ID: 166281
MiLoG interpretowany zgodnie z prawem unijnym nie jest groźny?
ID: 166281
ID: 166281
Wydawałoby się, iż o MiLoGu powiedziano lub napisano już wszystko, natomiast informacje docierające z Brukseli wskazują, iż w kwestii niemieckiej ustawy o płacy minimalnej nie padło ostatnie słowo.
Wydawałoby się, iż o MiLoGu powiedziano lub napisano już wszystko, natomiast informacje docierające z Brukseli wskazują, iż w kwestii niemieckiej ustawy o płacy minimalnej nie padło ostatnie słowo.
~etransport.pl
Posty (95)
~michał | ile dostaje pracownik lidla czy opla... jesli pracuje w niemczec... ? ??/ 1700 złotych czy jednak 1700 euro? ??/ | |||
~Wielki Szu | Miło pocztowy. Dzieki, tyle że nie dam rady. Żona, dzieci, Japończycy. Sam wiesz jak jest. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki. | |||
ese
| ~czesiek (2015-05-30 13:07:09) .. kierowca... ok jeśli będziesz zaliczał diety i ryczałty do WYNAGRODZENIA... to musisz się cofnac 10 LAT WSTECZ.. "- Dobrze byłoby się doedukować by wiedzieć o czym się próbuje mówić | |||
~czesiek | .. ese.. oswiec mnie JASNIE PANIE w czym ty się do edukowałes.. ? ?, mysle ze nie potrafisz zrozumieć tego CO JEST PISANE a nie malowane.. | |||
ese
| Od kiedy to istnieje termin dziesięcioletni? Gdzie tak napisano? | |||
~czesiek | ... ese... zapytaj w ZUS-ie, lub US, tam cie poinformują.. , ale tak jak znasz przepisy takim jesteś PRACODAWCA... | |||
ese
| Pytam Znawcę. Od kiedy istnieje dziesięcioletni okres rozliczania? A kim jestem lub nie, to wyłącznie moja sprawa | 1 | ||
~michał | bez wykształcenia? ! I CO Z TEGO?... ... ... KIEROWCA JEST NIEZBĘDNY | |||
~michał | zamachowiec samobójca też nie musi być profesorem a jednak cięzko znależc ludzi którzy się odważą na samobójstwo... | |||
~michał | rynek wycenił pracę kierowcy wyżej niz obecnie oferowane stawki i dlatego kierowców ubywa... | |||
ese
| Nie widzę tu logiki. Stawki idą w górę i przez to kierowców ubywa? | 2 | ||
~Tołdi | Eksperci ze spedycji Adar... Uśmiałem się po pachy!!! A jak jeszcze na końcu radzą, by do czasu ostatecznych rozstrzygnięć, prowadzić Niemcom dokumentację i zgłaszać kierowców, to poczułem się tak, jakby Polska była kolejnym bundeslandem, ale póki co kurfa nie jest, o co walczyli nasi dziadkowie przelewając swoją krew! Panie były ministrze Sienkiewicz - albo był żeś Pan złym prorokiem rok temu i przepowiedział słusznie, że państwo polskie istnieje już tylko teoretycznie, albo sam do tego przyłożyłeś rękę, co nie zmienia faktu, że MiLog to początek nowej okupacji niemieckiej odbywającej się na razie w białych rękawiczkach. | |||
~prowokator | christ gdański ty za to jesteś wykształcony dogłębnie i musisz w oliwskim zoo na 1/2 etatu słoniom jajca bujać. !! | |||
~prowokator | ese- aparatczyku partyjny od kiedy to sie znasz na logice stosowanej. ::) | -2 | ||
~ciapowaty | Wciąż zapominają że: _Dla celów niniejszej dyrektywy pojęcie minimalnej stawki płacy, (-) JEST ZDEFINIOWANE PRZEZ PRAWO krajowe i/lub przez praktykę PAŃSTWA Członkowskiego, NA KTÓREGO TERYTORIUM PRACOWNIK JEST DELEGOWANY. (_) Dlatego wszelkiej maści interpretatorzy z nad Wisły, nie będą pytani o to co ich zdaniem można lub czego nie można zaliczyć do stawki minimalnego wynagrodzenia w rozumieniu ustawy Milog. O tym zadecyduje Niemieckie prawo oraz praktyka. | |||
~ciapowaty | ~czesiek ma racje, bo przedawnienie roszczeń ze strony ZUS-u nastepuje po 10 latach. Pomimo więc że przyjął błędne założenie (że należności z tytułu podróży służbowych będzie należało ozusować i opodatkować). to jednak wyciągnął z niego prawidłowe wnioski. Dlaczego to założenie jest błędne? Bo jeśli nawet Niemcy zaliczą jakieś należności z tytułu podróży służbowej do wynagrodzenia minimalnego w rozumieniu ich ustawy o minimalnym wynagrodzeniu (Milog), to niczego to nie zmieni w polskim prawie, gdzie te należności nigdy nie są zaliczane do wynagrodzenia i nie podlegają opodatkowaniu i ozusowaniu. Czym innym jest minimalne wynagrodzenie w rozumieniu niemieckiego, a czym inny w rozumieniu polskiego ustawodawcy. Jedno z drugim nie ma bowiem nic wspólnego. Co prawda roszczenia pracownicze przedawniają się po trzech latach, ale to nie oznacza, ze po tym okresie pracodawcy nic już nie grozi, gdyż US i ZUS maja dłuższe odresy przedawnienia swych roszczeń. Krótko mówiąc dziad nie może spać spokojnie o wiele dłużej niż 3 lata od dokonania ostatniej machlojki. | -1 | ||
~Robson | NA KTÓREGO TERYTORIUM PRACOWNIK JEST DELEGOWANY. (_) No właśnie i tu jest różnica między delegowanym a w podróży służbowej | 1 | ||
~michał | Podgląd konta eseese (2015-05-30 20:03:56) Nie widzę tu logiki. Stawki idą w górę i przez to kierowców ubywa? a ja się nie dziwię że " nie widzisz logiki " - jesteś za tępy, podobnie jak większość polskich pseudo bosów psiwożniczych raz piszesz że od wielu lat zarobki stoją na tym samym poziomie teraz piszesz że jednak rosną - ZDECYDUJ SIĘ KIEROWCÓW UBYWA = ZAROBKI NIE SĄ NA POZIOMIE KTÓRY OCZEKUJĄ POTENCJALNI PRACOWNICY | |||
~ciapowaty | Już przebrzmiały (i zostały wstydliwie schowane) te podnoszone przez przewoźników śmieszne argumenty, że skoro kierowca jest w podróży służbowej to jakoby nie jest pracownikiem delegowanym. Podróż służbowa nie wiąże się z pracą, a skoro kierowca jednak wykonuje na innym obszarze jakąkolwiek pracę to jest pracownikiem delegowanym. | |||
~ciapowaty | Wczesniej przewoźnicy z maniakalnym uporem twierdzili, że kirowca (ze względu na charakter jego pracy) nie przebywa w podrózy służbowej. Nie słyszałem nigdy aby ktokolwiek twierdził, że kierowca nie wykonuje żadnej pracy. | |||
~ciapowaty | Do dyżurnego ciecia. Może i masz racje, po co dziady maja o tym wiedzieć. Niech się jeszcze troszeczkę postresują. | |||
~kiero | Przewoźnikom na zaliczanie należności z tytułu podróży służbowych do składników płacy minimalnej, a tym samym zminimalizowania dodatkowych kosztów związanych z wprowadzeniem ustawy. Należności z tytułu podróży służbowej to dieta i ryczałt za nocleg, więc co to ma do płacy minimalnej. Idąc dalej tą pokrętną logiką, pracodawca nie musi płacić podstawy, wystarczy dieta, przecież wlicza się do płacy minimalnej. | |||
~przemo8400 | A co za różnica czy się należy czy nie, czy ma płacić czy nie! Większość kierowców u tzw. Dziad-transa zgodzi się na wszystko bo nie jest w stanie się odezwać. A potem spotykamy kolegów na parkingu stwierdzających ze dużo zarabiają (4500) na międzynarodowych przewozach. A obecnie stawka w de minimalna w ok Berlina (CZYLI NAJNIZSZA) to 2000 euro i jak się ma stawka minimalna u nas a w Europie? Sami jesteśmy sobie winni ! | |||
WaszChlebodawca
| Nie stać mnie obecnie na podwyżkę dla kierowców. Ustaliłem sobie cel 200 tys miesięcznie dochodu i jest blisko ale jeszcze go nie osiągnąłem także nie mam czasu na Milog. | |||
~przemo8400 | Jeżeli jesteś zatrudniony w np de to przeważnie na umowie dostępne są trzy punkty wynagrodzenia tj. 1. Podstawa 2. Premia 3. diety ( tzw "szpeja") I nikt nie protestuje ze musi płacić diety kierowcy! Należy się i już! A u nas w kraju zaraz wielki lament ze trzeba płacić. A prawda jest taka że. SKORO PRACODAWCA JEZDZI NA ZAGRANICZNYCH FRACHTACH W EURO TO I DOSTAJE ZA NIE W EURO!!! więc średnio zarabia 4 do 1 i co NIE STAC NA OPLACENIE KIEROWCY? FFrachtu zawierają wszystkie opłaty związane z przewozem paliwo, opłaty drogowe itp. i dlaczego jest taki lament ze wszystkie Polskie firmy transportowe są poszkodowane. JESTESMY NAJWIĘKSZYM PRZEWOŹNIKIEM W EUROPIE !!! KONKURENCYJNE CENY NIE DO PRZEBICIA PRZEZ NASZYCH SASIADOW ICH BOLA!!! WIEC NA CZYM OPRÓCZ KURSU SIE PRACODAWCA WZBOGACA? NA WYZYSKU KIEROWCY!!! O TYM TRZEBA MOWIC !!! A skoro kraje unii wzięły się za zlikwidowanie wszystkich nielegalnych praktyk to zaraz afera. A co maja powiedzieć kierowcy którzy siedzą w kabinach po parę miesięcy bo się autami do kraju nie opłaca wracać. | |||
WaszChlebodawca
| Przemo u mnie w firmie kierowca również ma jak w niemczech napisałeś. Podstawę (1287 zł), premię za spalanie jeżeli zrobi poniżej normy, diety (30 zł) i jeszcze ryczałt ma na papierze. Także o co Tobie chodzi? Ty nie masz podstawy czy jak? Czego Tobie brakuje? | |||
~Ambrozy | Jeśli tak dobrze umiecie liczyć cudze zyski, to może zaczęlibyście liczyć SWOJE! A nie płakać: DAJ MI, MI SIĘ NALEŻY... | 2 | ||
~??? | ~przemo8400 (2015-05-31 09:59:37) A skoro kraje unii wzięły się za zlikwidowanie wszystkich nielegalnych praktyk to zaraz afera. A co maja powiedzieć kierowcy którzy siedzą w kabinach po parę miesięcy bo się autami do kraju nie opłaca wracać. Doradzę Ci jak Prezydent Komorowski jednemu wyborcy. Zmienić pracę i wziąć kredyt. Wówczas to Ty będziesz karty rozdawał (na swoim). A tak ogólnie piszesz bzdury kolego. Sami doradcy i myśliciele się zebrali. Ale żadnego który udowodni praktycznie swoje racje. Zawsze myślałem, że teoria powinna być realizowana w praktyce. Czy któryś z tych głośno krzyczących udowodni to wreszcie, że i w tym przypadku można??? | 2 | ||
ese
| ~przemo8400 (2015-05-31 09:38:27) (... ) A obecnie stawka w de minimalna w ok Berlina (CZYLI NAJNIZSZA) to 2000 euro.. "- A Niemcy już tym wiedzą? | |||
wesolek
| zapytajnik o co ci biega czego nie rozumujesz.? ? przepisy i dyrektywy mówią wyrażnie. polskie dziady wykonujący kabotaż na terenie szwaba podlegają wewnetrznym przepisom danego państwa. od nowego roku polskie dziady bedum sie musiały częściowo rozliczać z niemieckim fiskusem. to pewniak.. kilka miesięcy temu pisałem wam cieniasy, że tranzyt, ładunki posrednie odpadają, ale kabotaż zostaje i kto miał racje. ryżawy donald wam, w 3 pokoleniu po dziadku folksdojcz, także wam nie pomoże. kanclezyca anchela ma wyje/bane na niego.. HHaa |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.