ID: 159198
placa minimalna
ID: 159198
ID: 159198
1 stycznia 2015 r. w Niemczech weszła w życie ustawa o płacy minimalnej. Stawka za godzinę, która dotyczy Niemców, ale też obywateli innych państw pracujących w tym kraju, ma wynosić co najmniej 8, 5 euro za godzinę.
Dotyczy to wszystkich pracowników w czasie ich zatrudnienia w Niemczech, niezależnie od tego, czy ich pracodawca ma siedzibę w kraju czy za granicą. Według interpretacji Berlina ma to również zastosowanie do kierowców z firm transportowych spoza Niemiec. W praktyce każda firma transportowa, której samochód przejeżdżałby tranzytem przez terytorium naszego sąsiada, musiałaby płacić swoim kierowcom odpowiednio wysokie stawki.
Taka interpretacja przepisów uderza szczególnie mocno w Polskę, która ma drugą co do wielkości flotę samochodów ciężarowych w całej UE. Firmy z naszego kraju, a także innych państw Europy Wschodniej mogą konkurować ze swoimi zachodnimi odpowiednikami niższymi stawkami dla kierowców.
Polska minister infrastruktury Maria Wasiak poinformowała niedawno, że zwróciła się w tej sprawie do Komisji Europejskiej. Zapowiedziała też konsultacje z niemieckim ministrem w tej kwestii. Umówiliśmy się na rozmowę telefoniczną w tym tygodniu - powiadomił Schetyna, który w Brukseli spotkał się z niemieckim ministrem przy okazji posiedzenia szefów dyplomacji. Jak dodał, trudno zaakceptować nowe niemieckie zasady, które - zgodnie z interpretacją Berlina - zobowiązywałyby firmy transportowe spoza Niemiec do wypłacenia niemieckiej płacy minimalnej kierowcom przejeżdżającym przez niemieckie terytorium.
- Trzeba wszystko zrobić, by nie doszło do wprowadzenia tak kuriozalnych przepisów - powiedział Schetyna na konferencji prasowej. Według niego niemiecki minister ma zapoznać się ze szczegółami tego problemu i propozycjami działań niemieckich władz. Tak chce zadbać rząd o Polskich przewożników a my kierowcy będziemy dalej tanią siła roboczą. Rządzący dbaja o swoje interesy.
1 stycznia 2015 r. w Niemczech weszła w życie ustawa o płacy minimalnej. Stawka za godzinę, która dotyczy Niemców, ale też obywateli innych państw pracujących w tym kraju, ma wynosić co najmniej 8, 5 euro za godzinę.
Dotyczy to wszystkich pracowników w czasie ich zatrudnienia w Niemczech, niezależnie od tego, czy ich pracodawca ma siedzibę w kraju czy za granicą. Według interpretacji Berlina ma to również zastosowanie do kierowców z firm transportowych spoza Niemiec. W praktyce każda firma transportowa, której samochód przejeżdżałby tranzytem przez terytorium naszego sąsiada, musiałaby płacić swoim kierowcom odpowiednio wysokie stawki.
Taka interpretacja przepisów uderza szczególnie mocno w Polskę, która ma drugą co do wielkości flotę samochodów ciężarowych w całej UE. Firmy z naszego kraju, a także innych państw Europy Wschodniej mogą konkurować ze swoimi zachodnimi odpowiednikami niższymi stawkami dla kierowców.
Polska minister infrastruktury Maria Wasiak poinformowała niedawno, że zwróciła się w tej sprawie do Komisji Europejskiej. Zapowiedziała też konsultacje z niemieckim ministrem w tej kwestii. Umówiliśmy się na rozmowę telefoniczną w tym tygodniu - powiadomił Schetyna, który w Brukseli spotkał się z niemieckim ministrem przy okazji posiedzenia szefów dyplomacji. Jak dodał, trudno zaakceptować nowe niemieckie zasady, które - zgodnie z interpretacją Berlina - zobowiązywałyby firmy transportowe spoza Niemiec do wypłacenia niemieckiej płacy minimalnej kierowcom przejeżdżającym przez niemieckie terytorium.
- Trzeba wszystko zrobić, by nie doszło do wprowadzenia tak kuriozalnych przepisów - powiedział Schetyna na konferencji prasowej. Według niego niemiecki minister ma zapoznać się ze szczegółami tego problemu i propozycjami działań niemieckich władz. Tak chce zadbać rząd o Polskich przewożników a my kierowcy będziemy dalej tanią siła roboczą. Rządzący dbaja o swoje interesy.
Posty (43)
andrzej127
| jak w temacie... | |||
~spenio | I bardzo dobrze że szwaby wpowadzily place minimalną. Może wkoncu kierowcy będą zarabiać adekwatnie do swojej ciężkiej pracy | |||
~bogdan | spenio ale jaja ty naprawde myslisz ze ciezko pracujesz... hahahahahaha ale jaja... | |||
~bogdan | kierowcy to lenie i malo ktory jest pracowity, ja juz musi sam zaladowac nazcepe to ma problem z wstaniem z duby kiedys to byl kierowca teraz to banda zlodziei paliwa nierobow leserow i kretaczy | |||
~ku-ku | Ja to sie narobie mocno ! | |||
~spenio | bogdan dziat to jesteś ty i twoja firma tak placisz że kierowca musi latać z beczkami. Jaka płaca taka praca | |||
~ku-ku | Już jestem narobiony kurna ! | |||
~bogdan | hahahahahaha ale jaja spenio... ja jestem kierowca a nie firmą i nie mow ze dziad bo to ty pracujesz za grosze i sie zalisz dziadzie ja zarabiam dobrze baranie. | |||
~J 23 znów nadaje | prosty rachunek. w DE jest 40 =godzin tygodniowo po 8, 50 daje 350 euro w tygodniu jak ktoś tego nie ma to jego strata, a gdzie jeszcze podstawa!! UWAGA za pilnowanie się nie płaci!! Więc nie piszcie że ktoś pracuje 24 godziny!! Trochę czytania ze zrozumieniem. Polski kierowco jesteś zawsze NIEZADOWOLONY idź do pośredniaka i siedź tam. LUDZIE BRAĆ SIĘ DO PRACY A NIE NARZEKACIE TYLKO NA TYM FORUM W ETRANSPORT-CIE. | |||
~spenio | widocznie twój wcześniejszy wpis o zlodziejach leniach był z autopsi. Ja wlaśnie nie pracuje w tech chwili bo chcieli mi obniżyć zarobki na co się nie zgodziłem bo się szanuje i żaden szef złodziej nie będzie mnie okradał | |||
~J 23 znów nadaje | CHODZI O NORMALNA PRACĘ... 40 GODZIN!! | |||
~spenio | j23 nie pisz glupot czas pracy kierowców wygląda troche inaczej ale jak nie masz pojecia to pisz dalej że 40 godzin tygodniowo:) | |||
~obserwator | spenio - okupant pośredniaka od 01. 2015 Ale jaja, |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.