ID: 158621
Polska Ambasada potwierdza placa minimalna 8, 50
ID: 158621
ID: 158621
za wp. pl polska ambasada w berlinie potwierdzila ze od 1. 01. 15 wszyscy polscy kierowcy delegowani albo w podrozy sluzbowej na terytorium niemiec Maja dostac 8, 50 e za godzine no dziadtransy to chyba wasza ostatnia godzina
za wp. pl polska ambasada w berlinie potwierdzila ze od 1. 01. 15 wszyscy polscy kierowcy delegowani albo w podrozy sluzbowej na terytorium niemiec Maja dostac 8, 50 e za godzine no dziadtransy to chyba wasza ostatnia godzina
~astrolog*.89.13.pool.telefonica.de
*.89.13.pool.telefonica.de
Posty (433)
Rafał26
| zetek niemcy ci wytłumacza iloscia kar w ojro | |||
Rafał26
| baranine mozemy robic w polsce ale u niemca nie | |||
zetek
| Ujęła mnie twój wpis i wiedza. Lubię Niemców i podejście do egzekwowania przepisów. Konkrety konkrety Rafał26. Zobaczymy, nie obawiam się kar. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\ | g-a (2015-01-10 20:46:30) Polska Ambasada potwierdza placa minimalna 8, 50 A co na to Janosik, Robin Hood i hrabia Monte Christo? edmund dantes nie bardzo pasuje to tej dwojki | 2 | ||
marcinjanik_1979
| Płaca minimalna w Niemczech - niepotrzebna panika W dniu 1 stycznia 2015 roku w Niemczech wchodzi w życie ustawa o płacy minimalnej (MiLoG – Mindeslohngesetz). Od dnia wejścia w życie ustawy, ustalona płaca minimalna przysługuje wszystkimpracownikom wykonującym pracę w Niemczech, choć przewidziano nieliczne wyjątki. Jak wynika z § 1 ust 2 MiLoG płace minimalną ustalono na poziomie 8, 5 € brutto za godzinę na całym obszarze Niemiec. Regulacja ta obowiązuje nie tylko niemieckich pracodawców, ale także podmioty delegujące pracowników do pracy na terenie Niemiec. Informacje, jakoby polscy przedsiębiorcy transportowi świadczący usługi transportowe na terenie naszych zachodnich sąsiadów byli zobowiązani do stosowania także tych stawek minimalnych są bezpodstawne. Niemieckie podmioty oprócz ustawy MiLoG powołują się na przepisy dyrektywy 96/71/WE, która zobowiązuje zagraniczne podmioty delegujące pracowników do pracy na terenie Niemiec do przestrzegania warunków m. in. dotyczących płacy minimalnej. Powyższa interpretacja wynika z braku rozróżnienia pojęć „ delegowany” i „ będący w podróży służbowej”. Przede wszystkim należy jasno podkreślić, iż polscy kierowcy pracujący na terenie Niemiec, wykonujący przewozy pojazdami zarejestrowanymi w Polsce w oparciu o licencję wydaną w Polsce nie są pracownikami delegowanymi do pracy na terenie Niemiec, zatem nie obejmuje ich nowelizacja ustawy MiLoG odnośnie płacy minimalnej. Wymuszanie przez przedsiębiorstwa niemieckie podpisywania oświadczeń przez polskich kierowców potwierdzających przestrzeganie warunków niemieckiej płacy minimalnej jest bezprawne i wynika z niezrozumienia wprowadzanych przez prawodawcę niemieckiego przepisów. Przede wszystkim, zasady delegowania pracowników do innego kraju członkowskiego reguluje wyżej wspomniana dyrektywa 96/71/WE. Faktycznie jej przepisy wskazują, że przedsiębiorstwo delegujące pracownika do pracy w innym Państwie Członkowskim jest zobowiązane do przestrzegania zasad związanych m. in. z minimalnym wynagrodzeniem w Państwie Przyjmującym. W myśl art. 2 ust. 1 dyrektywy, określenie „ pracownik delegowany” oznacza pracownika, który przez ograniczony okres wykonuje swoją prace na terytorium innego Państwa Członkowskiego, niż Państwo w którym zwyczajowo pracuje. Wydawałoby się, że zawód kierowcy wypełnia powyższe warunki jako pracownika delegowanego. Jednakże punkt art. 2 pkt 2 dyrektywy wskazuje, że podczas delegowania, stosuje się definicję pracownika obowiązującą w prawie Państwa Przyjmującego, na teren którego pracownik jest delegowany. Aby uznać polskiego pracownika jako delegowanego na teren Niemiec, jego praca wykonywania w Niemczech musi mieć charakter faktycznej zmiany miejsca pracy (oddelegowania). Inaczej ujmując polski pracodawca oddelegowując pracownika do pracy w Niemczech musi wskazać co najmniej konkretne miejsce oddelegowania (w Polsce art. 29 § 1 pkt 2 Kp). Wykonywanie zaś zadań przewozowych przez kierowcę mieści się w definicji podróży służbowej (art. 775 KP). Sąd Najwyższy wyrokiem sygn. II UK 204/13 również potwierdził, iż podróż służbowa ma charakter krótkotrwały i incydentalny i nie powoduje zmiany umówionego miejsca pracy. Kierowca w transporcie międzynarodowym nawet przebywając 2-3 tygodnie poza granicami kraju nie wykonuje jednej podróży służbowej, lecz zadania pracownicze składające się z wielu podróży służbowych. Każde osobne zadanie pracownicze jest odrębną podróżą służbową. Do podobnej konkluzji prowadzi a*aliza treści art. 2 pkt 4 oraz art. 21a ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o czasie pracy kierowców). Tak więc, na podstawie przepisów krajowych oraz orzecznictwa bezspornie kierowca wyjeżdżający za granicę w celu wykonania zadania przewozowego jest pracownikiem w podróży służbowej, a nie pracownikiem delegowanym w rozumieniu dyrektywy 96/71/WE. W razie ewentualnych sporów prawnych z niemieckimi służbami kontrolnymi polskie prawo i orzecznictwo może być niezbyt trafionym sposobem argumentowania własnych racji. Jednak orzecznictwo wspólnotowe – w wyroku Trybunału z dnia 10 lutego 2011 roku, wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym, (C-307/09), (C-308/09), (C-309/09) wskazano, iż delegowanie pracowników w rozumieniu art. 1 ust. 3 lit c) dyrektywy 96/71 stanowi odpłatne świadczenie usług, w ramach którego delegowany pracownik pozostaje zatrudniony przez przedsiębiorstwo świadczące usługi, bez zawarcia umowy o pracę z przedsiębiorstwem korzystającym z usług. Charakteryzuje się ono tym, że delegowanie pracownika do przyjmującego państwa członkowskiego samo w sobie stanowi przedmiot usługi świadczonej przez przedsiębiorstwo świadczące usługi oraz że ów pracownik wykonuje swoje zadania pod kontrolą i kierownictwem przedsiębiorstwa korzystającego z usług. Trybunał określił sposób interpretacji pojęcia pracownika delegowanego. Za pracownika delegowanego należy zatem uznawać pracownika wysyłanego do innego państwa członkowskiego, w celu wykonania w określonym miejscu i czasie określonej usługi dla zleceniodawcy z państwa przyjmującego. W przypadku transportu przedmiotem usługi jest przewiezienie towaru z miejsca A do miejsca B przy użyciu środka transportu należącego do przewoźnika, pod kierownictwem i kontrolą wyłącznie przewoźnika. Zleceniodawca usługi przewozu nie posiada jakichkolwiek praw do wydawania poleceń pracownikowi przedsiębiorstwa przewozowego. Zasady dotyczące sposobu wykonania przewozu ustalane są z przedsiębiorstwem polskim, mającym siedzibą w Polsce. Co istotne, nawet w przypadku wykonywania przewozów kabotażowych (na linii Niemcy – Niemcy) nadal nie można mówić o oddelegowaniu, ponieważ jak wcześniej wskazano, musi ono być związane ze zmianą konkretnego miejsca pracy, podporządkowaniu się kontroli i kierownictwu niemieckiemu itp. Sądy państwa członkowskiego są związane dokonaną przez Trybunał wykładnią i powinny rozstrzygnąć sprawę z uwzględnieniem wytycznych dokonanych przez TSUE. Zadanie przewozowe charakteryzuje się wysoką mobilnością bez możliwości ustalenia konkretnego miejsca pracy na terenie Niemiec. Brak tej przesłanki uniemożliwia uznanie, iż kierowca w transporcie międzynarodowym jest pracownikiem oddelegowanym, a tylko pracownikiem będącym w podróży służbowej. W § 16 MiLoG przewiduje obowiązek zgłaszania do Urzędów Celnych (Zollverwaltung) pracowników świadczących pracę w transporcie towarów, spedycji i logistyce dla podmiotów zagranicznych delegujących do pracy w Niemczech. Dopóki kierowca wykonuje usługi przewozowe w oparciu o „ polską” licencję, z użyciem pojazdu zarejestrowanego w Polsce, znajduje się on w podróży służbowej, ale nie jest pracownikiem delegowanym. Z drugiej strony, jeżeli polski przewoźnik udostępni swojego kierowcę do pracy dla podmiotu niemieckiego (nawet kapitałowo powiązanego), który będzie wykonywał przewozy w oparciu o „ niemiecką” licencję, wówczas z całą pewnością będziemy mieli do czynienia z pracownikiem oddelegowanym, a nie pracownikiem będącym w podróży służbowej. Wówczas taki pracownik pracuje w oparciu o warunki określone w ustawie MiLoG, jednak nie otrzymuje zwrotu kosztów podróży służbowej (diet i ryczałtów). Podsumowując, kierowca zatrudniony w polskim przedsiębiorstwie transportowym, realizujący przewozy pojazdem zarejestrowanym w Polsce na podstawie polskiej licencji, nie jest pracownikiem delegowanym w rozumieniu przepisów dyrektywy 96/71/WE oraz § 20 MiLoG. | |||
marcinjanik_1979
| ://www. csk. szczecin. pl/component/content /article/40/250 | |||
~jan niezbędny | Będzie naturalna selekcja, przewoźnicy zostaną dziady upadną | |||
~odmulacz | no i *a blada | |||
~rychu | leje na te 8, 5 euro wiem jedno pracować trzeba nikt mi darmo nic nie dał co do NIEMCÓW nigdy nie będą przyjaznie nastawieni pamiętajcie lepszy wróbel w garści jak gołombek na dachu | 2 | ||
g-a
| s://www. youtube. com/watch?v=czjEsB8C d_I tu macie zwiastun mitycznego 8, 5 :-) | |||
~polska to SYF ! | niezbędny - ale ty jesteś webnięty ! | |||
~karol | wystarczy ze kierowca będzie na samozatrudnieniu i po kłopocie | |||
~ku-ku | pomasuj se glace. | |||
zibi1906
| Podgląd konta zibi1906zibi1906 (2015-01-10 13:15:24) W czym więc problem? Zakładając że kierowca zatrudniony "na działalności", ma płacone np. 50 gr za przejechany kilometr, Biorąc średnią około 80 km za jedną godzinę, otrzymujemy sumę 40 polskiego nowego zeta | |||
~Rysiek | średnia prędkość to można uznać 60 bo 80 to maksymalna dopuszczona przepisami a nie tylko po pustej autostradzie porusza się pojazd :) a działalność to wyzysk | |||
zibi1906
| Rysiek jeśli średnia prędkość na niemieckiej autostradzie dla Ciebie wynosi 60 km, to gratuluje fachowości. Jednocześnie przestaje mnie dziwić że tak uparcie krytykujesz pewną firmę z okolic Krakowa. Moim zdaniem żaden z Ciebie kierowca, jesteś tylko łącznikiem pedałów z kierownicą. | |||
~Rysiek | 40zl/h x8=320 +zus=ok400 +45e diety +40e ryczałtu za nocleg =770zł/dobe wiec za km musiałbym dostać od 1, 5zł żebym pomyślał o działalności a za mniej to sami niech sobie jadą | |||
~Rysiek | nie samymi autostradami odbywa się jazda to raz, po drugie jest coś takiego jak zdarzenia i sytuacje nie przewidywalne na drodze i jak dla ciebie średnia to 80 to chyba latasz nocami i na pusto a mi się nie śpieszy i w nocy to śpię | |||
zibi1906
| To śpij dalej i śnij o potędze. Kto wie. może Ci się przyśni. | |||
~Rysiek | nie narzekam a do dziada nigdy nie pójdę do pracy żebym miał puszki po rowach zbierać :) | |||
zibi1906
| Za co wyleciałeś z Profitu? | |||
~Rysiek | ostatnio miałem ofertę za 2500zł+50e diety, to się zapytałem dziada czy oczekuje że doświadczony kierowca bedzie pracował za minimalną stawkę? ? no poskamlał że wiecej to on nie może dać wiec niech mu stoi ponad 50 zestawów pod płotem - trzeba się szanować panowie a dziady niech idą z torbami | |||
~porzadny kierowca | ~Rysiek (2015-01-11 11:11:18) ostatnio miałem ofertę za 2500zł+50e diety, Kto dał Ci taką ofertę??? | |||
zibi1906
| Doświadczenie nie zawsze musi oznaczać profesjonalizm. Widocznie nie zasługujesz na godziwe wynagrodzenie i dlatego pozostajesz bez pracy. | |||
BAGERA85
| Taa jasne... | |||
~Rysiek | ~porzadny kierowca -Kto dał Ci taką ofertę??? jeden z wielu dziadów polskiego transportu | |||
~Rysiek | doświadczenie i profesjonalizm pozwala na wybieranie najlepszych ofert z rynku pracy i dlatego stać mnie posiedzieć w domu nawet rok zamiast ciurać się u dziada | |||
~porzadny kierowca | ~Rysiek (2015-01-11 11:18:34) ~porzadny kierowca -Kto dał Ci taką ofertę??? jeden z wielu dziadów polskiego transportu Podaj nazwę firmy. Mój kolega szuka roboty. Dla mnie ze wszystkimi dodatkami bez ryczałtu za nocleg -to jakieś 2300 eu. Ja tez tam pójdę do roboty. A Ty powiedz gdzie w PL można wiecej zarobić??? | |||
zibi1906
| A ja pytam ponownie, za co wyleciałeś z Profitu? | |||
~BoSS | Rysiek to jest fantasta parkingowy :) Dyma pewnie za 30 gr bo nikt mu wiecej nie da a teraz to juz w ogole tylko samozatrudnienie u WSZYSTKICH zostaje a ten o jakis marzeniach 770zl za dobe. Rysiu wczoraj sie na parkingu pochlalo co i jeszcze nie wytrzezwiales? :) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.