ID: 211258
Opcja OUT a podjazd pod załadunek???
ID: 211258
ID: 211258
Witam, koledzy potrzebuję rzetelnej informacji w tym temacie. Pracuję w dystrybucji lokalnej, ciężarówkę codziennie po zakończonej pracy pozostawiam na bazie firmy gdzie jednocześnie mamy magazyn załadunkowy i wyciągam kartę z tacho. Moje pytanie więc brzmi: czy mogę LEGALNIE każdego dnia rano używać opcji OUT w celu podjazdu pod rampę na terenie swojej firmy i dopiero po zakończonym załadunku wrzucić kartę i zrobić wpis manualny? Dzięki za wszelkie odpowiedzi w temacie.
Witam, koledzy potrzebuję rzetelnej informacji w tym temacie. Pracuję w dystrybucji lokalnej, ciężarówkę codziennie po zakończonej pracy pozostawiam na bazie firmy gdzie jednocześnie mamy magazyn załadunkowy i wyciągam kartę z tacho. Moje pytanie więc brzmi: czy mogę LEGALNIE każdego dnia rano używać opcji OUT w celu podjazdu pod rampę na terenie swojej firmy i dopiero po zakończonym załadunku wrzucić kartę i zrobić wpis manualny? Dzięki za wszelkie odpowiedzi w temacie.
~Niezorientowany*.40.153.189
*.40.153.189
Posty (55)
~Niezorientowany | jak w temacie... | |||
~Kamil | s:// www. google. pl/ search?q=opcja+out+w +tachografie+cyfrowy m+site:etransport. pl Usun spacje. Tematow bylo multum, chyba nie ma sensu powielac. Od strony praktycznej - u mnie szef zakazuje takich praktyk. Nie dlatego, ze jest taki swiety ale dlatego, bo moze byc to kosztowne. | |||
~Rysiek777 | a kto ci zapłaci za ten czas? za frajer pracujesz? | |||
~Kamil | Niektorzy pracuja dla idei Ryszardzie, pieniadze to nie wszystko. | |||
~Niezorientowany | Rysiek777 Mam inny system zapłaty, godziny nie mają nic wspólnego z moim zarobkiem i pogodziłem sie z tym bo źle nie wychodzę. Ale zdarzają sie dni w których jest ryzyko, że mogę "przestrzelić" 15 h pracy bo np utopie się w jakiejś firmie i czekam 3-4 h na załadunek a czas liczy mi sie od momentu wrzucenia karty. Gdybym mógł rozpoczynać pracę po podjechaniu pod rampe bez konsekwencji zyskuję sporo cennego czasu, tylko w tym celu mi to potrzebne | |||
~Kamil | Ja Cie nie oceniam, mam kolegow, ktorzy pracuja na kurierce - nie zamienilbym sie z nimi. | |||
~Rysiek777 | no to cie oszukukują skoro godziny pracy nie mają wpływu na wyskość wynagrodzenia i pewnie deklaracje do ZUS oraz PIT też ma nie wiele wspólnego z wynagrodzeniem? obudzisz się na starość... | |||
~Niezorientowany | No właśnie, więc teraz do rzeczy - jeśli ktoś wie w 100 % czy takie rozwiązanie z opcją OUT co rano jest legalne i obędzie się bez mandatu to proszę by sie wypowiedział :) | |||
barracuda
| W razie wykrycia, że było jeżdżone na OUT, właściciel musi wytłumaczyć kto i dlaczego jeździł bez karty. Może ktoś to kiedyś sprawdzić. | |||
~Kamil | Rysiu, nie kazy pracuje tam gdzie ty i tak jak ty, w wyimaginowanej firmie, gdzie po 8h rzucasz kapote na wieszak i idziesz do domu majac wszystko w du pie. Bez obrazy, ale nie kazdy jest toba lub zyke w twoim swiecie. | |||
~Niezorientowany | Rysiek każdy pracuje na takich warunkach jakie mu odpowiadają. Ale przepisy obowiązują nas wszystkich takie same i skupmy się w tym temacie na konkretach | |||
~Bolek | Jest funkcja więc można z niej korzystać. Jazda na karcie obowiązuje na drogach publicznych. Po polnych też możesz jeździć na OUT. | |||
~Kamil | Niezorientowany, wkleilem ci link. Temat byl tu wielokrotnie poruszany. Powiem ci tak, czasem jestem na bazie gdzie mamy stacje paliw. Jezeli jestem przejazdem w weekend to na oucie tankuje lub przestawiam sklad. Jezeli jestem w pracy, tzn na wyjezdzie, wykonuje przewóz/transport od punktu a do b czasem przez c, to nie robie nie uzywam out, jezdze na kk. | |||
~Niezorientowany | Ja w trasie ani w weekendy kompletnie nie mam zamiaru się w to bawić. Tylko dobrze by było podjechać na załadunek i wiedzieć, że mój czas pracy nie bedzie mi się nakręcał od momentu wejścia do ciężarówki. Koledzy którzy jeżdżą na tarczkach robią pauzy dzienne na tzw "otwartym tacho", wypisują i wrzucają krążek też dopiero po odjeździe od rampy i nikt nie ma do nich o to pretensji | |||
~Bolek | Żle robią twoi koledzy od tarczek i inspekcja na pewno będzie miała o to pretensje (nie zgadzają się na tarczkach "sierżanty" a ty możesz pod rampę podjeżdżać na OUT. To publiczna droga nie jest | |||
~Rysiu777 | Czas pracy rozpoczyna się od wejścia na bazę A nie do ciężarówki A wszelkie manipulacje w tym fałszowanie zapisu pracy sa przestępstwem i podlegają odpowiedzialności karnej | |||
MateuszHSF
| kolego możesz podjechać na OUT bez problemu ale wsiadając do auta z myślą już o wyjeździe wkładasz karte i robisz wpis manualny od momentu rozpoczęcia Twojej pracy tzn od momentu kiedy zacząłeś pracować np. na magazynie jak to piszesz aby się załadować. więc czy jest sens podjazdu na OUT skoro i tak musisz zrobić wpis... po terenie prywatnym... tzn po firmie w której pracujesz możesz jechać na opcji OUT bez problemu jednak na drogę już publiczną nie możesz jechać... | |||
MateuszHSF
| po zatym kolego ty przyjąłeś się do pracy czy jesteś niewolnikiem??? skoro 15h pracy nie starcza to gdzie jest logika??? gdzie dojazd do domu i pracy policzmy zabraknie ci 1h czyli już mamy 16h pracy, dojazd do domu oraz na rano do pracy liczmy po najmniejszej lini oporu też razem 1h czyli 17h poza domem, idąc dalej moim tropem w domu jesteś 7h pytanie moje do Ciebie kiedy masz czas dla żony, dzieci??? i ile zarabiasz że dajesz się tak wykorzystywać??? musi być 7 z przodu... żal PL taka moja mała dywagacja | |||
~Kamil | Pisal, ze jest "inaczej" rozliczany i pasuje mu ten stan. | |||
~Kamil | Rysiu, idac twoim tokiem myslenia prace zaczyna sie po wejsciu za brame, nie po przebraniu sie i dajmy na to, podbiciu karty pracowniczej, czy "zameldowaniu" sie u majstra. Tylko, ze po wejsciu za brame mozna jeszcze ze 100 kaw wypic i uskutecznic bajere z 50 kolegami po fachu, zanim zacznie sie rabotac. | |||
~Rysiu777 | Jest niewolnikiem i frajerem ale może starczy mu zdrowia do śmierci na taka pracę? Bo do emerytury nie dociagnie takim tempem żeby pracować po 20h | |||
~Bolek | Rysiu ty jednak jesteś ograniczony. Kto twierdzi że kierowca zaczyna pracę wsiadając do auta? Przed tym musi wykonać szereg innych czynności gdy już jest w pracy. | |||
~Rysiu777 | Kamil wchodząc na teren zakładu rozpoczynasz pracę a z kolegami możesz sobie pobajerowac w czasie dojazdu lub na cb | |||
~Rysiu777 | Bolek - oczywiście że tak, najpierw musi pobrać zlecenie i wykonać OC pojazdu A następnie po podjechaniu pod ramkę rozpocząć pracę zaladunkowe więc pracuje od wejścia na bazę A nie od wyjazdu z bazy bo kolega do tego dąży | |||
~Bolek | Nie, zaczyna pracę kiedy pobiera dokumenty, robi OC. A wyjazd to tylko składnik wykonywanej pracy. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.