Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

15h pracy codziennie przez cały tydzień

ID: 198155


Witam,
Mam pytanie odnośnie czasu pracy kierowcy.
Otóż mój pracodawca, chce abym w całym cyklu tygodniowym, codziennie robił 15h pracy.
Jazda - rozładunek - 3h pauzy - załadunek - jazda - 9h pauzy.

Załadunek, rozładunek oraz godziny jazdy na danym kółku wynoszą około 15h. Pracodawca chce, abym każdego dnia tygodnia, zrobił takie kółko, finalnie wracając na bazę.

I taki system, mam stosować w ciągu całego tygodnia.
Chciałbym zasięgnąć informacji, czy to jest legalne.
Co w razie kontroli za granicami kraju; Niemcy, Belgia czy Francja.

Jednocześnie, proszę o odpowiedź osoby, mające 100% pewność w tym temacie.
Jeśli miałeś taką sytuację, co było w przypadku kontroli poza granicami PL.

Bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi, ewentualnych podstaw prawnych.

Posty (64)

~Euro
Ja pitole CO JA PACZE, jaki uniwersytet parkingowy :D prawa jazdy to robiliście na Ukrainie chyba.
~luup
powodzenia przy kontroli we F, lub czechunach
~maris
Uniwersytet. Nie pisze się pacze tylko patrzę
~maris
A co do kontroli to placa de*ile którzy tak naprawdę nie wiedza czy maja racje czy nie. Bo poprostu przyjmują kare od Żabki bo pojecia brak języka brak a i najważniejsze czasu brak.
~zcx
to sie dopiero madry wypowiedzial.
~Rafal Bydgoszcz
Zcx a co ci sie niepodoba w mojej wypowiedzi? Ty robisz po 15h dziennie? Jak ja bym tak robil to juz by mi firma podziekowala za wspolprace. U mnie sie szanuje kierowce a nie gnebi i nam kaza robic okolo godzine pauzy a nie 45 minut i ogien dalej
~zcx
a co ma wspolnego jednio z drugim?
adenis
Możesz tak robić. Nie ma żadnych limitów i czasów odstępu po jakim możesz wziąć 3h odpoczynku. Na czas pracy w ciągu doby składa się jazda i inna praca "młotki" np. 4. 5 jazdy +1, 5h pracy 3h pauzy 4, 5h jazdy +1, 5h pracy 9h pauzy = 24h z czego twoja praca to 12h.
adenis
Tak po za tym to co kogo interesuje jak kto ma pracować!? I ile będzie zarabiać. Nie ma to nic wspólnego z zadanym pytaniem.
Jak ma ktoś wiedzę i ma ochotę to powinien się nią podzielić. A jak ktoś ma wspaniałą pracę to nich się cieszy i nie próbuje udowodnić swojej wątpliwej wyższości. Pozdrawiam.
~zzx
ja piernicze ale jazda...
jest coraz lepiej.
"to jest dobra zmiana".
~no no
Według PIP w tygodniu kierowiec może pracowac 40 GODZIN
~ojciec Mateusz
adenis co to jest 4, 5 jazdy? ?? bo mnie uczono ze jedziesz max 4. 30
~Marcin
Witam mam pytanie czy jak pracuje się 14 godzin to czy to zalicza się jako 15 godzin pracy
~PKS poland
Kolego Nie można pracować w takim systemie nawet gdy dzielisz pauze regularną. Przepisy mówią jednoznacznie dwa i tylko dwa razy w tygodni można mieć 15 godz. pracy. Myślących inaczej pozdrawiam.
~Pan Ordynator
Jakie to przepisy?
Kulinarne ?
~Pan Ordynator
PKS no nawijaj bo czekam.
Jakie to przepisy?
~Faq
To prowokacja buraki..
~Faq
Spuszanie się na z d. upy problemie... gratuluje
~Faq
Ale dycha jest?
~Faq
To lecisz...
~Tadek
~PKS poland
2019-09-26 19:10:46Kolego Nie można pracować w takim systemie nawet gdy dzielisz pauze regularną. Przepisy mówią jednoznacznie dwa i tylko dwa razy w tygodni można mieć 15 godz. pracy. Myślących inaczej pozdrawiam.


Co za jełop.
Przepisy rodem z Garbsena.
~Breaker Breaker
Kierowca to najtańsza cześć wymienna w zestawie, a czasy są takie, że i dziad również - nie spełnia oczekiwań - ląduje w klozecie. I następny
PavelSPM
~Marcin
2019-09-26 18:25:06
"Witam mam pytanie czy jak pracuje się 14 godzin to czy to zalicza się jako 15 godzin pracy"

Jeśli odpracujesz 13. 01-15. 00-godzinową zmiane (pod warunkiem że w niej nie będziesz miał nie przerwanej minimum 3-godzinowej przerwy) to nie zależnie od tego, czy zrobisz potem 9 godzin (dziennego odpoczynku) czy nawet 23, 59 godzin, zaliczy się Ci tylko 9 godzin, czyli tylko skrócony dzienny okres odpoczynek.
PavelSPM
~Marcin

W ciągu 13-15 godzin to może trwać u kierowców tylko pracownicza zmiana lecz ani jak nie czas pracy ("jazda" i/lub "młotki").
Kierowca w jednej DOBIE (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy) może mieć czasu pracy ("jazda" i/lub "młotki") nie więcej niż 12 godzin, a z czasem pracy w porze nocnej tylko 10 godzin.
UWAGA !!!
Zaczynając nową pracowniczą DOBĘ, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej pracowniczej DOBIE, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej poprzedniej DOBIE.
Ograniczenie 10 czy 12 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę.
Ograniczenie 9 czy 10 godzin JAZDY dotyczy okresu dziennego czasu prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku.
Czas JAZDY reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 i ogranicza w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazdu, w okresie jednego tygodnia i w okresie dwóch tygodni.
Czas PRACY ("jazda"+"młotki") reguluje Ustawa o czasie pracy kierowców i ogranicza w okresie pracowniczej doby (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy), w okresie jednego tygodnia, w przyjętym okresie rozliczeniowym i w okresie roku.
Każdego czasu należy pilnować i dotrzymywać.
~Tadek
A na Białorusi co reguluje czas pracy?
PavelSPM
2019-09-27 02:17:46
"A na Białorusi co reguluje czas pracy?"

Co do Rozporządzenia (WE) nr 561/2006 to jest równoznaczne umowie AETR.
Mapa Unii Europejskiej oraz krajów sygnatariuszy umowy AETR oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EEA) :
Kraje Unii Europejskiej - Austria, Belgia, Bułgaria, Cypr, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Portugalia, Republika Czech, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.
Kraje AETR - Albania, Andora, Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Kazachstan, Lichtenstein, Macedonia, Mołdawia, Rosja, Serbia i Czarnogóra, Turcja, Turkmenistan, Ukraina, Uzbekistan.
Kraje EEA - Wszystkie kraje UE oraz Islandia, Lichtenstein, Norwegia. Uwaga: Szwajcaria nie jest
państwem UE.

Co do Ustawy o czasie pracy kierowców to mamy coś podobnego co nie czym nie wyróżnia się.
~Tadek
Rozp 561 /2006 nie reguluje czasu pracy.
PavelSPM
~Tadek
2019-09-27 02:37:21
"Rozp 561 /2006 nie reguluje czasu pracy. "

W górze podałem co reguluje "Rozp 561 /2006 :
2019-09-27 02:09:34 "Czas JAZDY reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 i ogranicza w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazdu, w okresie jednego tygodnia i w okresie dwóch tygodni. "
PavelSPM
2019-09-27 02:09:34
Czas PRACY ("jazda"i/lub"młotki ") reguluje Ustawa o czasie pracy kierowców i ogranicza w okresie pracowniczej doby (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy), w okresie jednego tygodnia, w przyjętym okresie rozliczeniowym i w okresie roku.
PavelSPM
~Tadek

To od jakiego czasu czas JAZDY, co reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006, nie jest częścią czasu pracy (ogólnego)?
"Czep się" do kogoś innego.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.14.247.170

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels