ID: 222906
Czas pracy kierowców -pytanko o 15 godzin pracy
ID: 222906
ID: 222906
Cześć! Proszę o pomoc w jednej kwestii. Proszę bez hejtów i nie odpowiedzi, czego Cię uczyli na kursie itp, że to są podstawy podstaw. Mam pytanko w tej jednej konkretnej kwestii.
Zaczynam pracę PONIEDZIAŁEK Godzina 06. 00 jadę 4 godziny pauza 45 minut jadę 4 godziny. Robię zakończenie o godzinie 15. 00 i robię 9 pauzy i startuję o godzinie 00. 00 wtorek. Jadę znowu 4 godziny potem robię pauzę 45 minut jadę znowu 4 godziny i robię zakończenie o godzinie 9 rano i robię znowu 9 godzin pauzy i ropoczyn. am prace o godzinie wtorek 18. 00. Teraz pytanie bo o tą konkretną sytuację mi chodzi. Zrobiłem 2 dziewiątki z rzędu. Ale teraz pytanko ! ILE MOGĘ jeszcze razy zrobić 15 godzin pracy? Wiem, że 3 razy można w tygodniu. Chodzi mi o właśnie ten przypadek, że śmiało zmieściłem się w 13 godzinach pracy, ale robiłem 9 pauzy. To czy nadal mogę zrobić trzy razy po 15 godzin pracy czy mogę tylko 1 raz zrobić 15 godzin pracy, dlatego, że zrobiłem dwie 9 pauzy rzędu. TROCHĘ ZAGMATWANE, ale mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi.
Podsumowując zmieściłem się spokojnie dwa razy z rzędu w 13 godzinach pracy, ale robiłem dwa razy z rzędu 9 godzin pracy to czy nadal mogę pracować trzy razy po 15 godzin pracy czy została mi jedna 15 dlatego, że robiłem dwie dziewiątki z rzędu
Dziękuję za konkretne odpowiedzi!
Cześć! Proszę o pomoc w jednej kwestii. Proszę bez hejtów i nie odpowiedzi, czego Cię uczyli na kursie itp, że to są podstawy podstaw. Mam pytanko w tej jednej konkretnej kwestii.
Zaczynam pracę PONIEDZIAŁEK Godzina 06. 00 jadę 4 godziny pauza 45 minut jadę 4 godziny. Robię zakończenie o godzinie 15. 00 i robię 9 pauzy i startuję o godzinie 00. 00 wtorek. Jadę znowu 4 godziny potem robię pauzę 45 minut jadę znowu 4 godziny i robię zakończenie o godzinie 9 rano i robię znowu 9 godzin pauzy i ropoczyn. am prace o godzinie wtorek 18. 00. Teraz pytanie bo o tą konkretną sytuację mi chodzi. Zrobiłem 2 dziewiątki z rzędu. Ale teraz pytanko ! ILE MOGĘ jeszcze razy zrobić 15 godzin pracy? Wiem, że 3 razy można w tygodniu. Chodzi mi o właśnie ten przypadek, że śmiało zmieściłem się w 13 godzinach pracy, ale robiłem 9 pauzy. To czy nadal mogę zrobić trzy razy po 15 godzin pracy czy mogę tylko 1 raz zrobić 15 godzin pracy, dlatego, że zrobiłem dwie 9 pauzy rzędu. TROCHĘ ZAGMATWANE, ale mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi.
Podsumowując zmieściłem się spokojnie dwa razy z rzędu w 13 godzinach pracy, ale robiłem dwa razy z rzędu 9 godzin pracy to czy nadal mogę pracować trzy razy po 15 godzin pracy czy została mi jedna 15 dlatego, że robiłem dwie dziewiątki z rzędu
Dziękuję za konkretne odpowiedzi!
~Kamil1832s*.146.2.94.mobile.internet.t-mobile.pl
*.146.2.94.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (51)
~Kamil1832s | jak w temacie... | |||
~dobry kolega | mozesz zrobic 3 razy 15 godzin i 3 razy 9 godzin pauzy | |||
~dobry kolega | w jednym tygodniu i sam to policzyc jak wychodzi | |||
~maro | dobry tumanie nie w jednym tygodniu. Nie wprowadzaj w błąd jeśli nie wiesz. | |||
~dobry kolega | no to w dwoch hehe | |||
Rebelion
| 9h pauzy to 15h pracy. 15h pracy to 9h pauzy. W Twoim przypadku pozostala tylko jeden czas pracy 15h | |||
~maro | Między dwoma odpoczynkami tygodniowymi, a nie w jednym tygodniu. Widzisz różnicę? | |||
~dobry kolega | widze tylko raz dostalem mandat za tacho jezdze 10 lat | |||
~dobry kolega | zle sie wyrazilem ty maro ubrales to w jezyk przepisow | |||
~Jan | Nie ważne ze miałeś 13 godz pracy liczy sie fakt ze zrobiles pauze 9 takze pozostalo juz tylko Tobie jedna 9 a co za tym idzie jeszcze tylko raz mozesz zrobic maksymalnie15 godz pracy w tym cyklu | |||
~Ktosik | 15 h. " Pracy" to niekoniecznie musi być odpoczynek dzienny skrócony. Odpoczynkow dziennych skróconych może być max 3 po każdym odpoczynku tygodniowym. Więc w tygodniu może być odpoczynkow dziennych skróconych coś koło 9 Osobiście nie chce mi się rozpisywać czasów pracy i odpoczynkow autora. Skoro jeździsz 10 lat to powinieneś znać przepisy i umiec je zastosować. | |||
~dobry kolega | ktosiku ja umiem je stosowac pomyliles mnie z autorem watku | |||
~Ktosik | Wyraźnie napisałem że chodzi o autora. Chyba że ty też jeździsz aż 10 lat. I zapamiętaj raz na już. Mam cię daleko w poważaniu i nie piszę do ciebie z tym małym wyjątkiem | |||
~dobry kolega | milosc blizniego to wspaniala cecha powodzenia | |||
barracuda
| Jak zwykle, "kjerofcy" mylą czas pracy, z czasem aktywności. | |||
~gość | koleś, próbujesz błysnąć, to następnym razem lepiej się przygotuj. Nie wystarczy przeczytać, trzeba to jeszcze zrozumieć | |||
~STARY | zamiast 45minut rób 3 godziny wtedy masz 3+9 = regularny odpoczynek 4 jazdy 3odp 4jazdy 9odp i tak można codziennie | |||
~Tomek | Nie chodzi o to czy zrobiłeś 13h tylko o to ze zrobiles 9h pauzy. Zrobiles juz 2 razy mozesz zrobic jeszcze jedna i tyle | |||
wwwgitdgovpl
| 1. Rozporządzenie WE 561/2006 Art. 6 poz. 2 "2. Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i nie może skutkować przekroczeniem maksymalnego tygodniowego czasu pracy ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE. " DYREKTYWA 2002/15/WE Artykuł 4 Maksymalny tygodniowy czas pracy "Państwa Członkowskie podejmą środki niezbędne w celu zapewnienia, że: a) średni tygodniowy czas pracy nie może przekraczać 48 godzin. Maksymalny tygodniowy czas pracy może być przedłużony do 60 godzin jedynie wówczas, gdy w ciągu czterech miesięcy nie została przekroczona średnia 48 godzin na tydzień. Art. 6 ust. 1 akapit czwarty i piąty rozporządzenia (EWG) nr 3820/85 lub, w miarę potrzeb, art. 6 ust. 1 akapit czwarty Umowy AETR mają pierwszeństwo przed niniejszą dyrektywą w zakresie, w jakim odnośni kierowcy nie przekraczają 48 godzin średniego tygodniowego czasy pracy w ciągu czterech miesięcy; " - 2. Rozporządzenie WE 561/2006 Art. 8 poz. 6 "6. W ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje co najmniej: 8211; dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub 8211; jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia następującego po danym tygodniu. " Czyli przed końcem 3-ciego tyg. 45+21, lub 9+21. - Jakieś pytania? :://www. gitd. gov. pl/dyzur-telefoniczn y Są telefony, można zadzwonić, wyjaśnić, popytać. | |||
wwwgitdgovpl
| Artykuł 3 Definicje Do celów niniejszej dyrektywy: a) 8222; czas pracy8221; oznacza: 1. w przypadku pracowników wykonujących pracę w trasie: czas od rozpoczęcia do zakończenia pracy, w którym pracownik wykonujący pracę w trasie, znajduje na swoim stanowisku pracy, jest w dyspozycji pracodawcy i wykonuje swoje funkcje lub czynności, to znaczy: - czas poświęcony wszelkim czynnościom w zakresie transportu drogowego. Czynności te, w szczególności, obejmują: (i) kierowanie; (ii) załadunek i rozładunek; (iii) pomaganie pasażerom we wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu; (iv) sprzątanie i konserwację techniczną; (v) każda inna praca zmierzająca do zapewnienia bezpieczeństwa poja zdu, jego ładunku i pasażerów lub do wypełnienia ustawowych lub wykonawczych zobowiązań bezpośrednio związanych z trwającą operacją transportową, włącznie z nadzorowaniem załadunku i rozładunku, formalnościami administracyjnymi z policją, cłem, urzędnikami imigracyjnymi, itd., - okresy, w których nie może on swobodnie dysponować swoim czasem i zobowiązany jest pozostawać na swoim stanowisku pracy, w gotowości do podjęcia normalnej pracy, wraz z niektórymi zadaniami związanymi z dyżurowaniem, w szczególności podczas okresów oczekiwania na załadunek lub rozładunek, w przypadku, gdy przypuszczalny czas ich trwania nie jest z góry znany, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków wynegocjow anych przez partnerów społecznych i/lub na warunkach wynikając ych z ustawodawstwa Państw Członkowskich; |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.