ID: 159003
WITD: Rekordowy załadunek
ID: 159003
ID: 159003
Dnia 13 stycznia br. w godzinach porannych na wadze preselekcyjnej na zachodniej obwodnicy Poznania inspektorzy z WITD w Poznaniu dostrzegli bardzo „obładowanego busa”.
Dnia 13 stycznia br. w godzinach porannych na wadze preselekcyjnej na zachodniej obwodnicy Poznania inspektorzy z WITD w Poznaniu dostrzegli bardzo „obładowanego busa”.
~etransport.pl
Posty (35)
~martin | mandat smieszny. ja (tzn firma) za przeciazona os o 400 kg mandat w wysokosci 5 tys zl. | |||
~kierowca | Pozdrowienia noworoczne dla forumowych Stalinowcow. Jak widać wasza wiara w magiczna moc wpisu w dowodzie nie słabnie. Nie pozostawia bowiem cienia wątpliwości ze zarejestrowanie auta faktycznie 7tonowego na 3. 5t, pod wpływem magii urzędowej powoduje natychmiastowe puszczenie spawów i zmniejszenie wytrzymalosci stali ; -) Szanowi Stalinowcy ja wiem ze wy byscie za byle co skracali ludzi o glowe lub wysylali na Sybir, ale proszę nie kompromitujcie się swoja wiara, ze wpis w dowodzie ma jakikolwiek wpływ na bezpieczeństwo... | |||
~kierowca | martin: Kary za przeciążone osie sa tak wyoskie ponieważ przeciążenie FAKTYCZNIE wpływa na stan naszych dróg. Jeśli droga jest dostosowana do 8t na os, to jazda z 8400kg niszczy ta droge, na co sa setki poważnych naukowych opracowan. Chciałbym abys zrozumial, ze tu nie chodzi o przekroczenie nacisku osi względem wpisu w dowodzie, ale chodzi o przekroczenie maksymalnego konstrukcyjnego obciążenia jezdni. Jeśli mniejsze auto dajmy na to dwosiowe 12t, ma na osi 7t, to mimo ze jest przeciążone względem wpisow w dowodzie, to nie niszczy jezdni, bo jezdnia wytrzymuje naciski do 8ton. Jest to jedna z niewielu kar które maja sens i logike bo karane jest faktyczne szkodzenie spoleczenstwu, a nie ze ktoś przekracza wpisy w dowodzie. | |||
~feluś | kierowca -piszesz bzdury, jak rozkłada sie nacisk opony na droge np 315/70*22, 5 od duzego mobilka, a opony 275/55*17 mówisz ze tak samo?Jest inna powierzchnia styku | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\ | a co tumają opony do mandatu za przeciążenie samochodu | |||
~grzestato | Ciekaw jestem, czym to przeładują na parkingu? Do mandatu dojdą koszty całej imprezy przeładunkowej, ciekawe, czy spedycja poczuje się choć trochę odpowiedzialna? | |||
~spider | fabrycznie Iveco daily 75C18 ma DMC 7, 5 tony załatwiając lewą homologacje auta te są rejestrowane jako DMC 3, 5 tony, więc to że miał więcej ładunku nie miało wpływu na bezpieczeństwo ponieważ auta te są do tego przystosowane. | |||
~spider | poza tym większość firm które tak auta rejestrują są to firmy prywatne (transport na potrzeby własne) im się po prostu nie opłaca posiadać auta ciężarowego. do grzestato i ktoś: firmy spedycyjne nie mają uprawnień do kontroli dokumentów samochodu | |||
~spider | i co to za rekordowy ładunek? inspekcja już wielokrotnie zatrzymywała takie co całość ważyła przeszło 11 ton | |||
~martin | wydaje mi sie ze najlepszym rozwiazaniem bedzie jesli panowie z WITD przeprosza pana z busika, ewentualnie pan z busika niech domaga sie jeszcze jakiegos zadoscuczynienia z ich strony. Wkoncu busik jest przystosowany do przewozu takich ladunkow, a te cyfry z dowodu rej (3, 5t) niech wszyscy potraktuja jako blad urzednika wydajacego taki papier. Ewentualnie mozna pomyslec jeszcze o podniesieniu kar i mandatow dla firm i kierowcow "duzych aut". | |||
poslizg
| Powinno być tak RMC 3, 5 t przekroczone o 20% i staje się wymagana licencja, jej brak na ważeniu to kara z automatu 8000 zł | |||
~Przewoźnik z PO-jebowa | Nieudacznictwo zielonych poraża... już tyle lat. | |||
MrRiverdance
| Co za bzdury piszecie, przeciążona oś do 3, 5 dmc niszczy drogi, 40-to tonówka nie robi tego? Tu chodzi o kontrolę trakcji i panowanie nad pojazdem, jedź z przeciążoną osią ciągnącą, i tu nie ma znaczenia tonaż, to zobaczysz na łukach przy normalnej nawet dopuszczalnej prędkości, co dzieje się z pojazdem i kołami, odrobinę wyobraźni-10. 5 t na oś nie niszczy a 800 kg tak, zastanówcie się co mówicie, mały przeciążony jedzie jak nawalony błądząc od linii do linii bo nie może busika opanować | |||
~kierowca | MrRiverdance: Cala twoja wypowiedz jest bzdura, bo zapomniales o przyimkach i przecinkach, przez co wyszedł jeden wielki niezrozumialy miszmasz z którym nawet nie warto dyskutować bo tak naprawdę nie wiadomo co chciales przekazac. | |||
~diabel | Zrobił tak dlatego, że kara 500 zł. zwyczajnie go nie przeraża, a w innych krajach nawet by mu to do głowy nie przyszło i taka jest prawda, a wkurzająca jest proporcjonalność kar, za przeładowanie o powiedzmy 300 kg 40 tonowego zestawu można dostać większą karę pomimo, że to może być przypadkowe bo załadujesz a potem dotankujesz paliwa np a tu mamy przeładowanie busa z premedytacją. | |||
~szymek | A gdzie wina załadowcy?. Kiedy się wezmą za firmy które ładują samochody. | |||
~pw481 | porażka taki mały mandat mojemu bossowi za takie przeładowanie w tonażu na jedną os dostał 15000 tyś, kurde i gdzie tu sprawiedliwość | |||
~kierowca | pw481: twój boss nie dostal kary za przeciążenie osi, on dostal kare za uszkodzenie nieprzystosowanej do takiego tonażu jezdni, spowodowanej jazda z taka przeciazona osia. To zasadnicza roznica, której jak widać dalej wielu nie rozumie. Kilogram więcej w jednym przypadku a kilogram więcej w drugim to nie jest to samo. Samochody TIR jada legalnie na najwyższych dostępnych prawem obciążeniach, co skutkuje tym ze i kary placa większe za przeciążenia, ale i tutaj jest logika, bo jeśli TIR ma wieksza DMC a nie przeciazy osi, to zapłaci podobnie co bus. | |||
~xxxx | Mylisz się zapłaci tak samo dużo ! | |||
~martin | a kiedys bylem swiadkiem w hamburgu jak kolesia z busika na jakims "tureckim" lagrze niechcieli zaladowac, gdyz wdl dokumentacji z ladunku i dowodu rejestracyjnego (3, 5t) byl by przeladowany bodajze o 35 kg. Ah te niemiecko-islamskie helmuty. Czepiaja sie :] Pozatym kiedys na slaskiej hucie swiadomie wrzucili mi ponad 28 t stali. Bo inaczej nikomu by sie to zlecenie nie oplacalo najmujac 2 zestawy. No w sumie teraz na to wszystko patrzac to za przeladowanie zestawu o okolo 3 t to mandatu ile bym dostal? Wdl tychze tu wypowiedzi biorac pod uwage przeladowanie w procentach busika a moje to moze zarobil bym gora 200 zl??? A to na nastepny raz nie bede jezdzil okreznymi sciezkami zeby omijac punkty inspekci tylko pojade prosto na nich :] | |||
~martin | aa i wracajac do mojego przeladowania osi o 400 kg to wdl helmuta wszystko bylo oki... Nacisk na os 11 t. Takze nawet zwracajac mu uwage zeby inaczej rozlozyl ladunek to mnie z leksza wysmial szprechajac das is gut. Sam sobie to przeladowalem na parkingu przy kontroli 2 km od bazy :] | |||
~maro | Jaki jest dopuszczalny nacisk na os na S7 obwodnicy Kielc,? | |||
~kierowca | Martin: najwyraźniej nie rozumiesz delikatnych acz znaczących roznic pomiędzy przekroczeniami DMC, przeladowaniami osi, czy tez przeladowaniem busa, a przeladowaniem Tira. Dla ciebie kilogram to kilogram i zapewne domagasz się takiego samego traktowania w sensie kar tira jadącego z przeciazona oska i zlobiacego koleiny jak busa, który do poki nie zrobi wypadku tak naprawdę to tylko nie spelnia zalozen administrycyjnych. W Niemczech masz drogi przystopsowane do 11. 5t, podczas gdy u nas nie wszystkie krajówki dopuszczają 11. 5t, reszta w większości tylko 8t... | |||
~maro | Nikt nie wie? Kierowca ty tez tego nie wiesz? | |||
Maciek
| 11, 5t | |||
~maro | Maciek jesteś w błędzie, dużo by cię to kosztowało. | |||
~xxx | 10, 0 t | |||
Maciek
| ano fakt 10t jest | |||
~janek | to tera busy na tory | |||
Hesher
| co ty spider pierdzielisz maja, maja takie uprawnienia tylko tego nie robia bo, bo to sobie sami odpowiedzcie laduje adr cysterna i zawsze musze pokazac protokol z wazenia na pusto z pelnymi kotlami lub wczesniej zwazyc sie na firmie gdzie laduje. takze to psi obowiazek zaladowcy i kierowcy jest by wszystko bylo wporzadku |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.