ID: 159334
Proszę o pomoc w sprawie norm czasu pracy/jazdy
ID: 159334
ID: 159334
Robię kad D i mam kilka pytań co do czasu pracy i jazdy. Im więcej o tym czytam tym większy mam mętlik w głowie. Proszę o wyrozumiałość. NIe miałem wcześniej z tym styczności. Pracowałem w innej branży ale tereaz tak wyszło że musze zmienić pracę.
1. Co to jest czas pracy? Bo czas jazdy to wiadomo. Czas jazdy to 9 godz i możliwe 10 dwa razy w tygodniu. w tygodniu i 56 godz na tydz i 90 na dwa. Wiem tylko że czas przcy to średnio 48h.
2. Następna kwestia to przerwa dzielona.
Wiem że jest norma 4, 5 godz jazdy 45 przerwy 4, 5godz jazdy. A jak jest z tą przerwą dzieloną 15 -30?
Np. mpgę jechać 3 godz - 15min przerwy - 1 jazda - 30minprzerwa - 3 jazda - 15min przerwa - 1 jazda - 30min. przerwa - 1 jazda
Czy sa jakieś zasady dzielenia czy moge dowolnie jechać np 4 godz i potem 15 przerwy i 0. 5 jazdy i 30 min przerwy?? Chodzi mi o ten czas jazdy.
3. Co w przypadku gdy jadę z tacho a*alogowym i przekroczę dozwolony czas jazdy, np będe jechał ciągle 5 godz? Na najbliższym postoju wyjmuję wykresówkę i pisze na odwrocie przyczynę przedłużenia? i co wtedy z przerwą?
Narazie tyle ale pewnie będe miał dużo więcej pytań.
Robię kad D i mam kilka pytań co do czasu pracy i jazdy. Im więcej o tym czytam tym większy mam mętlik w głowie. Proszę o wyrozumiałość. NIe miałem wcześniej z tym styczności. Pracowałem w innej branży ale tereaz tak wyszło że musze zmienić pracę.
1. Co to jest czas pracy? Bo czas jazdy to wiadomo. Czas jazdy to 9 godz i możliwe 10 dwa razy w tygodniu. w tygodniu i 56 godz na tydz i 90 na dwa. Wiem tylko że czas przcy to średnio 48h.
2. Następna kwestia to przerwa dzielona.
Wiem że jest norma 4, 5 godz jazdy 45 przerwy 4, 5godz jazdy. A jak jest z tą przerwą dzieloną 15 -30?
Np. mpgę jechać 3 godz - 15min przerwy - 1 jazda - 30minprzerwa - 3 jazda - 15min przerwa - 1 jazda - 30min. przerwa - 1 jazda
Czy sa jakieś zasady dzielenia czy moge dowolnie jechać np 4 godz i potem 15 przerwy i 0. 5 jazdy i 30 min przerwy?? Chodzi mi o ten czas jazdy.
3. Co w przypadku gdy jadę z tacho a*alogowym i przekroczę dozwolony czas jazdy, np będe jechał ciągle 5 godz? Na najbliższym postoju wyjmuję wykresówkę i pisze na odwrocie przyczynę przedłużenia? i co wtedy z przerwą?
Narazie tyle ale pewnie będe miał dużo więcej pytań.
Posty (20)
Gajda
| jak w temacie... | |||
~kiero | pauze 45 minut dzielisz dowolnie np 3 minuty jazdy 15 pauzy i 4. 27 i 30 minut pauzy lub 1h jazdy 15 pauzy i 3. 5 jazdy i 30 pauzy. To jak ci pasuje, i nie słuchaj imbecyli ze to można po iluś tam h jazdy czy coś można dzielić to dowolnie z zachowanie 15+30 jak przekroczysz czas jazdy to wyciągasz tarczkę jak już się zatrzymasz opisujesz z tyłu art. 12/561/2006/we i powód przekroczenia potem robisz pauze te 45 minut i zostaje ci 4h jazdy czy 5 zależy ile h chcesz jechać danego dnia. | |||
~kiero | czas pracy jest to inna czyność niż jazda związana z dokumentacją, tankowaniem obsługą auta itp | |||
zibi1906
| "W depnie" tu ktosik to z pewnością Ci pomoże. | |||
Gajda
| dzieki za odp. A jeszcze mam pytanie. Po wyjęciu tarczki w w/w przypadku można ją włożyć ponownie czy już opisać do końca zmainy na rewersie czy włożyć nową? | |||
~ku-ku | Załóż pampersa! | |||
~ku-ku | I weż kurna tabletke! | |||
~ku-ku | Otuż to! | |||
R2D2
| Gajda tarczkę wkładasz do tachografu. Powinieneś rejestrować na niej cały dzień swojej pracy, chyba że musisz ją zmienić z ważnych powodów np. kończy ci się 24h zapis. Możesz jechać 56h w tygodniu ale musisz pamiętać że możesz pracować średnio 40h/tydzień a z nadgodzinami 48h/tydzień. Jeżeli będziesz jechał 56h w tygodniu to w pozostałych powinieneś popracować krócej aby nie przekraczać normy z kodeksu. W innym przypadku wystąpią nadgodziny. | |||
~ktosik | ktosik wdepnal ; ) Ad1 -czas pracy. czasem pracy jest wszystko z wyjatkiem odpoczynku, przerwy i dyzuru Ad2 - wyzej juz wyjasnili dzielic mozesz jak chcesz, pod warukiem ze pierwsza czesc bedzie trwala dluzej niz 15min a krocej niz 45min, a czesc druga dluzej niz 30minut nie ma okreslonego czasu jazdy po jakim ma byc pierwsza czesc. warto pamietac ze liczy sie czas jazdy, a nie czas pracy. Ad3 - jedziesz ciagle 5h. wyjmujesz tarczke, opisujesz i krecisz przerwe lub odpoczynek. w przypadku tacha cyfrowego - robisz wydruk, opisujesz i krecisz przerwe lub odpoczynek Gajda (2015-01-23 16:23:04) A jeszcze mam pytanie. Po wyjęciu tarczki w w/w przypadku można ją włożyć ponownie czy już opisać do końca zmainy na rewersie czy włożyć nową? to zalezy. jesli zakonczyles prace, to mozesz juz ja opisac i nie zakladac do tacho przed rozpoczeciem nowego cyklu, rysujesz na rewersie czynnosci jakie wykonywales w okresie kiedy tarczka byla wyciagnieta z tacho | |||
zibi1906
| I po "bulu":) | |||
~Gajda | OK to teraz niech mi ktoś wyjaśni jak np jade jeden dzień na a*alogowym np od 7 :00 do 15:00 i na drugi dzień wsiadam o 7 do auta z tacho cyfrowym i też do 15 i tak na zmiane. Co i gdzie rysować, drukować itd. Czyli co w przypadku kiedy przesiadam się z a*alogowego na cyfrowy i odwrotnie? | |||
~ktosik | wsiadajac do auta z tachem cyfrowym robisz wpis manualny po wlozeniu karty, lub bierzesz zaswiadczenie od szefa. wsiadajac do auta z tachem a*alogowym robisz wpis na rewersie wykresowki lub bierzesz zaswiadczenie od szefa jesli przesiadasz sie w ciagu jednego cyklu pracy, za kazdym razem jak wysiadasz z auta z tachem cyfrowym musisz zrobisz wydruk dzienny z karty kierowcy i trzymac przy sobie. wysiadajac z auta z tachem a*alogowym, wyciagasz tarczke i trzymasz przy sobie | |||
zibi1906
| ~g@pa (2015-01-23 18:08:07) zibiusz a ty cosik na zaparcia se zapodał?! Gajda kuffaa albo urlopówka, albo wpis manualny. Zaby i tak swoje wiedzą, zatem urlopówke proponuje Nie. A dlaczego pytasz? | |||
Gajda
| Czyli np jade pierwszy dzień na cyfrowym od 7 do 15. Drugi dzień wsiadam na a*alogowy i rysuje na odwrocie kreske na przerwie od północy np do 7 i jade do 15. trzeciego dnia wsiadam na cyfrowy i robie wpis manualny - to co robiłem między pierwszym a trzecim dniem? Wpisuje że od 15 pierwszego dnia do 7 pauza, następnie od 7 drugiego dnia jazda 4. 5 i pauza i jazda do 15 i pauza do 7 trzeciego dnia? Proszę o tłumaczenie łopatologiczne :) Dla kogoś kto ma już doswiadczenie może wydać sie to łatwe. | |||
~ktosik | 1 dzien - tacho cyfrowe od 7 do 15 2 dzien - tacho a*alogowe - na rewersie wykresowki wpisujesz date zakonczenia pracy na tachu cyfrowym i rysujesz od 15 do 24 odpoczynek. na drugiej wykresowce rysujesz od 00:00 do 7 rano odpoczynek, po czym po wymaganych wpisach na " prawej stronie " wykresowki, wkladasz ja do tacho i wio. 3dzien -tacho cyfrowe - na rewersach wykresowek robisz jw i nie robisz wpisu manualnego na kk ( chyba ze masz tacho starszego typu, w ktorym mozna wpisac date i godz rozpoczecia wpisu manualnego ) | |||
~ktosik | najprosciej jednak byloby zabieranie zaswiadczenia, przy takich manewrach wtedy zadnych wpisow nie musialbys robic | |||
miszta
| a ile wynosi czas pracy w ciągu dnia? czas pracy i jazdy jest równoznaczny? czyli jak ładuje 3 godz to potem jadę 1. 5godz pauza i 4. 5 i koniec dnia? | |||
~Donn Diego | ktosk, bzdury piszesz, jak zmieniasz auto z a*alogowego na cyfrowe to nic nie robisz, zadnych wydrukow i zadnego rysowania, bo karte kierowcy musisz miec zawsze przy sobie. Dobowy czas pracy nie moze przekroczyc 13 godzin doba, 48 godzin tydzien, w wyjatkowych wypadkach 60 godzin tydzien. | |||
~Donn Diego | Oczywiscie jak wsiadasz do auta z cyfrowym tacho tarczki musisz miec przy sobie, by udokumentowac 28 dni do tylu. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.