nie syczy i nic sie nie wyświetla. Gdzie jest ten modulator | |||
tomaszv670
| Tak jak ese napisał najpierw przejrzyj siłownik. Rozbierz ewentualnie wyczyść. prawdopodobnie sprężyna zgniła i nie cofa tłoka. W obudowie powinny być otworki żeby woda mogła ujść. fi może 5mm. Zacznij od tego, modulator zostaw. Jeśli sprężyna ok wtedy podpięty siłownik sprawdź czy cofa sie do oporu, ewentualnie ile wychodzi przy załączonym ręcznym/zasadniczym. Pokaże to czy pozostaje ciśnienie w siłowniku... | |||
~tolek | Sprężyna z tego co wiem to zaciska hamulec ręczny a powietrze odpuszcza więc raczej sprężyna nie zgniła bo po puszczeniu ręcznego nie odbija jedno koło i to raz na jakiś czas. | |||
tomaszv670
| Tolku w siłowniku są dwie sprężyny. Jedną jesteś w stanie wyjąć poprzez rozkręcenie obejmy na siłowniku. Ta sprężyna jedną stroną oparta jest o obudowe od strony zacisku a drugą o "grzybek" w siłowniku, ten grzybek oparty jest o membranę. Druga sprężyna jest w tylnej częsci siłownika która z zasady nie jest rozbieralna. Ta druga sprężyna ma moc prawie jak ruski bimber. Własnie ona po gdy zejdzie powietrze wypycha tłoczek/membranę/grz ybek i podpiera dźwignię w zacisku. Tej części siłownika nawet nie myśl rozbierać/rozcinać bo może być to Twoja ostatnia rzecz na tym padole... | |||
tomaszv670
| Czy po odkręceniu siłownika od zacisku i odpuszczeniu ręcznego trzpień siłownika chowa sie równo z obudową?? Możliwe jest też że igiełki na dźwigni w zacisku stają i blokują dźwignię po dłuższym postoju. wyciąg klocki i przy pomocy jakiegoś śrubokręta sprawdź czy dźwignia chodzi lekko i wraca do obudowy... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.