~Tołdi
| Czyli co? Koniec PKS-Oliwa? Czy może nowe otwarcie??? | | | |
~spedii
| taka renomowana kancelaria, że nic tu się nie trzyma kupy... komu te składki od wynagrodzenia należy doprowadzać? w Polsce? w Niemczech? Po pierwsze Polski kierowca wykonuje prace w miejscu zapisanym w umowie o prace (czyt. siedziba firmy) dlatego z tytułu podróży służbowej zostaje mu wypłacana delegacja. To, że Niemcy nie rozróżniają oddelegowania od podróży służbowej nie zmienia faktu, że miejscem pracy jest miejsce zapisane w umowie o prace na terenie Polski. | | | |
~spedii
| idąc tropem p; prawniczych myślicieli, skoro mimo wszystkich uznaje się, że kierowca jest oddelegowany i wyniku tego przebywa w Niemczech w roku łącznie ponad 183 dni, musi wskazać miejsce opodatkowania właściwy urząd skarbowy w Niemczech do rozliczenia rocznego. A więc należy mu się emerytura, bezrobotne czy kinddergeld... może te prawnicze umysły rusza szare komórki i po za zwykłym pisanie TAK, NALEŻNY SIĘ, wytłumaczą jak to ma sie do pozostałych przepisów w Polsce i w Niemczech | | | |
~dziadtrans
| To się dotyczy kierowców zatrudnionych w Niemczech i jeżdżących na niemieckich licencjach.
Dlatego piszą o składkach. | | | |
~spedii
| dziad trans... dokładnie tak, dlatego nie rozumiem takich interpretacji... a może inaczej, rozumiem. bo teraz taka kancelaria napisze super oferty na szkolenie z zakresu pisania wniosków etc... za jedyne... zł z VAT | | | |
~dziadtrans
| po tyłku dostana te wszystkie agencje które wysyłają ludzi do pracy, nie tylko kierowców, ale np. budowlańców. | | | |
~spedii
| może jeszcze jedno pytanie do tego pożal się boże adwokaciny. Kierowca jedzie w relacji Wrocław - Amsterdam. Jaki adres świadczenia pracy mam wpisać na zgłoszeniu do Zoll?
Takich durnych pytań i jeszcze głupszych odpowiedzieć jest cała masa, gdyby nie panika w Polsce, przeszło by bez echa wprowadzeni tej ustawy podobnie jak ustawy we Francji, Holandii itd | | | |
~logistyk
| poczytajcie sobie artykuł w gazecie prawnej:
://serwisy . gazetaprawna. pl/transport/artykul y/845286, polski-kierowca-tir- a-z-niemiecka-pensja . ht
ml
jest tam napisane że niema znaczenia czy kierowca zatrudniony jest w PL czy w DE. | | | |
~dziadtrans
| logistyk?, zadam jedno pytanie: w jaki sposób sa wstanie mnie skontrolować w Polsce niemiecki służby? bo napisac im ( Niemcom ) mogę wszystko. | | | |
~spedii
| i co z tego artykułu wynika? 0 a*alizy prawnej, bla bla bla... kolejny artykuł i interpretacja bez dochodzenia w oparciu o istniejące już prawo | | | |
~dziadtrans
| jak technicznie Niemcy sa wstanie mi zrobić mi kontrolę w Polsce?
mowa tez jest o kontach w niemieckich bankach, czy ja musze pracownikowi wypłacić pieniądze na niemieckie konto? | | | |
~Tołdi
| Na razie roztrząsamy ten gnój na czynniki pierwsze w kontekście licownia czy raczej kompletnego nielicowania ustawodawstwa niemieckiego z polskim a jakby zapominamy, że w identycznie idiotycznej sytuacji Niemcy znaleźli się również wobec takich państw jak: CZ/SK/HU/RO/BG/TR/LT /LV/LT/EST i wielu, wielu innych, nawet z tzw. Starej Unii! | | | |
~dziadtrans
| wynagrodzenie musi być wypłacone do końca następnego miesiąca za poprzedni miesiąc ! ale wg. prawa niemieckiego, czy ono mnie będzie obowiązywać? bzdura. wg. prawa polskiego musze wypłacić do 10 - go następnego miesiąca max. | | | |
~logistyk
| są w stanie sprawdzić po Tollku niemieckim i karcie kierowcy w tacho.. nie unikniesz tego. | | | |
~spedii
| logistyk... i żeby niby wydruk z tolla czy tacho będzie zawierał dane z listy płac? | | | |
~dziadtrans
| logistyk?, jeszcze raz, bo nie kumasz. Niemcom mogę napisac wszystko. rozumiesz to? w jaki techniczny sposób sa wstanie mnie skontrolować w Polsce? | | | |
~logistyk
| tego nie, ale będzie wiadomo ile spędził czasu w DE, a czy miał za to zapłacone to juz ty wykarzesz wysyłając w języku niemieckim liste do tamtejszego GUSu. | | | |
~spedii
| a jak nie wyśle? | | | |
~spedii
| albo wyślę jak mówi dziadtrans, wyślę to co oczekują ale bez pokrycia ze stanem faktycznym? | | | |
~logistyk
| Zapewnienie odpowiednich stawek to nie wszystko. Do tego dochodzi szereg obowiązków formalnych. Co prawda niemieckie Ministerstwo Finansów wydało rozporządzenie, które łagodzi wymagania w stosunku do firm zatrudniających pracowników mobilnych, to i tak biurokracji jest sporo. Polskie firmy muszą zgłaszać organom celnym (Bundesfinanzdirekti on West w Kolonii) harmonogram operacyjny (nie dłuższy niż na sześć miesięcy), listę pracowników, oświadczenie o spełnianiu wymagań płacowych, a także wskazać adres, pod którym przechowywane są potwierdzające to dokumenty (umowy o pracę, dokumentacja czasu pracy, rozliczenie wynagrodzeń, potwierdzenia ich wypłaty). Na żądanie organów celnych trzeba też dostarczyć taką dokumentację w języku niemieckim. Za niespełnienie wymagań formalnych grozikara do 30 tys. euro. | | | |
~dziadtrans
| dokładnie, wysle to co będą chcieli, i tak mi gówno będą mogli zrobić. | | | |
~logistyk
| a jak wyslesz niefaktyczny stan to kierowca cie oskarży że nie wypłacenie pensji.. | | | |
~dziadtrans
| adres, ale w Niemczech, logistyk pomysl trochę. | | | |
~dziadtrans
| a skąd kierowca będzie wiedział co wysyłam, logistyk myśl! | | | |