ID: 169733
Mandat od ITD za przeciążenie osi ciągnącej.
ID: 169733
ID: 169733
Witam, dostałem mandat od ITD za przeciążenie osi ciągnącej o 100 kg w kwocie 5000 zł, wiozłem wodę na paletach. Czy może ktos podpowiedzieć czy jest szansa sie odwoływać i jakieś wskazówki jak to napisać?
Z góry dzięki, Pozdrawiam
Witam, dostałem mandat od ITD za przeciążenie osi ciągnącej o 100 kg w kwocie 5000 zł, wiozłem wodę na paletach. Czy może ktos podpowiedzieć czy jest szansa sie odwoływać i jakieś wskazówki jak to napisać?
Z góry dzięki, Pozdrawiam
~Roman*.internetdsl.tpnet.pl
*.internetdsl.tpnet.pl
Posty (81)
Nero
| ese, Ja Ci pisze, co mowi prawo przewozowe. Wszystko zalezy od tego co pisze w zleceniu ( kto odpowiada za zaladunek ). Wg Twojego przykladu z rolnikiem. Jezeli w zleceniu nie pisze, ze kierowca odpowiada za zaladunek, to sila rzeczy odpowiada za to rolnik. Jezeli dostajesz mandat za przewazenie, to obciazasz rolnika kosztami i bedzie mial nauczke na nastepny raz. A tak na marginesie, to watek nie dotyczy rolnikow czy wywrotek, tylko przewozu wody na paletach. Tak wiec ladowal to raczej nie jakis amator. | |||
ese
| A skąd rolnik ma się znać czy ile to coś co przyjechało można zaladować? Przyjeżdża Fachowiec który wie co, jak i ile może zabrać. Oraz jak zabezpieczyć na pojeździe. Albo odmówić zabrania gdy zabezpieczyć się nie da. | |||
ese
| Po to się jest na miejscu -także ładując wodę na paletach-by powiedzieć na przykład "na przód trzy razy jedna paleta w poprzek naczepy, reszta już normalnie, na całą szerokość". I tak ma, zgodnie z powyższym, załadowca załadować. | |||
~Nie ekspert | zadzwon do CSK do Szczecina, Gość ostatnio wybronił mi 15000 zł kary powołując się na jakieś błędy w ważeniu na podstawie instrukcji. Zasadniczo gosc ogarnięty i raczej nie owija w bawelne. Jak sie da cos zrobic to zrobi... | |||
Nero
| pocztowy, wez prosze zbierz mysli do kupy i staraj sie je zawrzec w jak najmniejszej ilosci postów, bo poki co jestes mistrzem chaotycznego pisania. I jeszcze jedno, moge sie zgadzac lub nie zgadzac z kims, ale nie wyzywam go odrazu od kr*ynow. | |||
~Meminski | Napewno nie dostales mandatu. Bo mandat od ITD to maks 2000zl za naruszenie. W Twoim przypadu wszczete zostalo postepowanie administracynjne na przedsiębiorce. Chcesz wiecej info pisz na mail memek, meminskia @ o2, pl (zamiast przecinkow kropki i bez spacji) pozdrawiam | 1 | ||
ese
| ~pocztowy:) (2015-08-21 10:45:56) Jak jakiś kr*yn Zarządzający Transportem w Firmie POdejmie decyzję o Kilku Załadunkach to jest to jego Broszka nie Kierowcy, i to On Odpowiada za Przeładowanie, zabezpieczenie ładunku bo to On Decyduje ile załadunków ma być na jedno Auto/Zestaw. A Dlaczego jest tyle ogłoszeń o użyczenie licencji na E_T pytam się ciebie ese??? - Zrobię wyjątek. Zielonego pojęcia nie masz o czym próbujesz monologować. Polemiki nie będzie | |||
~ktosik | Pierwsze słyszę żeby kierowca za coś nie odpowiadał przy aucie które prowadzi | |||
ese
| Nero (2015-08-21 10:25:14) _ Rozumiem Twój punkt widzenia. Chcę jedynie podkreślić, że nikt nie zastąpi kierowcy który będąc na miejscu jest w stanie ocenić sposób zapakowania towaru, przystosowanie do zabezpieczenia i przewozu, jego ilość i rodzaj. Bo jest on FACHOWCEM temacie przewozu towarów. A przynajmniej być powinien. I używać przestrzeni międzyusznej. W zleceniach jako opis bywa "neutralny na paletach". | |||
Nero
| Ese, zgodze sie Toba, ze na kierowcy tez spoczywa odpowiedzialnosc, bo przeciez nie pierwszy raz jest na zaladunku i on byl w tym kierunku szkolony. Aczkolwiek, bede twierdzil, ze wina tez rozklada sie na zaladowce. Patrz przyklad z Niemcem, ktory nie wypusci Cie z firmy jezeli ladunek nie jest zabezpieczony jak powinien byc. A nie wypusci, bo wie, ze w razie on tez beknie jak sie cos stanie. | 1 | ||
~kierowca | Drogi niszczy nie przekroczenie masy całkowitej, ale wlasnie przekroczenie maksymalnego nacisku na os do którego dana droga jest dostosowana, jest to powszechnie przyjęty fakt w nauce, którego konsekwencja jest taki a nie inny system karania kierowców. W Polsce kazda droga powinna przyjąć co najmniej 8t, a tylko niektóre 10 i 11. 5t, dlatego jadac taka droga z naciskiem na os większym dostaniesz kare jak za jazde gabarytem bez zezwolenia. 5000PLN+za odcinek Jeżeli zas masa calkowita pojazdu będzie wieksza niż ta w dowodzie a mimo tego, nie przekroczysz maksymalnych naciskow na os to kara będzie dużo mniejsza 500PLN. MA to swój sens i logike, bo taki pojazd nie niszczy drogi. Przykladowo TIR teoretycznie może bez przekraczania maksymalnych dozwolonych naciskow na os wazyc 43, 5t, ale ponieważ w praktyce jest to nierealne, macie te 3. 5t zapasu, po to by tak rozmiescic towar by nacisk na os nie przekroczyć. I jeszcze jedno, tu nie chodzi o przekroczenie maksymalnego nacisku na os które macie wpisany w dowod, ale wlasnie przekroczenie maksymalnego nacisku na os do którego jest przystosowana droga, To naprawdę ma sens, bo placi się dużo, za rzeczywiste i bezsprzeczne niszczenie drog, a mało za przekroczenie całkowitej masy pojazdu, która choć dla wielu tu naganna jednak drog sama w sobie nie niszczy. To ma swój SENS | |||
gornik15
| Panowie niegdybajcie bo juz jest po ptakach, przyjmujac mandat jest to rownoznaczne z przyznaniem sie do winy i nic tu niewymyslicic!!! Poprostu nauka kosztuje-i niechce sie znecac nad chlopem, bo sam mialem kiedys taki przypadek, tez poleglem, ale od tamtej pory zanim odjade od rampy przeliczam towar 4razy, i juz nieplace za wagi. | 1 | ||
~ciekawy | no dobra a jak załadowca załaduje prawidłowo a szofer po drodze doleje paliwa 200 litrów i już przeważone będzie. i co ten biedny wózkowy ma zrobic wtedy. | |||
~sid | ciekawy- wozkowy to odbebni 8 godzin i do domu idzie a zarabie lepiej od niejednego kiejoffcy smierdzacego calymi tygodniami w budzie | |||
~rozwód | sid od kiedy wozkowy zarabia lepiej niz kierowca? Puknij sie w glowe. Wozkowy za 8godzin 2 tys do reki. Wiecej nie dostanie, znam realia plac w tej branzy. | |||
~rozwód | Sadzi innych wedlug siebie :D | |||
~sid | rozwod wozkowy ikea -janki 2500zl netto -kiejofca w dziadtransie [ podwykonawca schenkera ] 1350 zl netto | |||
~rozwód | 1350 tos dowalil... jaki łoś za tyle jezdzi | |||
~sid | rozwod nie mowie o tym co ukradnie bo to nie zarobek jest -tylko o tym co legalnie do zusu zglasza | |||
~rozwód | a co krasc w takiej firmie jak gps w zbiornikach a towar jest dokladnie przeliczony i zapisany na liscie przewozowym? Stare lusterko z iveco? nie rozumiem. I co za łoś godzi sie na 1350 choc osobiscie nie wierze w takie zarobki. Chyba ze o sam papier chodzi a lewizna pod stolem | |||
~Kamil | W uwagach w protokole należało napisać : towar na paletach niepodzielny, brak możliwości innego rozmieszczenia ładunku. Teraz to już popij woda. | |||
~esso | Podgląd konta NeroNero (2015-08-21 11:21:31) pocztowy, wez prosze zbierz mysli do kupy i staraj sie je zawrzec w jak najmniejszej ilosci postów, bo poki co jestes mistrzem chaotycznego pisania. I jeszcze jedno, moge sie zgadzac lub nie zgadzac z kims, ale nie wyzywam go odrazu od kr*ynow. to jest normalne u niego | |||
~esso | ~pocztowy:) (2015-08-21 11:02:21) Szeregowy Prawniczyna po a*alizie przyjęcia zleceń transportowych w Firmie jest w stanie zrobić z * zarządzającego Transportem:"Jesień Średniowiecza"_:) Panowie Kierowcy, nie dawać się dymać przez Szmatławych Ściemniaczy na tym Forum:) co ty powiesz to bardzo ciekawe, rozwiń ten temat i zrób obszerny felieton ale najpierw jeszcze wyrób certyfikat kompetencji zawodowej i zobacz za co jest odpowiedzialny kierownik transportu a za co kierowca. | |||
~esso | ~pocztowy:) (2015-08-21 10:42:09) Za Organizację Transportu Odpowiada Osoba Zarządzająca w Firmie, mająca Licencję. ty najpierw naucz się pojęć a potem filozofuj, co to jest licencja a co to jest certyfikat kompetencji zawodowej | |||
~Roman | Dziękuje za liczne odpowiedzi a teraz sprecyzuje dokładnie jak to wyglądało : Kierowca nie przyjął mandatu tylko dokument zważenia. Obciążenie na osi wyglądało następująco : I oś : 6800 kg II oś: 10400 kg, III oś : 7000 kg, IV oś: 6800 kg, V oś 6550 kg. Kierowca jechał po drodze na której można mieć obciążenie 10 ton na oś, uwzględniając 2% możliwego przeciążenia wychodzi, że oś ciągnąca była przeciążona o 100 kg. Na naczepie miał załadowane 30 palet : dwie pierwsze były pojedynczo, reszta EURO. Napisze mandat słownie żeby inni nie myśleli że dopisałem sobie jedno zero : pięć tysięcy złotych. Z tego co mi wiadomo to załadowca odpowiada za ładunek calościowo czyli nie może przekroczyć 40 ton a prawidłowe rozmieszczenie towaru na osiach nie należy do obowiązku załadowcy tylko po stronie kierowcy. I jeszcze jedna ciekawostka, Pan inspektor stwierdził, że towar jest podzielny i mógł go kierowca inaczej rozłożyć. | |||
~Roman | Dodam jeszcze, że według inspekcji materiały podzielne to tylko materiały sypie i tarcica. | |||
~Zakręcony | ese... nie gorączkuj się. Wystarczyło spuścić ze zbiornika około 200 ON i waga by się zgadzała. | |||
ese
| ~sid (2015-08-21 16:17:32) rozwod wozkowy ikea -janki 2500zl netto -kiejofca w dziadtransie [ podwykonawca schenkera ] 1350 zl netto_ Widocznie tak jednemu jak i drugiemu tyle pasuje. Gdyby nie pasowało, to by nie robili | |||
~Roman | To chyba jasne, że gdyby kierowca wiedział o tym, że oś jest przeładowana to by się nie tankował tyle... | |||
~Zakręcony | Roman... załapałeś się na mandat za brak zezwolenia na kategorię III - VI, albo za za przejazd pojazdu nienormatywnego przez most lub wiadukt bez potwierdzonego zawiadomienia zarządcy drogi, o którym mowa w art. 64c ust. 9 | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.